Neler Yeni

Vatan Bi̇lgi̇sayarın İadeyi̇ Kabul Etmemesi

Koşulsuz iade süresi 1 ay hocam. Artık yapabileceğin garantiye vererek problemi çözmek. Baktın çözemiyorlar THH ye başvurcaksın.
O sadece amazonda yanlış yönlendirmeyin internet alışverişlerinde yasal süre 14 gündür ondan sonra bir arıza çıkarsa servise gider tespit yapılır arızalıysa tüketici isterse iade ister ama genelde parça iadesi oluyor
Mesajlar otomatik olarak birleştirildi:

Buradan bakabilirsiniz ama hazır sistemlerde genelde kişiye özel yapıldı bahanesine sığınıp iade almıyorlar
 
Arkadaşlar Vatan Bilgisayardan aldığım hazır sistemde kronik sorunlar çıkması sebebiyle iade için kargoyu gönderdim fakat iade kabul edilmediğini söyleyip tekrar gönderdiler şimdi ben bu gönderdikleri kargoyu teslim almazsan ürün geri gidip ücret iade yapılır mı?
Hazır sistemlerde ve özelleştirilmiş sistemlerde iade yoktur ayrıca teslim tarihinden itibaren 14 gün geçmekle beraber iade hakkı sona erer, ürünün sonradan arızalanması durumu değiştirmez iade hakkında amaç arızalı ürünün 2 haftalık sürede ortaya çıkması ve iade edilmesidir her neyse diğer duruma gelirsek tüketiciyi koruma kanunu gereği 2 yıllık garanti süresi kapsamında senden kaynaklı veya voltaj gibi durumlardan kaynaklı problem yoksa arızayı ücretsiz onarım veya ürünü arızasız ile değişim hakkını kullanabilirsin. Yerine getirmezlerse ilçe tüketici hakem heyetine başvuruda bulunabilirsin
 
Hazır sistemlerde ve özelleştirilmiş sistemlerde iade yoktur ayrıca teslim tarihinden itibaren 14 gün geçmekle beraber iade hakkı sona erer, ürünün sonradan arızalanması durumu değiştirmez iade hakkında amaç arızalı ürünün 2 haftalık sürede ortaya çıkması ve iade edilmesidir her neyse diğer duruma gelirsek tüketiciyi koruma kanunu gereği 2 yıllık garanti süresi kapsamında senden kaynaklı veya voltaj gibi durumlardan kaynaklı problem yoksa arızayı ücretsiz onarım veya ürünü arızasız ile değişim hakkını kullanabilirsin. Yerine getirmezlerse ilçe tüketici hakem heyetine başvuruda bulunabilirsin
Biraz eksik bir bilgi
6502 sayılı TKHK ya göre ilk 6 ay içerisinde aldığı ürün arızalınırsa kullanıcı hatası olmayan durumlarda tüketici onarım istemeyip direk iade yada değişim isteyebilir. Fakat hazır sistemlerde tüm parçalar değil sadece arızalı olan parçalar bu kapsamda.
2 haftalıkta olsa arıza varsa genellikle yine servise gönderip öyle iade alıyorlar.
 
O sadece amazonda yanlış yönlendirmeyin internet alışverişlerinde yasal süre 14 gündür ondan sonra bir arıza çıkarsa servise gider tespit yapılır arızalıysa tüketici isterse iade ister ama genelde parça iadesi oluyor
Mesajlar otomatik olarak birleştirildi:

Buradan bakabilirsiniz ama hazır sistemlerde genelde kişiye özel yapıldı bahanesine sığınıp iade almıyorlar
14 gün yazacaktım arkadaşın 1 ay yazması aklımda kalmış hocam 😅
 
silindi
 
Son düzenleme:
Arkadaşlar Vatan Bilgisayardan aldığım hazır sistemde kronik sorunlar çıkması sebebiyle iade için kargoyu gönderdim fakat iade kabul edilmediğini söyleyip tekrar gönderdiler şimdi ben bu gönderdikleri kargoyu teslim almazsan ürün geri gidip ücret iade yapılır mı?
Sizin şu anda yapacağınız arızayı tespit edip o ürünü servise gönderip değişim istemek aksi halde hazır sistemlerde kimi parçaların fiyatını çok düşük göründüğü için yenisini almak biraz daha zor olabiliyor
Mesajlar otomatik olarak birleştirildi:

14 gün yazacaktım arkadaşın 1 ay yazması aklımda kalmış hocam 😅
O sadece Amazonun gönüllü iade politikası ordan aklınızda kalmış olmalı ;)
 
Son düzenleme:
Biraz eksik bir bilgi
6502 sayılı TKHK ya göre ilk 6 ay içerisinde aldığı ürün arızalınırsa kullanıcı hatası olmayan durumlarda tüketici onarım istemeyip direk iade yada değişim isteyebilir. Fakat hazır sistemlerde tüm parçalar değil sadece arızalı olan parçalar bu kapsamda.
2 haftalıkta olsa arıza varsa genellikle yine servise gönderip öyle iade alıyorlar.
Hocam siz de eksik yazmışsınız :D 6 ay içinde arızalanan ürünlerde iade hakkından önce onarım ve ayıpsızla değişim hakkının kullanılması gerekiyor ama haklısınız evet eksik yazmışım
 
Koşulsuz iade süresi 1 ay hocam. Artık yapabileceğin garantiye vererek problemi çözmek. Baktın çözemiyorlar THH ye başvurcaksın.
Düzenleme: 14 gün olacak dalgın anıma denk gelmiş.
Hocam o amozonun kiralligi
 
Hocam siz de eksik yazmışsınız :D 6 ay içinde arızalanan ürünlerde iade hakkından önce onarım ve ayıpsızla değişim hakkının kullanılması gerekiyor ama haklısınız evet eksik yazmışım
MADDE 10- (1) Teslim tarihinden itibaren altı ay içinde ortaya çıkan ayıpların, teslim tarihinde var olduğu kabul edilir.
Tüketicinin seçimlik hakları
MADDE 11
- (1) Malın ayıplı olduğunun anlaşılması durumunda tüketici;
a) Satılanı geri vermeye hazır olduğunu bildirerek sözleşmeden dönme,
b) Satılanı alıkoyup ayıp oranında satış bedelinden indirim isteme,
c) Aşırı bir masraf gerektirmediği takdirde, bütün masrafları satıcıya ait olmak üzere satılanın ücretsiz onarılmasını isteme,
ç) İmkân varsa, satılanın ayıpsız bir misli ile değiştirilmesini isteme, seçimlik haklarından birini kullanabilir. Satıcı, tüketicinin tercih ettiği bu talebi yerine getirmekle yükümlüdür.
Hocam herhangi bir öncelik yok seçim tamamen tüketicide
Mesajlar otomatik olarak birleştirildi:

Burda iş serviste bitiyor kullanıcı hatası derse geçmiş olsun
Sizin öncelikle arızalı parçayı tespit etmeniz lazım onu servise göndermeniz lazım 20 iş günü
 
Son düzenleme:
MADDE 10- (1) Teslim tarihinden itibaren altı ay içinde ortaya çıkan ayıpların, teslim tarihinde var olduğu kabul edilir.
Tüketicinin seçimlik hakları
MADDE 11
- (1) Malın ayıplı olduğunun anlaşılması durumunda tüketici;
a) Satılanı geri vermeye hazır olduğunu bildirerek sözleşmeden dönme,
b) Satılanı alıkoyup ayıp oranında satış bedelinden indirim isteme,
c) Aşırı bir masraf gerektirmediği takdirde, bütün masrafları satıcıya ait olmak üzere satılanın ücretsiz onarılmasını isteme,
ç) İmkân varsa, satılanın ayıpsız bir misli ile değiştirilmesini isteme, seçimlik haklarından birini kullanabilir. Satıcı, tüketicinin tercih ettiği bu talebi yerine getirmekle yükümlüdür.
Hocam herhangi bir öncelik yok seçim tamamen tüketicide
Mesajlar otomatik olarak birleştirildi:

Burda iş serviste bitiyor kullanıcı hatası derse geçmiş olsun
Sizin öncelikle arızalı parçayı tespit etmeniz lazım onu servise göndermeniz lazım 20 iş günü
Hocam ama göz önüne almadığınız bir durum var o da orantılılık. Arkadaş mahkeme veya heyete gitse heyet öncelikle değişim/tamir değerlendirecektir çünkü 6 ay içinde ortaya çıkmış bir arızada doğrudan iade yolu orantılı değildir uygulama bu yönde.
 
Hocam ama göz önüne almadığınız bir durum var o da orantılılık. Arkadaş mahkeme veya heyete gitse heyet öncelikle değişim/tamir değerlendirecektir çünkü 6 ay içinde ortaya çıkmış bir arızada doğrudan iade yolu orantılı değildir uygulama bu yönde.
Burada 6 aylık süreçte seçim tamamen tüketicide thh dilekçe verirken ve servise gönderirken tercihinizi belirteceksiniz aksi halde dediğiniz gibi kendileri öncelik olarak düşünürler. İlk 6 ayda ortaya çıkan sorunlarda iş daha kolay işler çünkü kanun ilk aldığında o sorun varmış olarak kabul ediyor kesinlikle tamir istenmez. Başıma bir kaç defa geldiği için bayağı araştırmıştım. Örneğin siz sadece sorunları yazdınız yolladınız ve size tamir edip yolladılar Thh onu sorunun çözüldü olarak görüp talebini reddebiliyor
Mesajlar otomatik olarak birleştirildi:

Burda öncelik kanunda ne yazıyorsa o orantılı yada değil. Haklarınızı bilmeniz önemli. Burada tüm iş serviste ki trdeki servislerin durumu ortada. Denetim yok istedikleri kararı verebiliyorlar
Mesajlar otomatik olarak birleştirildi:

Şu durumda iade kendisi için zarar o yüzde değişim daha iyi olacaktır
 
Geri
Top