Yardım Sıvı Soğutucuyu Kasanın Zeminine Takmak Zorundayım Sorun Yaratır mı?

Katılım
4 Mayıs 2026
Mesajlar
5
Reaksiyon skoru
1
Ekran kartım Gigabyte Aorus Rtx5080 Xtreme Waterforce olduğu için sistemde mecburen 2 ayrı radyatör bulunuyot ve kasam da Cooler Master Elite 600 Curve 4x120mm olduğundan ötürü ne kadar deneyip kasa fanlarını zemine takıp ayarlamaya çalıştığımda her iki radyatör de dikeyde sığmıyor mid tower olan kasama. Aradaki fiyat farkı ve riskten kaynaklı kasanın zeminine takmaya karar verdiğim Arctic Liquid Freezer III Pro 360 sıvı soğutucu oldu fakat hava riskinden falan bahsediliyor bu riski nasıl azaltabilir veya çözebilirim?
 
Kasanın altından yeterli havayı alabileceğini hiç sanmıyorum hocam. Çok mantıklı gelmedi bana.
 
Kasanın altına koyarsan pompa aşşağıda kalacağından hem performas düşer hem soğutucu bozulur
 
Yana ya da yukarı takma şansın yoksa kule tipi kullanman daha iyi olacaktır muhtemelen. Yeterli hava çekemez
 
yeterli havalandırma olduğu sürece sorun olmaz ama pompa ömrümden yersin zamanla nexus video atmıştı bununla ilgili
 
Pompa ömrü kısalır, ses olur, korozyon olma ihtimali vs. bir çok sebep var takmaman için. O yüzden ya kasa önüne ya da üstüne takmalısın.
 
Alta takmayın.
 
Kasanın altından yeterli havayı alabileceğini hiç sanmıyorum hocam. Çok mantıklı gelmedi bana.
O sıkıntıyı yükseltici ayaklarla falan çözebileceğimi umuyorum ama boruların içerisinde az da olsa hava kabarcıkları oluyormuş sanırım pompaya kaçması zararlıymış böyle yukarıda olunca da o baloncuklar yukarıda kalan yere gidiyor, yani pompaya.
 
Pompa ömrü kısalır, ses olur, korozyon olma ihtimali vs. bir çok sebep var takmaman için. O yüzden ya kasa önüne ya da üstüne takmalısın.
Kasa önüne radyatörü sığdıramadım sipariş verirken kasanın boyutlarını dikkatli incelememiştim. Üst bölümü de ekran kartının sağlığını koruyacak şekilde tercih ettim arctic bozulursa 6k diğeri bozulursa 90klık olurum gibi bir düşünceyle ama bu ömür kısalması ve ses olması durumları ne büyüklükte sıkıntılar? (İlk defa kasa diziyorum.)
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

yeterli havalandırma olduğu sürece sorun olmaz ama pompa ömrümden yersin zamanla nexus video atmıştı bununla ilgili
kasaya 30-45 derece arası bi eğim sağlayacak bir stand gibi bir şeye sahip olsam aslında çözülür gibi ama öyle bir şey karşıma çıkmadı henüz
 
Kasa akvaryum, yani üste işlemci yan tarafa da gpu soğutucusu takılabilir.

another-aquarium-case-hyte-y60-build-v0-l9r8czqi6y1a1.webp
 
Son düzenleme:
Kasa önüne radyatörü sığdıramadım sipariş verirken kasanın boyutlarını dikkatli incelememiştim. Üst bölümü de ekran kartının sağlığını koruyacak şekilde tercih ettim arctic bozulursa 6k diğeri bozulursa 90klık olurum gibi bir düşünceyle ama bu ömür kısalması ve ses olması durumları ne büyüklükte sıkıntılar? (İlk defa kasa diziyorum.)
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:


kasaya 30-45 derece arası bi eğim sağlayacak bir stand gibi bir şeye sahip olsam aslında çözülür gibi ama öyle bir şey karşıma çıkmadı henüz
İlk defa kasa dizen birsinin şunu aldım nasıl olur, taksam sorun olur mu demesinden ziyade konu açıp fikir alması daha uygun olur. Henüz hiçbir bilgi de vermedin kör kurşun atıyoruz. Evet hayırdan öteye gitmiyor konu.
 
İlk defa kasa dizen birsinin şunu aldım nasıl olur, taksam sorun olur mu demesinden ziyade konu açıp fikir alması daha uygun olur. Henüz hiçbir bilgi de vermedin kör kurşun atıyoruz. Evet hayırdan öteye gitmiyor konu.
Marka model belirterek yazdım aslında elimden geldiğince.
Kasa: Cooler Master Elite 600 Curve 4x120mm
Ekran Kartı: https://www.gigabyte.com/Graphics-Card/GV-N5080AORUSX-W-16GD
GPU Soğutucu: Arctic Liquid Freezer III Pro 360mm ARGB
 
Yeni mesajlar Yeni Konu Aç  

   

SON KONULAR

Forum istatistikleri

Konular
1,221,454
Mesajlar
11,077,447
Üyeler
198,139
Son üye
Woxified
Geri
Top