Üniversite Okumayacağım Ne Yapmam Lazım?

millyrock

80+
Katılım
7 Haziran 2026
Mesajlar
1
Reaksiyon skoru
0
Arkadaşlar merhaba 19 yaşındayım ve kendimi biliyorum benden olsa olsa maks. 300 bin sıralama olur. İlk 5-10k yapmadıktan sonra okumanın da çok bir anlamı yok bana kalırsa. Peki ne yapmalıyım? Beceri, yetenek konusunda zamanında futbol oynadım ama apandisit ameliyatı olunca tüm spor hayatım bitti onun dışında çok oyun falanda oynamıyorum öyle bir becerim de yok. Berber, sanayi tarzı meslek öğrenmeli yerlere girmek de pek istemiyorum çünkü artık çırak olcak yaşı geçtim bence 19 yaşından sonra çırak olmak biraz saçma geliyor o mesleği öğrenmem zaten 3 4 yılı alacağı için en erken 22 23 yaşında mesleğimi icra edebilmiş olacağım o da geç oluyor. Kısacası gelecek kaygısı konusunda baya sıkıntı yaşıyorum. Ne yapmalıyım? Ne önerirsiniz? Geleceğin mesleği konusunda yapabileceğim bir şeyler var mı?
 
Derslerine çalışıp üniversiteye gitmelisin. Orasıda kesin değil ancak şu an resmi bir araba bayisinde satış danışmanı olmak için bile ön lisans/lisans mezuniyet şartı arıyorlar. 300 bin sıralamayı küçümseme. Sevdiğin alana yönelmen senin için daha iyi olur. Yaşında önemi yok ben 21 oldum üniversite 1.sınıf daha yeni bitiyor o.O2

Sosyal medyadan videolara vs. aldanma. Hayat zaten 30'dan sonra başlayacak. Kimse sana şu an 22-23 yaşında ev araba al demiyor, gençliğini yaşa.
 
bu dönemde üni mezunları iş bulamıyor her ota .... diploma istiyorlar olmayanlara cahil muamlesi yapılyıor ne yap ne et ilgini çeken bölüm için çabala yaşa takılma 3 4 sene mezuna bırakanlar var ...
 
Ya kendini kodlamada fln gelistircen oradan diplomasiz bir seyler yaparsin, ya harbi cirak olacaksin (elektrikci, sivaci, kaportaci vs bakabilirsin) ya da harbi gidip universite okuyacan ya da artik kpss calis ama atanmalar var mi bilmiom onlari arastir
 
Yapılacak yüzlerce şey var illa okumayacaksan. Meslek öğrenmek için kesinlikle geç değil yanlış düşünüyorsun. Şu zaman da inşaat, sanayi ve lojistik sektörlerinde meslek edinebilirsin. İşkur,kosgeb ve belediyelerin meslek kurslarına göz atmanı öneririm.
 
Arkadaşlar merhaba 19 yaşındayım ve kendimi biliyorum benden olsa olsa maks. 300 bin sıralama olur. İlk 5-10k yapmadıktan sonra okumanın da çok bir anlamı yok bana kalırsa. Peki ne yapmalıyım? Beceri, yetenek konusunda zamanında futbol oynadım ama apandisit ameliyatı olunca tüm spor hayatım bitti onun dışında çok oyun falanda oynamıyorum öyle bir becerim de yok. Berber, sanayi tarzı meslek öğrenmeli yerlere girmek de pek istemiyorum çünkü artık çırak olcak yaşı geçtim bence 19 yaşından sonra çırak olmak biraz saçma geliyor o mesleği öğrenmem zaten 3 4 yılı alacağı için en erken 22 23 yaşında mesleğimi icra edebilmiş olacağım o da geç oluyor. Kısacası gelecek kaygısı konusunda baya sıkıntı yaşıyorum. Ne yapmalıyım? Ne önerirsiniz? Geleceğin mesleği konusunda yapabileceğim bir şeyler var mı?
Çalışırsam iyi sıralama yaparım diyorsan üniversite yine de düşünülebilir. Yok ben asla yapamam hiç boşa uğraşmayım dersen TYT çalışıp kendine uygun 2 yıllık bir yere gir hem biraz öğrenirsin hem diploman olur. Şu devirde elinde yapacağın işe dair belge olmadan kimse iş vermiyor veren de köle gibi kullanıyor.

Girmek istediğin bölümle alakası olacaksa çıraklık işleriyle bir de yürütebilirsin bunu.
 
Arkadaşlar merhaba 19 yaşındayım ve kendimi biliyorum benden olsa olsa maks. 300 bin sıralama olur. İlk 5-10k yapmadıktan sonra okumanın da çok bir anlamı yok bana kalırsa. Peki ne yapmalıyım? Beceri, yetenek konusunda zamanında futbol oynadım ama apandisit ameliyatı olunca tüm spor hayatım bitti onun dışında çok oyun falanda oynamıyorum öyle bir becerim de yok. Berber, sanayi tarzı meslek öğrenmeli yerlere girmek de pek istemiyorum çünkü artık çırak olcak yaşı geçtim bence 19 yaşından sonra çırak olmak biraz saçma geliyor o mesleği öğrenmem zaten 3 4 yılı alacağı için en erken 22 23 yaşında mesleğimi icra edebilmiş olacağım o da geç oluyor. Kısacası gelecek kaygısı konusunda baya sıkıntı yaşıyorum. Ne yapmalıyım? Ne önerirsiniz? Geleceğin mesleği konusunda yapabileceğim bir şeyler var mı
bu kafayla bi yerlere gelebilmen pek mümkün değil zaten dostum. 5-10binden sonra neden okumak mantıksız olsun 70bin yapıp mühendisliğe gitsen okurken de kendini geliştirsen mezun olunca yine aranan adam olabilirsin. Ee madem okumayacaksın doğal olarak gidip iş öğrenmen gerekir 22-23 yaşa gelince işi yeni öğrenmiş olcam çok geç dersen de ömür boyu asgari ücretle hamallık yapmaya zarı ol.
 
Yapılacak yüzlerce şey var illa okumayacaksan. Meslek öğrenmek için kesinlikle geç değil yanlış düşünüyorsun. Şu zaman da inşaat, sanayi ve lojistik sektörlerinde meslek edinebilirsin. İşkur,kosgeb ve belediyelerin meslek kurslarına göz atmanı öneririm.
İnsaat sanayi o yasta bir adama en alttan cirak olarak baslamak koyar yaninda calisan belki 12 13 yas cocuklarla ayni seyi yapacak hatta onlarin altinda calisacak birde. yabancı usta olursa orda günler ölüm gibi geçer bi arkadaş vardi forumda bundan yakiniyordu
 
Arkadaşlar merhaba 19 yaşındayım ve kendimi biliyorum benden olsa olsa maks. 300 bin sıralama olur. İlk 5-10k yapmadıktan sonra okumanın da çok bir anlamı yok bana kalırsa. Peki ne yapmalıyım? Beceri, yetenek konusunda zamanında futbol oynadım ama apandisit ameliyatı olunca tüm spor hayatım bitti onun dışında çok oyun falanda oynamıyorum öyle bir becerim de yok. Berber, sanayi tarzı meslek öğrenmeli yerlere girmek de pek istemiyorum çünkü artık çırak olcak yaşı geçtim bence 19 yaşından sonra çırak olmak biraz saçma geliyor o mesleği öğrenmem zaten 3 4 yılı alacağı için en erken 22 23 yaşında mesleğimi icra edebilmiş olacağım o da geç oluyor. Kısacası gelecek kaygısı konusunda baya sıkıntı yaşıyorum. Ne yapmalıyım? Ne önerirsiniz? Geleceğin mesleği konusunda yapabileceğim bir şeyler var mı?
bosver lan okuma takil biraz
 
Arkadaşlar merhaba 19 yaşındayım ve kendimi biliyorum benden olsa olsa maks. 300 bin sıralama olur. İlk 5-10k yapmadıktan sonra okumanın da çok bir anlamı yok bana kalırsa. Peki ne yapmalıyım? Beceri, yetenek konusunda zamanında futbol oynadım ama apandisit ameliyatı olunca tüm spor hayatım bitti onun dışında çok oyun falanda oynamıyorum öyle bir becerim de yok. Berber, sanayi tarzı meslek öğrenmeli yerlere girmek de pek istemiyorum çünkü artık çırak olcak yaşı geçtim bence 19 yaşından sonra çırak olmak biraz saçma geliyor o mesleği öğrenmem zaten 3 4 yılı alacağı için en erken 22 23 yaşında mesleğimi icra edebilmiş olacağım o da geç oluyor. Kısacası gelecek kaygısı konusunda baya sıkıntı yaşıyorum. Ne yapmalıyım? Ne önerirsiniz? Geleceğin mesleği konusunda yapabileceğim bir şeyler var mı?
Baba parası ye bu kafayla başka bişey olmaz senden bilader. Neymiş 5 10k yapmak lazımmış. Ülkede sadece ilk 10 bin mi iş buluyor bu nasıl bi mantık. Hem üniversite okumayayım hem bir zanaat öğrenmiyim 19 yaşına geldim diyosan git baba parası ye parazit gibi yaşa. Havadan para gelmesini mi bekliyosun?
 
bu kafayla bi yerlere gelebilmen pek mümkün değil zaten dostum. 5-10binden sonra neden okumak mantıksız olsun 70bin yapıp mühendisliğe gitsen okurken de kendini geliştirsen mezun olunca yine aranan adam olabilirsin. Ee madem okumayacaksın doğal olarak gidip iş öğrenmen gerekir 22-23 yaşa gelince işi yeni öğrenmiş olcam çok geç dersen de ömür boyu asgari ücretle hamallık yapmaya zarı ol.
çevremde böyle denilen ne kadar insan varsa hepsi güzel yerlere geldi
 
Arkadaşlar merhaba 19 yaşındayım ve kendimi biliyorum benden olsa olsa maks. 300 bin sıralama olur. İlk 5-10k yapmadıktan sonra okumanın da çok bir anlamı yok bana kalırsa. Peki ne yapmalıyım? Beceri, yetenek konusunda zamanında futbol oynadım ama apandisit ameliyatı olunca tüm spor hayatım bitti onun dışında çok oyun falanda oynamıyorum öyle bir becerim de yok. Berber, sanayi tarzı meslek öğrenmeli yerlere girmek de pek istemiyorum çünkü artık çırak olcak yaşı geçtim bence 19 yaşından sonra çırak olmak biraz saçma geliyor o mesleği öğrenmem zaten 3 4 yılı alacağı için en erken 22 23 yaşında mesleğimi icra edebilmiş olacağım o da geç oluyor. Kısacası gelecek kaygısı konusunda baya sıkıntı yaşıyorum. Ne yapmalıyım? Ne önerirsiniz? Geleceğin mesleği konusunda yapabileceğim bir şeyler var mı?
CNC ustası olacan
 
Geri
Top