Yönetim Bilişim Sistemleri Mezunuyum Düşünenler İstediğini Sorabilir

Abi valla çok karışık kafam ya şimdi max o da hani bir mucize ilk 5 bin yapsam işletmemi ybs mi daha mantıklı ?
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:


Çünkü şuan ilk 10 bin bir terslik olmazsa garanti gibi sınav bir süpriz yapmazsa
Ve abi bunca sene sonra bile hâlâ yardımcı olduğun için teşekkür.Kral adamsın
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Bölümleri genelleme yapmak boş is. Sen zengin olmayı dusunuyor musun? Cok para kazanmak mi istiyorsun o zaman yapmadığın seyleri yapmaya başlayacaksın.

Günde 5 saat yatıyorsan Odtu mezunu efsane bolum bitirsende kazanamazsin dagda tepede uniden mezun olsanda.
Tabi 1/2 kriter var ama mantıklı ve planlayıp kendini gelistiren cok rahat yolunu buluyor.

Mezunların %70-80i 100k altı alıyor onlar gibi yasayıp gununun çoğunluğunu reels kaydirarak mi gecireceksin yoksa kendine biseyler katip hem prestij katıp hemde maasını secme sansına erisebilirsin.

Ybs aciktan okuyup on numara para kazanan arkadasimda var. He adam muhendislik bitirseydi işleri biraz daha rahat olurdu o yüzden sonradan pişmanlık duymamak icin her zaman en iyisini yapmaya calisin.
İşte ne yapıp gelişebilirim şuan iyi denebilcek bir ingilizcem ve n5 japoncam var ama kodlama ile bilgim sıfır
Matematik hariç tüm dersleri severim ezberim çok kuvvetli.Çalışmayı seviyorum.Biyoloji ve coğrafya favori derslerim.Bir eşit ağırlık öğrencisi olarak ayt biyolojide 10 net yapabiliyorum.Bunların bana katkısı ne olur mesela.
 
başkan sana bir konuda danışmak istiyorum
yani şimdi ben kendi memleketimde tutunamayacağımı anladım,beklentim düşük
bırak almanyayı bulgaristan bile vize vermiyor
ondan dolayı nerelere gidebilirim en kolay diye araştırdım o da paraguay çıktı
2 yıllık,hesapta para+adli sicil kaydı gösterip geçici oturum izni alabiliyorum
2 yılın 21.-22. ayında abi ben kalıcı oturum izni alabiliyorum deyip alabiliyormuşum
yani ispanyolcayı öğrenmek almancayı öğrenmek daha kolay olacağı kesin

şimdi hem orada türkiyede kadar gelişmişlik yok rekabet yok,orada ITde daha kolay diye tutunacağımı düşünüyorum

önce MYO dan pc prog için diplomamı alacağım
açıköğretim işletme+tezsiz yüksek lisansa dikey geçiş yapacam,o sırada para biriktirmeye başlıcam
ondan sonra da 1 yıl astsubaylık yapıp üstüne onun maaşını katıp direk paraguaya gidecem

yani şu ana kadar dürüst olayım "aslanım direk git,git dünyayı gör"diyen olmadı,ama büyüğümsün bin bilsen de bir bilene sor demişler,senin de fikrini almak istiyorum,sence mantıklı mı?

ispanyolcayı aöf okurken halletmeyi düşünüyorum
Hocam bir çok yer duydum ama paraguay bilemedim herhalde araştırmışsınız ama bilmediğimden soruyorum paraguay cidden türkiye'den daha mı iyi bir yer? Orada gelişmişlik az ise iş sayısı da az olmaz mı ? Bir de IT sektörü global şekilde krizde çözüm cidden başka yere gitmek mi ?
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Abi valla çok karışık kafam ya şimdi max o da hani bir mucize ilk 5 bin yapsam işletmemi ybs mi daha mantıklı ?
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:


Çünkü şuan ilk 10 bin bir terslik olmazsa garanti gibi sınav bir süpriz yapmazsa
Ben olsam YBS ile İşletme arasında tartışmasız YBS’yi seçerdim. Elbette herkes aynı düşünmek zorunda değil ve farklı tercihler yapılabilir. Bana göre ybs, işletmenin temel konularını büyük ölçüde kapsarken buna ek olarak IT alanında da önemli bir altyapı kazandırıyor. İşletme ise ancak çok iyi bir üniversitede okunduğunda bana daha anlamlı geliyor. Tabii ki bunlar tamamen kişisel görüşüm ve herkesin kariyer hedeflerine göre en doğru tercih değişebilir.
 
Son düzenleme:
Ve abi bunca sene sonra bile hâlâ yardımcı olduğun için teşekkür.Kral adamsın
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:


İşte ne yapıp gelişebilirim şuan iyi denebilcek bir ingilizcem ve n5 japoncam var ama kodlama ile bilgim sıfır
Matematik hariç tüm dersleri severim ezberim çok kuvvetli.Çalışmayı seviyorum.Biyoloji ve coğrafya favori derslerim.Bir eşit ağırlık öğrencisi olarak ayt biyolojide 10 net yapabiliyorum.Bunların bana katkısı ne olur mesela.
Öncelikle Türkiyede hayatta kalmamın yolu çoğunluktan iyi olucaksın dahi olmana gerek yok çok çalışıcaksın teorigi iyi biliceksin bol bol pratik yapacaksın hele birde iyi bir üniversitede okuyorsan çok şansız degilsen iyi şartlarda bir kariyerin olur ben olsam üniversiteyi kazanır kazanmaz çalışmaya başlardım ben öğrenciyken 2016-2021 arasında datacı olucam diyen arkadaşlarıma iş bulamazsın edemezsin diyorlardı hepsi
iş buldu ortalama maaşları en yüksek olanlar da onlar oldu biraz da havayı koklamak lazım şu an ögrenci olsam temeli ögrenip ai tarafındaki iş ilanlarına bakıp ne yapabilirim diye bakardım
 
paraguay cidden türkiye'den daha mı iyi bir yer?
Yani ekonomi olarak Türkiye'nin bir altı vasat diyebilirim

Bir de IT sektörü global şekilde krizde çözüm cidden başka yere gitmek mi ?
Başkan asıl amacım kendi memleketimden çıkıp nefes alabilmek,he diyebilirsin memleketinden çık bursaya falan yerleş diye de,onun beni keseceğini sanmıyorum+ülkenin sorunu orada da burada da olacak fark etmiyor gene memleketimdeki bazı sorunlardan kurtulamayacağım öyle olursa,yani daha az gelişmişlikle orada istihdam ne olur bilmem işletme diploması alacağım için öyle ya da böyle bir masabası işe kapak atmaya çalışırım
 
temmuzda 3,17 oratalama ile mezun olacağım. küçük şehirde oldugumdan dolayı bilişim sektöründe çalısabileceğim bir iş bulamayacağımı düşünüyorum. bilişim tarafında olabilecek en iyi şey bir otel veya fabrikada IT birimlerine başvuru yapmak. ama iş bulmak gerçekden zor. kamu kısmında kpssye hazırlansam da bir alan seçemediğimizden düz memur olabiliyoruz. bilişim alanı dışında evrak işleri yapılıyor o memurluklarda da. şuan elim kolum bağlı. yeni mezun olunca iş bulamama kaygısı çok başka bir seviyeye çıkıyor. hayattan bıkıyorsunuz hatta yaşamak dahi istemiyorsunuz. umarım bilişim sektöründe çalısabileceğim bir iş bulabilirim.
 
Yani ekonomi olarak Türkiye'nin bir altı vasat diyebilirim


Başkan asıl amacım kendi memleketimden çıkıp nefes alabilmek,he diyebilirsin memleketinden çık bursaya falan yerleş diye de,onun beni keseceğini sanmıyorum+ülkenin sorunu orada da burada da olacak fark etmiyor gene memleketimdeki bazı sorunlardan kurtulamayacağım öyle olursa,yani daha az gelişmişlikle orada istihdam ne olur bilmem işletme diploması alacağım için öyle ya da böyle bir masabası işe kapak atmaya çalışırım
hocam bu eforu harcıcaksan bulgaristanda girmesi kayıt olması kolay okullar var gidip bir şekilde tutunabilirsiniz ileride avrupa kapısı da açık olur bu eforu en azından sizi mutlu edicek bir ülkede denersiniz amaç gitmekse denenicek yol sayısı çok bence elbette karar sizin
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

temmuzda 3,17 oratalama ile mezun olacağım. küçük şehirde oldugumdan dolayı bilişim sektöründe çalısabileceğim bir iş bulamayacağımı düşünüyorum. bilişim tarafında olabilecek en iyi şey bir otel veya fabrikada IT birimlerine başvuru yapmak. ama iş bulmak gerçekden zor. kamu kısmında kpssye hazırlansam da bir alan seçemediğimizden düz memur olabiliyoruz. bilişim alanı dışında evrak işleri yapılıyor o memurluklarda da. şuan elim kolum bağlı. yeni mezun olunca iş bulamama kaygısı çok başka bir seviyeye çıkıyor. hayattan bıkıyorsunuz hatta yaşamak dahi istemiyorsunuz. umarım bilişim sektöründe çalısabileceğim bir iş bulabilirim.
Devlet kurumlarında kpss olmadan yds ile girebileceğiniz iş ilanları var diye biliyorum onları kovalayabilirsiniz ya da mecburen remote iş kovalıcaksınız ama evet iş bulmak cidden zor
 
hocam bu eforu harcıcaksan bulgaristanda girmesi kayıt olması kolay okullar var gidip bir şekilde tutunabilirsiniz ileride avrupa kapısı da açık olur bu eforu en azından sizi mutlu edicek bir ülkede denersiniz amaç gitmekse denenicek yol sayısı çok bence elbette karar sizin
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:


Devlet kurumlarında kpss olmadan yds ile girebileceğiniz iş ilanları var diye biliyorum onları kovalayabilirsiniz ya da mecburen remote iş kovalıcaksınız ama evet iş bulmak cidden zor
sadece yds ile alım yapılıyor mu ? benim bildiğim çözümleyici kadrolarında kpss + yds isteniyor. sanırım dediğiniz bu. tecrübesiz bir mezunu da sadece yds puanı ile almazlar. normal atamalarıda oldukça yüksek puan oluyor zaten. 90 puanla 2 kişi falan alıyorlar. sözleşmeli personel ile daha çok alım yapılıyor. onun içinde deneyim şart
 
sadece yds ile alım yapılıyor mu ? benim bildiğim çözümleyici kadrolarında kpss + yds isteniyor. sanırım dediğiniz bu. tecrübesiz bir mezunu da sadece yds puanı ile almazlar. normal atamalarıda oldukça yüksek puan oluyor zaten. 90 puanla 2 kişi falan alıyorlar. sözleşmeli personel ile daha çok alım yapılıyor. onun içinde deneyim şart
Aşırı hakim degilim öyle olabilir ama sadece yds isteyen iş ilanı bulup bunun için yds'ye giren arkadaşlarım vardı diye hatırlıyorum
 
Aşırı hakim degilim öyle olabilir ama sadece yds isteyen iş ilanı bulup bunun için yds'ye giren arkadaşlarım vardı diye hatırlıyorum

Bu konu kac yillik be hocam Hâlâ devam ediyorsunuz gercekten helal olsun

Ama Merak ediyorumda Neden Ben Haric tum sorualri yanitladiniz 2026 ocak ayinda mi ne yazmisim cevap vermemissiniz geri kalan istisnasiz herkese cevap vermissiniz😅
 
Bu konu kac yillik be hocam Hâlâ devam ediyorsunuz gercekten helal olsun

Ama Merak ediyorumda Neden Ben Haric tum sorualri yanitladiniz 2026 ocak ayinda mi ne yazmisim cevap vermemissiniz geri kalan istisnasiz herkese cevap vermissiniz😅
Hocam kusura bakmayın gözümden kaçmıştır yoksa herkese cevap vermeye çalışıyorum

Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Hocam, ben 19 yaşındayım. 1 sene mezuna kaldım ama isler istedigim gibi gitmedi. Neyse, konuya gelecek olursam:

Küçüklüğümden beri yazılım ve teknolojiye ilgim var. Bu yüzden oldukça erken yaşlarda yazılım ve teknoloji öğrenmeye başladım.

  • Şu anda Python, Java ve JavaScript biliyorum. (Birkaç dil vs. daha biliyorum ama bu üçüne kıyasla daha zayıf oldukları için onları karıştırmak istemedim.)
  • Özellikle son 2–3 yıldır yapay zekâ ile ilgileniyorum. Daha çok işin mantık ve mekanik tarafı ile.

  • Önemli : Ayrıca teknolojik bir şeyler üretmeyi seviyorum. Üniversite seçerken bir ara mekatronik mi yazsam diye düşündüm; ancak baktığımda mezunların çoğu fabrika makineleri'nin tamiriyle falan ilgileniyor (Uni'ye gitmiyorum suan) .Benim istediğim ise tamir etmekten ziyade, global ölçekte teknoloji ve AR-GE yapan şirketlerde ki gibi seyler; yani yeni şeyler, yeni teknolojiler üretmek.
    Örneğin Robotlar , VR teknolojileri, uzay sistemleri, uydular, savunma sanayisinde kullanılan sistemler ve cihazlar gibi ''Yeni'' seyler uretmek; kısacası geleceğe yönelik, yeni ve gelişmiş teknolojiler ilgimi çekiyor.
  • Ek olarak Blender bilgim ve hafif'te Elektronik bilgim falan var.
Sizce nasıl bir yol izlemeliyim? Hangi alana yönelip nasıl bir kariyer planı yapmam daha doğru olur?
Hocam, eğer bu kadar teknolojinin içinde olmak istiyorsanız benim önerim öncelikle Mekatronik veya Elektrik-Elektronik Mühendisliği (EE), en kötü ihtimalle de Bilgisayar Mühendisliği okumanız olur. Eğer iyi bir üniversiteye girme şansınız varsa kesinlikle değerlendirin.

Bölüm seçmeden önce de hangi iyi üniversitelerin tuttuğuna bakıp tercihinizi o seçenekler arasından yapmanız daha doğru olur. İyi üniversitelerden mezun olup beyaz eşya, otomotiv ve benzeri sektörlerde gerçekten iyi işler yapan mezunlarla tanıştım. Bu alanlar hem katma değeri yüksek işler sunuyor hem de maaş açısından tatmin edici olabiliyor.

Üstelik bunların hiçbiri olmazsa bile, Elektrik-Elektronik Mühendisliği mezunu olarak yazılım alanına yönelmeniz de oldukça mümkün.
 
Son düzenleme:
Yeni mesajlar Yeni Konu Aç  

SON KONULAR

Forum istatistikleri

Konular
1,222,185
Mesajlar
11,085,102
Üyeler
198,259
Son üye
cahilsavar31
   
Geri
Top