Bak şimdi yukarıdaki grafiğe bakalım. Oyunu 109 fps'ten aldığımızda, her frame generation (kare oluşturma) sırasında asıl fps değerimiz biraz düşüyor. Bu kayıp, en az 2x'de (yani 4000 serisi ekran kartlarında) de görülen bir durum. Bunun nedeni, fps artışının en az bu serilerde gerçekleşmesi.
Eğer ekran yenileme hızınız yüksekse (örneğin 240 Hz), 5000 serisinde benzer bir gecikme ile oyunu 240 fps'e çıkarak daha akıcı bir görüntü elde edebilirsiniz. Ancak, teknolojinin şu anki haliyle görüntüde bazı bozulmalar olabiliyor. Bu durumun 1 yıl gibi bir sürede iyileşeceğini öngörebiliriz.
Ancak siz de benim gibi 120 Hz bir ekrana sahipseniz (örneğin LG C3 TV, 4K 120 Hz), bu teknoloji sizin için pek bir fayda sağlamayacaktır. Çünkü 4x'i tam olarak kullanabilmeniz için 30 fps, 3x'i kullanabilmeniz için ise 40 fps ile oynamanız gerekiyor. Bu da, 2x'e kıyasla oldukça yüksek gecikme değerleri anlamına geliyor.
Ben 4080 Super ekran kartımla, frame generation ve DLSS Quality ayarlarını kullanarak, ray tracing (RT) açık olmadığında Wukong'u sabit 120 fps ile oynayabiliyorum. Örneğin, bana 5080 getirseniz bile bu konuda bir faydası olmayacak. Performans farkı sadece %10 civarında. Ne beni DLAA'ya çıkartacak ne de Frame Geni kapattıracak gücü var bu da boş bir masraf anlamına geliyor.