Neler Yeni

Yardım Sistemimdeki uyumsuz parça yerine öneri - IZOLY satıcısıyla yaşadığım mağduriyet

~~Kamuran

80+ Bronze
Katılım
20 Haziran 2020
Mesajlar
1,983
Dahası  
Reaksiyon skoru
1,205
İsim
~~Kamuran
RTX2070S ekran kartımın, RTX özelliğini kullanamıyorum. Servisim, ekran kartında sorun yok, sistemde uyumsuzluk olabileceğini söylemişti. Önceden birden fazla kez mavi ekran hatası alıyordum ve her seferinde bana RAMleri test edin diyordunuz ve hiç bir sorun çıkmıyordu.(Corsair Vengance RGB Pro 2x8 3200MHz). RAMlerimi Hepsiburada üzerinden IZOLY satıcısından almıştım ama ne yazık ki RAMler 3200MHz değil, XMP kapalı - 2800MHz olarak stabil çalıştırabiliyorum. Bu yüzden sistemde uyumsuzluk varsa RAMlerden yana olduğunu düşünüyorum. IZOLY sitesi ve kendileri güvenilir olmayan ve aynı zamanda böyle XMP sorunu yaşayan bir başka kişilerde duymuştum, ürünün değerlendirme bölümünde de 3200MHz çalışmadığını söyleyen kişilerde gördüm. RAMleri servise gönderdim, sorun yok denilmişti.

Ekran kartımı RTX nedeniyle kendi servisine gönderdim(GARAJONLİNE SERVİSİ), anakartımı XMP sorunu ve RAMler 3200 MHz olarak çalışmıyor diye servise gönderdim(QP BİLİŞİM SERVİSİ), ve RAMleri de 3200 MHz olarak çalışmıyor ve mavi ekran hataları alıyorum diye IZOLY servisine göndermiştim.
Ekran kartımın(Garaj Online) servisi beni arayıp, herhangi sorun olmadığını 3 saattir Shadow of the Tomb Raider RTX - DLSS açık oynuyoruz demişti ve sisteminde de R5 3600 işlemcisi yani benim sistemimdekiyle aynı işlemci olduğunu söylemişti. Peki sorun ne olabilir dediğimde, sisteminde uyumsuz bir parça olabilir demişti.
Anakart(QP Bilişim) servisi de hiç bir sorun olmadığını ve birden fazla sistem ile R5 2600 ve 3600 gibi sistemlerle test edildiğini söylemişti ve raporlu bir şekilde bana geri gönderdiler. Aynı zamanda telefon ile arayıp bildirdiler bana, sorunsuz olduğunu ve başka testte bulunmamızı istediğiniz bir şey var mı?
RAM (IZOLY)'e gelince bütün sorunları kaynakları bu RAMler olarak düşünmeye başladım ve her hafta serviste ne durumda diye arayıp durumunu öğreniyordum, her zaman bir kadın ters bir şekilde cevaplayan birisi vardı ve o açıyordu şansa .d RTX sorunun bu RAMlerde uyumsuzluk olduğunu düşündüğüm için aradım ve ekstra bu sorunu belirtmek istediğimi söyledim ama kadın kestirip attı sorun Ekran Kartı ile ilgili dedi, ben uyumsuzluk olabilir, ve servisim sorunsuz dedi demiştim ve test edilmesini rica etmiştim, eğer göndermiş olduğunuz sebepten ötürü sorunsuz bir şekilde testlerden geçerse biz, sizleri ararız ve sorununuzu o zaman belirtirsiniz dediler. Sonraki hafta yine aradım işleme alınmamış dediler, sonraki hafta yine aradım yine aynı cevap; işleme alınmamış dediler. Sonunda 34 gün oldu ve 34. gün onları aradığımda henüz işleme alınmadı, aciliyetinizi belirtiyorum demişti.(Saat 14.40). 2 saat sonra bana kargo takip numarasına ait kod geldi ve kargo elime ulaştığında bana 2 gün boyunca test edildiğini ve hiç bir sorun olmadığını dair bir not vardı. Hâlbuki beni aramaları gerekiyordu ve 2 saat önce konuştuğumuzda henüz işleme alınmamış dedikleri ürün kargoyla bana gelirken mi test edildi acaba? RAMler nasıl oluyorda 2 saatte 2 günlük test yapılmış oluyor? İşte bu yüzden IZOLY'den bu kadar şüpheleniyorum.

Sistemimdeki uyumsuzluğu tespit etmek için örneğin HepsiBurada üzerinden, satıcısı HepsiBurada olan(yani en az sorun yaşayabilecek olduğum ve iade etmekte sorun yaşamayacak olduğum herhangi bir satıcı, hangi site olursa olsun)Corsair Vengance RGB Pro 2x8 3200MHz yani benim şu an elimde olan RAMlerle aynı olan bir RAM almayı düşünüyorum. Aldığım zaman RAMleri takıp hâlâ sorun yaşıyorsam geri iade edip bir başka marka alıp onu da test edeceğim eğer hâlâ daha devam ediyorsa ki pek sanmıyorum ama ederse o zaman sorun işlemci de deyip bir başka şeyler düşüneceğim. Sizce ilk önce aynı model - marka dual RAM mi almalıyım? Yoksa önerebilecek olduğunuz herhangi kaliteli bir RAM mi kullanmalıyım? Aynı markadan yana oluyorum, çünkü IZOLY servisine gönderince bir başka model takıp denemişsin, bizim sistemimizde sorunsuz çalışıyor(belki de çalışmayacak ama yalan atabilirler) vs. derler düşüncesine kapılıyorum. Bir başka model, önermenizi istediğim kaliteli bir RAM alıp eğer sorun yaşamazsam sistemimde bu RAMler ile devam etmek istiyorum. Ama dediğim gibi IZOLY böyle bir şey der diye de ne yapacağım konusunda kararsız kalıyorum.
Bütçe olarak 1100 TL vs. düşünüyorum.

Bir diğer şeyde eğer RAMler sorunlu ise RAMler servise gönderilip 1-1 yenisi ile değişim yapılmak zorunda olarak düşünüyorum. Ne de olsa XMP sorunu, MHz sorunu, bu uyumsuzluk sorunu çözülebilecek bir şey sanmıyorum. 1-1 değişim olursa bunları satmak istiyorum, 1 yıllık garantisi var kaça satabilirim?

@RevDeisDou Forumdaki RAM konusunda en bilgili olan kişi olarak seni biliyorum. Sence ne yapmalıyım ve başka RAM önerecek olursan ne önerirsin?
 

RevDeisDou

80+ Titanium
Katılım
23 Mart 2020
Mesajlar
44,395
En İyi Cevap
18
Dahası  
Reaksiyon skoru
49,208
İsim
Rev D
İlgilendiği Kategoriler
Hepsi ;)
RTX2070S ekran kartımın, RTX özelliğini kullanamıyorum. Servisim, ekran kartında sorun yok, sistemde uyumsuzluk olabileceğini söylemişti. Önceden birden fazla kez mavi ekran hatası alıyordum ve her seferinde bana RAMleri test edin diyordunuz ve hiç bir sorun çıkmıyordu.(Corsair Vengance RGB Pro 2x8 3200MHz). RAMlerimi Hepsiburada üzerinden IZOLY satıcısından almıştım ama ne yazık ki RAMler 3200MHz değil, XMP kapalı - 2800MHz olarak stabil çalıştırabiliyorum. Bu yüzden sistemde uyumsuzluk varsa RAMlerden yana olduğunu düşünüyorum. IZOLY sitesi ve kendileri güvenilir olmayan ve aynı zamanda böyle XMP sorunu yaşayan bir başka kişilerde duymuştum, ürünün değerlendirme bölümünde de 3200MHz çalışmadığını söyleyen kişilerde gördüm. RAMleri servise gönderdim, sorun yok denilmişti.

Ekran kartımı RTX nedeniyle kendi servisine gönderdim(GARAJONLİNE SERVİSİ), anakartımı XMP sorunu ve RAMler 3200 MHz olarak çalışmıyor diye servise gönderdim(QP BİLİŞİM SERVİSİ), ve RAMleri de 3200 MHz olarak çalışmıyor ve mavi ekran hataları alıyorum diye IZOLY servisine göndermiştim.
Ekran kartımın(Garaj Online) servisi beni arayıp, herhangi sorun olmadığını 3 saattir Shadow of the Tomb Raider RTX - DLSS açık oynuyoruz demişti ve sisteminde de R5 3600 işlemcisi yani benim sistemimdekiyle aynı işlemci olduğunu söylemişti. Peki sorun ne olabilir dediğimde, sisteminde uyumsuz bir parça olabilir demişti.
Anakart(QP Bilişim) servisi de hiç bir sorun olmadığını ve birden fazla sistem ile R5 2600 ve 3600 gibi sistemlerle test edildiğini söylemişti ve raporlu bir şekilde bana geri gönderdiler. Aynı zamanda telefon ile arayıp bildirdiler bana, sorunsuz olduğunu ve başka testte bulunmamızı istediğiniz bir şey var mı?
RAM (IZOLY)'e gelince bütün sorunları kaynakları bu RAMler olarak düşünmeye başladım ve her hafta serviste ne durumda diye arayıp durumunu öğreniyordum, her zaman bir kadın ters bir şekilde cevaplayan birisi vardı ve o açıyordu şansa .d RTX sorunun bu RAMlerde uyumsuzluk olduğunu düşündüğüm için aradım ve ekstra bu sorunu belirtmek istediğimi söyledim ama kadın kestirip attı sorun Ekran Kartı ile ilgili dedi, ben uyumsuzluk olabilir, ve servisim sorunsuz dedi demiştim ve test edilmesini rica etmiştim, eğer göndermiş olduğunuz sebepten ötürü sorunsuz bir şekilde testlerden geçerse biz, sizleri ararız ve sorununuzu o zaman belirtirsiniz dediler. Sonraki hafta yine aradım işleme alınmamış dediler, sonraki hafta yine aradım yine aynı cevap; işleme alınmamış dediler. Sonunda 34 gün oldu ve 34. gün onları aradığımda henüz işleme alınmadı, aciliyetinizi belirtiyorum demişti.(Saat 14.40). 2 saat sonra bana kargo takip numarasına ait kod geldi ve kargo elime ulaştığında bana 2 gün boyunca test edildiğini ve hiç bir sorun olmadığını dair bir not vardı. Hâlbuki beni aramaları gerekiyordu ve 2 saat önce konuştuğumuzda henüz işleme alınmamış dedikleri ürün kargoyla bana gelirken mi test edildi acaba? RAMler nasıl oluyorda 2 saatte 2 günlük test yapılmış oluyor? İşte bu yüzden IZOLY'den bu kadar şüpheleniyorum.

Sistemimdeki uyumsuzluğu tespit etmek için örneğin HepsiBurada üzerinden, satıcısı HepsiBurada olan(yani en az sorun yaşayabilecek olduğum ve iade etmekte sorun yaşamayacak olduğum herhangi bir satıcı, hangi site olursa olsun)Corsair Vengance RGB Pro 2x8 3200MHz yani benim şu an elimde olan RAMlerle aynı olan bir RAM almayı düşünüyorum. Aldığım zaman RAMleri takıp hâlâ sorun yaşıyorsam geri iade edip bir başka marka alıp onu da test edeceğim eğer hâlâ daha devam ediyorsa ki pek sanmıyorum ama ederse o zaman sorun işlemci de deyip bir başka şeyler düşüneceğim. Sizce ilk önce aynı model - marka dual RAM mi almalıyım? Yoksa önerebilecek olduğunuz herhangi kaliteli bir RAM mi kullanmalıyım? Aynı markadan yana oluyorum, çünkü IZOLY servisine gönderince bir başka model takıp denemişsin, bizim sistemimizde sorunsuz çalışıyor(belki de çalışmayacak ama yalan atabilirler) vs. derler düşüncesine kapılıyorum. Bir başka model, önermenizi istediğim kaliteli bir RAM alıp eğer sorun yaşamazsam sistemimde bu RAMler ile devam etmek istiyorum. Ama dediğim gibi IZOLY böyle bir şey der diye de ne yapacağım konusunda kararsız kalıyorum.
Bütçe olarak 1100 TL vs. düşünüyorum.

Bir diğer şeyde eğer RAMler sorunlu ise RAMler servise gönderilip 1-1 yenisi ile değişim yapılmak zorunda olarak düşünüyorum. Ne de olsa XMP sorunu, MHz sorunu, bu uyumsuzluk sorunu çözülebilecek bir şey sanmıyorum. 1-1 değişim olursa bunları satmak istiyorum, 1 yıllık garantisi var kaça satabilirim?

@RevDeisDou Forumdaki RAM konusunda en bilgili olan kişi olarak seni biliyorum. Sence ne yapmalıyım ve başka RAM önerecek olursan ne önerirsin?
Garantide 34 gün mü kaldı ürün? 20. günün sonunda ürünün halefini geçici olarak talep edebiliyordunuz bu arada sanırsam
 

~~Kamuran

80+ Bronze
Katılım
20 Haziran 2020
Mesajlar
1,983
Dahası  
Reaksiyon skoru
1,205
İsim
~~Kamuran
  • Konu Sahibi Konu Sahibi
  • #4
Garantide 34 gün mü kaldı ürün? 20. günün sonunda ürünün halefini geçici olarak talep edebiliyordunuz bu arada sanırsam
Şöyle 34 gün olarak derken haftasonları dahil bir de pandemi nedeniyle(kapanma) çalışmadıkları günler vardı, onunla beraber 34 gün ediyordu. Yine de 24 iş günü falan oldu yanılmıyorsam.
 

arisaka

80+ Bronze
Katılım
14 Mayıs 2021
Mesajlar
1,935
Sorunu tam anlayamadım ekran kartının RTX ini kullanamamak tam olarak ne oluyor? RTX den servise gönderip ram uyumsuzluğuna nasıl geldiniz? ayrıca ramlerde bir sorun varsa RTX i geçtim sistemde hiç bir şey düzgün çalışmaz sadece RTX değil.

Açıkçası ben sizin gibi kullanıcılara hiç bir şekilde PC tavsiye etmiyorum çünkü basit sorunlarla dahi başa çıkamadığınız için sürekli başınız ağrıyor en güzeli series X alıp keyfinize bakmanız.

Şuan yapman gereken XMP de DRAM voltajı 1.4V a çekip sistemi bu şekilde test etmen belli ki stok voltaj olan 1.35v yetmiyor, sorunlar devam ediyorsa DDU ile temiz driver kurman, olmadıysa komple bios sıfırlaman lazım ki bunları yaparken aynı zamanda afterburner tarzı programlarla cpu-gpu sıcaklıklarını ne alemde yada bir ihtimal ramlerde sorun varsa icue dan ram sıcaklıklarına bakman vs. özetle bir şeylerin elinden gelmesi gerekiyor dostum yazılımsal da olabilir, basit 1-2 işlemle çözüledebilir ama direk bu kadar ufak şeylerden servise gönderip 30-40 gün bekliyorsan yol yakından sat series X al rahat et.
 

RTX3070

80+ Platinum
Katılım
23 Mart 2020
Mesajlar
11,865
En İyi Cevap
7
Dahası  
Reaksiyon skoru
9,075
İsim
RTX 3070
İlgilendiği Kategoriler
Windows ve teknik sorunlar
Tam olarak RTX'i kullanamamak derken? Mavi ekran mı var?
 
Top Bottom