Normalde üniversiteden sonra 1,5-2 yıl süren eğitim üniversite de 5 yıl sürüyor ve bu süreçte sadece pilotluk mesleğini öğreniyorsun ama pilot olunca sağlıkla ilgili bir sorun çıktığında lisansın alınıyor ve başka bir mesleğinde olmadığı için de işsiz kalıyorsun. Birçok pilot tanıdığım var. Aralarında sağlık sorunu yaşayan arkadaşımın lisansını aldılar ama zaten kendisi mühendis olduğu için çok etkilenmedi. Bu yüzden üniversitede pilotaj okumak saçma. Mesela o arkadaşım üniversitede mühendislik yerine pilotaj okusaydı işsizdi.
Normalde üniversiteden sonra 1,5-2 yıl süren eğitim üniversite de 5 yıl sürüyor ve bu süreçte sadece pilotluk mesleğini öğreniyorsun ama pilot olunca sağlıkla ilgili bir sorun çıktığında lisansın alınıyor ve başka bir mesleğinde olmadığı için de işsiz kalıyorsun. Birçok pilot tanıdığım var. Aralarında sağlık sorunu yaşayan arkadaşımın lisansını aldılar ama zaten kendisi mühendis olduğu için çok etkilenmedi. Bu yüzden üniversitede pilotaj okumak saçma. Mesela o arkadaşım üniversitede mühendislik yerine pilotaj okusaydı işsizdi.
Kusura bakma ama kedi uzanamadığı ciğere mundar eder misali olmuş biraz..... Öncelikle sağlık konusuna açıklık getireyim. Sivil havacilikta sağlık lisansını kaybetme durumu nadirdir.... önemli olan şirkete girerken ki sağlık durumunuzdur. Şirkete girdikten sonra havayollari sizin sağlığınızın çalışabilecek esnekliğe sahip olup olmadığına bakarlar . Tekrar ediyorum önemli olan şirkete girerken ki sağlık durumunuz. Şuan havayollari askeriyeden emekli 55 60 yaşındaki adamlarla dolu , zaten sağlık lisansını kaybetme durumu yaygın bir şey olsaydı havayollarinda kaptan pilot kalmazdı. Peki sağlık lisansını aldıktan sonra hangi durumlarda kaybedebilirsin?? Kanser , diyabet , guatr , ciddi kalp damar sorunları ve uzuv kopması.... . Bunun haricinde ki durumlarda lisansı kaybetmeniz zor. Hatta safrakesesi taşı ve böbrek taşı sorunlarında tedaviden sonra lisansınızi tekrar elinize alıp havayollarinda çalışabiliyorsunuz. Lan thy emeklilik yaşını 68 e çıkartalım diye götünü yırtıyor 68 diyorum bak . Sen 55 60 yaşındaki kaptan pilotlari sağlık olarak kusursuz mu zannediyorsun üstte de yazdığım gibi önemli olan çalışabilecek sağlık esnekliğine sahip olmak. Sghm de sizi bu şekilde değerlendirecektir şirkete girdikten sonra.
Mesajlar otomatik olarak birleştirildi:
Sağlık konusuna açıklık getirdikten sonra , eğitim konusuna açıklık getireyim . Pilotaj bölümü mezunu olmanız sizi uçuş okulu mezunu olmanızdan daima bir iki adım onde tutar. Özellikle eskisehir teknik üniversitesi ve özyeğin üniversitesi. Burdan mezun kişiler tip eğitimi ilanını beklemeden kapali ilan statüsünde havayollarina başvurabiliyor. Yani sen pilotluk yeterliliklerini sağlayan birisiysen bu iki üniversiteden mezun olursan aslında işin hazır demektir . Özyeğin pegasus ve thy ile anlaşmalı. Tip ilanını beklemeden direkt olarak başvurabiliyorsunuz. Onun harici uçuş okullarında atpl bilgileri süre kısıtlı olduğu için genelde ezberlenir. Üniversitede 4 yıllık olduğu için genelde ezberlemek yerine atpl bilgileri iyice özümsenir. Kurul mulakatinda atpl bilgilerini ezberlediği için elenen insanlar çok. Uzun lafın kısası , pilotaj okunur . Ailenizin maddi kaygısı yoksa özyeğine gidin adam gibi ingilizce ( ielts minimum 6.5 veya toefl 80 ) ve adam gibi teorik bilgileri özumseyin işiniz hazır pegasusda . Estu yu anlatmama gerek yoktur zaten diye düşünüyorum turkiyenin en köklü pilotaj üniversitesidir .
Kusura bakma ama kedi uzanamadığı ciğere mundar eder misali olmuş biraz..... Öncelikle sağlık konusuna açıklık getireyim. Sivil havacilikta sağlık lisansını kaybetme durumu nadirdir.... önemli olan şirkete girerken ki sağlık durumunuzdur. Şirkete girdikten sonra havayollari sizin sağlığınızın çalışabilecek esnekliğe sahip olup olmadığına bakarlar . Tekrar ediyorum önemli olan şirkete girerken ki sağlık durumunuz. Şuan havayollari askeriyeden emekli 55 60 yaşındaki adamlarla dolu , zaten sağlık lisansını kaybetme durumu yaygın bir şey olsaydı havayollarinda kaptan pilot kalmazdı. Peki sağlık lisansını aldıktan sonra hangi durumlarda kaybedebilirsin?? Kanser , diyabet , guatr , ciddi kalp damar sorunları ve uzuv kopması.... . Bunun haricinde ki durumlarda lisansı kaybetmeniz zor. Hatta safrakesesi taşı ve böbrek taşı sorunlarında tedaviden sonra lisansınızi tekrar elinize alıp havayollarinda çalışabiliyorsunuz. Lan thy emeklilik yaşını 68 e çıkartalım diye götünü yırtıyor 68 diyorum bak . Sen 55 60 yaşındaki kaptan pilotlari sağlık olarak kusursuz mu zannediyorsun üstte de yazdığım gibi önemli olan çalışabilecek sağlık esnekliğine sahip olmak. Sghm de sizi bu şekilde değerlendirecektir şirkete girdikten sonra.
Mesajlar otomatik olarak birleştirildi:
Sağlık konusuna açıklık getirdikten sonra , eğitim konusuna açıklık getireyim . Pilotaj bölümü mezunu olmanız sizi uçuş okulu mezunu olmanızdan daima bir iki adım onde tutar. Özellikle eskisehir teknik üniversitesi ve özyeğin üniversitesi. Burdan mezun kişiler tip eğitimi ilanını beklemeden kapali ilan statüsünde havayollarina başvurabiliyor. Yani sen pilotluk yeterliliklerini sağlayan birisiysen bu iki üniversiteden mezun olursan aslında işin hazır demektir . Özyeğin pegasus ve thy ile anlaşmalı. Tip ilanını beklemeden direkt olarak başvurabiliyorsunuz. Onun harici uçuş okullarında atpl bilgileri süre kısıtlı olduğu için genelde ezberlenir. Üniversitede 4 yıllık olduğu için genelde ezberlemek yerine atpl bilgileri iyice özümsenir. Kurul mulakatinda atpl bilgilerini ezberlediği için elenen insanlar çok. Uzun lafın kısası , pilotaj okunur . Ailenizin maddi kaygısı yoksa özyeğine gidin adam gibi ingilizce ( ielts minimum 6.5 veya toefl 80 ) ve adam gibi teorik bilgileri özumseyin işiniz hazır pegasusda . Estu yu anlatmama gerek yoktur zaten diye düşünüyorum turkiyenin en köklü pilotaj üniversitesidir .