Neler Yeni

34 inç 2 k monitor 6 bin tll

Fantastiktürk

80+ Silver
Katılım
19 Aralık 2022
Mesajlar
2,304
En İyi Cevap
1
Alınmaz diyorsun ama bu paraya hangi monitör alinir? Alınmaz dediğine göre bu paraya daha iyi seçenek sunman gerekiyor.
:
Bu fiyatta önerdiğimiz 2K 180Hz IPS'ler: Lenovo R27QE, MSI G274QPF E2, Philips 27M2N5500, AOC Q27G4X.
(Bu fiyata yakın bulunabiliyor hepsi zaman zaman.)

Önerdiğim VA'lar: AOC 25G3ZM.
Hepsi bundan boyur dısinda fersah fersah daha iyi hocam:
UW deneyimi yasamak istiyorum diye ısrar ediyorsaniz alinir ancak.
Bu fiyata bu falan değil. Şunu anlamanız gerekiyor: bu fiyata 34 inç ultra geniş + iyi bir monitör alamazsınız. Almak istiyorsanız fiyat yükseltmelisiniz. Ya da bu sorunların hepsini göze alıp bunu alırsiniz ki bu kullanıciların cok büyük çoğunluğu için saçma bir tercih. Çok spesifik bazı kullanıcilar seçer anca bunu.
 

GT 1010

80+
Katılım
19 Eylül 2024
Mesajlar
221
Dahası  
Reaksiyon skoru
96
İsim
Yasuo Mehmet
:

Hepsi bundan boyur dısinda fersah fersah daha iyi hocam:
Attığın monitör rekabetçi oyun oynayan kişi için daha iyi ama iki monitörün kullanim amacı farklı. 34 inç 21.9 monitör arayan kişi attığın monitörü almayacaktir cünkü monitörden beklentisi farklıdır.
21.9 monitör simülasyon oyunlarında daha iyi. İki monitör gibi kullanılabilir bu sayede tek monitörde çoklu is yapabilirsin. Film ve video izlemek buyuk ve 21.9 monitörde daha keyifli olacaktır.
 

Phoenixxx

80+ Bronze
Katılım
18 Nisan 2022
Mesajlar
1,364
Dahası  
Reaksiyon skoru
601
İsim
Erdem çay
Jeep isteyen adama sedan öneriyor. Gerçekten forum bişey bildiğini sanan insanlarla dolu.
 

Fantastiktürk

80+ Silver
Katılım
19 Aralık 2022
Mesajlar
2,304
En İyi Cevap
1
Attığın monitör rekabetçi oyun oynayan kişi için daha iyi ama iki monitörün kullanim amacı farklı. 34 inç 21.9 monitör arayan kişi attığın monitörü almayacaktir cünkü monitörden beklentisi farklıdır.
21.9 monitör simülasyon oyunlarında daha iyi. İki monitör gibi kullanılabilir bu sayede tek monitörde çoklu is yapabilirsin. Film ve video izlemek buyuk ve 21.9 monitörde daha keyifli olacaktır.
Rekabetçi oyunla alakası yok. Günlük kullanımda bile sorunlular. Şu rehberi okuyun:
Ayrıca:
Bu fiyata bu falan değil. Şunu anlamanız gerekiyor: bu fiyata 34 inç ultra geniş + iyi bir monitör alamazsınız. Almak istiyorsanız fiyat yükseltmelisiniz. Ya da bu sorunların hepsini göze alıp bunu alırsiniz ki bu kullanıciların cok büyük çoğunluğu için saçma bir tercih. Çok spesifik bazı kullanıcilar seçer anca bunu.
UW deneyimi yasamak istiyorum diye ısrar ediyorsaniz alinir ancak.
Önermem.
 
Katılım
11 Ekim 2023
Mesajlar
59
Dahası  
Reaksiyon skoru
16
İsim
Murad sedat
IPS hypelarına bakmayın. IPs in kendine göre avantajları ve dez avantajları olduğu gibi diğer panel tiplerininde kendine göre avantaj ve dezavantajları var. Önemli olan neye ihtiyacın olduğunu bilmek.

Bu fiyata çok iyi monitör gerçekten fiyatta hata olduğunu düşünüyorum alınmaz diyenlere bakmayın. Alan arkadaşlara hayırlı olsun görsem ikinci monitör için bile alırdım valla. Bu sene vatan 20bine 34 inch oled satmıştı onu kaçırdığıma çok üzülmüştüm. şimdi de buna üzüldüm.

UW kafası çok farklı. ben 49 oled kullanıyorum geçen sene kasım indirimlerinde 30a almıştım. öncesinde 34 va kullandım. UW alışınca müptelası oluyorsun. UW da RDR2 oynanamış bir oyunsever hayatta bi tık geridedir bence.

Ghosting sadece rekabetçi FPS oyunlarında canınızı sıkabilecek bir sorun onun haricinde ne içerik tüketirken nede hikayeli oyunlar oynarken ghosting bir sorun teşkil etmez. (Aşırı bir ghosting yoksa.) Ayrıca va panelin kontrast ve renk farkı hikayeli oyunları çok keyifli hale getiriyor.

Umarım kargolarınız gelir . Parası olan şuna da bakabilir.

 

Fantastiktürk

80+ Silver
Katılım
19 Aralık 2022
Mesajlar
2,304
En İyi Cevap
1
UW kafası çok farklı. ben 49 oled kullanıyorum geçen sene kasım indirimlerinde 30a almıştım. öncesinde 34 va kullandım. UW alışınca müptelası oluyorsun. UW da RDR2 oynanamış bir oyunsever hayatta bi tık geridedir bence.
Bir defa UW kullanan kim varsa böyle söylüyor 😅 Sırf buna adanmış ultrawidemasterrace diye reddit grubu var 😅
Forza ya da Microsoft Flight Simulator gibi oyunlar için de çok iyi olur.
Ghosting sadece rekabetçi FPS oyunlarında canınızı sıkabilecek bir sorun onun haricinde ne içerik tüketirken nede hikayeli oyunlar oynarken ghosting bir sorun teşkil etmez. (Aşırı bir ghosting yoksa.)
Yanlış. Tam olarak bundan bahsediyorduk. Aşırısı ile alakası yok:
Ayrıca va panelin kontrast ve renk farkı hikayeli oyunları çok keyifli hale getiriyor.
Kontrast farkı tabii ki doğru.

Ancak renk farkı diye bir şey yok. Bu gamutlara bağlı. Renk gamutu düşük=renkler cansız, yüksek=canlı.
Eskiden VA'larda genellikle daha düşük olduğu için IPS'ler daha canlı denirdi ama günumüzde VA'larda da pek ala cok geniş gamutlar elde ediliyor. Etraf geniş gamut dolu. Yani panel tipiyle alakası çok yok artik. Yani VA diye renkleri iyi olmuyor ve eskiden tam tersiydi bunun.
 
Katılım
11 Ekim 2023
Mesajlar
59
Dahası  
Reaksiyon skoru
16
İsim
Murad sedat
Yanlış Bilgilendirme
Bir defa UW kullanan kim varsa böyle söylüyor 😅 Sırf buna adanmış ultrawidemasterrace diye reddit grubu var 😅
Forza ya da Microsoft Flight Simulator gibi oyunlar için de çok iyi olur.

Yanlış. Tam olarak bundan bahsediyorduk. Aşırısı ile alakası yok:

Kontrast farkı tabii ki doğru.

Ancak renk farkı diye bir şey yok. Bu gamutlara bağlı. Renk gamutu düşük=renkler cansız, yüksek=canlı.
Eskiden VA'larda genellikle daha düşük olduğu için IPS'ler daha canlı denirdi ama günumüzde VA'larda da pek ala cok geniş gamutlar elde ediliyor. Etraf geniş gamut dolu. Yani panel tipiyle alakası çok yok artik. Yani VA diye renkleri iyi olmuyor ve eskiden tam tersiydi bunun.
Renk sayısı
Bir defa UW kullanan kim varsa böyle söylüyor 😅 Sırf buna adanmış ultrawidemasterrace diye reddit grubu var 😅
Forza ya da Microsoft Flight Simulator gibi oyunlar için de çok iyi olur.

Yanlış. Tam olarak bundan bahsediyorduk. Aşırısı ile alakası yok:

Kontrast farkı tabii ki doğru.

Ancak renk farkı diye bir şey yok. Bu gamutlara bağlı. Renk gamutu düşük=renkler cansız, yüksek=canlı.
Eskiden VA'larda genellikle daha düşük olduğu için IPS'ler daha canlı denirdi ama günumüzde VA'larda da pek ala cok geniş gamutlar elde ediliyor. Etraf geniş gamut dolu. Yani panel tipiyle alakası çok yok artik. Yani VA diye renkleri iyi olmuyor ve eskiden tam tersiydi bunun.
Renk gamutu panelin gösterebildiği renk sayısı ile ilgilidir. Renk gamutu fazla olan monitör aynı kırmızı içinde birden fazla ton gösterebilse de bunu göz seçemez. Sen bir içerik tüketici olarak genel ekrana baktığında fazla olan kırmızı tonunu görürsün. okadar fazla detay standart kullanım esnasında senin için bir fark yaratmaz.

Bu rakamların çoğu abartılı rakamlar zaten ve kullanıcı tarafından göz ile çoğunlukla fark edilemez sadece pazarlama stratejisi.

Renk canlılığı ise kontrast oranıyla alakalı ve bu kullanıcı tarafından kolayca fark edilebilen bir özellik.

Yüksek kontrastlı bir panelde özellikle koyu sahnelerde aradaki farkı kullanıcı çok rahat fark edebilir.

Renk gamutunun yüksek olması ips panellerin yaptığı gibi renkleri doğru vermesi içerik tüketen standart kullanıcı için referans değerler değil.

İçerik üreten tasarım yapan profesyonel kullanıcılar içinse olmazsa olmaz. Burada farkı yaratan monitörü ne için kullandığın.

Bir örnekle betimleyeyim. İps monitör referans kulaklık yada hoparlör gibidir. Ses işleyecek adam sesleri doğru duymak zorundadır ki eksikleri fazlalıkları fark edip ona göre mixini doğru yapabilsin.

Ama ben bir son kullanıcı olarak kendi müzik zevkime göre kulaklık seçerim. Bass seviyorsam yüksek basslı yada vokal seviyorsam ona göre daha parlak bir kulaklık seçerim. Burada önemli olan beklenti ve ihtiyaç.
 

Fantastiktürk

80+ Silver
Katılım
19 Aralık 2022
Mesajlar
2,304
En İyi Cevap
1
Renk sayısı

Renk gamutu panelin gösterebildiği renk sayısı ile ilgilidir. Renk gamutu fazla olan monitör aynı kırmızı içinde birden fazla ton gösterebilse de bunu göz seçemez. Sen bir içerik tüketici olarak genel ekrana baktığında fazla olan kırmızı tonunu görürsün. okadar fazla detay standart kullanım esnasında senin için bir fark yaratmaz.

Bu rakamların çoğu abartılı rakamlar zaten ve kullanıcı tarafından göz ile çoğunlukla fark edilemez sadece pazarlama stratejisi.

Renk canlılığı ise kontrast oranıyla alakalı ve bu kullanıcı tarafından kolayca fark edilebilen bir özellik.

Yüksek kontrastlı bir panelde özellikle koyu sahnelerde aradaki farkı kullanıcı çok rahat fark edebilir.

Renk gamutunun yüksek olması ips panellerin yaptığı gibi renkleri doğru vermesi içerik tüketen standart kullanıcı için referans değerler değil.

İçerik üreten tasarım yapan profesyonel kullanıcılar içinse olmazsa olmaz. Burada farkı yaratan monitörü ne için kullandığın.

Bir örnekle betimleyeyim. İps monitör referans kulaklık yada hoparlör gibidir. Ses işleyecek adam sesleri doğru duymak zorundadır ki eksikleri fazlalıkları fark edip ona göre mixini doğru yapabilsin.

Ama ben bir son kullanıcı olarak kendi müzik zevkime göre kulaklık seçerim. Bass seviyorsam yüksek basslı yada vokal seviyorsam ona göre daha parlak bir kulaklık seçerim. Burada önemli olan beklenti ve ihtiyaç.
Baştan sona hatalı. Ama uzun cevap vermem lazım buna. Akşam yazarım.
 

okartal08

80+ Bronze
Katılım
1 Mayıs 2020
Mesajlar
644
Dahası  
Reaksiyon skoru
219
İsim
Onur Kartal
Eleştiren arkadaşlar bu fiyata alma imkanı olduğu halde eğer almazsa o zaman yorumlarını saygıyla karşılarım :)
 
Katılım
1 Ekim 2024
Mesajlar
25
Dahası  
Reaksiyon skoru
3
İsim
Ali

Fantastiktürk

80+ Silver
Katılım
19 Aralık 2022
Mesajlar
2,304
En İyi Cevap
1
Renk sayısı

Renk gamutu panelin gösterebildiği renk sayısı ile ilgilidir. Renk gamutu fazla olan monitör aynı kırmızı içinde birden fazla ton gösterebilse de bunu göz seçemez. Sen bir içerik tüketici olarak genel ekrana baktığında fazla olan kırmızı tonunu görürsün. okadar fazla detay standart kullanım esnasında senin için bir fark yaratmaz.

Bu rakamların çoğu abartılı rakamlar zaten ve kullanıcı tarafından göz ile çoğunlukla fark edilemez sadece pazarlama stratejisi.

Renk canlılığı ise kontrast oranıyla alakalı ve bu kullanıcı tarafından kolayca fark edilebilen bir özellik.

Yüksek kontrastlı bir panelde özellikle koyu sahnelerde aradaki farkı kullanıcı çok rahat fark edebilir.

Renk gamutunun yüksek olması ips panellerin yaptığı gibi renkleri doğru vermesi içerik tüketen standart kullanıcı için referans değerler değil.

İçerik üreten tasarım yapan profesyonel kullanıcılar içinse olmazsa olmaz. Burada farkı yaratan monitörü ne için kullandığın.

Bir örnekle betimleyeyim. İps monitör referans kulaklık yada hoparlör gibidir. Ses işleyecek adam sesleri doğru duymak zorundadır ki eksikleri fazlalıkları fark edip ona göre mixini doğru yapabilsin.

Ama ben bir son kullanıcı olarak kendi müzik zevkime göre kulaklık seçerim. Bass seviyorsam yüksek basslı yada vokal seviyorsam ona göre daha parlak bir kulaklık seçerim. Burada önemli olan beklenti ve ihtiyaç.
Yanlış bilgilendirme aldın zaten. Ama neden yanlış olduğunu açıklamam lazım ki sonradan görenler bilsin.
Öncelikle şu konuyu okuyun. DİKKAT! BUNU OKUMADAN DEVAMINA GEÇMEYİN!:

Şimdi sırasıyla kalanlarına cevap vereyim:
Edit: Sayfanın geç yüklenmemesi ve konu çok uzun durmaması için resimler spoiler içine alınmıştır.
Renk gamutu panelin gösterebildiği renk sayısı ile ilgilidir. Renk gamutu fazla olan monitör aynı kırmızı içinde birden fazla ton gösterebilse de bunu göz seçemez. Sen bir içerik tüketici olarak genel ekrana baktığında fazla olan kırmızı tonunu görürsün. okadar fazla detay standart kullanım esnasında senin için bir fark yaratmaz.
Bu rakamların çoğu abartılı rakamlar zaten ve kullanıcı tarafından göz ile çoğunlukla fark edilemez sadece pazarlama stratejisi.
Doğru değil. Bir defa ton panelin biti ile alakalıdır, gamut ile değil. Gamut arttıkça daha kırmızı kırmızılar, daha yeşil yeşiller ve daha mavi maviler dolayısıyla daha ara renkler elde edilir. Yukarıdaki konuda bahsettiğim üzere renklerin canlılığının temel nedeni renk gamutunun genişliğidir.

Ve bunu kanıtlaması o kadar basit ki. Elinizde herhangi bir geniş renk gamutu destekleyen (Farkı net görebilmek için en az %80-85 DCI-P3 olsun) bir monitör varsa monitör ayarlarından sRGB modunu seçin. Bu mod geniş gamutu sınırlayarak sRGB gamutuna düşürülmesini sağlar. Bunların ne olduğunu yine linkteki konuda açıklamıştım. Anında renklerin çok soluklaştığını göreceksiniz. Çünkü gamut düştü.

Ve kolayca fark ettiğinizden anlamanız lazım ki standart kullanım esnasında bile devasa fark yaratır.

Elinde böyle monitör olmayanlar için kendi monitörümden örnek bir resim bırakayım ancak unutmayın: açacağınız resim gerçekte benim gördüğüm ile aynı değil. Yalnızca aradaki farkı anlamanız için örnek olarak veriyorum. Zira renkler ben fotoğrafı çekerken kamera tarafından, siteye yüklerken sıkıştırma tarafından orijinalinden ayrılır. Ayrıca sizin bu fotoğrafa baktığınız ekranın gösterebildiği gibi görürsünüz:
Edit: Kamera maalesef renkleri otomatik canlandırıyor. Aradaki fark dikkatli bakınca azıcık gözüküyor ama gerçekte çok daha soluklaştığını belirteyim:
İlk resimler geniş gamut DCI-P3, sonraki resimler ise standart gamut sRGB.
dci1.jpg
srgb.jpg
dci2.jpg
srgb2.jpg

Monitörler söz konusu olunca pazarlama olsun diye konulan veya ağız oyunu yapılan pek çok şey var. Ama hayır, gamut bunlardan biri değil.

Renk canlılığı ise kontrast oranıyla alakalı ve bu kullanıcı tarafından kolayca fark edilebilen bir özellik.

Yüksek kontrastlı bir panelde özellikle koyu sahnelerde aradaki farkı kullanıcı çok rahat fark edebilir.
Kontrastın kolaylıkla fark edilebildiği doğrudur. IPS'lerin zayıf yanı kontrast olduğu için incelemelerde en dikkat edilen hususlardan biridir (Ben de öyle yapıyorum.). İyi bir kontrast daima IPS için albenidir.
Kontrastın renk canlılığına etki ettiği de doğrudur. Ama sizin söylediğiniz "Araba tekerleri sayesinde gidiyor, motor değil." demek gibidir. Kontrast olmadan da çok canlı renkler elde edilebilir. IPS olmasına rağmen geniş gamut olanlar ya da Quantum Dot süper geniş gamut olanlar buna en kolay örnektir. Ama iki ayrı renk gamutunda ve diğer değişkenlerde fakat kontrastı farklı olan monitörlerde evet kontrastı yüksek olan daha iyi olacaktır.

Renk gamutunun yüksek olması ips panellerin yaptığı gibi renkleri doğru vermesi içerik tüketen standart kullanıcı için referans değerler değil.

İçerik üreten tasarım yapan profesyonel kullanıcılar içinse olmazsa olmaz. Burada farkı yaratan monitörü ne için kullandığın.

Bir örnekle betimleyeyim. İps monitör referans kulaklık yada hoparlör gibidir. Ses işleyecek adam sesleri doğru duymak zorundadır ki eksikleri fazlalıkları fark edip ona göre mixini doğru yapabilsin.

Ama ben bir son kullanıcı olarak kendi müzik zevkime göre kulaklık seçerim. Bass seviyorsam yüksek basslı yada vokal seviyorsam ona göre daha parlak bir kulaklık seçerim. Burada önemli olan beklenti ve ihtiyaç.
Yine baştan sona yanlış. Görüntü doğruluğu ile renk gamutunun zerre kadar alakası yok (Standart gamut içeriği geniş gamutta izleme olan oversaturation=aşırı doygun renkler=cırtlaklık hariç ama artık oraya kadar girmeyeceğim.)

Linkteki konuda bahsettiğim üzere renk gamutu, renk canlılığını etkiler. Görüntü doğruluğu ise tamamen farklı değerler ile ölçülür. Görüntü doğruluğu için kontrol ettiğimiz pek çok değer var:
1) Renk doğrulukları:
1733161407232.png
1733161333882.png

Linkteki konuda bahsettiğim gibi gördükleriniz renk uzayı ve renk gamutları. Soldaki sRGB sağdaki ise DCI-P3. Yalnız burada konudakilerden bir fark var: içindeki kare ve yuvarlaklar. İşte bunlar o rengi ne kadar doğru gösterdiği monitörün. Karedeki renk istendiğinde monitör o renge ne kadar yakın bir renk göstermiş bunu yuvarlaklar gösterir. Kareye ne kadar yakın, o kadar doğru. Soldaki grafik ise bunun sayısal halidir. Matematiksel olarak bunu ΔE2000 (DeltaE2000) ya da ΔEITP(DeltaEITP) ile ifade ederiz (Daha çok 1.si kullanılır ve resimdeki 1.si). ΔE değeri ne kadar düşük ise o kadar doğruya yakın demektir. 3'ten küçük değerler insan gözü ile ayırt edilemeyecek farklar olarak kabul ediliyor.

2) Beyaz dengesii (Gri tonları=siyah-beyaz renk doğrulukları):
1733161733980.png
Renk doğrulukları ile aynı ama bu sefer grinin tonlarını ölçüyoruz. Yine ΔE2000 ile ifade edilmiş. Ne kadar yüksek, o kadar yanlış doğruluk.
Sağdaki değer de RGB dengesi. Bilmeyenler için monitörde görüntüyü oluşturan pikseller vardır. Her bir piksel kırmızı, yeşil ve mavi alt piksellerden oluşur. Bunların birlikte yanması ile de ara renkler oluşur. Sağdaki görsel monitörün ne kadar kırmızı, mavi ve yeşil renk verdiğini gösterir. Örneğin bu monitör olması gerekenden fazla kırmızı ve yeşik renk vermiş. Beyaz dengesinin yanlış olmasının nedeni budur.



Hızlanayım vakit azaldı.



3) Gamma:
1733162047360.png
Gamma hedefin üstündeyse karanlık sahneler fazla karanlık olduğu için detayları göremezsiniz. Altında ise fazla aydınlık olur ve siyahları yok eder. sRGB için gamma'nın ortalama 2.2 olmasını isteriz.

4) Renk sıcaklığı:
1733163333227.png
1733163337366.png
Renk sıcaklığı adı üstünde görüntünün ne kadar sıcak ya da soğuk olduğunu ifade eder. Sıcaklık birimi olan Kelvin ile ifade edilir. 6500K ulaşmak istediğimiz değerdir. Bundan yüksek olursa görüntü mavimsi, düşük olursa sarımsı olur. Soldaki resimde renklerin hepsinin kırmızıya doğru yöneldiğini görüyorsunuz. Sağdakinde ise maviye doğru. Soldaki fazla sıcak iken sağdaki fazla soğuk.

5) Panel hataları:
Işık sızmaları, IPS glow, bulutlanma, kirli ekran efekti, parlaklık ve renk için panel tekdüzeliği gibi değerler de yine görüntü doğruluğunu etkiler. Bunlar panelin özellikleriyle alakalı olan kısım değil de kalite kontrolle alaklı olan kısım.

- Işık sızması ve IPS glow:
1733163754621.png
IPS glow adı üstünde IPS panellere özgü bir hata. Neredeyse hepsinde olur. Yalnızca şiddeti değişir. Dolayısıyla rahatsız edici yüksek olmadıkça tek başına değişim/iade nedeni değildir.
Işık sızması ise adı üstünde. Panelin kenarlarında arka aydınlatma vardır. Bu aydınlatma kenardan sızarsa ışık sızması denir. Olmaması gereken bir hatadır. Gözle fark edilebilecek düzeydeki herhangi bir sızma için değişim/iade öneririm.

Glow ile sızmayı karıştırmamanız için aradaki farklar: glow köşelerde olur, sızma kenarlarda; glowa farklı açıdan baktığınızda büyüklüğü değişir, sızmada değişmez; glow genellikle mavi, beyaz ya da sarımsı renklerdeyken sızma beyazdır vs.

- Kirli ekran efekti (Dirty screen effect):
1733163974358.png

1733164019054.png

- Bulutlanma:
1733164095083.png

- Renk için panel tekdüzeliği:
1733164197220.png
(Yine ΔE ile ifade edilir. 0'a ne kadar yakın o kadar doğru.)

- Parlaklık için ekran tekdüzeliği:
1733164266264.png
(Yine ΔE ile ifade edilir. 0'a ne kadar yakın o kadar doğru.)





-----





Artık anlamışsınızdır umarım. Azıcık düzgün okusaydınız zaten UW deneyimi isteyen adam alsın ama monitör kötü diyordum. Okumuyorsunuz ki.
 
Son düzenleme:
Top Bottom