İstanbul Depreminden Korkuyorum. Neler Önerirsiniz?

Zemin sağlamlığı olarak yaşadığım yer sağlam aslında. Araştırdığımda çekmeköyün sağlam olduğunu gördüm, Ayrıca deprem riski sorgulayınca çekmeköy ilçesi içinde yaşadığım yer o açıdan çok riskli görünmüyordu ama binanın, dediğin gibi, sağlam olup olmaması da önemli olduğu için sormuştum onu.


Sen aldıysan ne önlem aldın?
benim alabileceğim herhangi bir önlem yok kaderime razı oldum gibi birşşey. aslında zamanla kırsal bölgeye yerleşmeyi düşündük ama okul iş falan olunca şehri terk edemiyoruz. Yeni bir ev arayışındayız taşınmayı düşünüyoruz. Deprem için sağlam güvenilir bir binanız varsa ondan sonraki önlemler evi terk etmek zorunda olduğunuzz bir durumda gidecek bir yerinizin olması gerekli. Biz 6 şubat depreminden sonra malatyadan 100km uzakta kırsal bölgelere gittik bizim yakın akrabaların evi orda diye. Bu çok büyük bir avantaj deprem zamanı çünkü deprem sonrasında bir tentenin bile altında yer bulmak imkansız. insanlar günlerce açıkta sokakta kar altında yollarda yattılar. Bizim arabamız olmadığı için şehri hemen terk edemedik olsaydı bile yollar hasarlı benzinliklerde akaryakıt yok açık olan yol tıklım tıklım. şehri en erken 1.5 günde terk ettik o sürede o kadar zorluk yaşadık ki kabus gibi. O yüzden aracınız varsa deposu hep dolu olsun deprem çantası gibi birşeyiniz varsa oda arabada olsun evde yanınızda bir düdük bir powerbank olması yeter. Enkaz altında kurtarılan insanları görüyoruz ama bu çok düşük bir ihtimal. bina yıkılınca sağ çıkmak çok olası değil. Arabanızda açık bir alanda üstüne bir şey yıkılmayacak yerde olsun.
 
benim alabileceğim herhangi bir önlem yok kaderime razı oldum gibi birşşey. aslında zamanla kırsal bölgeye yerleşmeyi düşündük ama okul iş falan olunca şehri terk edemiyoruz. Yeni bir ev arayışındayız taşınmayı düşünüyoruz. Deprem için sağlam güvenilir bir binanız varsa ondan sonraki önlemler evi terk etmek zorunda olduğunuzz bir durumda gidecek bir yerinizin olması gerekli. Biz 6 şubat depreminden sonra malatyadan 100km uzakta kırsal bölgelere gittik bizim yakın akrabaların evi orda diye. Bu çok büyük bir avantaj deprem zamanı çünkü deprem sonrasında bir tentenin bile altında yer bulmak imkansız. insanlar günlerce açıkta sokakta kar altında yollarda yattılar. Bizim arabamız olmadığı için şehri hemen terk edemedik olsaydı bile yollar hasarlı benzinliklerde akaryakıt yok açık olan yol tıklım tıklım. şehri en erken 1.5 günde terk ettik o sürede o kadar zorluk yaşadık ki kabus gibi. O yüzden aracınız varsa deposu hep dolu olsun deprem çantası gibi birşeyiniz varsa oda arabada olsun evde yanınızda bir düdük bir powerbank olması yeter. Enkaz altında kurtarılan insanları görüyoruz ama bu çok düşük bir ihtimal. bina yıkılınca sağ çıkmak çok olası değil. Arabanızda açık bir alanda üstüne bir şey yıkılmayacak yerde olsun.
Bizim İstanbulda ve istanbul dışında kendimizin yaptığı sağlam ve deprem riski olmayan yerlerde evimiz var. Benim tek dersim depremde enkaz altında kalmamak, kalırsamda hayatta kalabilmek
 
Bizim İstanbulda ve istanbul dışında kendimizin yaptığı sağlam ve deprem riski olmayan yerlerde evimiz var. Benim tek dersim depremde enkaz altında kalmamak, kalırsamda hayatta kalabilmek
tamam işte ne güzel sağlam bir binada olduğun sürece depremin bir zararı yok. Binaları buna uygun üretseler herkes gibi doğa olayı yaşar gibi geçirecez depremi
 
taşın diyenler olmuşta
„ resmî verilere göre Türkiye yüzölçümünün yaklaşık %66'sı 1. ve 2. derece deprem riski taşıyan bölgelerde yer alır. İlk üç derece riskli alanlar birleştirildiğinde ise bu oran ülke topraklarının %84'üne kadar ulaşmaktadır. Ayrıca ülke nüfusunun büyük bir çoğunluğu ve sanayi tesisleri bu aktif fay hatları kuşağı üzerinde bulunmaktadır.*

nereye taşınacak.

önemli olan kendinizi eğitmek deprem ve herhangi bir afet anında ne yapmanız gerektiğini öğrenmek.bilinçlenmek.

birde korku konusunda bende de oluyor 3, 4 büyüklüğündeki depremlerden sonra psikolojik etkisi birkaç gün sürüyor.

afetlerin geneli trajiktir .

her şey olacağına varır.
Öğrensede sen İstanbulun şehir planını hiç inceledin mi bilmiyorum geçenlerde itfaiyeci arkadaşımla sohbet etmiştim hatay depremini falan anlattı orada neler yaşandığını 1. Ağızdan dinledim konu sonrasında İstanbula geldi bana söylediği tek cümle İstanbul yıkılırsa karadan ulaşım imkansız dedi ancak Sudan ulaşabilirler oda her yere ulaşamazlar dedi yani İstanbul yıkılırsa deprem bilgisi falan kurtarması zor biraz acı ama gerçek.
 
tamam işte ne güzel sağlam bir binada olduğun sürece depremin bir zararı yok. Binaları buna uygun üretseler herkes gibi doğa olayı yaşar gibi geçirecez depremi
Hocam bu arda şimdi öğrendim. Bizim müteahhit baya vaktinde babamla bu konu hakkında konuşmuş. Sağlam olduğunu, sağlam yapmasa kendisinin de burada yaşamayacağını söyledi. Müteahhit burada yaşıyormuş zaten. Bina ise 99 depreminden hemen sonra yapılmış.
 
Tedbir amaçlı ne önerirsin? Ya da okuyabileceğim bir şey?
önerebilir misin?

Evet aynısı bana da oluyor ama bu depreim İsranbulun bir gerçeği gibi görünüyor

Teşekkürler :)
alınabilecek çok fazla bilinen önlem tedbir plan var, ama önemli olan uygulamak.
basit olmasına rağmen yapılmayan şeyler var (kimin evinde deprem çantası var, kim evinde güvenli bölge belirledi.)
AFAD gönüllü eğitimlerine katılabilirsin. gerçekten faydalı eğitimleri oluyor.
(çığ altında kalınca tükürerek yönünü belirleyebilirmişsin, aşşağı yukarı giderse yönünü tayin edebilirmişsin)
 
alınabilecek çok fazla bilinen önlem tedbir plan var, ama önemli olan uygulamak.
basit olmasına rağmen yapılmayan şeyler var (kimin evinde deprem çantası var, kim evinde güvenli bölge belirledi.)
AFAD gönüllü eğitimlerine katılabilirsin. gerçekten faydalı eğitimleri oluyor.
(çığ altında kalınca tükürerek yönünü belirleyebilirmişsin, aşşağı yukarı giderse yönünü tayin edebilirmişsin)
Teşekkürler, bi göz atayım onlara
 
Yeni mesajlar Yeni Konu Aç  

   

SON KONULAR

Forum istatistikleri

Konular
1,221,452
Mesajlar
11,077,420
Üyeler
198,138
Son üye
Milesklt
Geri
Top