Selamlar yeni topladığım sistemde 1.5 aydır çözemediğim bir problem var. Son olarak geçen hafta yerel bilgisayarcıya götürdüm o da problemi çözemedi. Bilgisayarcının yorumu şu şekilde ( Ram İşlemci Uyumsuzluğu var parça değiştirin )
Şimdi problemi anlatıyorum biraz uzun hakkınızı helal edin
Temmuz ayında kendime ve yeğenime bilgisayar topladık.
SİSTEM A
Ryzen 7500F
Rx 9060 XT 16 GB
MSİ B650M PZ Anakart
750W GOLD PSU
1 TB SSD
16 GB Thull DDR 5 CL 32 6000 MHZ RAM
Dell 27 inç 2K Monitör
SİSTEM B
Ryzen 5 7500F
ARC B580 12 GB
ASUS B 650M-R
750 W GOLD PSU
1 TB SSD
16 GB Thull DDR5 CL 32 6000 MHZ RAM
James Donkey 27 inç 2K Monitör
Ramlar DUAL KİT olarak alındı 16-16 paylaştık. Sistemleri sıfırdan kendimiz montajını yaptık kurulumunu yaptık.
SİSTEM A'da hiç bir problem yok 1.5 aydır kullanıyoruz
SİSTEM B için yaşadığımız problem oyunlarda crash vermesi ya da aniden oyunları kapatması.
Marvel Rivals oyununda oyun hata veriyor 5-10 dk içinde
Ark Survival Evolved oyununda oyundan direk atıyor hiç hata raporusuz
BattleFront oyununda oyundan direk atıyor hiç hata raporsuz
Kendi aramızda denediğimiz çözümler
Ramlari dual kit yapıp denedik. Değiştirip denedik. Expo açıp kapatıp denedik. Mhz düşürdük mhz yükselttik denedik. Voltaj ayarlarıyla oynadık denedik OLMADI
Bios güncelledik. ResizeBar ayarlarını açık kapalı denedik. FPS Sınırlaması yaptık denedik. Ekran Kartlarını değiştirdik denedik. Monitörleri değiştirdik denedik OLMADI
Teknik olarak çok bilgiye sahip olmamakla birlikte çevremde pc mühendisliği okuyan programcılığı okuyan yakınlarım var onlar ile de uğraştık fakat çözüm bulamadık
KRİTİK NOKTA. SİSTEM A benim evimde SİSTEM B kuzenin evinde. HATA VEREN SİSTEMİ BEN KENDİ EVİME ALIP ÇALIŞTIRDIĞIMDA GENELLİKLE BİR HATA İLE KARŞILAŞMIYORUM. AYNI ANDA 2 OYUNU DA AÇIYORUM HATTA 3-5 SAAT AÇIK DURUYOR OYUNLAR.
Sorun ekran kartında diye düşündük İNTEL olduğu için ama ekran kartlarını değiştirsem bile sorun değişmiyor. DDU ile driveri kaldırıp doğru şekilde yükledim. Kaç kez format attım olmadı
SORUN NE OLABİLİR DOSTLAR LÜTFEN YARDIM EDİN FİKİR BELİRTİN
Şimdi problemi anlatıyorum biraz uzun hakkınızı helal edin
Temmuz ayında kendime ve yeğenime bilgisayar topladık.
SİSTEM A
Ryzen 7500F
Rx 9060 XT 16 GB
MSİ B650M PZ Anakart
750W GOLD PSU
1 TB SSD
16 GB Thull DDR 5 CL 32 6000 MHZ RAM
Dell 27 inç 2K Monitör
SİSTEM B
Ryzen 5 7500F
ARC B580 12 GB
ASUS B 650M-R
750 W GOLD PSU
1 TB SSD
16 GB Thull DDR5 CL 32 6000 MHZ RAM
James Donkey 27 inç 2K Monitör
Ramlar DUAL KİT olarak alındı 16-16 paylaştık. Sistemleri sıfırdan kendimiz montajını yaptık kurulumunu yaptık.
SİSTEM A'da hiç bir problem yok 1.5 aydır kullanıyoruz
SİSTEM B için yaşadığımız problem oyunlarda crash vermesi ya da aniden oyunları kapatması.
Marvel Rivals oyununda oyun hata veriyor 5-10 dk içinde
Ark Survival Evolved oyununda oyundan direk atıyor hiç hata raporusuz
BattleFront oyununda oyundan direk atıyor hiç hata raporsuz
Kendi aramızda denediğimiz çözümler
Ramlari dual kit yapıp denedik. Değiştirip denedik. Expo açıp kapatıp denedik. Mhz düşürdük mhz yükselttik denedik. Voltaj ayarlarıyla oynadık denedik OLMADI
Bios güncelledik. ResizeBar ayarlarını açık kapalı denedik. FPS Sınırlaması yaptık denedik. Ekran Kartlarını değiştirdik denedik. Monitörleri değiştirdik denedik OLMADI
Teknik olarak çok bilgiye sahip olmamakla birlikte çevremde pc mühendisliği okuyan programcılığı okuyan yakınlarım var onlar ile de uğraştık fakat çözüm bulamadık
KRİTİK NOKTA. SİSTEM A benim evimde SİSTEM B kuzenin evinde. HATA VEREN SİSTEMİ BEN KENDİ EVİME ALIP ÇALIŞTIRDIĞIMDA GENELLİKLE BİR HATA İLE KARŞILAŞMIYORUM. AYNI ANDA 2 OYUNU DA AÇIYORUM HATTA 3-5 SAAT AÇIK DURUYOR OYUNLAR.
Sorun ekran kartında diye düşündük İNTEL olduğu için ama ekran kartlarını değiştirsem bile sorun değişmiyor. DDU ile driveri kaldırıp doğru şekilde yükledim. Kaç kez format attım olmadı
SORUN NE OLABİLİR DOSTLAR LÜTFEN YARDIM EDİN FİKİR BELİRTİN
Son düzenleme: