Unreal Engine kullanmadım hocam ama Blender ve diğer fiziksel tabanlı render motorları için (Cycles-RedShift hatta gerçek zamanlı dedikleri Octane) 8gb vram render için iyi değil. Ben rtx 3050 kullanırken sahne kilitleniyordu, vram yetmezliği hatası başlıyor, takılmalar oluyor ve en sonunda limit dolduğu için çıktıyı alamıyordum. 2 saat sahnenin optimizasyonu ile uraşıyordum 8gb vram aşılmaması için. Bazı 2k dokularımı 1k düşürmek zorunda kalıyordum ve yüksek poly sayısına sahip objelerimin optimizasyonu için de uğraşıyordum. Özetle leş gibi performans sergiliyordu. Alternatiflerimin arasında 4060 ti 16gb ve 3090 24gb vardı ancak bütçemi aştığı için rtx 3060 tercih ettim. Şimdi 12 ile çok daha rahatladım elbet ama ucu ucuna yetiyor gene. İstediğin her şeyi rahat yapabilmek için en iyi seçenek rtx 3090 bence ve önerimdir. Unreal Engine kullanan arkadaşlardan ise sağlam bir environment sahnenin kaç gb vram tüketebileceğine dair bilgi almak faydalı olur. Render için 4070, 4070 ti gibi kartları da önermem 3090 veya 4060 ti 16gb varken. Yukarıda dediğim gibi 12 gb da çabuk tükeniyor. Vram dolduktan sonra isterse kart rtx 7080 olsun. Yani kas gücü bir şey ifade etmiyor malesef böyle durumlarda.
Son olarak 2 kare paylaşıyorum resimlerde. Ufak dediğim çevrelerde(çoğunlukla 2k dokuya sahip) optimizasyonla 8gb aşmıyor göründüğü gibi.
Ancak daha geniş ve kompleks sahnelerde 12 aşılmaması için savaş veriyoruz