Türk Telekom Sokağımıza Kazısız Havai Hat Fiber Çekti - Süreç Ne Kadar Sürer?

ertekizm

80+
Katılım
31 Mayıs 2026
Mesajlar
14
Reaksiyon skoru
3
Selamlar herkese,


Uzun süredir altyapı sorunu yaşıyordum ve şikayetlerim sonucunda bugün mahallemizde çok ciddi bir hareketlilik oldu. Türk Telekom ekipleri sokağa girdiler ve direkleri kullanarak, herhangi bir kazı çalışması yapmadan (yer altından değil, havai hat olarak) kablo döşediler.


Kabloları yakından incelediğimde üstünde "TURKUAZ KABLO" yazdığını gördüm. Yani mahallemize %100 FTTH (Eve kadar fiber) altyapısı geliyor, işin fiziksel kablo çekim kısmı bugün itibarıyla tamamlandı.


Kazı yapılmadığı, sadece direkten kablo çekildiği için sürecin hızlı ilerleyeceğini umuyorum. Merak ettiğim detaylar şunlar:


1. Süreç bundan sonra nasıl işler ve ne kadar sürer? Şu an sadece ana kablolar çekildi, direklere dağıtım kutuları henüz takılmadı. Ortalama kaç gün içinde gelip kutuları takarlar ve sisteme sinyal tanımlaması (aktifleştirme) yapılır? Evimize internetin bağlanması ne kadar sürer?


2. Süreci hızlandırmak için yapabileceğim bir şey var mı? Aktivasyon sürecini hızlandırmak veya bilgi almak için Türk Telekom bölge müdürlüğüne gitmeli miyim?


Daha önce benzer şekilde havai hat (direkten) fiber altyapı süreci yaşayan veya Türk Telekom altyapı aşamalarını iyi bilen arkadaşlar tecrübelerini paylaşabilirse çok sevinirim.


Şimdiden cevap veren herkese teşekkürler!
 
Selamlar herkese,


Uzun süredir altyapı sorunu yaşıyordum ve şikayetlerim sonucunda bugün mahallemizde çok ciddi bir hareketlilik oldu. Türk Telekom ekipleri sokağa girdiler ve direkleri kullanarak, herhangi bir kazı çalışması yapmadan (yer altından değil, havai hat olarak) kablo döşediler.


Kabloları yakından incelediğimde üstünde "TURKUAZ KABLO" yazdığını gördüm. Yani mahallemize %100 FTTH (Eve kadar fiber) altyapısı geliyor, işin fiziksel kablo çekim kısmı bugün itibarıyla tamamlandı.


Kazı yapılmadığı, sadece direkten kablo çekildiği için sürecin hızlı ilerleyeceğini umuyorum. Merak ettiğim detaylar şunlar:


1. Süreç bundan sonra nasıl işler ve ne kadar sürer? Şu an sadece ana kablolar çekildi, direklere dağıtım kutuları henüz takılmadı. Ortalama kaç gün içinde gelip kutuları takarlar ve sisteme sinyal tanımlaması (aktifleştirme) yapılır? Evimize internetin bağlanması ne kadar sürer?


2. Süreci hızlandırmak için yapabileceğim bir şey var mı? Aktivasyon sürecini hızlandırmak veya bilgi almak için Türk Telekom bölge müdürlüğüne gitmeli miyim?


Daha önce benzer şekilde havai hat (direkten) fiber altyapı süreci yaşayan veya Türk Telekom altyapı aşamalarını iyi bilen arkadaşlar tecrübelerini paylaşabilirse çok sevinirim.


Şimdiden cevap veren herkese teşekkürler!
Kablo ucu apartmana getirildi ise diğer ekibin sonlandırma kutusunu takmasını bekleyeceksin.
O kutu takıldıktan sonra bağlı olduğun il müdürlüğü aktivasyonunu yapacak. Kagıt kürek kırtasiye işleri. Asıl buradan sonrasını beklemek zor.
Günde 50 kere altyapı sorgulamaya bakarsın, aktif edildi mi diye. Bu süreç kimisinde 1 hafta, kimisinde 1 ay sürüyor.
Arkadaşımın 1 seneye yakın aktivasyon beklediğini gördüm şaka değil.
Her yerlere yazdı ama nafile.
Varsa nazının geçtiği birileri telekom il müdürlüğünde 1 saatte bile aktif eder.
 
Kablo ucu apartmana getirildi ise diğer ekibin sonlandırma kutusunu takmasını bekleyeceksin.
O kutu takıldıktan sonra bağlı olduğun il müdürlüğü aktivasyonunu yapacak. Kagıt kürek kırtasiye işleri. Asıl buradan sonrasını beklemek zor.
Günde 50 kere altyapı sorgulamaya bakarsın, aktif edildi mi diye. Bu süreç kimisinde 1 hafta, kimisinde 1 ay sürüyor.
Arkadaşımın 1 seneye yakın aktivasyon beklediğini gördüm şaka değil.
Her yerlere yazdı ama nafile.
Varsa nazının geçtiği birileri telekom il müdürlüğünde 1 saatte bile aktif eder.
teşekkür ederim yorumunuz için kutu binaya kadar girmedi konuyla ilgili pek bilgim yok ama havilerde kapının önünde direk oluyormuş ona kadar kablo var ama daha bugün çekildi kutu konulmadı gelen ekiplerle konuştuğumda da 10 gün icerisinde bağlanır denildi kutuyu koyduktan sonra eve direk balkondan çekileceğini söylediler
 
teşekkür ederim yorumunuz için kutu binaya kadar girmedi konuyla ilgili pek bilgim yok ama havilerde kapının önünde direk oluyormuş ona kadar kablo var ama daha bugün çekildi kutu konulmadı gelen ekiplerle konuştuğumda da 10 gün icerisinde bağlanır denildi kutuyu koyduktan sonra eve direk balkondan çekileceğini söylediler
Evet onu farkettim ben de. Bazı yerlerde o direklere koyuyorlar herkes faydalansın diye. O kutu varsa genelde şöyle dandik bişi takıyorlar iş aktivasyona kalıyor
Ekran görüntüsü 2026-06-20 174918.webp
 
Evet onu farkettim ben de. Bazı yerlerde o direklere koyuyorlar herkes faydalansın diye. O kutu varsa genelde şöyle dandik bişi takıyorlar iş aktivasyona kalıyor
Alıntıyı görüntüle
anladım teşekkür ederim çok yakından takip edeceğim her şeyi inşallah en yakın zamanda bağlanır 12 yıllık adsl serüvenim son bulunur
 
Bizim binada 7 ay önce her dairenin önüne fiber kablo çekildi ama birtane kutu takamadilar kackere aradım yönetici kackere başvuru yaptı yinede gelmiyorlar büyük ihtimalle 4-5 aya anca gelir ama bazilarida 1 ay sonra geldi diyor şans işi bunlar
 
Bizim binada 7 ay önce her dairenin önüne fiber kablo çekildi ama birtane kutu takamadilar kackere aradım yönetici kackere başvuru yaptı yinede gelmiyorlar büyük ihtimalle 4-5 aya anca gelir ama bazilarida 1 ay sonra geldi diyor şans işi bunlar
bu bağlantıları yapan şirketin bulundupğum bölgediki ekip şefiyle görüşme sağlayacağım bunun etkisi olur mu sizce
 
bu bağlantıları yapan şirketin bulundupğum bölgediki ekip şefiyle görüşme sağlayacağım bunun etkisi olur mu sizce
Oladabilir olmayadabilir ben intarnetten biraz araştırmıştım bunun sırası mi ne varmis her binaya sıra sıra takıyorlarmis bazende stok kalmiyormus ama 7 aydada bunlar halledilebilir şeyler cok baski olmadikca gelmiyorlar bence
 
Selamlar herkese,


Uzun süredir altyapı sorunu yaşıyordum ve şikayetlerim sonucunda bugün mahallemizde çok ciddi bir hareketlilik oldu. Türk Telekom ekipleri sokağa girdiler ve direkleri kullanarak, herhangi bir kazı çalışması yapmadan (yer altından değil, havai hat olarak) kablo döşediler.


Kabloları yakından incelediğimde üstünde "TURKUAZ KABLO" yazdığını gördüm. Yani mahallemize %100 FTTH (Eve kadar fiber) altyapısı geliyor, işin fiziksel kablo çekim kısmı bugün itibarıyla tamamlandı.


Kazı yapılmadığı, sadece direkten kablo çekildiği için sürecin hızlı ilerleyeceğini umuyorum. Merak ettiğim detaylar şunlar:


1. Süreç bundan sonra nasıl işler ve ne kadar sürer? Şu an sadece ana kablolar çekildi, direklere dağıtım kutuları henüz takılmadı. Ortalama kaç gün içinde gelip kutuları takarlar ve sisteme sinyal tanımlaması (aktifleştirme) yapılır? Evimize internetin bağlanması ne kadar sürer?


2. Süreci hızlandırmak için yapabileceğim bir şey var mı? Aktivasyon sürecini hızlandırmak veya bilgi almak için Türk Telekom bölge müdürlüğüne gitmeli miyim?


Daha önce benzer şekilde havai hat (direkten) fiber altyapı süreci yaşayan veya Türk Telekom altyapı aşamalarını iyi bilen arkadaşlar tecrübelerini paylaşabilirse çok sevinirim.


Şimdiden cevap veren herkese teşekkürler!
Dostum en önemli detay yok ev müstakil mi apartman mı
 
Dostum en önemli detay yok ev müstakil mi apartman mı
çok haklısın girilen sokak evlerin geneli müstakil ama benim evim 2 katlı bir apartman
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Arkadaşlar bir de şöyle bir durum var; 2 sokak arkamdaki yeni binaya birkaç ay önce fiber çekilmişti ve şu an aktif kullanılıyor. Ekipler o aktif hattı direklerden bizim sokağa doğru uzattılar bunuda eklemek istedim
 
Son düzenleme:
çok haklısın girilen sokak evlerin geneli müstakil ama benim evim 2 katlı bir apartman
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Arkadaşlar bir de şöyle bir durum var; 2 sokak arkamdaki yeni binaya birkaç ay önce fiber çekilmişti ve şu an aktif kullanılıyor. Ekipler o aktif hattı direklerden bizim sokağa doğru uzattılar bunuda eklemek istedim
Müstakil olsa direk kabloyu eve çektirip kullanabiliyorsun ama apartmansa da aynı şekilde oluyor sanırım.
 
Müstakil olsa direk kabloyu eve çektirip kullanabiliyorsun ama apartmansa da aynı şekilde oluyor sanırım.
benim için iyi olan tek şey aktif olarak kullanılan bir fiber hattın devamının sokaklara dağıtılması inşallah en hızlı bir şekilde çözüme kavuşur ve fiber interneti kullanabilirim
 
TT de taşeron mantığı iş olmadığı için çok yavaş ilerliyor ben superonline da çalışıyorum sisteme girilmeyen kutulara internet bağlıyoruz sisteme girme işi uzun sürüyor şehrin yarısı belkide sistemde çıkmıyordur şuan :D
 
Geri
Top