Arkadaşlar selam,
Hepsiburada üzerinden Akko Monsgeek M1 V5 klavye aldım. Evde kedi yüzünden klavyeye sıvı döküldü. Garanti dışı olduğunu biliyorum ama yine de firmaya not yazarak gönderdim, dedim ki:
“Garantiye girmediğinin farkındayım ücreti karşılığında tamir edilmesini istiyorum dedim.
Verdikleri cevap:
“Biz sadece garanti kapsamındaki ürünlere bakıyoruz, servis desteği vermiyoruz.”
Yani sıvı teması varsa geçmiş olsun, ne tamir var ne yönlendirme. Ürün ithal, büyük ihtimalle ellerinde parça yok, bozuk gelenleri birebir değiştirip geçiyorlar. Ama garanti dışı bir arızada tamamen çaresiz bırakıyorlar.
Tüketici Korunması Kanununda şöyle bir madde var.
6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanunun 58 inci maddesi ile bu maddeye dayanılarak hazırlanan Satış Sonrası Hizmetler Yönetmeliği uyarınca üretici veya ithalatçılar, ürettikleri veya ithal ettikleri mallar için Bakanlıkça belirlenen kullanım ömrü süresince, satış sonrası bakım ve onarım hizmetlerini sağlamak zorundadır. Ücretli bile olsa bunu sağlamaları gerekiyor.
Ama ortada ne teknik servis var ne bir alternatif sunuluyor.
Buna göre THH başvurma hakkım var mıdır?
Hepsiburada üzerinden Akko Monsgeek M1 V5 klavye aldım. Evde kedi yüzünden klavyeye sıvı döküldü. Garanti dışı olduğunu biliyorum ama yine de firmaya not yazarak gönderdim, dedim ki:
“Garantiye girmediğinin farkındayım ücreti karşılığında tamir edilmesini istiyorum dedim.
Verdikleri cevap:
“Biz sadece garanti kapsamındaki ürünlere bakıyoruz, servis desteği vermiyoruz.”
Yani sıvı teması varsa geçmiş olsun, ne tamir var ne yönlendirme. Ürün ithal, büyük ihtimalle ellerinde parça yok, bozuk gelenleri birebir değiştirip geçiyorlar. Ama garanti dışı bir arızada tamamen çaresiz bırakıyorlar.
Tüketici Korunması Kanununda şöyle bir madde var.
6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanunun 58 inci maddesi ile bu maddeye dayanılarak hazırlanan Satış Sonrası Hizmetler Yönetmeliği uyarınca üretici veya ithalatçılar, ürettikleri veya ithal ettikleri mallar için Bakanlıkça belirlenen kullanım ömrü süresince, satış sonrası bakım ve onarım hizmetlerini sağlamak zorundadır. Ücretli bile olsa bunu sağlamaları gerekiyor.
Ama ortada ne teknik servis var ne bir alternatif sunuluyor.
Buna göre THH başvurma hakkım var mıdır?