smithblacksmith
80+ Silver
- Katılım
- 7 Ocak 2021
- Mesajlar
- 2,009
Dahası
- Reaksiyon skoru
- 1,092
- İsim
- Samet Demirci
Merhaba,
1 yıldan fazla süredir Clio 4 aracını kullanmaktayım ve araba almayı düşünenlere yardımı olması amacıyla inceleme hazırlamak istedim;
MOTOR
1.2 Turbo: Bayağı güçlü gidişi var fakat yakıtı ortalamanın üstündedir. (120 beygir 205 nm tork)
1.5 DCI: Şehir dışı yolculuklarda 3 litre yaktığına şahit olduğum yüksek torklu 90 beygir dizel motoru, Mercedes A180' lerde de kullanıldı. (90 beygir 260 nm tork)
Ayrıca çok sağlam motor, piyasada 600.000 km üstü sapasağlam araçlar bile bulunuyor.
0.9 TCe: DCI motorun verdiği tork yok fakat motorun hafifliği sayesinde ona çok yakın değerler sunuyor, bizzat ben kullanıyorum. Turbolu olduğu için 1.6 atmosferiklerden bile daha iyi performansı var.
80- 90 km hızlarda sakin kullanımda DCI kadar az yakar ama basarsanız 1.2 Turbo kadar çok yakar ( Yakıtı çok değişken)
Dik ve uzun rampaları 4. Viteste bayılmadan hız yükselterek çıkabiliyor.
1.2 Atmosferik: Bu motorun tek güzel yanı ucuz olması, performans beklenmez ve yakıtı ortalamanın üstünde ama arabaya 150.000₺ değil de 125.000₺ vereyim derseniz tercih edilebilir.
GÜVENLİK
Renault markasının symbol gibi ürettiği basit araçlar var fakat clio segmentindeki en güvenli arabalardan biri, Clio 4 %85 yolcu korumasıyla NCAP 5 yıldız alan bir araç (Clio 5 yeni kasalarda %96)
Dipnot: Renault Laguna NCAP 5 yıldız ilk alan araçtır
KONFOR
Clio koltuk konforu anlamında çok rahat, dolu paketinde yan destekler varken boş paketinde bulunmuyor.
120 km civarlarında rüzgar sesi geliyor bu beni pek rahatsız etmedi.
Ön kısımlar ve yanlar sert plastik, trim sesi var.
Koltuklara yaslanıp ayağı pedallardan çekince çok rahat hissediyorum ama pedallara uzanınca sanki yamuk oturuyormuşum gibi hissediyorum.
Pedal düzeni yamuk geldi bana...
ELEKTRONİK
En boş paketinde hız sabitleyici, hız sınırlayıcı, yokuş kalkış desteği, start- stop gibi özellikler varken arka camlar manuel.
Kaput mandalını çekip yukarı kaldırdığınızda kaput direğini tutturmanıza gerek yok, otomatik havada kalıyor.
Elektronik olarak bazı arabalardaki gibi sorunları bulunuyor;
Rampada arabayı kaydırdığınızda nadiren benzin orta seviyelerde ise benzin ışığı yanıyor.
45 litre deposu var, dün rampada hafif patinaj çektim benzin ışığı yandı, hemen fulledim 30 litre benzin aldı.
Yani içerisinde 15 litre varken patinaj çekince sistemsel gösterge sorunu oldu. (%33 benzin varken %20 gibi gösteriyordu kadran)
Kartı çıkarmadan lastik şişirdiğinizde "lastik basıncını kontrol et" uyarısı çıkıyor.
Uzun süre yokuş aşağı vites boşta gittiğinizde 3- 4 tane farklı arıza yazıyor ekranda
"Start stop kontrol ettirin
Akü kontrol ettirin" vs.
YOL TUTUŞ
Segmentinde en iyilerden, geyik testlerinde 82 km/h ile sadece girişte duba deviriyor. Ford fiesta 81 km/h ile aynı performansı veriyor...
Kısacası yol tutuş, güvenlik, performans, fiyat, güzel bir görünüş istiyorsanız tercih edilebilecek en iyi araç
Aklıma gelenler bunlar, bunun dışında sormak istediğiniz bişey olursa sorabilirsiniz.
1 yıldan fazla süredir Clio 4 aracını kullanmaktayım ve araba almayı düşünenlere yardımı olması amacıyla inceleme hazırlamak istedim;
MOTOR
1.2 Turbo: Bayağı güçlü gidişi var fakat yakıtı ortalamanın üstündedir. (120 beygir 205 nm tork)
1.5 DCI: Şehir dışı yolculuklarda 3 litre yaktığına şahit olduğum yüksek torklu 90 beygir dizel motoru, Mercedes A180' lerde de kullanıldı. (90 beygir 260 nm tork)
Ayrıca çok sağlam motor, piyasada 600.000 km üstü sapasağlam araçlar bile bulunuyor.
0.9 TCe: DCI motorun verdiği tork yok fakat motorun hafifliği sayesinde ona çok yakın değerler sunuyor, bizzat ben kullanıyorum. Turbolu olduğu için 1.6 atmosferiklerden bile daha iyi performansı var.
80- 90 km hızlarda sakin kullanımda DCI kadar az yakar ama basarsanız 1.2 Turbo kadar çok yakar ( Yakıtı çok değişken)
Dik ve uzun rampaları 4. Viteste bayılmadan hız yükselterek çıkabiliyor.
1.2 Atmosferik: Bu motorun tek güzel yanı ucuz olması, performans beklenmez ve yakıtı ortalamanın üstünde ama arabaya 150.000₺ değil de 125.000₺ vereyim derseniz tercih edilebilir.
GÜVENLİK
Renault markasının symbol gibi ürettiği basit araçlar var fakat clio segmentindeki en güvenli arabalardan biri, Clio 4 %85 yolcu korumasıyla NCAP 5 yıldız alan bir araç (Clio 5 yeni kasalarda %96)
Dipnot: Renault Laguna NCAP 5 yıldız ilk alan araçtır
KONFOR
Clio koltuk konforu anlamında çok rahat, dolu paketinde yan destekler varken boş paketinde bulunmuyor.
120 km civarlarında rüzgar sesi geliyor bu beni pek rahatsız etmedi.
Ön kısımlar ve yanlar sert plastik, trim sesi var.
Koltuklara yaslanıp ayağı pedallardan çekince çok rahat hissediyorum ama pedallara uzanınca sanki yamuk oturuyormuşum gibi hissediyorum.
Pedal düzeni yamuk geldi bana...
ELEKTRONİK
En boş paketinde hız sabitleyici, hız sınırlayıcı, yokuş kalkış desteği, start- stop gibi özellikler varken arka camlar manuel.
Kaput mandalını çekip yukarı kaldırdığınızda kaput direğini tutturmanıza gerek yok, otomatik havada kalıyor.
Elektronik olarak bazı arabalardaki gibi sorunları bulunuyor;
Rampada arabayı kaydırdığınızda nadiren benzin orta seviyelerde ise benzin ışığı yanıyor.
45 litre deposu var, dün rampada hafif patinaj çektim benzin ışığı yandı, hemen fulledim 30 litre benzin aldı.
Yani içerisinde 15 litre varken patinaj çekince sistemsel gösterge sorunu oldu. (%33 benzin varken %20 gibi gösteriyordu kadran)
Kartı çıkarmadan lastik şişirdiğinizde "lastik basıncını kontrol et" uyarısı çıkıyor.
Uzun süre yokuş aşağı vites boşta gittiğinizde 3- 4 tane farklı arıza yazıyor ekranda
"Start stop kontrol ettirin
Akü kontrol ettirin" vs.
YOL TUTUŞ
Segmentinde en iyilerden, geyik testlerinde 82 km/h ile sadece girişte duba deviriyor. Ford fiesta 81 km/h ile aynı performansı veriyor...
Kısacası yol tutuş, güvenlik, performans, fiyat, güzel bir görünüş istiyorsanız tercih edilebilecek en iyi araç
Aklıma gelenler bunlar, bunun dışında sormak istediğiniz bişey olursa sorabilirsiniz.