valitx
80+
- Katılım
- 30 Ocak 2021
- Mesajlar
- 276
- Reaksiyon skoru
- 124
Benzer çok konu var farkındayım ancak hepsinde aynı cevaplar verilmiş, imei, kasa, icloud, pil, ahize ve true tone dışında nelere bakmalıyım? Bir kafeye, arabaya vs. geçip 3UTools veya iPhone'un kendi tamir modu gibi yollara başvurmalı mıyım sizce yoksa ilk bahsettiğim kısımlara üstünkörü bakmam yeterli mi? Benim bulduklarım üstteki bilgiler dışında şu şekilde;
Cihaz Üzerinden Kontrol Edilecekler
- Ayarlar > Genel > Hakkında kısmına girerek:
- IMEI ve Seri Numarasını kontrol et. Kutudaki ile birebir aynı olmalı.
- "Model Numarası" kısmı "M" ile başlamalı.
- M: Yeni cihaz
- F: Yenilenmiş (Refurbished)
- N: Değişim cihazı
- P: Kişiselleştirilmiş (Gravürlü vs.)
Örneğin: MQ123TU/A gibi bir kod, "M" ile başlıyorsa yeni demektir.
- Apple’ın Resmî Sitesinden Seri Numarası Sorgulama:
https://checkcoverage.apple.com/tr/tr/
Bu siteden seri numarayı girerek:- Aktivasyon yapılmış mı?
- Garanti süresi başlamış mı?
- AppleCare eklenmiş mi?
gibi bilgileri görebilirsin.
Eğer cihaz hiç aktive edilmemişse, “Satın alma tarihi doğrulanmamış” gibi bir uyarı çıkar. Bu sıfır olduğu anlamına gelir.
- Ayarlar > Genel > Hakkında kısmına girerek: