Atatürk ve siyasal İslam

Durum
Bu konu kilitlenmiştir.
Allah müminlerin şüphesiz bir şekilde anlayabileceği bir kitap indirdi. Ancak bazı konularda örnek vermek gerekirse namaz gibi zaten İslam'dan öncede var olduğu için Kur'an ile birlikte genel hatları anlatıldı ve sistematik bir ibadet haline getirildi. Peygamber ise Allah'ın dediginin dışına değil Allah'ın dedigini müminlere eksiksiz bir biçimde anlattı ve rehberlik etti yani Peygamber sonradan bir şey falan eklemedi

Bir başka deyişle de

Kur'an her şeyi açıklar Peygamber ise bu açıklamanın hayata nasıl döküleceğini (yaşayan örneğini) gösterir Yani Kur'an teoriyi' verir Peygamber ise pratiği (Sünneti) gosterir
Yani diyorsun ki kuran dan onceki dinler zaten islamdi bunu diger dindeki insanlara aciklamada dana basarilar dilerim. Ayrica dedigim sey hala gecerli kuran disi bir sey kaynak ise kusura bakma kitabin yetersiz kaliyor. Bu yuzden kimse beni yargilayamaz ben neden baska insanlara inanmak zorundayim. Nerede adalet
 
Anlamadığın şeyi dinlemenin bir anlamı yok Atatürk türk müslümanların da anlayabilmesi için türkçeye çevirdi.
Adamın inandığı din o ve dini ne diyorsa o yapılacak.Yapıcak bişey yok
 
Adamın inandığı din o ve dini ne diyorsa o yapılacak.Yapıcak bişey yok
İnsanların anlamadığı kutsal olan arapça değil dindir , Atatürk müslüman değildi ancak türk halkının anlaması için türkçe ye çevirdi. Benim düşüncem arapça bilmeden dümdüz müslüman olanlar yazılanları anladığında belki müslüman olmayacaklar :D bu yüzden türkçe ye çevrilmesi aşırı iyi bir şey.
 
İnsanların anlamadığı kutsal olan arapça değil dindir , Atatürk müslüman değildi ancak türk halkının anlaması için türkçe ye çevirdi. Benim düşüncem arapça bilmeden dümdüz müslüman olanlar yazılanları anladığında belki müslüman olmayacaklar :D bu yüzden türkçe ye çevrilmesi aşırı iyi bir şey.
Zaten bi insan sadece ezan sesi duyarak müslüman olmaz.Anlamamaları konusunda haklısın bencede saçma ama yani üstteki insanların düşüncesine bağlı.Bence hangi dilde yazıldıysada o dilde ezanı okunmalı
 
Çok net bir bilgi sahibi değilim sadece yüzeysel birkaç bilgim var. Ama doğrudan net olarak kendi yorumumu katarak söyleyebileceğim net cümleler var Atatürk siyasal zeka olarak çok zeki. O dönem birçok şey yaptı iyi veya kötü insan bu sonuçta her yaptığı eylemin iyi sonuçları olacak diye birsey yok ama sonuç olarak onun niyetinin vatanımızı korumak olduğuna hemen hemen hepimiz inanıyor ve güveniyoruz. Atatürk zamanında siyasal islamida kullanmış biri bunu berberimden duymadım doğrudan Atatürk nutukta kendisi söylüyor mesela halifeliği hemen başa geçer geçmez kaldırmadı çünkü böyle hareket dinini tanımayan bizim halkımız tarafından din düşmanlığı olarak yorumlanır. Atatürk halifeliği bir süre daha kullandı çünkü insanlar halifenin sözüne biat ediyor Atatürkün alacağı kararları bir halifenin pekistirmesi ona özgürlük sağlıyordu çünkü. O camileri ahır yaptı hocalarımızı asti gibi dedikodular da tamamen o hainlerin soylarindan kalan şuanda da vatanına hainlik yapmak isteyenlerin iftiraları ve bunlara koru körüne inanan cahillerin ağzından düşmeyen iftiralar. Atatürk şeyh saiti asti çünkü şeyh sait bir kanitlanmis bir İngiliz ajani ve ingilizlerden çıkarı ise bizim topraklarimizda bir kürt devleti kurmak. Bu adamı atası olarak gören herkes Atatürke düşmandır bu adamı atası olarak gören herkesinde hayali turkiyeyi bölüp kürdistan kurmaktır. Ama işte bu sait cübbe giyince takke takınca Atatürk hocaları din alimlerini astı oluyor. Atatürk'ün bizden biri mi yoksa düşman mı olduğunu bu dönemlerde tartışmak ne kadar acı birsey. Atatürkün sevabını günahını tartmaya kalkan terazinin altında kalır. Atatürkün tek derdi bu vatanin ve milletin esir olmadığı özgür olduğu, soyumuzun insanlığa ve dünyaya faydalı olabilecegi bir ülke kurmaktı. Atatürk her yönüyle çok üstün bir adam bir devletin kurulup yucelmesi için asırlarca sürecek gelişmeleri kendi ömrü süresince başarmış bir adam. Irk olarak mücadele etmeyi seven özgürlüğümüze düşkün bir ırkız Atatürk olmasaydı ne olurdu bilmem ama şükredelim iyi ki Atatürk vardı.
 
karşıt görüşmüsün? sen vuramazsın :D
hyr siyasal islamcı fln değilim müslümanım dindar değilim Normal Türkçü Milliyetçi Ata ayrımı yapmayan biriyim
ve popcorn gibi hainlere inanan varsa beyin yoksunudur keşke yunan galip gelseydi diyen hain ş*refsize destek verenden hayır gelmez
ve şeriat isteyen kadir popcorn un afganistan yada iran değilde neden ingiltereye gitmiş
 
Son düzenleme:
hyr siyasal islamcı fln değilim müslümanım dindar değilim Normal Türkçü Milliyetçi Ata ayrımı yapmayan biriyim
ve popcorn gibi hainlere inanan varsa beyin yoksunudur keşke yunan galip gelseydi diyen hain ş*refsize destek verenden hayır gelmez
ve şeriat isteyen kadir popcorn un afganistan yada iran değilde neden ingiltereye gitmiş
Yanlış anlaşılma olmuş helal olsun
 
1772215013872.webp
 
Durum
Bu konu kilitlenmiştir.
Yeni mesajlar Yeni Konu Aç  

SON KONULAR

Forum istatistikleri

Konular
1,222,173
Mesajlar
11,085,039
Üyeler
198,253
Son üye
BladeHunteRR
   
Geri
Top