Neler Yeni

S*nerji rezaleti, neden asla alışveriş yapılmaz? Değişim ve iade süreci.

Strekeos

80+
Katılım
8 Ocak 2025
Mesajlar
320
Dahası  
Reaksiyon skoru
175
İsim
A
Evet arkadaşlar, malum site ile ilgili "neden?" diye soran arkadaşlar için bir sebep de ben ekleyeyim.

10.03.2025 tarihinde forumda da öve öve bitiremediğim CH560-PN850M modeli kasa ve PSU kombosunu satın aldım. Bundan sonraki süreçte de sistemi toplamaya devam ettim. Yaklaşık 2 gündür kullanıyorum ve ön taraftaki fanlardan en üstteki ya zar zor dönüyor ya da hiç çalışmıyor. Biraz destekleyip çalıştırınca ise diğerlerinden çok daha yavaş dönüyor. Anakarta farklı yerlerden bağlamayı ve tek başına o fanı çalıştırmayı da denedim ancak sorunun spesifik olarak o fanda olduğu belli.

Konuyu malum firmaya ilettiğimde ise ürünün "marka garantili" olduğunu söylediler ve beni Arena Bilgisayar'a yönlendirdiler. Bu aslında büyük bir problem çünkü tüketici kanunundan haberleri yok. 6502 Sayılı Tüketici Kanunu’nun 11. ve 12. maddelerinde, ürünün ayıplı olması durumunda ayıbın giderilmesinin tüketicinin değil, doğrudan satıcı/üretici sorumluluğunda olduğu açıkça belirtiliyor. Yani beni yetkili servisle hiç muhatap etmeden kendilerinin süreçle ilgilenip çözüme ulaştırması, gerekirse yetkili servisle görüşüp ürünü değiştirmesi gerekiyor. Arena Bilgisayar’ın lokasyonu İstanbul'un bir ucunda ve oraya gitmek ne yaktığım benzine değer ne de kargo süreciyle uğraşıp Pazartesi/Salı gününe kadar fansız/kasasız kalmak istiyorum. Bunu ilettiğimde ise bana, koca kasayı söküp firmaya götürmediğim/göndermediğim sürece (sadece 1 fanı değil, bütün kasayı ve PSU'yu) herhangi bir şekilde yardımcı olamayacaklarını belirttiler. (Aynı fandan 3’lü paket halinde satmalarına ve benzer şekilde yetkili servisten sipariş edip bana iletebilecek olmalarına rağmen.)

Gelelim Arena Bilgisayar'a. Kendileriyle bu süreç esnasında 2 kez görüştüm. İlk görüşmemde, kendilerine bir mail atmamı istediler, stok durumuna göre yardımcı olabileceklerini ve büyük ihtimalle sadece fan değişiminin yeterli olacağını söylediler. Ayrıca lokasyonlarını da belirttiler. İkinci kez aradığımda mailimin kendilerine ulaştığını, en geç yarına kadar dönüş yapacaklarını ve büyük ihtimalle beni koca kasa ile uğraştırmadan sadece 1 adet fanın değişimini yapabileceklerini ilettiler. Ayrıca mantıklı bir şekilde, koca kasanın kargo masraflarıyla uğraşmak yerine sadece 1 adet fanın gönderilmesinin çok daha masrafsız ve beni de mağdur etmeyecek bir süreç olacağını kabul ettiler. Kendilerine şu ana kadar gösterdikleri iyi niyet ve yardımları için teşekkür ediyorum.

Daha önce benzer süreçleri yaşadığım ve 2 kez tüketici hakem heyeti süreci geçirip haklı bulunarak kazandığım için haklarımı gayet iyi biliyorum. Bu durumda, Arena Bilgisayar yardımcı olamaz/olmazsa ve malum site, hakkım olan ürünün daha iyi bir muadiliyle değiştirilmesini (şu an stoklarda yok gözüküyor) kabul etmezse, malum siteyi hakem heyetine vererek süreci başlatacağım. Süreç sonunda kuvvetle muhtemel haklı bulunacağım için, mecburen bana daha iyi bir ürün ile değişim yapmak zorunda kalacaklar ve sonuç olarak bana daha iyi bir kasa hediye etmiş olacaklar. Bir diğer hakkım ise ürünün ayıplı tutarı kadar fiyat indirimi talep etmek. Bu durumda, o parayla başka bir fan seti alıp takacağım (aynı seti üçlü olarak sattıkları için üç fanı da değiştirmiş olacaklar).

Özet: Malum siteden asla alışveriş yapmayın. Olur da bir problemle karşılaşırsanız, işi mümkün olduğunca zorlaştırıyorlar. Arena Bilgisayar çözüm yanlısı gözüküyor, sürecin devamında göreceğiz.

Update: Arena bilgisayar fanın voltaj değerlerinin ve kablo uçlarının fotoğrafını istedi ve ilettim. Yarın inceleyip dönüş yaparlar umarım. Beklentim süreci daha da uzatmadan fanın tarafıma gönderilmesi ama göreceğiz.
 
Son düzenleme:
Katılım
2 Ekim 2024
Mesajlar
273
Dahası  
Reaksiyon skoru
68
İsim
Alperen
Evet arkadaşlar, malum site ile ilgili "neden?" diye soran arkadaşlar için bir sebep de ben ekleyeyim.

10.03.2025 tarihinde forumda da öve öve bitiremediğim CH560-PN850M modeli kasa ve PSU kombosunu satın aldım. Bundan sonraki süreçte de sistemi toplamaya devam ettim. Yaklaşık 2 gündür kullanıyorum ve ön taraftaki fanlardan en üstteki ya zar zor dönüyor ya da hiç çalışmıyor. Biraz destekleyip çalıştırınca ise diğerlerinden çok daha yavaş dönüyor. Anakarta farklı yerlerden bağlamayı ve tek başına o fanı çalıştırmayı da denedim ancak sorunun spesifik olarak o fanda olduğu belli.

Konuyu malum firmaya ilettiğimde ise ürünün "marka garantili" olduğunu söylediler ve beni Arena Bilgisayar'a yönlendirdiler. Bu aslında büyük bir problem çünkü tüketici kanunundan haberleri yok. 6502 Sayılı Tüketici Kanunu’nun 11. ve 12. maddelerinde, ürünün ayıplı olması durumunda ayıbın giderilmesinin tüketicinin değil, doğrudan satıcı/üretici sorumluluğunda olduğu açıkça belirtiliyor. Yani beni yetkili servisle hiç muhatap etmeden kendilerinin süreçle ilgilenip çözüme ulaştırması, gerekirse yetkili servisle görüşüp ürünü değiştirmesi gerekiyor. Arena Bilgisayar’ın lokasyonu İstanbul'un bir ucunda ve oraya gitmek ne yaktığım benzine değer ne de kargo süreciyle uğraşıp Pazartesi/Salı gününe kadar fansız/kasasız kalmak istiyorum. Bunu ilettiğimde ise bana, koca kasayı söküp firmaya götürmediğim/göndermediğim sürece (sadece 1 fanı değil, bütün kasayı ve PSU'yu) herhangi bir şekilde yardımcı olamayacaklarını belirttiler. (Aynı fandan 3’lü paket halinde satmalarına ve benzer şekilde yetkili servisten sipariş edip bana iletebilecek olmalarına rağmen.)

Gelelim Arena Bilgisayar'a. Kendileriyle bu süreç esnasında 2 kez görüştüm. İlk görüşmemde, kendilerine bir mail atmamı istediler, stok durumuna göre yardımcı olabileceklerini ve büyük ihtimalle sadece fan değişiminin yeterli olacağını söylediler. Ayrıca lokasyonlarını da belirttiler. İkinci kez aradığımda mailimin kendilerine ulaştığını, en geç yarına kadar dönüş yapacaklarını ve büyük ihtimalle beni koca kasa ile uğraştırmadan sadece 1 adet fanın değişimini yapabileceklerini ilettiler. Ayrıca mantıklı bir şekilde, koca kasanın kargo masraflarıyla uğraşmak yerine sadece 1 adet fanın gönderilmesinin çok daha masrafsız ve beni de mağdur etmeyecek bir süreç olacağını kabul ettiler. Kendilerine şu ana kadar gösterdikleri iyi niyet ve yardımları için teşekkür ediyorum.

Daha önce benzer süreçleri yaşadığım ve 2 kez tüketici hakem heyeti süreci geçirip haklı bulunarak kazandığım için haklarımı gayet iyi biliyorum. Bu durumda, Arena Bilgisayar yardımcı olamaz/olmazsa ve malum site, hakkım olan ürünün daha iyi bir muadiliyle değiştirilmesini (şu an stoklarda yok gözüküyor) kabul etmezse, malum siteyi hakem heyetine vererek süreci başlatacağım. Süreç sonunda kuvvetle muhtemel haklı bulunacağım için, mecburen bana daha iyi bir ürün ile değişim yapmak zorunda kalacaklar ve sonuç olarak bana daha iyi bir kasa hediye etmiş olacaklar. Bir diğer hakkım ise ürünün ayıplı tutarı kadar fiyat indirimi talep etmek. Bu durumda, o parayla başka bir fan seti alıp takacağım (aynı seti üçlü olarak sattıkları için üç fanı da değiştirmiş olacaklar).

Özet: Malum siteden asla alışveriş yapmayın. Olur da bir problemle karşılaşırsanız, işi mümkün olduğunca zorlaştırıyorlar. Arena Bilgisayar çözüm yanlısı gözüküyor, sürecin devamında göreceğiz.
Hocam durumları biliyorsunuz neden o zama malum siteden alışveriş yapıyorsunuz neyse umarım yeniden haklı bulunursunuz bir kez daha görmüş olduk gerçek yüzlerini teşekkürler
 

HacıSOFU

80+ Titanium
Katılım
10 Ocak 2021
Mesajlar
22,856
Dahası  
Reaksiyon skoru
11,459
İsim
Hacı

Strekeos

80+
Katılım
8 Ocak 2025
Mesajlar
320
Dahası  
Reaksiyon skoru
175
İsim
A
  • Konu Sahibi Konu Sahibi
  • #4
Hocam durumları biliyorsunuz neden o zama malum siteden alışveriş yapıyorsunuz neyse umarım yeniden haklı bulunursunuz bir kez daha görmüş olduk gerçek yüzlerini teşekkürler
Son zamanlarda düzeldiklerini ve daha müşteri yanlısı davrandıklarını okumuştum forumda, hata oldu. O zaman için ürün fiyatı da muadillerine göre uygundu.
 

Moech

80+
Katılım
10 Aralık 2024
Mesajlar
490
Dahası  
Reaksiyon skoru
129
İsim
Tuğra Yıldız
utanmadan kendi sayfalarinda garanti vermeye devam ediyor birde bu firma ayrica yorumlarida kapali komik olan kisim :D
 

Diavelin

80+ Bronze
Katılım
12 Eylül 2022
Mesajlar
1,188
Dahası  
Reaksiyon skoru
524
İsim
Görkem Çağan
kasayı satan başka bir site olsa zaten kimsenin ben malum siteden alışveriş yapacağını sanmıyorum
 

Strekeos

80+
Katılım
8 Ocak 2025
Mesajlar
320
Dahası  
Reaksiyon skoru
175
İsim
A
  • Konu Sahibi Konu Sahibi
  • #7

tftpro

80+
Katılım
16 Mart 2025
Mesajlar
42
sinertinin suçu ne anlamadım her firmanım yapacağı şeyi yapmış her hangi bi problem göremedim arena bilgisayarda yapması gerekeni yapmış
bide prenses gibi tükketici hakeme verecem demek çok komik olmuş

marka garantili ürünse markaya yönlendirir her firma başka bişe yapmazlar
 

Diavelin

80+ Bronze
Katılım
12 Eylül 2022
Mesajlar
1,188
Dahası  
Reaksiyon skoru
524
İsim
Görkem Çağan
deepcool markasını aslında tebilon gibi markalarda satıyor keşke onlarda kasa tarafına bakıp getirse yada deepcoolun diğer ürünlerini
 

tftpro

80+
Katılım
16 Mart 2025
Mesajlar
42
rakip firma yazmış gibi he bir insan nasıl bu kadar PRENSESİ davranır anlamadım
 

Strekeos

80+
Katılım
8 Ocak 2025
Mesajlar
320
Dahası  
Reaksiyon skoru
175
İsim
A
sinertinin suçu ne anlamadım her firmanım yapacağı şeyi yapmış her hangi bi problem göremedim arena bilgisayarda yapması gerekeni yapmış
bide prenses gibi tükketici hakeme verecem demek çok komik olmuş
Belli ki hayatın boyunca kazıklanmaktan o kadar keyif almışsın ki, artık bunu savunur hale gelmişsin. Şirketlerin seni yolması hoşuna gidiyor olabilir, ama herkes senin gibi gönüllü enayi olmak zorunda değil. Tüketici hakkını arayınca ‘prenses’ diyorsan, sen de firmaların sadık köpeği olmuşsun, farkında değilsin. Azıcık hukuk oku da, rezil olmadan önce ne konuştuğunu bil
 

Diavelin

80+ Bronze
Katılım
12 Eylül 2022
Mesajlar
1,188
Dahası  
Reaksiyon skoru
524
İsim
Görkem Çağan
Top Bottom