Sizce B550 almalımıyım ?

Arif0

80+ Bronze
Katılım
17 Ocak 2023
Mesajlar
1,427
Reaksiyon skoru
594
A520M-K V2 anakart ım var. OC yapamıyorum, sistemim RX6800 ve R5 5600X. Bu kurban 1. yılını dolduracak sistem. Bi skıntısını görmedim ama OC yapamadığımdan darboğaz ucu ucuna. Sizce B550 geçmeye değer mi ?

RAM ler 3200Mhz ama oyun için kullandığımdan skıntı yapmıyor.
 
x e gerek yok b550m al
 
Gerek yok anakarta OC yapmaya. OC yapılan işlemciler 14900K'ya dönüşmüyor. Onun yerine para biriktirip daha sonra 7500F gibi AM5 işlemcilere geçebilirsin.
 
A520M-K V2 anakart ım var. OC yapamıyorum, sistemim RX6800 ve R5 5600X. Bu kurban 1. yılını dolduracak sistem. Bi skıntısını görmedim ama OC yapamadığımdan darboğaz ucu ucuna. Sizce B550 geçmeye değer mi ?

RAM ler 3200Mhz ama oyun için kullandığımdan skıntı yapmıyor.
Gerek yok bence. Overclock yapabileceğin kapasite maks 0.2GHz civarı falan o da ne kadar fark edecek sanki 😀
 
A520M-K V2 anakart ım var. OC yapamıyorum, sistemim RX6800 ve R5 5600X. Bu kurban 1. yılını dolduracak sistem. Bi skıntısını görmedim ama OC yapamadığımdan darboğaz ucu ucuna. Sizce B550 geçmeye değer mi ?

RAM ler 3200Mhz ama oyun için kullandığımdan skıntı yapmıyor.

Şu saatten sonra AM4 sistem için masraf yapmaya gerek yok. Ben de R7 3700x işlemciyi yükseltecektim. 8-9 bin lira işlemciye vermektense üstüne katıp AM5 sisteme geçmeye karar verdim.
 
Gerek yok bence. Overclock yapabileceğin kapasite maks 0.2GHz civarı falan o da ne kadar fark edecek sanki 😀
hocam 5.4Ghz çalışıyor ve 5.9 a kadar çıkaran var.
Şu saatten sonra AM4 sistem için masraf yapmaya gerek yok. Ben de R7 3700x işlemciyi yükseltecektim. 8-9 bin lira işlemciye vermektense üstüne katıp AM5 sisteme geçmeye karar verdim.
Hocam AM5 için hem ram hem anakart hem işlemci değişicek param yok. Şuanlık max B550.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Onun yerine para biriktirip daha sonra 7500F gibi AM5 işlemcilere geçebilirsin.
Dediğim gibi AM5 e geçicek kadar param yok : (
 
Anakartında neyi sıkıntı olarak görüyorsun mesela?
 
hocam 5.4Ghz çalışıyor ve 5.9 a kadar çıkaran var.

Hocam AM5 için hem ram hem anakart hem işlemci değişicek param yok. Şuanlık max B550.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:


Dediğim gibi AM5 e geçicek kadar param yok : (
İşlemcin 5600"X" ise stok olarak yükte 4.6GHz civarlarında çalışması lazım. 4.9GHz ye de her işlemciyle çıkılmaz silikon iyiyse maks oraya çıkarsın.
 
Sadece GHz ile olacak iş değil bu. Zen3 değişmiyor. Önbellek değişmiyor. 5800X taksan yine darboğaz yapar. 64-96 MB önbellek veya Zen4 gibi şeyler kurtarır darboğazı.
 
soğutucun var mı? eğer varsa geç tabi
Thermalight assin var sıvı soğutmalara çakıyor :D
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Anakartında neyi sıkıntı olarak görüyorsun mesela?
Bi sıkıntım yok. Tek eksiği RGB controller yok bide OC yapamıyorum. Yukarda anlattım zaaten bi OC yapsam darboğazdan çıkıcak sistem.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Önbellek değişmiyor. 5800X taksan yine darboğaz yapar. 64-96 MB önbellek veya Zen4 gibi şeyler kurtarır darboğazı.
Yani yeni işlemci mi almam gerek ?
Valla am5 e geçemem. Durumlar belli zaaten am5 ram ler bile uçtu gidiyo.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

İşlemcin 5600"X" ise stok olarak yükte 4.6GHz civarlarında çalışması lazım. 4.9GHz ye de her işlemciyle çıkılmaz silikon iyiyse maks oraya çıkarsın.
Hocam yok benim işlemci 5.45 üstüne çıkmıyor.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

1716923841101.png
 
Son düzenleme:
5700X3D alman gerekir. Pahalı gelirse şu ankiyle devam edersin. Anakarta boşa para vermenin anlamı yok.
 
Yeni mesajlar Yeni Konu Aç  

   

SON KONULAR

Forum istatistikleri

Konular
1,221,135
Mesajlar
11,073,898
Üyeler
198,067
Son üye
ocaliptusprime
Geri
Top