Yokuş aşağı arabayı 1. viteste bırakmak?

Hasancio

80+
Katılım
25 Temmuz 2022
Mesajlar
49
Reaksiyon skoru
6
Yokuş AŞAĞI arabayı 1. viteste bırakmak doğru mudur yoksa R de mi bırakmak gerekir? Ve neden, açıklayabilecek var mı?
 
Kaldırım varsa tekeri kaldırıma hafifçe yasla, tam yük binmemesine dikkat et,
El frenini tamamen çek, vitesi 1 değil 2. ye al.
Böylelikle vitese yani şanzıman dişlilerine ve lastiğe yük bindirmemiş olursun.
 
Kaldırım varsa tekeri kaldırıma hafifçe yasla, tam yük binmemesine dikkat et,
El frenini tamamen çek, vitesi 1 değil 2. ye al.
Arkadaşın dediğine katılıyorum ama 2. Vitese gerek varmı 1. De olur gibi
 
Geri vites. Yukarı doğru ise 1. Vites. Frende sorun var ise aracı tutması için.
 
Yanlış Bilgilendirme
bu dediğin eski tofaş tarzı araçlarda yapılıyordu araç yokuş aşağı ise r ye takmak lastikleri kaldırıma çevirmek önüne taş koymak gibi. yeni nesillerde bu geçerli değil vitesi boşa al el frenini çek yine gitmez araba veya vitese takıp el frenini çekmesende bişey olmaz
 
bu dediğin eski tofaş tarzı araçlarda yapılıyordu araç yokuş aşağı ise r ye takmak lastikleri kaldırıma çevirmek önüne taş koymak gibi. yeni nesillerde bu geçerli değil vitesi boşa al el frenini çek yine gitmez araba veya vitese takıp el frenini çekmesende bişey olmaz
Yanlış bilgi vermeyin. Bilmiyorsanız araştırıp yorum yapın.
 
Manuel araçlarda park halinde, el freni çekildikten sonra her zaman 1. yada geri viteste bırakılmalıdır.

Bunun sebebi, olası bir el freni zayıflığı durumunda yükün şanzımana verilerek hareket etmemesini sağlamaktır.

Aksi halde araç boştayken kayıp gidecektir. 2 ve üzeri viteslerde bırakılması durumunda şanzıman dişlişi büyüdüğü için araç hareket edecektir.

El freni çekmeden ve viteste bırakmadan araçtan inmeyin.
 
bu dediğin eski tofaş tarzı araçlarda yapılıyordu araç yokuş aşağı ise r ye takmak lastikleri kaldırıma çevirmek önüne taş koymak gibi. yeni nesillerde bu geçerli değil vitesi boşa al el frenini çek yine gitmez araba veya vitese takıp el frenini çekmesende bişey olmaz

El freni teli tutmayabilir, kopabilir, yanlış bilgi veriyorsun. Ayrıca diyelim ki araç 1400kg, bayır aşağı en az 3000kg olacaktır, bu yükü şanzımana yüklemek hiçbir zaman doğru değil
 
yokuş aşağı arabayı R de bırakmak doğrudur. Olurda el freni tam tutmaz arabayı kaydırırsa vites R de olacağı için dişliler terste olacağından aracın yokuş aşağı gitmesini zorlaştırıyor. ama 1. vites de bırakırsan yokuş aşağı el frenin olacak bir arızadan sonra yokuş aşağı arac gidebilir yine de
 
Geri
Top