Yardım Tüketici hakem heyeti başvuru nasıl olmalı ?

BixiBlake

80+ Gold
Katılım
7 Temmuz 2021
Mesajlar
5,645
Reaksiyon skoru
15,148
SSD servise götürdüm değişim veya iade dediler servis bizde şu an ürün yok dedi
satıcıya bildirin dedi satıcı da biz de yok para iadesi yapalım diyor ben değişim de kararlıyım onun için tüketici hakem heyetine başvurmam gerekiyor
1765302101434.webp

uyuşmazlık tutarını ne kadar yapcam ve talep türü değişim mi olacak yoksa 6502 mi ?
 
6 ay beklersin kısa yola bak sen
Bu düşünceye katılmıyorum. Bu şekilde davranarak servislerin ekmeğine yağ sürmüş olursunuz.

THH başvuruda seçtiğiniz kısım doğru talep olarakta malın yenisiyle değiştirilmesi eğer mümkün değilse misliyle değişim yapılmasını talep edin. Ayrıca eğer misliyle de değişim mümkün değilse satın aldığınız tarih ile bugünkü enflasyon farkının göz önünde bulundurularak ücretin güncel iadesinin güncel fiyat üzerinden yapılmasını talep edin.
 
6 ay beklersin kısa yola bak sen
bişi olmaz
Mesajlar otomatik olarak birleştirildi:

Bu düşünceye katılmıyorum. Bu şekilde davranarak servislerin ekmeğine yağ sürmüş olursunuz.

THH başvuruda seçtiğiniz kısım doğru talep olarakta malın yenisiyle değiştirilmesi eğer mümkün değilse misliyle değişim yapılmasını talep edin. Ayrıca eğer misliyle de değişim mümkün değilse satın aldığınız tarih ile bugünkü enflasyon farkının göz önünde bulundurularak ücretin güncel iadesinin güncel fiyat üzerinden yapılmasını talep edin.
İade talebi fatura tutarından fazla olamaz ancak mağduriyetini gerekçe göstererek ticari avans faizi ile iadesini isteyebilirsin (şu anda yıllık %42.25, başvuru sürecinden karar tarihine kadar geçen süre üzerinden faizi hesaplanıyor)
şöyle bir yazı buldum bunu da eklicem
 
bişi olmaz
Mesajlar otomatik olarak birleştirildi:


İade talebi fatura tutarından fazla olamaz ancak mağduriyetini gerekçe göstererek ticari avans faizi ile iadesini isteyebilirsin (şu anda yıllık %42.25, başvuru sürecinden karar tarihine kadar geçen süre üzerinden faizi hesaplanıyor)
şöyle bir yazı buldum bunu da eklicem
Evet ekleyin. Sürec bahsedilen kadar uzun sürmüyor ayrıca ortalam 1-1,5 THH karar veriyor. Nerede yaşıyorsunuz?
 
Bu düşünceye katılmıyorum. Bu şekilde davranarak servislerin ekmeğine yağ sürmüş olursunuz.

THH başvuruda seçtiğiniz kısım doğru talep olarakta malın yenisiyle değiştirilmesi eğer mümkün değilse misliyle değişim yapılmasını talep edin. Ayrıca eğer misliyle de değişim mümkün değilse satın aldığınız tarih ile bugünkü enflasyon farkının göz önünde bulundurularak ücretin güncel iadesinin güncel fiyat üzerinden yapılmasını talep edin.
Yaptım bekle babam bekle acelesi olmayan bekleyebilir. Trendyol kod var mi hacı ;)
 
güzel anlatır şekilde başvuru formunda dilekçe yazar gibi olayı anlat ama sade dille, yabancı terim kullanmadan, sonra yazı ekine garanti belgesi, fatura belgesini koy, ürünün çalışmadığı şeklindeki fotoğrafı da koy, değişim yapmayan firmanın adını, vergi numarasını vs bunları öğren, sonra başvurunu yap, ortalama 2 ay sonra dosyaya bilirkişi atanır, o da gelir inceleyip mütalaasını verir, 4 ayda falan karar çıkar ama şöyle ki karar tebliğ edildikten sonra hemen firmanın yanına gitme, itiraz süresi vardı 2 hafta mıydı neydi o geçsin o zaman git, yoksa adamları uyandırırsın itiraz ederler bu sefer süreç daha da uzar
 
güzel anlatır şekilde başvuru formunda dilekçe yazar gibi olayı anlat ama sade dille, yabancı terim kullanmadan, sonra yazı ekine garanti belgesi, fatura belgesini koy, ürünün çalışmadığı şeklindeki fotoğrafı da koy, değişim yapmayan firmanın adını, vergi numarasını vs bunları öğren, sonra başvurunu yap, ortalama 2 ay sonra dosyaya bilirkişi atanır, o da gelir inceleyip mütalaasını verir, 4 ayda falan karar çıkar ama şöyle ki karar tebliğ edildikten sonra hemen firmanın yanına gitme, itiraz süresi vardı 2 hafta mıydı neydi o geçsin o zaman git, yoksa adamları uyandırırsın itiraz ederler bu sefer süreç daha da uzar
ürüne servis el koydu ama servisin raporu var
 
SSD servise götürdüm değişim veya iade dediler servis bizde şu an ürün yok dedi
satıcıya bildirin dedi satıcı da biz de yok para iadesi yapalım diyor ben değişim de kararlıyım onun için tüketici hakem heyetine başvurmam gerekiyor
Alıntıyı görüntüle
uyuşmazlık tutarını ne kadar yapcam ve talep türü değişim mi olacak yoksa 6502 mi ?
 
22.11.2024 tarihinde QP Bilişim Elektronik Hizm. İç ve Dış Tic. Ltd. Şti.’nden (Fatura No: ********) Mushkin MKNSSDVT1TB-D8 Vortex 1TB modeli SSD’yi 2.578,33 TL bedelle satın aldım. Ürün kısa süre içinde arıza göstermiş ve tarafımca yetkili servise gönderilmiştir.
02.12.2025 tarihinde servise giriş yapan ürün için 08.12.2025 tarihli servis raporunda ürünün arızalı olduğu, tamir veya değişim yapılamadığı ve yalnızca iade işleminin uygulanabileceği belirtilmiştir.
Satıcı firmaya “değişim” talebimi iletmeme rağmen satıcı, stoklarında ürün bulunmadığını gerekçe göstererek yalnızca para iadesi yapabileceklerini belirtmiştir. Ayrıca ürünün stoklara ne zaman geleceğine dair kesin bir süre verilmemiştir.

6502 sayılı Kanun’un 8. maddesine göre ürün ayıplı mal kapsamında olup servis raporu ile bu durum kesinleşmiştir.
Kanun’un 11. maddesi, tüketiciye dört seçimlik haktan birini seçme hakkı verir ve satıcı tüketicinin seçtiği talebi yerine getirmek zorundadır. Satıcı, seçimlik hakkımı değiştirerek yalnızca iade dayatmasında bulunamaz.Bu nedenle mağduriyet yaşamaktayım.
6502 sayılı Kanun’un 8, 9 ve 11. maddeleri gereğince, satın aldığım ayıplı ürünün:
Aynı ürünün AYIPSIZ MİSLİ ile değiştirilmesine,
Aynı ürün stoklarda bulunmuyor ise teknik özellik olarak eşdeğer veya ÜST MODELİ ile değiştirilmesine
Aynı ürün stoklarda bulunmuyor ise teknik özellik olarak eşdeğer veya ÜST MODELİ ile değiştirilmesine
karar verilmesini arz ederim.
sizce olmuş mu
 
Ben chatgptye yaptırdım kabul edildi
 
tamam işte
22.11.2024 tarihinde QP Bilişim Elektronik Hizm. İç ve Dış Tic. Ltd. Şti.’nden (Fatura No: ********) Mushkin MKNSSDVT1TB-D8 Vortex 1TB modeli SSD’yi 2.578,33 TL bedelle satın aldım. Ürün kısa süre içinde arıza göstermiş ve tarafımca yetkili servise gönderilmiştir.
02.12.2025 tarihinde servise giriş yapan ürün için 08.12.2025 tarihli servis raporunda ürünün arızalı olduğu, tamir veya değişim yapılamadığı ve yalnızca iade işleminin uygulanabileceği belirtilmiştir.
Satıcı firmaya “değişim” talebimi iletmeme rağmen satıcı, stoklarında ürün bulunmadığını gerekçe göstererek yalnızca para iadesi yapabileceklerini belirtmiştir. Ayrıca ürünün stoklara ne zaman geleceğine dair kesin bir süre verilmemiştir.

6502 sayılı Kanun’un 8. maddesine göre ürün ayıplı mal kapsamında olup servis raporu ile bu durum kesinleşmiştir.
Kanun’un 11. maddesi, tüketiciye dört seçimlik haktan birini seçme hakkı verir ve satıcı tüketicinin seçtiği talebi yerine getirmek zorundadır. Satıcı, seçimlik hakkımı değiştirerek yalnızca iade dayatmasında bulunamaz.Bu nedenle mağduriyet yaşamaktayım.
6502 sayılı Kanun’un 8, 9 ve 11. maddeleri gereğince, satın aldığım ayıplı ürünün:
Aynı ürünün AYIPSIZ MİSLİ ile değiştirilmesine,
Aynı ürün stoklarda bulunmuyor ise teknik özellik olarak eşdeğer veya ÜST MODELİ ile değiştirilmesine
Aynı ürün stoklarda bulunmuyor ise teknik özellik olarak eşdeğer veya ÜST MODELİ ile değiştirilmesine
karar verilmesini arz ederim.
sizce olmuş

22.11.2024 tarihinde QP Bilişim Elektronik Hizm. İç ve Dış Tic. Ltd. Şti.’nden (Fatura No: ********) Mushkin MKNSSDVT1TB-D8 Vortex 1TB modeli SSD’yi 2.578,33 TL bedelle satın aldım. Ürün kısa süre içinde arıza göstermiş ve tarafımca yetkili servise gönderilmiştir.
02.12.2025 tarihinde servise giriş yapan ürün için 08.12.2025 tarihli servis raporunda ürünün arızalı olduğu, tamir veya değişim yapılamadığı ve yalnızca iade işleminin uygulanabileceği belirtilmiştir.
Satıcı firmaya “değişim” talebimi iletmeme rağmen satıcı, stoklarında ürün bulunmadığını gerekçe göstererek yalnızca para iadesi yapabileceklerini belirtmiştir. Ayrıca ürünün stoklara ne zaman geleceğine dair kesin bir süre verilmemiştir.

6502 sayılı Kanun’un 8. maddesine göre ürün ayıplı mal kapsamında olup servis raporu ile bu durum kesinleşmiştir.
Kanun’un 11. maddesi, tüketiciye dört seçimlik haktan birini seçme hakkı verir ve satıcı tüketicinin seçtiği talebi yerine getirmek zorundadır. Satıcı, seçimlik hakkımı değiştirerek yalnızca iade dayatmasında bulunamaz.Bu nedenle mağduriyet yaşamaktayım.
6502 sayılı Kanun’un 8, 9 ve 11. maddeleri gereğince, satın aldığım ayıplı ürünün:
Aynı ürünün AYIPSIZ MİSLİ ile değiştirilmesine,
Aynı ürün stoklarda bulunmuyor ise teknik özellik olarak eşdeğer veya ÜST MODELİ ile değiştirilmesine
Aynı ürün stoklarda bulunmuyor ise teknik özellik olarak eşdeğer veya ÜST MODELİ ile değiştirilmesine
karar verilmesini arz ederim.
sizce olmuş mu
kardeş böyle yazma, tek tek okumuyorlar böyle, derdini sade dinle anlat, istediğini de yaz, diğer delilleri ekledin mi tamamdır, bu kadar teferruata girme, laf kalabalığından başka bir şey değil bu
 
Geri
Top