2k Monitör Önerisi Lazım

Geçmiş konulardan ara sıra lol ve cs oynadığınızı, 27'' monitör istediğinizi, görüntü kalitesine önem verdiğinizi görüntüledim. Bu bütçede isteklerinize gore en mantıklı tercih 10-Bit destekli 4K monitör almak olur. İçerik tüketirken 4K'da kullanır, ara sıra oyun oynayacağınızda 1080p'ye düşürür öyle kullanırsınız.

Oyun oynarken 2K'dan 1080p'ye düşürmek ile 4K'dan 1080p'ye düşürmek arasında fark var. 4K'dan 1080p'ye düşürülmüş monitörde pikseller ekrana tam oturacağından 2K monitöre göre daha net sonuc alırsınız.

 
Geçmiş konulardan ara sıra lol ve cs oynadığınızı, 27'' monitör istediğinizi, görüntü kalitesine önem verdiğinizi görüntüledim. Bu bütçede isteklerinize gore en mantıklı tercih 10-Bit destekli 4K monitör almak olur. İçerik tüketirken 4K'da kullanır, ara sıra oyun oynayacağınızda 1080p'ye düşürür öyle kullanırsınız.

Oyun oynarken 2K'dan 1080p'ye düşürmek ile 4K'dan 1080p'ye düşürmek arasında fark var. 4K'dan 1080p'ye düşürülmüş monitörde pikseller ekrana tam oturacağından 2K monitöre göre daha net sonuc alırsınız.

hocam çok anlamıyorum bu konulardan ama rtx4060 ile 4k sıkıntı olmaz mı
 
hocam çok anlamıyorum bu konulardan ama rtx4060 ile 4k sıkıntı olmaz mı
olmaz, sizin için en doğrusu 4K monitör alıp 4K'nın keyfini internette gezinirken sürmek olacak. Oyun oynayacağınız zaman 1080p'ye düşürüp kullanacaksınız. 2K'dan çok daha doğru bir tercih olur. Bütçeniz 4K'ya yetiyorken baska monitöre bakmayin derim.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

4060 ile 4K sorun olur yazıları oyunu 4k açtığınızda yaşanır, siz oyunları 1080p'de acacaksınız.
 
4k'dan 2kya düşünce piksel oturmaz, native 2k monitöre göre daha bulanık görüntü alırsınız. 1080pde böyle olmaz ama. Gerçek 1080p görüntüsü verir.
Bence, 2k çok ideal gerçekten. Günümüzde birçok oyunun optimizasyonu kötü ve en güçlü kartlar bile yerin dibini boyluyabiliyor. Bu yüzden arkadaş tercihi 2k'dan yapmalı bence. 2k'nın hem görüntüsü güzel hemde birçok oyunda sistem bileşenleri orta veya üst segmentse iyi performans alır. 4k'da işler biraz değişiyor görüntü kalitesi güzel ama akıcılık azalıyor fps az olduğundan dolayı. 1080p gözümüze çamur gibi geliyor gerçekten. Günümüzde en kötü 2k kullanılmalı bence sistem bileşenleri iyiyse tabi.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Dostlar max bütçe 12k monitör önerir misiniz
Philips evnia sonu 1PL ile biten bir modeli vardı. Onu alabilirsiniz.
 
Bence, 2k çok ideal gerçekten. Günümüzde birçok oyunun optimizasyonu kötü ve en güçlü kartlar bile yerin dibini boyluyabiliyor. Bu yüzden arkadaş tercihi 2k'dan yapmalı bence. 2k'nın hem görüntüsü güzel hemde birçok oyunda sistem bileşenleri orta veya üst segmentse iyi performans alır. 4k'da işler biraz değişiyor görüntü kalitesi güzel ama akıcılık azalıyor fps az olduğundan dolayı. 1080p gözümüze çamur gibi geliyor gerçekten. Günümüzde en kötü 2k kullanılmalı bence sistem bileşenleri iyiyse tabi.
Konu sahibinin isteklerine göre 2K monitör almak çok anlamsız, oyunlara ara sıra girdiğini ve girdiği oyunların da CS, LOL gibi 1080p isteyen oyunlar olduğunu hatırlamak gerekir. 2k monitörden 1080p'ye düştüğünde ekrandaki pikseller tam oturmayacağı için bulanıklık oluşacak; fakat 4k monitörden 1080pye düştüğünde pikseller tam oturacak ve gerçek 1080p deneyimini yaşayacak.

Oyun dışında 2K 4K kıyaslaması yapmaya bile gerek yok kazanan belli zaten.

Sonuc olarak dediğiniz doğru ama kullanıcının istekleri bağlamında yanlış. Oyunları her halükarda 1080p'de oynayacağı için 4K monitör konu sahibi icin çifte kazanç olur.

4k 160hz monitörü de bu fiyatlara bulmanın zor olduğunu hatırlatmak lazım, her zaman denk gelmez.
 
Konu sahibinin isteklerine göre 2K monitör almak çok anlamsız, oyunlara ara sıra girdiğini ve girdiği oyunların da CS, LOL gibi 1080p isteyen oyunlar olduğunu hatırlamak gerekir. 2k monitörden 1080p'ye düştüğünde ekrandaki pikseller tam oturmayacağı için bulanıklık oluşacak; fakat 4k monitörden 1080pye düştüğünde pikseller tam oturacak ve gerçek 1080p deneyimini yaşayacak.

Oyun dışında 2K 4K kıyaslaması yapmaya bile gerek yok kazanan belli zaten.

Sonuc olarak dediğiniz doğru ama kullanıcının istekleri bağlamında yanlış. Oyunları her halükarda 1080p'de oynayacağı için 4K monitör konu sahibi icin çifte kazanç olur.

4k 160hz monitörü de bu fiyatlara bulmanın zor olduğunu hatırlatmak lazım, her zaman denk gelmez.
Hocam, fps oyunları için 1080p kısmı bana bir tık saçam geliyor doğrusu. 24 inç ve 1080p monitör kullandığım zaman görüntüler gerçekten çamur gibiydi ve uzaktaki adamı görmek çok zordu. Hem hikayeli hemde fps oyunları için 2k'nın çok ideal olduğunu düşünüyorum. Sizin yaklaşımınızda çok güzel kesinlikle ama bence 1080p artık kullanılmamalı eğer sistem bileşenlerin kötü değilse.
 
Hocam, fps oyunları için 1080p kısmı bana bir tık saçam geliyor doğrusu. 24 inç ve 1080p monitör kullandığım zaman görüntüler gerçekten çamur gibiydi ve uzaktaki adamı görmek çok zordu. Hem hikayeli hemde fps oyunları için 2k'nın çok ideal olduğunu düşünüyorum. Sizin yaklaşımınızda çok güzel kesinlikle ama bence 1080p artık kullanılmamalı eğer sistem bileşenlerin kötü değilse.
Yüksek PPI'dan düşük PPI'a geçince (çözünürlük düşünce) yani alıştığınız standartlar düşünce rahatsızlık hissetmeniz cok normal.
Sistemi 4060 ve 5600 konu sahibinin. 2k da elbette alınabilir, öncelik oyunlarda olsa ya da hikayeli oyunlar da oynansa hak verirdim fakat:
. Çok sık oyun oynamıyorum; oynarsam da genelde LoL ve CS gibi oyunlar oluyor. Benim için asıl önemli olan görüntü kalitesi.
Lol'de isterse 4K'da da oynar bu sistemle, bir tek CS kalıyor geriye. CS'de 2K oynamak yerine 1080p'de oynayıp karşılığında internette gezerken, film izlerken 2K yerine cam gibi 4K'da içerik tüketecek. Çok sık oyun oynamayan ve görüntü kalitesi isteyen biri için oldukça makul bir trade-off.
 
Yeni mesajlar Yeni Konu Aç  

   

SON KONULAR

Forum istatistikleri

Konular
1,221,665
Mesajlar
11,079,659
Üyeler
198,174
Son üye
umutyavyz
Geri
Top