Çözüldü✓ 5070ti ile Toplama Sistem

Katılım
1 Kasım 2025
Mesajlar
29
Reaksiyon skoru
5
Bütçe
200000
merhaba arkadaşlar bugün bir sistem topladım fakat kafamı karıştıran birkaç olay var onu sormak istiyorum.

Sistem şöyle
  • İşlemci: AMD Ryzen 7 9800X3D
  • Ekran Kartı: MSI GeForce RTX 5070 Ti Gaming Trio 16GB
  • Anakart: MSI MAG B850 TOMAHAWK WIFI
  • RAM: Patriot Viper Venom RGB DDR5 32GB 6000MHz CL30
  • PSU: NZXT C1000 1000W 80+ Gold
  • Kasa: Lian Li O11 Vision Compact Black
  • Sıvı Soğutucu: TRYX Panorama 360 SE ARGB
  • Kasa Fanları: 7× Nyota Pro ARGB 120mm PWM
  • Monitör: ASUS ROG Strix OLED XG27AQDMG 27 280Hz
Bu sistemde kasanın üstünü cam olacak şekilde soğutucuyu da yana koyup fanlarını nyota pro ile değiştirmeyi düşünüyorum ama soğutucu fanlarını reverse mi yoksa normal mi almam gerektiğini bilmiyorum. Hatta çift egzoz fan düşünüyorum. Alta 3 adet reverse egzozları da normal fan olarak düşünüyorum ama bu doğru mudur değil midir bilgim yok. Lütfen fanlar konusunda almam gereken fanlar hakkında yardım edebilir misiniz?

Soğutucuyu yana taktığımda reverse fan ile kullanabilir miyim veya normal fan mı olmalı?

Reverse fan kaç tane alınmalı ve nasıl takılmalı?
 
merhaba arkadaşlar bugün bir sistem topladım fakat kafamı karıştıran birkaç olay var onu sormak istiyorum.

Sistem şöyle
  • İşlemci: AMD Ryzen 7 9800X3D
  • Ekran Kartı: MSI GeForce RTX 5070 Ti Gaming Trio 16GB
  • Anakart: MSI MAG B850 TOMAHAWK WIFI
  • RAM: Patriot Viper Venom RGB DDR5 32GB 6000MHz CL30
  • PSU: NZXT C1000 1000W 80+ Gold
  • Kasa: Lian Li O11 Vision Compact Black
  • Sıvı Soğutucu: TRYX Panorama 360 SE ARGB
  • Kasa Fanları: 7× Nyota Pro ARGB 120mm PWM
  • Monitör: ASUS ROG Strix OLED XG27AQDMG 27 280Hz
Bu sistemde kasanın üstünü cam olacak şekilde soğutucuyu da yana koyup fanlarını nyota pro ile değiştirmeyi düşünüyorum ama soğutucu fanlarını reverse mi yoksa normal mi almam gerektiğini bilmiyorum. Hatta çift egzoz fan düşünüyorum. Alta 3 adet reverse egzozları da normal fan olarak düşünüyorum ama bu doğru mudur değil midir bilgim yok. Lütfen fanlar konusunda almam gereken fanlar hakkında yardım edebilir misiniz?

Soğutucuyu yana taktığımda reverse fan ile kullanabilir miyim veya normal fan mı olmalı?

Reverse fan kaç tane alınmalı ve nasıl takılmalı?
Sıvı soğutmayı yana takacaksan pull-push şeklinde tak. Radyatorun hem önüne hem arkasına yani.
Sogutucunun fanlari arka kisimda kalsin, gorsel bütünlük icin öne nyota reverse al.
Alt kisimda reverse olacak.
Yani sana 6 reverse 2 adet de egzos icin düz nyota lazim
 
Sıvı soğutmayı yana takacaksan pull-push şeklinde tak. Radyatorun hem önüne hem arkasına yani.
Sogutucunun fanlari arka kisimda kalsin, gorsel bütünlük icin öne nyota reverse al.
Alt kisimda reverse olacak.
Yani sana 6 reverse 2 adet de egzos icin düz nyota lazim
Dediğiniz şekilde arkalı önlü fan takılabiliyor mu? Birde Düz nyota dediğinizi anlamadım. Nyota pro almayı düşünüyordum. Düz nyota ile farkları yok mu biri niye pro mesela?
 
Dediğiniz şekilde arkalı önlü fan takılabiliyor mu? Birde Düz nyota dediğinizi anlamadım. Nyota pro almayı düşünüyordum. Düz nyota ile farkları yok mu biri niye pro mesela?
Duzden kastım, reverse olmayan yani.
Vision compact in yan tarafi geniş. Radyatore pull-push yapmaya musait.
 
Soğutucuyu yana takıp arka kısmına orijinal fanları ön kısmına Nyota pro reverse, alt kısma reverse ve egzoz fanlarına da normal yani doğru mu anladım
Radyatorun arkasina taktigin orjinal fanlar da iceriye hava alacak sekilde takacaksin.
 
monitör için önerim şu şekilde olur hemen hemen aynı fiyatlar tabi rekabetçi fps oyunlar ne kadar oynuyorsun bilmiyorum

https://www.itopya.com/lg-ultragear-27gx790a-b-27-480hz-003ms-hdmi-dp-freesync-premium-pro-g-sync-pivot-hdr400-qhd-oled-g_u31714?
monitör için önerim şu şekilde olur hemen hemen aynı fiyatlar tabi rekabetçi fps oyunlar ne kadar oynuyorsun bilmiyorum

https://www.itopya.com/lg-ultragear...yEMWHzoYfFkw2AQLoum5VB8UfSa2rbx29elQSD6MNlSen
Tavsiye için teşekkür ederim hocam. Önceki sistemimde asus 4k Oled 240hx de yetiyordu bana rekabetçi oyunlarda. Zaten bi bf6 ve r6 oynuyorum online olarak. O yüzden bu monitörün fiyatı çok geldi. Şimdiki alacağım da 2K 280hz Oled yeterli gelecektir diye düşünüyorum. Biri 30 bin biri 47 bin fiyat farkı çok ya. Zaten ihtiyacım olacağını da düşünmüyorum. Teşekkür ederim tavsiye için
 
Geri
Top