Bilgisayar Mühendisliği gerçekten ölü bir meslek mi?

fox1

80+
Katılım
30 Haziran 2023
Mesajlar
349
Reaksiyon skoru
98
Yıllardır hep bu alanda kendimi geliştirmekteyim ilgi alanım olduğu içinde hep bilgisayar mühendisliği düşünüyorum
Fakat tanıdığım insanların %80i bu bölümde işsiz kalacağı savunuluyor siz ne düşünüyorsunuz?
 
Yıllardır hep bu alanda kendimi geliştirmekteyim ilgi alanım olduğu içinde hep bilgisayar mühendisliği düşünüyorum
Fakat tanıdığım insanların %80i bu bölümde işsiz kalacağı savunuluyor siz ne düşünüyorsunuz?
Sana bağlı, artık eskisi gibi kolay işler yok ama kendini gelistirirsen hala iş bulunabilir bilgisayar muh. sadece yazilim demek değil yapay zeka alanında ilerlenebilir ve orada şuanlik da olsa iş var.
 
  • Beğen
Reaksiyonlar: fox1
mühendisliklerin henüz ölü meslek kategorisine girdiğini düşünmüyorum. (bir önceki soruda obp puanı sormuştun sanıyorum ki henüz üniversiteye geçmedin.) üniversitede dil konusunda kendini yukarıya taşırsan birçok kapı açılır diye düşünüyorum. artık sadece ingilizce bilmek yetmiyor. almanca, rusça vs gibi üstüne eklemen lazım. bunun dışında alanında kendini geliştirebileceğin bir sürü fırsat olacaktır. üniversite hayatında kongreleri, sempozyumları kaçırma. oradan network oluşturabilirsin. güzel bir ortalama ile mezun olursan muhakkak bir şekilde tutunursun.
 
  • Beğen
Reaksiyonlar: fox1
mühendisliklerin henüz ölü meslek kategorisine girdiğini düşünmüyorum. (bir önceki soruda obp puanı sormuştun sanıyorum ki henüz üniversiteye geçmedin.) üniversitede dil konusunda kendini yukarıya taşırsan birçok kapı açılır diye düşünüyorum. artık sadece ingilizce bilmek yetmiyor. almanca, rusça vs gibi üstüne eklemen lazım. bunun dışında alanında kendini geliştirebileceğin bir sürü fırsat olacaktır. üniversite hayatında kongreleri, sempozyumları kaçırma. oradan network oluşturabilirsin. güzel bir ortalama ile mezun olursan muhakkak bir şekilde tutunursun.
evet hocam doğru hatırlıyorsunuz teşekkürler cevap için tavsiyelerinize uyacağım
 
Yıllardır hep bu alanda kendimi geliştirmekteyim ilgi alanım olduğu içinde hep bilgisayar mühendisliği düşünüyorum
Fakat tanıdığım insanların %80i bu bölümde işsiz kalacağı savunuluyor siz ne düşünüyorsunuz?
Bölümde öğreneceğin hiçbir bilgi ve tecrübe, yapay zekanın yerini tutmayacak ve yapay zeka ile kazanılabilecek değerler olmayacak. Bir programlama dilinin mantığını ve yazmasını kavradığın zaman, yapay zekayı da çok daha verimli kullanabileceksin. Kesinlikle bilgisayar mühendisliğini tavsiye ediyorum. Eğer kesin vazgeçersen yine bir mühendislik bölümü okumanı tavsiye ediyorum. O işsiz kalacaksın diyenler, bölümü okuyacak kapasitesi olmayanlar.
 
mühendisliklerin henüz ölü meslek kategorisine girdiğini düşünmüyorum. (bir önceki soruda obp puanı sormuştun sanıyorum ki henüz üniversiteye geçmedin.) üniversitede dil konusunda kendini yukarıya taşırsan birçok kapı açılır diye düşünüyorum. artık sadece ingilizce bilmek yetmiyor. almanca, rusça vs gibi üstüne eklemen lazım. bunun dışında alanında kendini geliştirebileceğin bir sürü fırsat olacaktır. üniversite hayatında kongreleri, sempozyumları kaçırma. oradan network oluşturabilirsin. güzel bir ortalama ile mezun olursan muhakkak bir şekilde tutunursun.

Şu birden dil bilmelisin sadece ingilizce yetmez kafasından lütfen çıkın. Dil edinmek zaman gerektiren bir şey. Bi kişi almancayı ruşçayı aynı anda cvsine eklese ne olacak? Almanlarala iş yapan bir firmada yıllarca çalışırsa rusçaya boşuna zaman ayırmış olacak veya sadece ruslarla iş yapan bir firmada çalışacak ise almancaya boşuna zaman ayırmış olacak.

Kaldı ki IT alanın da almanlarda ruslarda zaten ingilzce öğreniyor, IT'nin dili ingilizce. Sadece ingilizcenizi anadili seviyesine çıkartmak için zaman ayırın. Eğer globalde çalışacak uluslarası çalışacan bir firmada çalışacaksan zaten farklı milletlerden insan oluyor ki o tarz firmalarda ingilizce konuşulur.

Yok şunu diyorsan bir fırsat çıkar almanyaya gider diyorsan o zamanda senin kariyerinde ne kadar ilerlediğine bakarlar ki onlarla ingilizce konuşarak işi alabilirsin sırf almanca bildiğin için jr olarak seni işe niye alsınlar kendi vatandaşı varken. Oraya gittiğinde de almancayı orada zaten rahatlıkla öğrenirsin. Veya rusyaya gideceksen hakeza aynı mantık. İngilizce dışındaki diller, dilin sahip olduğu ülke ile bir iş yapılacaksa zaman ayırılması gereken bir meseledir. Gereksiz yere zamanınızı farklı dillere vermek yerine ingizlicenizi anadiliniz seviyesine getirmeye bakın ve kalan zamanınınzı da mesleğinizde ilerlemek için projeler yapmakta ve alanızla ilgili yapılan seminerlerde konferanslarda kullanın ki sektörde çalışan insanları tanıyarak network edinin. Mezun olduğunuzda o insanlradan referans alarak daha kolay iş bulmanın avantajını yakalayın.
 
Son düzenleme:
Bilgidayar mühendisliğinin istediğin iş olduğundan emin olmalısın. Bilgisayar kullanmayı sevmen mesleği de seveceğin anlamına gelmez. Mühendislik çok sıkıcı bir meslek. Hiç bir aksiyonu yok. Hep kapalı mekandasın.
 
redditte bu bolumden ve iyi universitelerden mezun olan kisilerin bile is bulamadigini okuduktan sonra is alani genis oldugu icin elektrik elektronik dusunmeye basladim
 
Beyler Programcılıktan Dgs ile Mühendislik mi yoksa Ybs Mİ Daha mantıklı
 
Beyler Programcılıktan Dgs ile Mühendislik mi yoksa Ybs Mİ Daha mantıklı
YBS diplomasının bir önemi yok. Sadece lisans diye saydırır tecrüben ile ekmek kazanırsın.
Mühendislik diploması ile ona göre acılmış konumlara basvuru yapıp ilerlersin.
Tartısılacak bisey yok sonuna kadar muhendisligi kovala olmazsa YBS
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Çoğunluk ile işiniz ne devlet misiniz millete istihdam sağlayacaksınız?
Çevremde gördüğüm tanıdığım muhendislerin sadece 1 tanesi 100k altı maaş alıyor (75k) o da 2 yıllık daha.
Geri kalan işi öğrendi kendi işini yapmaya başladı ayda 200-300k min kazanıyor
Kimisi aselsanda vs ihaya sihaya çalışıyor inanılmaz zeki calıskanda degiller mühendisliği bitiren birinin erişebileceği düzeydeler.
Mezun ol tecrubeni edin orta halli firmalarda ondan sonra +27-28 yastan itibaren iyi kazanırsınız
 
YBS diplomasının bir önemi yok. Sadece lisans diye saydırır tecrüben ile ekmek kazanırsın.
Mühendislik diploması ile ona göre acılmış konumlara basvuru yapıp ilerlersin.
Tartısılacak bisey yok sonuna kadar muhendisligi kovala olmazsa YBS
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Çoğunluk ile işiniz ne devlet misiniz millete istihdam sağlayacaksınız?
Çevremde gördüğüm tanıdığım muhendislerin sadece 1 tanesi 100k altı maaş alıyor (75k) o da 2 yıllık daha.
Geri kalan işi öğrendi kendi işini yapmaya başladı ayda 200-300k min kazanıyor
Kimisi aselsanda vs ihaya sihaya çalışıyor inanılmaz zeki calıskanda degiller mühendisliği bitiren birinin erişebileceği düzeydeler.
Mezun ol tecrubeni edin orta halli firmalarda ondan sonra +27-28 yastan itibaren iyi kazanırsınız
Hocam yani müh. diploması tecrüben bilgi varsa ybs işinide yaparmı diyosunuz he bide şey sorucam Yazılım-Bilgiyapar Müh. hangisi daha öndedir sence ikisinin diplomasıda ikisininde işini yapmazmı belli ölçüde çok fark eder mi? illa yazılımcı arayan şirket sallıyorum yazılım müh diplomasımı ister
 
Hocam yani müh. diploması tecrüben bilgi varsa ybs işinide yaparmı diyosunuz he bide şey sorucam Yazılım-Bilgiyapar Müh. hangisi daha öndedir sence ikisinin diplomasıda ikisininde işini yapmazmı belli ölçüde çok fark eder mi? illa yazılımcı arayan şirket sallıyorum yazılım müh diplomasımı ister
şöyle ortalama firmalarda program yazılım veri vs üzerine biri aranıyorsa mühlerin yanında ybs mezununu da alırlar tecrübesine göre.
Ama orta üstü firmalarda sadece müh diploması olanlar başvuru yapabilir.
Yani müh diploman varsa zaten YBS ilanlarının %80 i falan senin alanında.
Ama ybs diploman varsa hem rakibin cok fazla hem müh şartı olan yere CV dahi atamıyorsun

Pc yazılım farkı şirketlerin icinde ayrılıyor güncel olarak yazılım muh öneririm yapay zeka vs tarafına yönelip sınırsız alan oluşturursun.PC muh de cok net okunur ucurum fark yok aralarında
 
şöyle ortalama firmalarda program yazılım veri vs üzerine biri aranıyorsa mühlerin yanında ybs mezununu da alırlar tecrübesine göre.
Ama orta üstü firmalarda sadece müh diploması olanlar başvuru yapabilir.
Yani müh diploman varsa zaten YBS ilanlarının %80 i falan senin alanında.
Ama ybs diploman varsa hem rakibin cok fazla hem müh şartı olan yere CV dahi atamıyorsun

Pc yazılım farkı şirketlerin icinde ayrılıyor güncel olarak yazılım muh öneririm yapay zeka vs tarafına yönelip sınırsız alan oluşturursun.PC muh de cok net okunur ucurum fark yok aralarında
Anladım hocam saolun yani günün sonu kendini geliştirmek çok önemli
 
Yeni mesajlar Yeni Konu Aç  

   

SON KONULAR

Forum istatistikleri

Konular
1,221,600
Mesajlar
11,078,780
Üyeler
198,154
Son üye
hzm.
Geri
Top