Strekeos
80+
- Katılım
- 8 Ocak 2025
- Mesajlar
- 320
Dahası
- Reaksiyon skoru
- 175
- İsim
- A
Evet arkadaşlar, malum site ile ilgili "neden?" diye soran arkadaşlar için bir sebep de ben ekleyeyim.
10.03.2025 tarihinde forumda da öve öve bitiremediğim CH560-PN850M modeli kasa ve PSU kombosunu satın aldım. Bundan sonraki süreçte de sistemi toplamaya devam ettim. Yaklaşık 2 gündür kullanıyorum ve ön taraftaki fanlardan en üstteki ya zar zor dönüyor ya da hiç çalışmıyor. Biraz destekleyip çalıştırınca ise diğerlerinden çok daha yavaş dönüyor. Anakarta farklı yerlerden bağlamayı ve tek başına o fanı çalıştırmayı da denedim ancak sorunun spesifik olarak o fanda olduğu belli.
Konuyu malum firmaya ilettiğimde ise ürünün "marka garantili" olduğunu söylediler ve beni Arena Bilgisayar'a yönlendirdiler. Bu aslında büyük bir problem çünkü tüketici kanunundan haberleri yok. 6502 Sayılı Tüketici Kanunu’nun 11. ve 12. maddelerinde, ürünün ayıplı olması durumunda ayıbın giderilmesinin tüketicinin değil, doğrudan satıcı/üretici sorumluluğunda olduğu açıkça belirtiliyor. Yani beni yetkili servisle hiç muhatap etmeden kendilerinin süreçle ilgilenip çözüme ulaştırması, gerekirse yetkili servisle görüşüp ürünü değiştirmesi gerekiyor. Arena Bilgisayar’ın lokasyonu İstanbul'un bir ucunda ve oraya gitmek ne yaktığım benzine değer ne de kargo süreciyle uğraşıp Pazartesi/Salı gününe kadar fansız/kasasız kalmak istiyorum. Bunu ilettiğimde ise bana, koca kasayı söküp firmaya götürmediğim/göndermediğim sürece (sadece 1 fanı değil, bütün kasayı ve PSU'yu) herhangi bir şekilde yardımcı olamayacaklarını belirttiler. (Aynı fandan 3’lü paket halinde satmalarına ve benzer şekilde yetkili servisten sipariş edip bana iletebilecek olmalarına rağmen.)
Gelelim Arena Bilgisayar'a. Kendileriyle bu süreç esnasında 2 kez görüştüm. İlk görüşmemde, kendilerine bir mail atmamı istediler, stok durumuna göre yardımcı olabileceklerini ve büyük ihtimalle sadece fan değişiminin yeterli olacağını söylediler. Ayrıca lokasyonlarını da belirttiler. İkinci kez aradığımda mailimin kendilerine ulaştığını, en geç yarına kadar dönüş yapacaklarını ve büyük ihtimalle beni koca kasa ile uğraştırmadan sadece 1 adet fanın değişimini yapabileceklerini ilettiler. Ayrıca mantıklı bir şekilde, koca kasanın kargo masraflarıyla uğraşmak yerine sadece 1 adet fanın gönderilmesinin çok daha masrafsız ve beni de mağdur etmeyecek bir süreç olacağını kabul ettiler. Kendilerine şu ana kadar gösterdikleri iyi niyet ve yardımları için teşekkür ediyorum.
Daha önce benzer süreçleri yaşadığım ve 2 kez tüketici hakem heyeti süreci geçirip haklı bulunarak kazandığım için haklarımı gayet iyi biliyorum. Bu durumda, Arena Bilgisayar yardımcı olamaz/olmazsa ve malum site, hakkım olan ürünün daha iyi bir muadiliyle değiştirilmesini (şu an stoklarda yok gözüküyor) kabul etmezse, malum siteyi hakem heyetine vererek süreci başlatacağım. Süreç sonunda kuvvetle muhtemel haklı bulunacağım için, mecburen bana daha iyi bir ürün ile değişim yapmak zorunda kalacaklar ve sonuç olarak bana daha iyi bir kasa hediye etmiş olacaklar. Bir diğer hakkım ise ürünün ayıplı tutarı kadar fiyat indirimi talep etmek. Bu durumda, o parayla başka bir fan seti alıp takacağım (aynı seti üçlü olarak sattıkları için üç fanı da değiştirmiş olacaklar).
Özet: Malum siteden asla alışveriş yapmayın. Olur da bir problemle karşılaşırsanız, işi mümkün olduğunca zorlaştırıyorlar. Arena Bilgisayar çözüm yanlısı gözüküyor, sürecin devamında göreceğiz.
Update: Arena bilgisayar fanın voltaj değerlerinin ve kablo uçlarının fotoğrafını istedi ve ilettim. Yarın inceleyip dönüş yaparlar umarım. Beklentim süreci daha da uzatmadan fanın tarafıma gönderilmesi ama göreceğiz.
10.03.2025 tarihinde forumda da öve öve bitiremediğim CH560-PN850M modeli kasa ve PSU kombosunu satın aldım. Bundan sonraki süreçte de sistemi toplamaya devam ettim. Yaklaşık 2 gündür kullanıyorum ve ön taraftaki fanlardan en üstteki ya zar zor dönüyor ya da hiç çalışmıyor. Biraz destekleyip çalıştırınca ise diğerlerinden çok daha yavaş dönüyor. Anakarta farklı yerlerden bağlamayı ve tek başına o fanı çalıştırmayı da denedim ancak sorunun spesifik olarak o fanda olduğu belli.
Konuyu malum firmaya ilettiğimde ise ürünün "marka garantili" olduğunu söylediler ve beni Arena Bilgisayar'a yönlendirdiler. Bu aslında büyük bir problem çünkü tüketici kanunundan haberleri yok. 6502 Sayılı Tüketici Kanunu’nun 11. ve 12. maddelerinde, ürünün ayıplı olması durumunda ayıbın giderilmesinin tüketicinin değil, doğrudan satıcı/üretici sorumluluğunda olduğu açıkça belirtiliyor. Yani beni yetkili servisle hiç muhatap etmeden kendilerinin süreçle ilgilenip çözüme ulaştırması, gerekirse yetkili servisle görüşüp ürünü değiştirmesi gerekiyor. Arena Bilgisayar’ın lokasyonu İstanbul'un bir ucunda ve oraya gitmek ne yaktığım benzine değer ne de kargo süreciyle uğraşıp Pazartesi/Salı gününe kadar fansız/kasasız kalmak istiyorum. Bunu ilettiğimde ise bana, koca kasayı söküp firmaya götürmediğim/göndermediğim sürece (sadece 1 fanı değil, bütün kasayı ve PSU'yu) herhangi bir şekilde yardımcı olamayacaklarını belirttiler. (Aynı fandan 3’lü paket halinde satmalarına ve benzer şekilde yetkili servisten sipariş edip bana iletebilecek olmalarına rağmen.)
Gelelim Arena Bilgisayar'a. Kendileriyle bu süreç esnasında 2 kez görüştüm. İlk görüşmemde, kendilerine bir mail atmamı istediler, stok durumuna göre yardımcı olabileceklerini ve büyük ihtimalle sadece fan değişiminin yeterli olacağını söylediler. Ayrıca lokasyonlarını da belirttiler. İkinci kez aradığımda mailimin kendilerine ulaştığını, en geç yarına kadar dönüş yapacaklarını ve büyük ihtimalle beni koca kasa ile uğraştırmadan sadece 1 adet fanın değişimini yapabileceklerini ilettiler. Ayrıca mantıklı bir şekilde, koca kasanın kargo masraflarıyla uğraşmak yerine sadece 1 adet fanın gönderilmesinin çok daha masrafsız ve beni de mağdur etmeyecek bir süreç olacağını kabul ettiler. Kendilerine şu ana kadar gösterdikleri iyi niyet ve yardımları için teşekkür ediyorum.
Daha önce benzer süreçleri yaşadığım ve 2 kez tüketici hakem heyeti süreci geçirip haklı bulunarak kazandığım için haklarımı gayet iyi biliyorum. Bu durumda, Arena Bilgisayar yardımcı olamaz/olmazsa ve malum site, hakkım olan ürünün daha iyi bir muadiliyle değiştirilmesini (şu an stoklarda yok gözüküyor) kabul etmezse, malum siteyi hakem heyetine vererek süreci başlatacağım. Süreç sonunda kuvvetle muhtemel haklı bulunacağım için, mecburen bana daha iyi bir ürün ile değişim yapmak zorunda kalacaklar ve sonuç olarak bana daha iyi bir kasa hediye etmiş olacaklar. Bir diğer hakkım ise ürünün ayıplı tutarı kadar fiyat indirimi talep etmek. Bu durumda, o parayla başka bir fan seti alıp takacağım (aynı seti üçlü olarak sattıkları için üç fanı da değiştirmiş olacaklar).
Özet: Malum siteden asla alışveriş yapmayın. Olur da bir problemle karşılaşırsanız, işi mümkün olduğunca zorlaştırıyorlar. Arena Bilgisayar çözüm yanlısı gözüküyor, sürecin devamında göreceğiz.
Update: Arena bilgisayar fanın voltaj değerlerinin ve kablo uçlarının fotoğrafını istedi ve ilettim. Yarın inceleyip dönüş yaparlar umarım. Beklentim süreci daha da uzatmadan fanın tarafıma gönderilmesi ama göreceğiz.
Son düzenleme: