Çözülemeyen Problem Yeni Sistem

BakiMert

80+
Katılım
9 Haziran 2026
Mesajlar
16
Reaksiyon skoru
6
Selamlar yeni topladığım sistemde 1.5 aydır çözemediğim bir problem var. Son olarak geçen hafta yerel bilgisayarcıya götürdüm o da problemi çözemedi. Bilgisayarcının yorumu şu şekilde ( Ram İşlemci Uyumsuzluğu var parça değiştirin )

Şimdi problemi anlatıyorum biraz uzun hakkınızı helal edin

Temmuz ayında kendime ve yeğenime bilgisayar topladık.

SİSTEM A

Ryzen 7500F
Rx 9060 XT 16 GB
MSİ B650M PZ Anakart
750W GOLD PSU
1 TB SSD
16 GB Thull DDR 5 CL 32 6000 MHZ RAM

Dell 27 inç 2K Monitör


SİSTEM B

Ryzen 5 7500F
ARC B580 12 GB
ASUS B 650M-R
750 W GOLD PSU
1 TB SSD
16 GB Thull DDR5 CL 32 6000 MHZ RAM

James Donkey 27 inç 2K Monitör


Ramlar DUAL KİT olarak alındı 16-16 paylaştık. Sistemleri sıfırdan kendimiz montajını yaptık kurulumunu yaptık.

SİSTEM A'da hiç bir problem yok 1.5 aydır kullanıyoruz

SİSTEM B için yaşadığımız problem oyunlarda crash vermesi ya da aniden oyunları kapatması.
Marvel Rivals oyununda oyun hata veriyor 5-10 dk içinde
Ark Survival Evolved oyununda oyundan direk atıyor hiç hata raporusuz
BattleFront oyununda oyundan direk atıyor hiç hata raporsuz

Kendi aramızda denediğimiz çözümler

Ramlari dual kit yapıp denedik. Değiştirip denedik. Expo açıp kapatıp denedik. Mhz düşürdük mhz yükselttik denedik. Voltaj ayarlarıyla oynadık denedik OLMADI

Bios güncelledik. ResizeBar ayarlarını açık kapalı denedik. FPS Sınırlaması yaptık denedik. Ekran Kartlarını değiştirdik denedik. Monitörleri değiştirdik denedik OLMADI

Teknik olarak çok bilgiye sahip olmamakla birlikte çevremde pc mühendisliği okuyan programcılığı okuyan yakınlarım var onlar ile de uğraştık fakat çözüm bulamadık

KRİTİK NOKTA. SİSTEM A benim evimde SİSTEM B kuzenin evinde. HATA VEREN SİSTEMİ BEN KENDİ EVİME ALIP ÇALIŞTIRDIĞIMDA GENELLİKLE BİR HATA İLE KARŞILAŞMIYORUM. AYNI ANDA 2 OYUNU DA AÇIYORUM HATTA 3-5 SAAT AÇIK DURUYOR OYUNLAR.

Sorun ekran kartında diye düşündük İNTEL olduğu için ama ekran kartlarını değiştirsem bile sorun değişmiyor. DDU ile driveri kaldırıp doğru şekilde yükledim. Kaç kez format attım olmadı


SORUN NE OLABİLİR DOSTLAR LÜTFEN YARDIM EDİN FİKİR BELİRTİN
 
Son düzenleme:
Aldığım hata budur Marvel Rivals oyununda
 

Ekler

  • marvel-rivals-crashing.webp
    marvel-rivals-crashing.webp
    220.7 KB · Hit: 27
Selamlar yeni topladığım sistemde 1.5 aydır çözemediğim bir problem var. Son olarak geçen hafta yerel bilgisayarcıya götürdüm o da problemi çözemedi. Bilgisayarcının yorumu şu şekilde ( Ram İşlemci Uyumsuzluğu var parça değiştirin )

Şimdi problemi anlatıyorum biraz uzun hakkınızı helal edin

Temmuz ayında kendime ve yeğenime bilgisayar topladık.

SİSTEM A

Ryzen 7500F
Rx 9060 XT 16 GB
MSİ B650M-R PZ Anakart
750W GOLD PSU
1 TB SSD
16 GB Thull DDR 5 CL 32 6000 MHZ RAM

Dell 27 inç 2K Monitör


SİSTEM B

Ryzen 5 7500F
ARC B580 12 GB
ASUS B 650M
750 W GOLD PSU
1 TB SSD
16 GB Thull DDR5 CL 32 6000 MHZ RAM

James Donkey 27 inç 2K Monitör


Ramlar DUAL KİT olarak alındı 16-16 paylaştık. Sistemleri sıfırdan kendimiz montajını yaptık kurulumunu yaptık.

SİSTEM A'da hiç bir problem yok 1.5 aydır kullanıyoruz

SİSTEM B için yaşadığımız problem oyunlarda crash vermesi ya da aniden oyunları kapatması.
Marvel Rivals oyununda oyun hata veriyor 5-10 dk içinde
Ark Survival Evolved oyununda oyundan direk atıyor hiç hata raporusuz
BattleFront oyununda oyundan direk atıyor hiç hata raporsuz

Kendi aramızda denediğimiz çözümler

Ramlari dual kit yapıp denedik. Değiştirip denedik. Expo açıp kapatıp denedik. Mhz düşürdük mhz yükselttik denedik. Voltaj ayarlarıyla oynadık denedik OLMADI

Bios güncelledik. ResizeBar ayarlarını açık kapalı denedik. FPS Sınırlaması yaptık denedik. Ekran Kartlarını değiştirdik denedik. Monitörleri değiştirdik denedik OLMADI

Teknik olarak çok bilgiye sahip olmamakla birlikte çevremde pc mühendisliği okuyan programcılığı okuyan yakınlarım var onlar ile de uğraştık fakat çözüm bulamadık

KRİTİK NOKTA. SİSTEM A benim evimde SİSTEM B kuzenin evinde. HATA VEREN SİSTEMİ BEN KENDİ EVİME ALIP ÇALIŞTIRDIĞIMDA GENELLİKLE BİR HATA İLE KARŞILAŞMIYORUM. AYNI ANDA 2 OYUNU DA AÇIYORUM HATTA 3-5 SAAT AÇIK DURUYOR OYUNLAR.

Sorun ekran kartında diye düşündük İNTEL olduğu için ama ekran kartlarını değiştirsem bile sorun değişmiyor. DDU ile driveri kaldırıp doğru şekilde yükledim. Kaç kez format attım olmadı


SORUN NE OLABİLİR DOSTLAR LÜTFEN YARDIM EDİN FİKİR BELİRTİN
Sistem bileşenlerinde eksi/hatalı bilgiler var:
İlk olarak, birinci sistemdeki anakart MSI B650m pz mi ? -R ibaresi olmamalı bunu bir netleştirelim.
İkinci olarak, ikinci sistemdeki Asus anakartın tam modeli ne? B650m-.. ? B650m-r mi b650m-k mı vs.?
 
Sistem bileşenlerinde eksi/hatalı bilgiler var:
İlk olarak, birinci sistemdeki anakart MSI B650m pz mi ? -R ibaresi olmamalı bunu bir netleştirelim.
İkinci olarak, ikinci sistemdeki Asus anakartın tam modeli ne? B650m-.. ? B650m-r mi b650m-k mı vs.?
Asus b 650m-r

Msi b650m

Dogrusu bu sekilde
 
valla hocam chatgpt plus'ınız varsa tam yetki verip sorunu anlatın çözmesini isteyin yoksa da normal chatgpt ile konuşa konuşa çözmeyi deneyin çünkü bu sorun kolay kolay çözülebilecek bir şey değil baya bir inceleme lazım.
 
Selamlar yeni topladığım sistemde 1.5 aydır çözemediğim bir problem var. Son olarak geçen hafta yerel bilgisayarcıya götürdüm o da problemi çözemedi. Bilgisayarcının yorumu şu şekilde ( Ram İşlemci Uyumsuzluğu var parça değiştirin )

Şimdi problemi anlatıyorum biraz uzun hakkınızı helal edin

Temmuz ayında kendime ve yeğenime bilgisayar topladık.

SİSTEM A

Ryzen 7500F
Rx 9060 XT 16 GB
MSİ B650M-R PZ Anakart
750W GOLD PSU
1 TB SSD
16 GB Thull DDR 5 CL 32 6000 MHZ RAM

Dell 27 inç 2K Monitör


SİSTEM B

Ryzen 5 7500F
ARC B580 12 GB
ASUS B 650M
750 W GOLD PSU
1 TB SSD
16 GB Thull DDR5 CL 32 6000 MHZ RAM

James Donkey 27 inç 2K Monitör


Ramlar DUAL KİT olarak alındı 16-16 paylaştık. Sistemleri sıfırdan kendimiz montajını yaptık kurulumunu yaptık.

SİSTEM A'da hiç bir problem yok 1.5 aydır kullanıyoruz

SİSTEM B için yaşadığımız problem oyunlarda crash vermesi ya da aniden oyunları kapatması.
Marvel Rivals oyununda oyun hata veriyor 5-10 dk içinde
Ark Survival Evolved oyununda oyundan direk atıyor hiç hata raporusuz
BattleFront oyununda oyundan direk atıyor hiç hata raporsuz

Kendi aramızda denediğimiz çözümler

Ramlari dual kit yapıp denedik. Değiştirip denedik. Expo açıp kapatıp denedik. Mhz düşürdük mhz yükselttik denedik. Voltaj ayarlarıyla oynadık denedik OLMADI

Bios güncelledik. ResizeBar ayarlarını açık kapalı denedik. FPS Sınırlaması yaptık denedik. Ekran Kartlarını değiştirdik denedik. Monitörleri değiştirdik denedik OLMADI

Teknik olarak çok bilgiye sahip olmamakla birlikte çevremde pc mühendisliği okuyan programcılığı okuyan yakınlarım var onlar ile de uğraştık fakat çözüm bulamadık

KRİTİK NOKTA. SİSTEM A benim evimde SİSTEM B kuzenin evinde. HATA VEREN SİSTEMİ BEN KENDİ EVİME ALIP ÇALIŞTIRDIĞIMDA GENELLİKLE BİR HATA İLE KARŞILAŞMIYORUM. AYNI ANDA 2 OYUNU DA AÇIYORUM HATTA 3-5 SAAT AÇIK DURUYOR OYUNLAR.

Sorun ekran kartında diye düşündük İNTEL olduğu için ama ekran kartlarını değiştirsem bile sorun değişmiyor. DDU ile driveri kaldırıp doğru şekilde yükledim. Kaç kez format attım olmadı


SORUN NE OLABİLİR DOSTLAR LÜTFEN YARDIM EDİN FİKİR BELİRTİN
Asus b 650m-r

Msi b650m

Dogrusu bu sekilde
Sorunu yaşadığınız sistemde başlata girin olay görüntüleyicisine tıklayın sağdan windows günlükleri ve akabinde sistemi seçin. Crash in olduğu saat dakikada ortaya çıkmış olan hata varsa ona tıklayın alttan ayrıntılara tıklayıp o kısımların fotoğrafını buraya bir atın. (Muhtemelen Kernel 41 hatası bulacaksınız.)

Ek olarak sorunlu sistemi kendi evinizde çalıştırdığınızda sorun olmaması akla arkadaşınızın evindeki prizlerde veya elektrik hattında bir sorun olduğunu getiriyor ancak bu tam olarak net değil.

Olay görüntüleyicisi ss lerini buraya attıktan sonra üzerine tekrar konuşuruz.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Aldığım hata budur Marvel Rivals oyununda
Ek olarak çökme olduğunda mavi ekran da alıyor musunuz?
 
Son düzenleme:
Sorunu yaşadığınız sistemde başlata girin olay görüntüleyicisine tıklayın sağdan windows günlükleri ve akabinde sistemi seçin. Crash in olduğu saat dakikada ortaya çıkmış olan hata varsa ona tıklayın alttan ayrıntılara tıklayıp o kısımların fotoğrafını buraya bir atın. (Muhtemelen Kernel 41 hatası bulacaksınız.)

Ek olarak sorunlu sistemi kendi evinizde çalıştırdığınızda sorun olmaması akla arkadaşınızın evindeki prizlerde veya elektrik hattında bir sorun olduğunu getiriyor ancak bu tam olarak net değil.

Olay görüntüleyicisi ss lerini buraya attıktan sonra üzerine tekrar konuşuruz.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:


Ek olarak çökme olduğunda mavi ekran da alıyor musunuz?
Pcyi kendi evime getirdim. Dün gece 11den 2 ye kadar Marvel Oynadım hiç hata vernedi

Sabah tekrar denedim ilk oyunumda bu şekilde bir hata aldım yine daha 5 dakika olmadı oyuna gireli


Gece oynarken sistemde bazı hatalar görünüyor olay görüntüleyicisinde ama o sıralar oyundaydım bir kapanma vs olmadı

Çökme anında mavi ekran yok direk oyun kapanıp crash raporu geliyor ekrana

1788243609120.webp
 
Kırmızı yuvarlak içinde ünlem olan hata log larına bakın özellikle, onların ayrıntılar kısmı lazım bize. Eski tarihli olanlara da bir bakın, yukarıdan olay türüne göre sıralayabilirsiniz.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Pcyi kendi evime getirdim. Dün gece 11den 2 ye kadar Marvel Oynadım hiç hata vernedi

Sabah tekrar denedim ilk oyunumda bu şekilde bir hata aldım yine daha 5 dakika olmadı oyuna gireli


Gece oynarken sistemde bazı hatalar görünüyor olay görüntüleyicisinde ama o sıralar oyundaydım bir kapanma vs olmadı

Çökme anında mavi ekran yok direk oyun kapanıp crash raporu geliyor ekrana

Alıntıyı görüntüle

Sistemleri satın alalı ne kadar oluyor?
 
Hocam hata çıkan evin elektrik tesisatında problem olabilir mi? Akım korumalı prizle denediniz mi?
 
1788246278061.webp



1788246305806.webp



Hatalar bunlar. Sistemi temmuzda aldım başlarında kendimiz topladık parçaları. Elektrikten olmadığına eminim çünkü kendi bilgisayarım orada çalışıyor sorunsuz.

Pclerin tek farkları ekran kartları psu ve anakartlar

Ekran kartlarını değiştirip denedim yine problem devam ettiği için sorunun ekran kartı olmadığına %90 eminim. Değiştirip denemediğim tek şey psu ve anakart. Anakartı da değiştiremem biri PZ biri Normal bağlantılı kasalar uymuyor. PSU lar da kaliteli ikisi de 80+gold 750 w psu
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

1788246508633.webp

1788246522455.webp
 
Alıntıyı görüntüle


Alıntıyı görüntüle


Hatalar bunlar. Sistemi temmuzda aldım başlarında kendimiz topladık parçaları. Elektrikten olmadığına eminim çünkü kendi bilgisayarım orada çalışıyor sorunsuz.

Pclerin tek farkları ekran kartları psu ve anakartlar

Ekran kartlarını değiştirip denedim yine problem devam ettiği için sorunun ekran kartı olmadığına %90 eminim. Değiştirip denemediğim tek şey psu ve anakart. Anakartı da değiştiremem biri PZ biri Normal bağlantılı kasalar uymuyor. PSU lar da kaliteli ikisi de 80+gold 750 w psu
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Alıntıyı görüntüle
Alıntıyı görüntüle
Son attığınız Kernel 41 hatasındaki Sıfır bugcheck code hatası bende Asus anakartta bir sorun varmış izlenimi verdi ama bu tamamen kör öngörü. Neden böyle söylüyorum çünkü bu hata kodlu aynı Kernel 41 hatasını 1 sene evvel şu konuda Asus Prime B650m-k da almaktaydım ve sorunun anakartta olduğunu bulana kadar iade süreci geride kaldı, yine de anakart değiştirerek sorundan kurtulmuştum, öyle diyeyim. Ama şu Volsnap hatası da garip, bu bilgisayarlara temiz format atıp driverlarını güzelce kurmuş muydunuz?
 
Son attığınız Kernel 41 hatasındaki Sıfır bugcheck code hatası bende Asus anakartta bir sorun varmış izlenimi verdi ama bu tamamen kör öngörü. Neden böyle söylüyorum çünkü bu hata kodlu aynı Kernel 41 hatasını 1 sene evvel şu konuda Asus Prime B650m-k da almaktaydım ve sorunun anakartta olduğunu bulana kadar iade süreci geride kaldı, yine de anakart değiştirerek sorundan kurtulmuştum, öyle diyeyim. Ama şu Volsnap hatası da garip, bu bilgisayarlara temiz format atıp driverlarını güzelce kurmuş muydunuz?
3-5 kere formatladık. 3-5 kere driverleri ddu ile temizledik kurduk. GPT de diyor ki çok ısınıyor olabilir ya da kablolar tam oturmamıştır ancak emin olamıyorum. Farklı ram farklı ekran kartı ile denedim dediğiniz gibi anakart ve psu değiştirmedim bir tek. Ancak ikisi de sıfır ürün ve iade süreci geçti malesef. Çözüm için öneriniiz var mı? Voltajdır vs değiştirmek işe yarar mı acaba çok bilmeden soruyorum
 
3-5 kere formatladık. 3-5 kere driverleri ddu ile temizledik kurduk. GPT de diyor ki çok ısınıyor olabilir ya da kablolar tam oturmamıştır ancak emin olamıyorum. Farklı ram farklı ekran kartı ile denedim dediğiniz gibi anakart ve psu değiştirmedim bir tek. Ancak ikisi de sıfır ürün ve iade süreci geçti malesef. Çözüm için öneriniiz var mı? Voltajdır vs değiştirmek işe yarar mı acaba çok bilmeden soruyorum
Attığım konuyu incelemelisiniz. Bu giriş seviyesi Asus anakartlarda Kernel 41 ve çökme hataları maalesef çok daha sık görülüyor. Sebebini bilemiyorum ancak size tavsiyem amazon satıcılı bir anakart alın, yeni anakart ile test yapın. İade süreci geçmeden iade edersiniz gerekirse Amazondan aldığınızı. Çünkü başka türlü anlaşılacak gibi değil. PSU da sorun olsa sizin evde o kadar uzun süre açık kalmazdı PC. Bence sorun anakartta. Bu benim ilk izlenimim.
 
Yeni mesajlar Yeni Konu Aç  

SON KONULAR

Forum istatistikleri

Konular
1,238,607
Mesajlar
11,266,960
Üyeler
202,663
Son üye
erdemmertt
Geri
Top