Ulu Hakan 2.Abdülhamid Hazretlerinin Boğaz'a Köprü Projesi

Orçun Bulgurlu

Cezalı
80+
Katılım
17 Eylül 2022
Mesajlar
199
Reaksiyon skoru
159
K-Sultan-II-Abdulhamidin-17-Mart-1900-tarihli-ilk-Bogaz-Koprusu-projesi-BOA-PLK_p-3500.jpg


Sultan II. Abdülhamid’in 17 Mart 1900 tarihli ilk Boğaz Köprüsü projesi (BOA, PLK.p, 3500)

Abdülhamid Han, Fernidan Arnoden isimli bir Fransız inşaat mühendisine, Boğaz’ın Sarayburnu-Üsküdar ve Rumeli Hisarı-Kandilli arasında olmak üzere bir köprü projesi hazırlattı. 17 Mart 1900’de bütün incelemeleri, alt yapı çalışmaları ve maliyet hesapları tamamlanmış bir şekilde, çizimleri, krokileri ve resimleriyle birlikte Padişaha sunuldu.

Eyfel Kulesi’nin yapımında kullanılan “çelik teknoloji” ile inşa edilmesi planlanan bu dev projeye göre, köprünün üzerinde minareler, kubbeler, kuleler ve askeri savunmayı temin edecek toplar da yer alacaktı.

Minareleri ve Kuzeybatı Afrika tarzı kuleleriyle dünyanın gözünde, hükümdarın politik ve dinî kuvvetini artıracak, yanı sıra Osmanlı’nın kudret ve azametini temsil edecekti.

Ne yazık ki köprü, bilinmeyen bir sebeple hayata geçirilemedi.

Ayrıca Abdülhamid Han, bu köprüyle bağlantılı olarak, ileri görüşlü bir bakış açısıyla çevre yolları projesini de çizdirmişti. Avrupa’nın güney, güneybatı ve merkezindeki demiryollarını, bu köprü ile Bağdat demiryoluna bağlamayı düşünmüştü.
 
Şimdi biri çıkar en çok toprak kaybeden padişah diye yazmaya başlar. 😀
 
Şimdi biri çıkar en çok toprak kaybeden padişah diye yazmaya başlar. 😀
Bu en çok toprak kaybeden padişah olduğu gerçeğini değiştirmiyor. Belki ona denk gelmiştir kim bilir :)
 
kaybettiği topraklar çok az

Ortaylı: “Toprak kaybedilmediği yönünde tez yoktur”​

Tarihçi Prof. Dr. İlber Ortaylı da katıldığı Teke Tek programında literatürde bu dönemde toprak kaybedilmediği yönünde bir tez olmadığını söyledi. Prof. Ortaylı’nın “Yakın tarihin gerçekleri” isimli kitabında da şu ifadeler yer alıyor: Sultan Abdülhamid savaşlara girmezdi deniliyor ama onun zamanında da çok toprak kaybettik. Kıbrıs, Tunus gibi yerleri elden çıkardık ve hatta İran’a bile toprak verdik. Öyle bilindiği gibi bizim Iran ile sınırımız Kasr-ı Şirin ile falan çizilmedi.” (sf. 74)
Mesajlar otomatik olarak birleştirildi:

kaybettiği topraklar çok az
Abdülhamid (Osmanlıca: عبد الحميد ثانی, 'Abdü'l-Ḥamīd-i sânî; 21 Eylül 1842 - 10 Şubat 1918), Osmanlı İmparatorluğu'nun 34. padişahı, 113. Wikipedia. Ben bu konuyu biraz daha araşırayım. Bu konu açılınca biraz daha fazla merak ettim. İşssizken daha çok bilgi edineyim
 

Ortaylı: “Toprak kaybedilmediği yönünde tez yoktur”​

Tarihçi Prof. Dr. İlber Ortaylı da katıldığı Teke Tek programında literatürde bu dönemde toprak kaybedilmediği yönünde bir tez olmadığını söyledi. Prof. Ortaylı’nın “Yakın tarihin gerçekleri” isimli kitabında da şu ifadeler yer alıyor: Sultan Abdülhamid savaşlara girmezdi deniliyor ama onun zamanında da çok toprak kaybettik. Kıbrıs, Tunus gibi yerleri elden çıkardık ve hatta İran’a bile toprak verdik. Öyle bilindiği gibi bizim Iran ile sınırımız Kasr-ı Şirin ile falan çizilmedi.” (sf. 74)
Mesajlar otomatik olarak birleştirildi:


Abdülhamid (Osmanlıca: عبد الحميد ثانی, 'Abdü'l-Ḥamīd-i sânî; 21 Eylül 1842 - 10 Şubat 1918), Osmanlı İmparatorluğu'nun 34. padişahı, 113. Wikipedia. Ben bu konuyu biraz daha araşırayım. Bu konu açılınca biraz daha fazla merak ettim. İşssizken daha çok bilgi edineyim
Tamam ben kaybedilmedi demiyorum ama 2. Abdülhamit zamanı ikiye ayrılıyor bi kendi saltanatı birde meşrutiyet. Abdülhamid Han hiçbir zaman savaştan yana değildi. Onun saltanatı zamanında toprak kaybedilmedi. Birde o zamanlardaki durumlarıda göz önüne alırsak sıkıntı.
 
Son düzenleme:
K-Sultan-II-Abdulhamidin-17-Mart-1900-tarihli-ilk-Bogaz-Koprusu-projesi-BOA-PLK_p-3500.jpg


Sultan II. Abdülhamid’in 17 Mart 1900 tarihli ilk Boğaz Köprüsü projesi (BOA, PLK.p, 3500)

Abdülhamid Han, Fernidan Arnoden isimli bir Fransız inşaat mühendisine, Boğaz’ın Sarayburnu-Üsküdar ve Rumeli Hisarı-Kandilli arasında olmak üzere bir köprü projesi hazırlattı. 17 Mart 1900’de bütün incelemeleri, alt yapı çalışmaları ve maliyet hesapları tamamlanmış bir şekilde, çizimleri, krokileri ve resimleriyle birlikte Padişaha sunuldu.

Eyfel Kulesi’nin yapımında kullanılan “çelik teknoloji” ile inşa edilmesi planlanan bu dev projeye göre, köprünün üzerinde minareler, kubbeler, kuleler ve askeri savunmayı temin edecek toplar da yer alacaktı.

Minareleri ve Kuzeybatı Afrika tarzı kuleleriyle dünyanın gözünde, hükümdarın politik ve dinî kuvvetini artıracak, yanı sıra Osmanlı’nın kudret ve azametini temsil edecekti.

Ne yazık ki köprü, bilinmeyen bir sebeple hayata geçirilemedi.

Ayrıca Abdülhamid Han, bu köprüyle bağlantılı olarak, ileri görüşlü bir bakış açısıyla çevre yolları projesini de çizdirmişti. Avrupa’nın güney, güneybatı ve merkezindeki demiryollarını, bu köprü ile Bağdat demiryoluna bağlamayı düşünmüştü.
Keşke yapilsaymis dünya harikalarinanalinabilcek bir model olurdu
 
Yeni mesajlar Yeni Konu Aç  

   

SON KONULAR

Forum istatistikleri

Konular
1,169,469
Mesajlar
10,540,790
Üyeler
185,736
Son üye
realerw
Geri
Top