Ryzenx
80+
- Katılım
- 26 Haziran 2022
- Mesajlar
- 108
Son zamanların popüler bölümlerinden bir Pilotaj! Peki bir sene doluluk oranı yüksek bir diğer sene düşük olan bu pilotaj programlarını seçmeli misiniz ? Havayolları sadece ATPL sahibi olmanızı isterken üniversitede pilotaj okumalı mısınız?
Türkiye’de ister havayollarının pilot yetiştirme programlarına dahil olun, ister üniversitelerin pilotaj bölümlerine kayıt olun yine de Havayolu Nakliye Pilot Lisansınızı (ATPL) bir uçuş akademisinden alacaksınız. Peki direkt uçuş akademilerinin ATPL kurslarına kayıt olmak yerine pilotaj bölümüne kayıt olmak ne kadar mantıklı beraber bakalım.
Ders Programı
Pilotaj Bölümlerini incelemeye ders programlarından başlayalım. Bahçeşehir ve Özyeğin Pilotaj Bölümlerini incelediğimizde ilk yıl mühendislik ortak derslerden sonra sonraki yıllardaki dersler tamamiyle PPL Teori ve ATPL teori eğitimi üzerine kurulu. Yani aslında sadece 1, 1.5 yıl üniversiteden eğitim alırken geri kalan yıllar üniversitelerin anlaşmalı olduğu ya da kendi bünyesinde bulunan Uçuş Akademilerinden ders almış oluyorsunuz.
Süre
Havayolu pilotu olmanızı sağlayacak ATPL Eğitim süreci normalde 14–18 ay arasında sürüyor. Pilotaj bölümlerine kayıt olduğunuzda hazırlık sınıfı da dahil olmak üzere bu 5 yıla kadar uzayabiliyor.14–18 ayda mezun olup pilot olarak işe başlayabileceğiniz bir yerde 5 yıl gibi bir zaman kaybı yaşayabiliyorsunuz.
Sağlık Sorunu Oluşması
Pilotluğun en büyük riski pilotluk yapmalarına engel teşkil edecek bir sağlık sorununa sahip olmak. Bunu iki aşamada değerlendirebiliriz
Diyelim ki üniversitelerin pilotaj bölümlerine kayıt oldunuz ve hazırlık bölümünden üniversite hayatınıza başladınız fakat sıra arkadaşınız ise pilotaj eğitimini başka bir üniversite bölümü okurken almaya ona imkan sağlayan uçuş akademisinden almak istedi.
Siz hazırlık sınıfını bitirirken o hem hazırlık sınıfını bitirip hem de Hususi Pilotluk Lisansını aldı. Üniversite hayatınızın 2. yılında yani ikinizde 1. sınıftayken havayollarının pilot ihtiyacı fazlasıyla arttığından lise mezunu dahil olmak üzere pilot istihdam edeceğini açıkladı. Arkadaşınız o yıl içerisinde hızlıca eğitimini bitirip iş başvurusu yapabilirken siz daha uçağa dahi binmemiş, hususi pilotluk eğitiminizin teorik derslerini bile tamamlamamış bir şekilde kalmış olacaksınız
Ücret
Yukarıda da belirttiğim gibi üniversitelerin pilotaj bölümlerinden de mezun olsanız, direk bir uçuş akademisinden de eğitim alsanız sizi havayollarında pilot yapacak olan belge diploma değil Havayolu Nakliye Pilot Lisansı(ATPL).
Bir üniversitenin pilotaj bölümüne kayıt olduğunuzda ise hazırlık dahil 5 yıl üniversite bölümü için yıllık ücret öderken bir yandan da ATPL için uçuş akademisine eğitim ücreti ödediğinizi unutmamanız gerekiyor.
Üniversiteler için ise en karlı bölümlerden birinin “Pilotaj” olmasının nedeni de burada saklı. Öğrenciler 2. sınıftan itibaren “Uçuş Akademisi’nden” ATPL derslerini alırken hem uçuş akademisine hem de sadece kağıt üzerinde öğrencilik yaptığı üniversite bölümüne tam ücret ödemeye devam ediyor. Üniversiteler ise 2. 3. ve 4. sınıflarda üniversiteye dahi uğramayan öğrencilerden fazlasıyla para kazanıyor.
Özet
Maalesefki Türkiye’deki Pilotaj bölümleri ilk yıl mühendislik ortak dersleri hariç ATPL kurslarından çok bir fark barındırmıyor. Bu nedenle herhangi nedenden dolayı uçuşa engeli olan ya da yıllar sonra uçmak yerine yöneticilik yapmayı tercih edecek adaylar için ekstra bir uzmanlık becerisi sunmadığı gibi tek bir diplomaya bağlı kalmanın dezavantajları da yaşabilecekleri düşüncesindeyim. Bu nedenle pilotaj bölümü tercih edecek olan adayların herhangi bir üniversitede okurken tatillerinde pilotluk eğitimleri alabilecekleri programları araştırması düşüncesindeyim. Unutmayın her ne kadar normaline göre daha pahalı olsa da insan yaşamındaki en pahalı şey zaman! Aynı lisansı maksimum 2 yılda alıp 2 yıl sonra havayolu kokpitine oturabilecek iken sizi ekstra olarak geliştiremeyecek üniversitelerde 5 yıl beklemenin kimseye faydası olmuyor.
YAZININ TAMAMI AŞAĞIDAKİ LİNKTEN ALINMIŞTIR. SİZLERİN DE GÖRMESİ İÇİN BURADA KONU OLARAK AÇTIM.
LİNK: Pilotaj Bölümü Okunur Mu?
Türkiye’de ister havayollarının pilot yetiştirme programlarına dahil olun, ister üniversitelerin pilotaj bölümlerine kayıt olun yine de Havayolu Nakliye Pilot Lisansınızı (ATPL) bir uçuş akademisinden alacaksınız. Peki direkt uçuş akademilerinin ATPL kurslarına kayıt olmak yerine pilotaj bölümüne kayıt olmak ne kadar mantıklı beraber bakalım.
Ders Programı
Pilotaj Bölümlerini incelemeye ders programlarından başlayalım. Bahçeşehir ve Özyeğin Pilotaj Bölümlerini incelediğimizde ilk yıl mühendislik ortak derslerden sonra sonraki yıllardaki dersler tamamiyle PPL Teori ve ATPL teori eğitimi üzerine kurulu. Yani aslında sadece 1, 1.5 yıl üniversiteden eğitim alırken geri kalan yıllar üniversitelerin anlaşmalı olduğu ya da kendi bünyesinde bulunan Uçuş Akademilerinden ders almış oluyorsunuz.
Süre
Havayolu pilotu olmanızı sağlayacak ATPL Eğitim süreci normalde 14–18 ay arasında sürüyor. Pilotaj bölümlerine kayıt olduğunuzda hazırlık sınıfı da dahil olmak üzere bu 5 yıla kadar uzayabiliyor.14–18 ayda mezun olup pilot olarak işe başlayabileceğiniz bir yerde 5 yıl gibi bir zaman kaybı yaşayabiliyorsunuz.
Sağlık Sorunu Oluşması
Pilotluğun en büyük riski pilotluk yapmalarına engel teşkil edecek bir sağlık sorununa sahip olmak. Bunu iki aşamada değerlendirebiliriz
- Öğrencilik Zamanında Yaşanabilecek Sağlık Sorunları
Daha öğrencilik yıllarında baş gösterebilen bu sorunlar pilotaj bölümünde okurken bir anda bölümü bırakmanıza ve başka bir bölüme geçmenize neden olabilir. Sadece ilk yıl alınan dersler mühendislik bölümleri ile aynı dersler olduğundan bir tek onlardan muaf olabileceğinizi düşünerek hareket etmeniz gerekebilir. Tabi mühendislik bölümüne geçmeniz için sıralamanız yetiyorsa. Mühendislik hariç diğer bölümlere zorunlu ya da isteyerek geçişiniz halinde ise en baştan bir bölümü okumak zorunda kalabilir yine bir zaman kaybı yaşayabilirsiniz. - Çalışırken Yaşanabilecek Sağlık Sorunları
Aslında bu bölümü Uçuşa Engel Oluşturan durumlar ve Uçmak İstemediğiniz Zamanlar diye nitelendirebiliriz. Çünkü bir pilot sağlık sorunları yaşayabileceği gibi hayatının belirli bir bölümünde uçmak istemeyebilir ya da yöneticilik hedefleri doğrultusunda uçuşlarını azaltmak isteyebilir. İşte tam da bu noktada üniversitelerden mezun pilotların herhangi bir çift anadal programından mezun olmaması durumunda büyük sorunlar ortaya çıkmaktadır. Genellikle mühendislik, işletme gibi alanlar bitirip daha sonrasında uçuş akademilerinden pilotluk lisansı alan havayolu pilotları herhangi bir durumda uzman oldukları alanlarlada havacılık sektörü içerisinde kendilerine yer bulabilmektedirler. Pilotaj bölümlerinden mezun olanlar için ise maalesef bu pek mümkün gözükmüyor.
Diyelim ki üniversitelerin pilotaj bölümlerine kayıt oldunuz ve hazırlık bölümünden üniversite hayatınıza başladınız fakat sıra arkadaşınız ise pilotaj eğitimini başka bir üniversite bölümü okurken almaya ona imkan sağlayan uçuş akademisinden almak istedi.
Siz hazırlık sınıfını bitirirken o hem hazırlık sınıfını bitirip hem de Hususi Pilotluk Lisansını aldı. Üniversite hayatınızın 2. yılında yani ikinizde 1. sınıftayken havayollarının pilot ihtiyacı fazlasıyla arttığından lise mezunu dahil olmak üzere pilot istihdam edeceğini açıkladı. Arkadaşınız o yıl içerisinde hızlıca eğitimini bitirip iş başvurusu yapabilirken siz daha uçağa dahi binmemiş, hususi pilotluk eğitiminizin teorik derslerini bile tamamlamamış bir şekilde kalmış olacaksınız
Ücret
Yukarıda da belirttiğim gibi üniversitelerin pilotaj bölümlerinden de mezun olsanız, direk bir uçuş akademisinden de eğitim alsanız sizi havayollarında pilot yapacak olan belge diploma değil Havayolu Nakliye Pilot Lisansı(ATPL).
Bir üniversitenin pilotaj bölümüne kayıt olduğunuzda ise hazırlık dahil 5 yıl üniversite bölümü için yıllık ücret öderken bir yandan da ATPL için uçuş akademisine eğitim ücreti ödediğinizi unutmamanız gerekiyor.
Üniversiteler için ise en karlı bölümlerden birinin “Pilotaj” olmasının nedeni de burada saklı. Öğrenciler 2. sınıftan itibaren “Uçuş Akademisi’nden” ATPL derslerini alırken hem uçuş akademisine hem de sadece kağıt üzerinde öğrencilik yaptığı üniversite bölümüne tam ücret ödemeye devam ediyor. Üniversiteler ise 2. 3. ve 4. sınıflarda üniversiteye dahi uğramayan öğrencilerden fazlasıyla para kazanıyor.
Özet
Maalesefki Türkiye’deki Pilotaj bölümleri ilk yıl mühendislik ortak dersleri hariç ATPL kurslarından çok bir fark barındırmıyor. Bu nedenle herhangi nedenden dolayı uçuşa engeli olan ya da yıllar sonra uçmak yerine yöneticilik yapmayı tercih edecek adaylar için ekstra bir uzmanlık becerisi sunmadığı gibi tek bir diplomaya bağlı kalmanın dezavantajları da yaşabilecekleri düşüncesindeyim. Bu nedenle pilotaj bölümü tercih edecek olan adayların herhangi bir üniversitede okurken tatillerinde pilotluk eğitimleri alabilecekleri programları araştırması düşüncesindeyim. Unutmayın her ne kadar normaline göre daha pahalı olsa da insan yaşamındaki en pahalı şey zaman! Aynı lisansı maksimum 2 yılda alıp 2 yıl sonra havayolu kokpitine oturabilecek iken sizi ekstra olarak geliştiremeyecek üniversitelerde 5 yıl beklemenin kimseye faydası olmuyor.
YAZININ TAMAMI AŞAĞIDAKİ LİNKTEN ALINMIŞTIR. SİZLERİN DE GÖRMESİ İÇİN BURADA KONU OLARAK AÇTIM.
LİNK: Pilotaj Bölümü Okunur Mu?