50 - 60Bin TL Bütçede Monitör Önerisi?

GUSE

80+ Silver
Katılım
19 Ağustos 2025
Mesajlar
4,336
Reaksiyon skoru
1,278
Bütçe
60000
Bir arkadaşıma 5070ti 9800x3d tepe modele yakın parçalarla sistem toplayacağız. Monitörde karar veremedik @Tayfunns hocam yardımlarını bekliyorum.

İstedikleri :
Yüksek HZ
Uzun ömürlü panel
Renk vs doygunluğu iyi
Yanma mevzularında falan baş ağrıtmayacak model önerilerinizi bekliyorum.

Aklımızda şuan için 2 model var.

Asus Rog PG27AQDP
Aox Agon Pro AG276QKD2
 
En son bir moderatör tarafından düzenlendi:
En yüksek Hz bunda var. Ama fiyatı saçma tabii.

Ama mat bu. Kaplama ne istiyor arkadasın. Mat mı glossy mi
Farkı nedir hocam mat ve glossyinn parlama yapması durumu mu?
 
Farkı nedir hocam mat ve glossyinn parlama yapması durumu mu?
Mat olunca yansıma neredeyse hiç yapmıyor. Glossy olunca ayna gibi yansıtıyor. Ama glossy olmasının şöyle artısı var siyah derinliği, görüntüdeki keskinlik, renk canlılığı vs biraz daha iyi oluyor.

Sol bunun glossy versiyonu, sağ da paylaştığım LG

11193.webp


TR de şu an bunun glossy versiyonu yok.

Eğer yeni dikey rgb düzenine sahip oled monitörleri istiyorsa tr ye geldi ancak pahalı. Eğer para sorun değilse 360hz ultrawide 5.nesil oled monitörler var şu an stokta.
 
Mat olunca yansıma neredeyse hiç yapmıyor. Glossy olunca ayna gibi yansıtıyor. Ama glossy olmasının şöyle artısı var siyah derinliği, görüntüdeki keskinlik, renk canlılığı vs biraz daha iyi oluyor.

Sol bunun glossy versiyonu, sağ da paylaştığım LG

Alıntıyı görüntüle
Sizin tercihiniz ne olurdu hocam
 
Sizin tercihiniz ne olurdu hocam
Ben glossy seçerdim ancak bunun glossy versiyonu stoklarda yok.

5.nesil almakta çok mantıklı yeni dikey rgb şerit düzeni var.

Ama pahalı yani. Eğer daha ucuza yüksek Hz istiyorsa XG27AQDPg alabilir. Fakat XG27AQDPg 3.nesil iken üstte paylaştığım ultrawide 360jz modeli 5.nesil panel kullanıyor.

 
Mat olunca yansıma neredeyse hiç yapmıyor. Glossy olunca ayna gibi yansıtıyor. Ama glossy olmasının şöyle artısı var siyah derinliği, görüntüdeki keskinlik, renk canlılığı vs biraz daha iyi oluyor.

Sol bunun glossy versiyonu, sağ da paylaştığım LG

Alıntıyı görüntüle

TR de şu an bunun glossy versiyonu yok.

Eğer yeni dikey rgb düzenine sahip oled monitörleri istiyorsa tr ye geldi ancak pahalı. Eğer para sorun değilse 360hz ultrawide 5.nesil oled monitörler var şu an stokta.
Hocam 25 26 27" aralığında yüksek hz ve özellik bakımından iyi bir şeyler bakıyor bunu en iyi siz anlayacağınız için direkt size sordum ultrawidelara çıkacak bütçe yok max 50 60k aralığında mümkünse vadeli
 
Hocam 25 26 27" aralığında yüksek hz ve özellik bakımından iyi bir şeyler bakıyor bunu en iyi siz anlayacağınız için direkt size sordum ultrawidelara çıkacak bütçe yok max 50 60k aralığında mümkünse vadeli
Bütçesindeki en yüksek Hz ve glossy kaplamalı model XG27AQDPg. Onu alabilir.

Ama qd oled eski nesil modellerin kaplaması hassas almadan önce söylemiş olayım. 50k gibi bir bütçede daha sağlam kaplamalı modellere yönelmek daha mantıklı olur. Fakat yüksek Hz bu bütçede başka monitör yok güncel nesil ve glossy olarak.

Mesela konuda sorduğun monitör pg27aqdp mat bir model.

Şu anki güncel modeller 280hz tandem woled, 540hz tandem woled 360hz ultrawide tandem qd oled, 4k 32'' Tandem qd oled modeller.

Yani IPS gibi bir standart olmadığından güncel bir model almak istersen bu söylediklerime yönelmen gerekiyor.
 
Son olarak hocam üstetki lg yerine xg27aqdpgyi mi seçerdiniz? sizin seçimlerinize güveniyorum şimdiye kadar memnun olmayan görmedim bir kerelik alınacak bir şey uzun ömürlü kullanım istiyor kendisi
Ben normalde alacak olsam 4k oledleri tercih ederdim. Eğer 2k almam şart olsaydı bu bütçede XG27AQWMG 280hz alırdım çünkü glossy Tandem Woled tek seçenek bu stoklarda başka yok. Yüksek Hz istediğiniz için atmadım normalde ne lg olanı ne de XG27AQDPg yi almam çünkü benim kullanımıma uymuyor. En iyi görüntüyü veren modeller xg27aqwmg, pg34wcdn, pg32ucdm3 ve xg32ucwmg modelleri. Bunların hiç biri 2k yüksek Hz değil.

Mat alıp memnun olmayan çok olduğu için pek önereyim gelmiyor her ne kadar en yeni nesil panel bu 540hz lg modelinde olsa da. XG27AQDPg de yüksek Hz glossy olan tek ekran ama kaplaması eski olduğu için bu kaplamayı kullanan modellerin ekranını temizlemek oldukça zor ve bazı kusurları daha var.

Yani eğer 280hz yetmiyor en az 360hz olmalı ve 2k 27'' olması da şart dersen glossy olarak alınabilecek modeller sadece eski nesil glossy kaplamalı qd oled monitörlerdir PG34WCDN hariç o da 34'' ve 75k fiyatı var.

Yani boyut ve çözünürlük hariç diğer kriterleri ben belirlesem yüksek ihtimal daha çok memnun kalır diye düşünüyorum. 280hz yeter mi diye sor bence arkadaşına.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Son olarak hocam üstetki lg yerine xg27aqdpgyi mi seçerdiniz? sizin seçimlerinize güveniyorum şimdiye kadar memnun olmayan görmedim bir kerelik alınacak bir şey uzun ömürlü kullanım istiyor kendisi
MSI 60k ya stok girmiş. 5.nesil 360hz bunu alsın bence. 27'' yerine bunu alırsa 5.nesil yeni kaplama, yeni panel, daha yüksek parlaklık vs uzun ömürlü olur. Yüksek Hz alacağım diye eski nesil almasın bence.
 
Son düzenleme:
Ben normalde alacak olsam 4k oledleri tercih ederdim. Eğer 2k almam şart olsaydı bu bütçede XG27AQWMG 280hz alırdım çünkü glossy Tandem Woled tek seçenek bu stoklarda başka yok. Yüksek Hz istediğiniz için atmadım normalde ne lg olanı ne de XG27AQDPg yi almam çünkü benim kullanımıma uymuyor. En iyi görüntüyü veren modeller xg27aqwmg, pg34wcdn, pg32ucdm3 ve xg32ucwmg modelleri. Bunların hiç biri 2k yüksek Hz değil.

Mat alıp memnun olmayan çok olduğu için pek önereyim gelmiyor her ne kadar en yeni nesil panel bu 540hz lg modelinde olsa da. XG27AQDPg de yüksek Hz glossy olan tek ekran ama kaplaması eski olduğu için bu kaplamayı kullanan modellerin ekranını temizlemek oldukça zor ve bazı kusurları daha var.

Yani eğer 280hz yetmiyor en az 360hz olmalı ve 2k 27'' olması da şart dersen glossy olarak alınabilecek modeller sadece eski nesil glossy kaplamalı qd oled monitörlerdir PG34WCDN hariç o da 34'' ve 75k fiyatı var.

Yani boyut ve çözünürlük hariç diğer kriterleri ben belirlesem yüksek ihtimal daha çok memnun kalır diye düşünüyorum. 280hz yeter mi diye sor bence arkadaşına.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:


MSI 60k ya stok girmiş. 5.nesil 360hz bunu alsın bence. 27'' yerine bunu alırsa 5.nesil yeni kaplama, yeni panel, daha yüksek parlaklık vs uzun ömürlü olur. Yüksek Hz alacağım diye eski nesil almasın bence.
Hocam kendisi daha çok rekabetçi oyunlar oynayan birisi o yüzden yüksek hz ve ultrawide yerine normal bakıyor bunun yanında kaplamayı pek dert etmeyeceği odasının karanlık olduğunu söyledi bu durumda sanırım ilk attığın LG'ye yöneleceğiz başka bir öneriniz varsa memnuniyetle duymak isterim kendisi aslında benq zowie xl2586x+ alacaktı da o kadar para harcadıktan sonra oled almanın daha mantıklı olduğu konusunda karar kıldırabildim
 
Hocam kendisi daha çok rekabetçi oyunlar oynayan birisi o yüzden yüksek hz ve ultrawide yerine normal bakıyor bunun yanında kaplamayı pek dert etmeyeceği odasının karanlık olduğunu söyledi bu durumda sanırım ilk attığın LG'ye yöneleceğiz başka bir öneriniz varsa memnuniyetle duymak isterim kendisi aslında benq zowie xl2586x+ alacaktı da o kadar para harcadıktan sonra oled almanın daha mantıklı olduğu konusunda karar kıldırabildim
Mat olması sorun değilse lg yi alabilir. XG27AQDPg eski glossy kaplamaya sahip oldugundan kolay kirleniyor ve temizlemesi zor. Mat da işte fotoğrafta gördüğün gibi keskinlik, siyah derinliği vs kayıp oluyor. Tabii gözle görmekle fotoğrafa bakmak arasında fark var. Glossy olmaması haricinde negatif oldugum bir durum yok lg ye karşı. 4.nesil tandem ve yüksek Hz. Bunun Asus versiyonu glossy ama stoklarda göremedim. Asus ROG Swift PG27AQWP-W diye geçiyor.
 
  • Beğen
Reaksiyonlar: GUSE
Mat olması sorun değilse lg yi alabilir. XG27AQDPg eski glossy kaplamaya sahip oldugundan kolay kirleniyor ve temizlemesi zor. Mat da işte fotoğrafta gördüğün gibi keskinlik, siyah derinliği vs kayıp oluyor. Tabii gözle görmekle fotoğrafa bakmak arasında fark var. Glossy olmaması haricinde negatif oldugum bir durum yok lg ye karşı. 4.nesil tandem ve yüksek Hz. Bunun Asus versiyonu glossy ama stoklarda göremedim. Asus ROG Swift PG27AQWP-W diye geçiyor.
Hocam monitörü ben alacağım şuana kadar ettiğiniz yardımlar için teşekkür ediyorum. Ben Faceit kasan CS2 oyuncusuyum oynadığım oyun ağırlıkla CS2 oluyor ama Forza, GTA, COD, ETS, Asetto Corsa ve Mafia gibi bazıları hikayeli bazıları online oyunlar da oynuyorum arkadaş grubumla. Bu yüzden ilk başta TN panel 600HZ BenQ’ye yöneldim. İlk başta içim çok ısındı ama Forza, Asetto ve ETS2 oynarken kalitenin çok bozulacağından korktum bu yüzden OLED panel istiyorum.
 
Yeni mesajlar Yeni Konu Aç  

   

SON KONULAR

Forum istatistikleri

Konular
1,221,706
Mesajlar
11,080,057
Üyeler
198,180
Son üye
rtmr
Geri
Top