İstanbul Depreminden Korkuyorum. Neler Önerirsiniz?

Katılım
17 Kasım 2024
Mesajlar
63
Reaksiyon skoru
11
Merhaba arkadaşlar, ben İstanbulda, çekmeköy ilçesinde yaşıyorum ve bu her an olabilecek olan İstanbul depreminden hayli hayli korkuyorum ve yaşadığım binanın sağlam olup olmadığı hakkında en ufak bir fikrim yok(bunu sorgulatmak mümkün mü?).

Siz bir şey yaptınız mı önlem için? Ne önerirsiniz? Sizce Çekmeköy etkilenir mi çok?
 
Merhaba arkadaşlar, ben İstanbulda, çekmeköy ilçesinde yaşıyorum ve bu her an olabilecek olan İstanbul depreminden hayli hayli korkuyorum ve yaşadığım binanın sağlam olup olmadığı hakkında en ufak bir fikrim yok(bunu sorgulatmak mümkün mü?).

Siz bir şey yaptınız mı önlem için? Ne önerirsiniz? Sizce Çekmeköy etkilenir mi çok?
istanbuldan taşınmanı
 
taşın diyenler olmuşta
„ resmî verilere göre Türkiye yüzölçümünün yaklaşık %66'sı 1. ve 2. derece deprem riski taşıyan bölgelerde yer alır. İlk üç derece riskli alanlar birleştirildiğinde ise bu oran ülke topraklarının %84'üne kadar ulaşmaktadır. Ayrıca ülke nüfusunun büyük bir çoğunluğu ve sanayi tesisleri bu aktif fay hatları kuşağı üzerinde bulunmaktadır.*

nereye taşınacak.

önemli olan kendinizi eğitmek deprem ve herhangi bir afet anında ne yapmanız gerektiğini öğrenmek.bilinçlenmek.

birde korku konusunda bende de oluyor 3, 4 büyüklüğündeki depremlerden sonra psikolojik etkisi birkaç gün sürüyor.

afetlerin geneli trajiktir .

her şey olacağına varır.
 
Düşünmemeye çalış aklına gelmesin.olucaksa olur olmicaksa olmaz.ne güzel unuttuydum bak banada hatırlattın.😅
 
taşın diyenler olmuşta
„ resmî verilere göre Türkiye yüzölçümünün yaklaşık %66'sı 1. ve 2. derece deprem riski taşıyan bölgelerde yer alır. İlk üç derece riskli alanlar birleştirildiğinde ise bu oran ülke topraklarının %84'üne kadar ulaşmaktadır. Ayrıca ülke nüfusunun büyük bir çoğunluğu ve sanayi tesisleri bu aktif fay hatları kuşağı üzerinde bulunmaktadır.*

nereye taşınacak.

önemli olan kendinizi eğitmek deprem ve herhangi bir afet anında ne yapmanız gerektiğini öğrenmek.bilinçlenmek.

birde korku konusunda bende de oluyor 3, 4 büyüklüğündeki depremlerden sonra psikolojik etkisi birkaç gün sürüyor.

afetlerin geneli trajiktir .

her şey olacağına varır.
Tedbir amaçlı ne önerirsin? Ya da okuyabileceğim bir şey?
önerebilir misin?

Evet aynısı bana da oluyor ama bu depreim İsranbulun bir gerçeği gibi görünüyor

Teşekkürler :)
 
taşın diyenler olmuşta
„ resmî verilere göre Türkiye yüzölçümünün yaklaşık %66'sı 1. ve 2. derece deprem riski taşıyan bölgelerde yer alır. İlk üç derece riskli alanlar birleştirildiğinde ise bu oran ülke topraklarının %84'üne kadar ulaşmaktadır. Ayrıca ülke nüfusunun büyük bir çoğunluğu ve sanayi tesisleri bu aktif fay hatları kuşağı üzerinde bulunmaktadır.*

nereye taşınacak.

önemli olan kendinizi eğitmek deprem ve herhangi bir afet anında ne yapmanız gerektiğini öğrenmek.bilinçlenmek.

birde korku konusunda bende de oluyor 3, 4 büyüklüğündeki depremlerden sonra psikolojik etkisi birkaç gün sürüyor.

afetlerin geneli trajiktir .

her şey olacağına varır.
Deprem engellenemez ama zararları büyük ölçüde engellenebilir. Japonya’ya bak mesela adamlar ne depremler yaşıyor nüfusun tamamına yakını deprem bölgesinde yaşıyor ama alınan önlemler sayesinde birçok büyük depremi 0 veya 0a yakın can kaybı ile atlattılar.
 
Evin sağlam olup olmadığını dışarıdan anlayamazsın ancak hasarlı olup olmadığını anlarsın binadan ziyade zeminde önemli çok sağlam olan ama zemini berbat olan bir binada oturuyorum en ufak atçıda nasıl sallanıyor görmen lazım. Yani şuanda deprem için alınacak en iyi önlem müstakil sağlam bir eve taşınmak. Korkup panik yapmana gerek yok korku hayatını kurtarmıyor alacağın önlemler kurtarıyor. Bir deprem çantası alayım 2 bisküvi bir su alayım deprem olur bina yıkılır kurtulurum sanıyorsan hiç umutlanma.
 
Evin sağlam olup olmadığını dışarıdan anlayamazsın ancak hasarlı olup olmadığını anlarsın binadan ziyade zeminde önemli çok sağlam olan ama zemini berbat olan bir binada oturuyorum en ufak atçıda nasıl sallanıyor görmen lazım. Yani şuanda deprem için alınacak en iyi önlem müstakil sağlam bir eve taşınmak. Korkup panik yapmana gerek yok korku hayatını kurtarmıyor alacağın önlemler kurtarıyor. Bir deprem çantası alayım 2 bisküvi bir su alayım deprem olur bina yıkılır kurtulurum sanıyorsan hiç umutlanma.
Zemin sağlamlığı olarak yaşadığım yer sağlam aslında. Araştırdığımda çekmeköyün sağlam olduğunu gördüm, Ayrıca deprem riski sorgulayınca çekmeköy ilçesi içinde yaşadığım yer o açıdan çok riskli görünmüyordu ama binanın, dediğin gibi, sağlam olup olmaması da önemli olduğu için sormuştum onu.


Sen aldıysan ne önlem aldın?
 
Şener Üşümezsoy'u dinle. Bir çok insan tabutlarda oturduğunu unutup akıl sağlığını korumak için Üşümezsoy dinliyor.
 
Geri
Top