Çözüldü✓ Yük Altında PC Bir Anda Kapanıyor

Katılım
13 Ocak 2025
Mesajlar
472
Reaksiyon skoru
145
2 senedir sorunsuz kullandığım bir sistem, geçenlerde temizlemek ve macun yenilemek için ekran kartının içini açtım geri topladım fakat o günden beri yük altında pc birden kendini kapatıyor. Cok sık olmasada örneğin cs2 de 1 saat oynuyorum sonra kapanıyor tekrar acıyorum 40 dk oynatıyor tekrar kapatıyor sonra 30 dk vs vs. Sıcaklıktan şüphelendim MSI Afterburner yükledim baştaki değer 65 dereceleri geçmiyor fakat sağdakinin 100 lerde gezindiğini fark ettim, Pek anlamıyorum soldaki değer ne sağdaki ne? Sorun neyden kaynaklı çözümü ne bilen varsa acil yardım lazım
 

Ekler

  • WhatsApp Image 2026-06-21 at 23.28.03.webp
    WhatsApp Image 2026-06-21 at 23.28.03.webp
    566.6 KB · Hit: 31
Ekran kartınız 110 derecelere vuruyor. Fırınlanmak üzere. Oradaki o değer hotspot mu yoksa VRAM mi bilmiyorum. Belli ki repasting yaparken kötü bir macun ya da uygulama yaptınız. Umarım VRAM'ler üzerindeki pad'lere zarar vermemişsinizdir.

İlk aklıma gelen şey PSU idi. Ama bu sıcaklık ile, kesinlikle temizlikte bir hata yapmışsınız.
 
Ekran kartınız 110 derecelere vuruyor. Fırınlanmak üzere. Oradaki o değer hotspot mu yoksa VRAM mi bilmiyorum. Belli ki repasting yaparken kötü bir macun ya da uygulama yaptınız. Umarım VRAM'ler üzerindeki pad'lere zarar vermemişsinizdir.

İlk aklıma gelen şey PSU idi. Ama bu sıcaklık ile, kesinlikle temizlikte bir hata yapmışsınız.
daha dogrusu macunu süremedim çünkü vidanın birini açamadım, macunu yenileyemedim ve pedlere dokunmadım. Geri topladım sonra
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Ekran kartınız 110 derecelere vuruyor. Fırınlanmak üzere. Oradaki o değer hotspot mu yoksa VRAM mi bilmiyorum. Belli ki repasting yaparken kötü bir macun ya da uygulama yaptınız. Umarım VRAM'ler üzerindeki pad'lere zarar vermemişsinizdir.

İlk aklıma gelen şey PSU idi. Ama bu sıcaklık ile, kesinlikle temizlikte bir hata yapmışsınız.
afterburnerda gpu temperature 2 değeri vram mi hotspot mu oluyor
 
Tamam şöyle olmuş, core'a temas eden 4 bacak vardır. Bunları biraz bile gevşetirseniz; paste artık merkezden yanlara doğru yolculuğa çıkar ve kullanılmaz halde olur. Yaşadığınız durum bu. 4 bacaktan birisi bile gevşetilirse; içerisindeki macun kontak özelliğini büyük oranda kaybeder.

Yapmanız gereken şey, açamadığınız vida var ise doğru tornovida elde etmek ardından en azından MX-6 gibi bir macunla yenilemek. MX-6 diyorum ama aklımda GPU için pumpout yapmayacak (yani zamanla sıcaklıktan yüzey dağılımını koruyacak) başka bir termal macun bilmiyorum. MX-6'da 1-2 ayda bazen pumpout yapabilir ama en azından bir süre işiniz görülür.
 
afterburnerda gpu temperature 2 değeri vram mi hotspot mu oluyor
Hotspot büyük ihtimalle birşeyleri yanlış yapmışsınız. Bu görsele bakınca arkadaşın dediği gibi vram üstündeki termal padlerde bir sıkıntı var gibi kaymış veya denk gelmemiş olabilir. Bütçe varsa bilen birisine götürün.
 
Tamam şöyle olmuş, core'a temas eden 4 bacak vardır. Bunları biraz bile gevşetirseniz; paste artık merkezden yanlara doğru yolculuğa çıkar ve kullanılmaz halde olur. Yaşadığınız durum bu. 4 bacaktan birisi bile gevşetilirse; içerisindeki macun kontak özelliğini büyük oranda kaybeder.

Yapmanız gereken şey, açamadığınız vida var ise doğru tornovida elde etmek ardından en azından MX-6 gibi bir macunla yenilemek. MX-6 diyorum ama aklımda GPU için pumpout yapmayacak (yani zamanla sıcaklıktan yüzey dağılımını koruyacak) başka bir termal macun bilmiyorum. MX-6'da 1-2 ayda bazen pumpout yapabilir ama en azından bir süre işiniz görülür.
Hotspot büyük ihtimalle birşeyleri yanlış yapmışsınız. Bu görsele bakınca arkadaşın dediği gibi vram üstündeki termal padlerde bir sıkıntı var gibi kaymış veya denk gelmemiş olabilir. Bütçe varda bilen birisine götürün.
evet o ayaklarda bi temassızlık yaşadım kapatmaya calısırken, biraz düzeltmiştim ama tam kapanması için hafif bastırarak vidayı takmıştım, bu da furmark test sonucu
 

Ekler

  • Ekran görüntüsü 2026-06-21 235000.webp
    Ekran görüntüsü 2026-06-21 235000.webp
    342.2 KB · Hit: 14
evet o ayaklarda bi temassızlık yaşadım kapatmaya calısırken, biraz düzeltmiştim ama tam kapanması için hafif bastırarak vidayı takmıştım, bu da furmark test sonucu
Evet, lütfen kartı yerel, yakınınızdaki kasap olmayan bir bilgisayarcıya götürün. Durumu anlatın. Kartı temizleyip, repaste etsin.
Ayrıca, bu halde oyun oynamayın.
 
evet o ayaklarda bi temassızlık yaşadım kapatmaya calısırken, biraz düzeltmiştim ama tam kapanması için hafif bastırarak vidayı takmıştım, bu da furmark test sonucu
Hotspot genel sıcaklığa göre aşırı yüksek kesinlikle uzun süre ağır yükte kullanmayın.
 
Hotspot büyük ihtimalle birşeyleri yanlış yapmışsınız. Bu görsele bakınca arkadaşın dediği gibi vram üstündeki termal padlerde bir sıkıntı var gibi kaymış veya denk gelmemiş olabilir. Bütçe varsa bilen birisine götürün.
Evet, lütfen kartı yerel, yakınınızdaki kasap olmayan bir bilgisayarcıya götürün. Durumu anlatın. Kartı temizleyip, repaste etsin.
Ayrıca, bu halde oyun oynamayın.
maliyeti ne kadar olur sizce?
 
110 derecenin hotspot olma ihtimali yok çünkü hotspot GPU içindeki en sıcak bölge demek haliyle GPU 59 derece gezerken hotspot un 110 derece olması teorik olarak imkansız. 110 derece çok büyük ihtimal VRAM dir. Ayrıca o mu bu mu diye bu kadar teori üretene kadar afterburner ayarları izleme bölümünden ne olduğunu kolayca öğrenebilirsiniz.

Kapanma konusuna gelecek olursak sıcaklık yüzünden ne GPU ne CPU sistemi kapatmaz, bu bileşenler mimarisi gereği belli bir sıcaklıktan sonra frekans kısar, voltaj düşürür ama yine de sistemi kapatmaz. Sistemi anca PSU kapatır o da aşırı voltaj, aşırı ısınma gibi korumaları yüzünden yapar.
 
maliyeti ne kadar olur sizce?
Çok değişken... Hani yapacağı total 10 dakikalık bir iş. En fazla 700-800 tutar tutmaz bana göre. Ama ile ve bilgisayarcıya bağlı. 400'e de yapan 500'ü de yapan, 1500'ü de yapan olur. Biz iyi macun sürüyoruz yeğen deyip 2000'e yapan da.
 
110 derecenin hotspot olma ihtimali yok çünkü hotspot GPU içindeki en sıcak bölge demek haliyle GPU 59 derece gezerken hotspot un 110 derece olması teorik olarak imkansız. 110 derece çok büyük ihtimal VRAM dir. Ayrıca o mu bu mu diye bu kadar teori üretene kadar afterburner ayarları izleme bölümünden ne olduğunu kolayca öğrenebilirsiniz.

Kapanma konusuna gelecek olursak sıcaklık yüzünden ne GPU ne CPU sistemi kapatmaz, bu bileşenler mimarisi gereği belli bir sıcaklıktan sonra frekans kısar, voltaj düşürür ama yine de sistemi kapatmaz. Sistemi anca PSU kapatır o da aşırı voltaj, aşırı ısınma gibi korumaları yüzünden yapar.
gpu temperature 2 yazıyor onu bilemedim vram mi hotspot mu diye
 
Yeni mesajlar Yeni Konu Aç  

   

SON KONULAR

Forum istatistikleri

Konular
1,221,821
Mesajlar
11,081,574
Üyeler
198,197
Son üye
bilalinthehouse
Geri
Top