Öneri 👨‍⚖️TÜKETİCİ HAKEM HEYETİ BAŞVURUSU👨‍⚖️

Zamananinda comnet için başvurmuştum , Karar benim lehime çıkmasına rağmen herhangi bir ödeme alamadım . 1 yıl olacak neredeyse .
 
2022 da aldığım bir fareyi garantiye yollamıştım ellerinde yok diye fiyat iade edicez dediler ama ürünü 700tl ye almıştım ve fiyatı 3.500 tl olmuştu trendyol THH kabul etmiyoruz dedi ve icra ile uzatmak istemediğim için iade almıştım. böyle bir durumda ne yapılır paylaşırsanız bizde bilgi sahibi olalım
Burada THH kararında ne yazdığı önemli. 3 Sene önce buhar kazanlı ütü sipariş veren müşterim ürün bozulduğu için ve 2+den fazla servise gittiği için THH ye başvurmuştu. 3 yıl önce sattığım fiyat örnek veriyorum 6500₺ ise. 3 Sene sonunda THH karar olarak birebir değişimini istediği için. Philips markasının bölge dağıtıcısından 9000+₺ ürünü alıp müşteriye göndermiştik. Üretimi hala olduğu için bu şekilde ilerlemiştik. Üretim olmadığı zamanda ise THH de belirtilen ürüne muadil olarak sayılabilecek müşterininde kabul edeceği bir ürün önerimi yapıyoruz. Bu şekilde dosyayı kapatmış oluyor. 10 20bin liralık ürün için banka hesaplarına haciz gelmesinin bir anlamı yok. Firma tarafında söylüyorum bunu.
Mesajlar otomatik olarak birleştirildi:

Zamananinda comnet için başvurmuştum , Karar benim lehime çıkmasına rağmen herhangi bir ödeme alamadım . 1 yıl olacak neredeyse .
Garip demekki ben yanlış biliyorum. Çünkü verilen kararı uygulamaya geçirdiğimiz süre bir tık gecikse hemen haciz gözüküyordu.
 
Tabii ki elinde bir kanıt niteliğinde destekleyici belge olduğu sürece bunuda dosyaya ek olarak belirteceksin. Ama çok resmi yazıp sayfalarca kanun maddesi yazmayın komik oluyor :D Bizemi öğretiyorsun ayağına konuşuyorlar sonra
Ben e devletten şikayet ediyorum muhatap değilim onlarla :)
 
Bunu diyen mağaza değil hocam. Kurandan ayet yazanıda gördü bu gözler...
Saçma ama sonuçta onu ilgilendiren durum yok ki o sadece karşı tarafin savunmasını alıp kim haklı kim haksız buna karar verir haricî bir vasfı yok ama işini düzgün yapmayanlar maalesef insanı çileden çıkarıyor
 
Garip demekki ben yanlış biliyorum. Çünkü verilen kararı uygulamaya geçirdiğimiz süre bir tık gecikse hemen haciz gözüküyordu.
Raporu yanlış anlamadıysam ödenmesi gereken bir tutar var . Böyle bir durumda ne yapmam gerekiyor .
 

Ekler

  • IMG-20251022-WA0019.webp
    IMG-20251022-WA0019.webp
    204.5 KB · Hit: 10
Raporu yanlış anlamadıysam ödenmesi gereken bir tutar var . Böyle bir durumda ne yapmam gerekiyor .
Evet gayet açık şekilde talebin kabul edilmiş.
Bilgi yanlışlığını düzeltiyim eğer ki THH kararı alıp itiraz süresi geçtikten sonra hala ödeme yapmıyorlar icra da ilamlı icra denen bir yol var. O yol ile karşı tarafın itiraz etmesine imkan tanımadan daha kolay bir şekilde paranızı, masraflarınızı alırsınız.
Burada arkadaşın dediği yöntemi deneyebilirsin. THH kararın ile İcra dairesine başvurman gerekiyor.
 
Raporu yanlış anlamadıysam ödenmesi gereken bir tutar var . Böyle bir durumda ne yapmam gerekiyor .
Önce uğraşmamak adına comnet'e bir mail ile kararı atın ve iban numaranızı atın. Karar geçtikten yaklaşık bi 15-20 gün içerisinde tarafınıza ödeme yapılmaz ve e devletten UYAP Vatandaş yazarak giriş yapıp hukuk davası kısmı da boşsa (karara itiraz edip etmediklerini görmek için) icra dairesine gidip kararla ilamlı icra yapabilirsiniz ancak burada cebinizden masraflar çıkacağını da unutmayın. İşin sonunda paranızı alacaksınız ancak başta masrafları ödemek zorunda oluyorsunuz.
 
Değerli dostlar elimden geldiğince bu tarz bilgi içerikli konuları sizlerin yararlanması için açacağım destek vereceğim çünkü bazılarımız bu anlatacağım durumu bilsede bazılarımız bilmiyor

Almış olduğunuz üründe problem oldu Tüketici hakem heyetine şikayet edeceksiniz firmayı fakat nasıl bir şikayet metni yazacağınızı bilmiyorsaniz bu durumda

Chatgpt devreye giriyor genel olarak herkes ödev yaptırıyor veya fotoğraf montaji vs yaptırıyor fakat chatgpt çok fazla iş görüyor örnek olarak sizlerde yaşadığınız bir problemi chatgpt yazın ve sonuna şunu ekleyin bu problemi tüketici hakem heyetinde kazanacağım bir metne çevir vs oda hızlı şekilde seçimlik haklarınızın olduğu bir şablon çıkaracak sizler buna göre oynama yaparak şikayet edebilirsiniz ben bu şekilde bir dava kazandım bu sebepten sizlerde faydalanın diye açıyorum konuyu

Dipnot: Olur'da Tüketici Hakem Heyetine Gidip Elden Şikayet Ederseniz'de Yöntem Aynı Sizler Sadece Oynama Yapacaksınız Şablonla

Dipnot: Sizlerin hakem heyeti işin ehli ise sizi haklı bulur ama işin ehli olmayanlar genelde firmayı haklı bulur bu durum maalesef benlik değil bununda ekliyim

Örnek chatgpt şikayet metni şablonu:

📄

Şikayetin Konusu:

Servis desteği bulunmayan bir ürünün satılması nedeniyle Tüketicinin mağduriyeti.


---

Olayın Özeti:

[Satın alma tarihi] tarihinde, [satın alınan ürünün tam adı, marka, model] ürününü, [satın alınan yer, örneğin “XYZ Elektronik Mağazası” veya internet sitesi] üzerinden [satış fiyatı] TL karşılığında satın aldım. Ürün kısa süre içinde arızalandı ve onarım için yetkili servisine başvurdum. Ancak yapılan incelemelerde, ürünün Türkiye’de hiçbir yetkili teknik servis ağı bulunmadığı, hatta bazı durumlarda yedek parça temininin dahi mümkün olmadığı belirtilmiştir.

Bu durum, 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’un 58. maddesi gereği üretici ve ithalatçıların, ürünleriyle ilgili satış sonrası servis hizmetlerini sunma yükümlülüğüne aykırıdır. Kanunun açık hükmüne göre, garanti süresi boyunca ve gerekli durumlarda garanti süresi sonrasında da tüketiciye servis sağlamak zorundadırlar.

Buna rağmen, [satıcı veya ithalatçı firma] bu yükümlülüğünü yerine getirmemekte ve tüketici olarak mağduriyetimi giderecek hiçbir çözüm sunmamaktadır. Satış sonrası servis imkânı sunulmayan bir ürünün satışa sunulması hem tüketiciyi yanıltıcı hem de kanunlara aykırıdır.


---

Talebim:

Türkiye’de servis desteği bulunmayan ürünün satılması nedeniyle yaşadığım mağduriyetin giderilmesi için;

Satın aldığım ürünün bedelinin tarafıma iadesine (iade edilen ürün karşılığında),

Veya ürünün servis hizmeti sunulan muadili ile ücretsiz değiştirilmesine


karar verilmesini arz ederim.


---

Ekler:

1. Ürüne ait fatura/satış fişi


2. Ürünün arızalı olduğunu gösterir servis raporu (varsa)


3. Satıcının veya üreticinin Türkiye’de servis sunmadığını belirten yazışmalar, e-posta, ekran görüntüsü vb.


4. Ürünün garanti belgesi (varsa)

🧾 YASAL DAYANAK:

6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun

Madde 58 – Satış Sonrası Hizmetler:

> “… Üretici veya ithalatçı, ithal ettiği veya ürettiği sanayi malları için, Bakanlıkça belirlenen kullanım ömrü süresince, o mala ilişkin hizmet verebilecek yeterli teknik servis istasyonlarını kurmak ve bunun devamlılığını sağlamak zorundadır.”



> “… Satış sonrası hizmet sunma yükümlülüğü yerine getirilmeksizin piyasaya arz edilen ürünler için Bakanlıkça idari yaptırım uygulanır.”

Benim şikayetimin Şablonu bu şekildeydi sizlerin şikayetine göre maddeler vs değişir bilginize
Amazon.com.tr'yi şikayet ettim soracak olursanız Türkiyede servisi bulunmayan ürün satıp arkasında durmuyor. 4 adet ürün bu şekilde elimde kaldı 1 tanesini verdim yukarıdaki şablona gore kazanıp kazanmayacagima baktım baktım kazandım şimdi diğerlerine geldi sıra :)

Tam şimdi vodofonla görüştüm sizi tüketici hakem heyetine vericem diye nasıl thh başvuru mesajı olarak ne yapabilirim diye işime yarar inşallah
 
HB yi thhye vermiştim kazandım itiraz ettiler tebligat geldi. Geçen kendim savunmaverdim mobil imza aldım interntten yükledim dosyaları. Bakalım nolcak sonucu :D
 
1 konu = 100'lerce fayda
 
Yeni mesajlar Yeni Konu Aç  

   

SON KONULAR

Çevrim içi yöneticiler

Forum istatistikleri

Konular
1,153,498
Mesajlar
10,395,775
Üyeler
183,439
Son üye
zfrbbcn
Geri
Top