❌İndirim Bitti! Asus Rt-Ax52 Pro Ax3000 Router - 2.199 TL (Openwrt)

Bende Keenetic Viva var, zamaninda 280TLye almistim. Turksatin verdigi modeme ilac gibi geldi ki bridge moda daha almadim (modem+router wifisi ayni anda acik). ISSlerin verdigi modemlerin cogu sorunlu, router ihtiyac oldu.
 
Aslında uygun fiyata bulabilsem Xioami alacaktım sizinde dediğiniz gibi çok tercih edilen bir modem. 1 senede fiyatlar çok çok yükseldi. 1.500 TL'ye kesinlikle alınırdı. Şu an bu özelliklerde openwrt destekli en uygun 2.200liraya bu asus olduğunu düşünüyorum. Zorluklar çıkabilir mi? Evet, çıkabilir. Neredeyse her markanın modeminde çıkabiliyor. Bi alıyorsun v1'i gelmiş bi alıyorsun v2'si gelmiş. Yok global versiyon yok zort versiyon. Versiyondan versiyona dahi farklılıklar olabiliyor. Bi yandan da challange olarak görüyorum. Daha önce hiç böyle bir deneyimim olmadı ve bir routera openwrt kurmayı da deneyimlemek istiyorum. Öğrenme, bilgi edinme konusunda hevesliyim.

Ogrenme ve bilgi edinme konusunda hevesli olman guzel bir sey gunumuzde bir cok insan o kadar cihazlara bilemem neye para veriyorlar ama aslinda ne gibi nimetleri oldgunu onunla neler yapabielceignin farkinda degil malesef

bende zamaninda merak ede ede ogrendim bir cok seyi mesela yazilimi,3D modellemeyi,Yapay zekayi ve daha bir cok seyi vs..

Yani demek istedigim boyle devam et bir seyleri merak edip arastirip ogrenmek kisisel gelisim icinde cok iyi bir sey zamani geldiginde anlarsin

Bu arada eger maddi durumun iyise ve boyle seyleri seviyorsan ''Homelabs'' de arastir ilgini cekecektir diye dusunuyorum zaten OpenWRT kullanana tayfa genelde Homelabs tayfasi oluyor
 
  • Beğen
Reaksiyonlar: kevx
Ogrenme ve bilgi edinme konusunda hevesli olman guzel bir sey gunumuzde bir cok insan o kadar cihazlara bilemem neye para veriyorlar ama aslinda ne gibi nimetleri oldgunu onunla neler yapabielceignin farkinda degil malesef

bende zamaninda merak ede ede ogrendim bir cok seyi mesela yazilimi,3D modellemeyi,Yapay zekayi ve daha bir cok seyi vs..

Yani demek istedigim boyle devam et bir seyleri merak edip arastirip ogrenmek kisisel gelisim icinde cok iyi bir sey zamani geldiginde anlarsin

Bu arada eger maddi durumun iyise ve boyle seyleri seviyorsan ''Homelabs'' de arastir ilgini cekecektir diye dusunuyorum zaten OpenWRT kullanana tayfa genelde Homelabs tayfasi oluyor
Eyvallah hocam, bildiğimiz şeye sahip oluruz. Bilmek önemlidir. Homelabs'i ilk defa duyuyorum, bakacağım teşekkür ederim.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Bende Keenetic Viva var, zamaninda 280TLye almistim. Turksatin verdigi modeme ilac gibi geldi ki bridge moda daha almadim (modem+router wifisi ayni anda acik). ISSlerin verdigi modemlerin cogu sorunlu, router ihtiyac oldu.
Kesinlikle öyle, ISS'ler sözleşmede sağlayacağını iddia ettiği performansı veren en ucuz olan aygıtı satıp geçiyor. Diğer hiçbir özellik umurlarında değil.
 
Son düzenleme:
Normalde Keenetic önerirdim ama Türkiye fiyatları saçmalamış.

Bahsettiğin cihazın donanımı iyi, zaten amacım OpenWRT kurmak olduğu için donanıma bakarım. Ama uyarayım; bu cihaza OpenWRT kurmak tam bir amelelik, SSH ve TFTP ile baya uğraştırır. Bir kere kurdun mu gerisi rahat o ayrı.

Ama Ben SSH, TFTP ile uğraşamam, 5 dakikada hızlıca OpenWRT kurayım" derseniz direkt Xiaomi Router AX3000T öneririm. Hem antenleri bir tık daha iyi hem de OpenWRT topluluğunda popüler bir F/P modeli olduğu için Reddit veya global forumlarda kolayca destek bulursunuz. (Donanım olarak anten farkı dışında konudaki Asus modeliyle zaten aynı).

Resmi sitesinde 100 TL kuponla 2499 TL’ye geliyor. Aradaki 100 TL fark için macera aramaya değmez, Xiaomi her türlü daha mantıklı.
👉 Link: https://www.mi.com/tr/product/xiaomi-router-ax3000t/buy/
Hocam ürün 1 saat falan önce elime ulaştı. Tek satır kod yazmadan openwrt kurdum. Gemini reis sağ olsun gayette kolay kuruluyormuş. SSH ve TFTP ile uğraşmadım. Direkt yazılımla beraber kurdum herhangi bir amelelik yapmak zorunda kalmadım. Böyle bi bilgilendirmek istedim. Şu an arayüze sorunsuz girebiliyorum.
 
Hocam ürün 1 saat falan önce elime ulaştı. Tek satır kod yazmadan openwrt kurdum. Gemini reis sağ olsun gayette kolay kuruluyormuş. SSH ve TFTP ile uğraşmadım. Direkt yazılımla beraber kurdum herhangi bir amelelik yapmak zorunda kalmadım. Böyle bi bilgilendirmek istedim. Şu an arayüze sorunsuz girebiliyorum.

Yazılım desteği getirdiyseler yani daha kolay şekilde openwrt kurmaya uygun hale getirmişler demek ki yoksa normalde upraştırırdı dediğim gibi her neyse bilgilendirdiğiniz iyi oldu sağol
 
  • Beğen
Reaksiyonlar: kevx
Yazılım desteği getirdiyseler yani daha kolay şekilde openwrt kurmaya uygun hale getirmişler demek ki yoksa normalde upraştırırdı dediğim gibi her neyse bilgilendirdiğiniz iyi oldu sağol
25.12.3'le beraber gelmiş, firmware selector son 2 sürümde ax52 pro'yu gösteriyor. Eski sürümlerde çalışıyor ama henüz tam stabil değil. opkg çalışmıyor mesela zapret kurmak için biraz uğraştırdı. Ancak direkt openwrt arayüzünden paket indirmekte hiçbir sıkıntı yok. İnternet deneyimim inanılmaz arttı şu an. Dediğiniz gibi baya yeni ancak rahatlıkla kurulup kullanılabiliyor. Alacak olanlar olursa haberleri olsun.
 
Geri
Top