Yardım Araç Kullanmaya Başlarken Bilinmesi Gerekenler Nedir? -Audi A3

siyabent

80+ Silver
Katılım
3 Eylül 2024
Mesajlar
3,530
Reaksiyon skoru
1,319
Normalde motosiklet kullanıcısıyım, bir kaç kaza geçirdim bizimkilerde uzun süredir artık motoru bırak motoru bırak diye ısrarcıydı, açıkçası motoru bırakmaya niyetim hala yok ama yavaştan araba kullanmayada alışmak için hem üzmeyecek hemde uygun fiyatlı güzel bi araç olsun dedik 22 80.000de bi Audi a3te karar kıldık
- ehliyet sınavı dışında toplasanız 50-60km araç kullanmışımdır
- bu araç hakkında da pek bi özelliği bilmiyorum hakim değilim
Hem araç hakkında hemde genel kullanım tavsiyeleriniz nedir?
 

Ekler

  • IMG_0009.webp
    IMG_0009.webp
    867 KB · Hit: 77
Normal sür kral, sensör kamera vs zaten rahat ettiriyor. Ekranlar ve özelliklere sürerken bakma çok dikkat dağıtabiliyor ilk başlarda. Yere yakın araç olduğu için dikkat etsen yeter biraz. Süspansiyonlar serttir şehir içi arka koltuktakiler sövebilir o kadar .D
 
Normalde motosiklet kullanıcısıyım, bir kaç kaza geçirdim bizimkilerde uzun süredir artık motoru bırak motoru bırak diye ısrarcıydı, açıkçası motoru bırakmaya niyetim hala yok ama yavaştan araba kullanmayada alışmak için hem üzmeyecek hemde uygun fiyatlı güzel bi araç olsun dedik 22 80.000de bi Audi a3te karar kıldık
- ehliyet sınavı dışında toplasanız 50-60km araç kullanmışımdır
- bu araç hakkında da pek bi özelliği bilmiyorum hakim değilim
Hem araç hakkında hemde genel kullanım tavsiyeleriniz nedir?
Normal şekilde süreceksin işte başlarda dar yerlerden geçerken zorluk yaşarsın. Park etme konusunda zorluk yaşarsın o kadar. Zamanla tecrübeleneceksin.
 
Normal sür kral, sensör kamera vs zaten rahat ettiriyor. Ekranlar ve özelliklere sürerken bakma çok dikkat dağıtabiliyor ilk başlarda. Yere yakın araç olduğu için dikkat etsen yeter biraz. Süspansiyonlar serttir şehir içi arka koltuktakiler sövebilir o kadar .D
Valla motordan geçeceğim için süspansiyonlar pamuk gibi gelir bana muhtemelen
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Normal şekilde süreceksin işte başlarda dar yerlerden geçerken zorluk yaşarsın. Park etme konusunda zorluk yaşarsın o kadar. Zamanla tecrübeleneceksin.
Bayrampaşa’da ehliyet parkuru var yokuşlu l parklı falan bi kaç saat gidip sürüş yapsam mı diye düşündüm
 
Bayrampaşa’da ehliyet parkuru var yokuşlu l parklı falan bi kaç saat gidip sürüş yapsam mı diye düşündüm
L park değil de paralel parkı kavraman lazım. İlk başlarda geniş yerlere park ederek manevraları kavra sonra arabanın gireceği yerlere tek hamle ile sokmaya başlarsın
 
Dizelse devirli kullan yeter.
 
Normalde motosiklet kullanıcısıyım, bir kaç kaza geçirdim bizimkilerde uzun süredir artık motoru bırak motoru bırak diye ısrarcıydı, açıkçası motoru bırakmaya niyetim hala yok ama yavaştan araba kullanmayada alışmak için hem üzmeyecek hemde uygun fiyatlı güzel bi araç olsun dedik 22 80.000de bi Audi a3te karar kıldık
- ehliyet sınavı dışında toplasanız 50-60km araç kullanmışımdır
- bu araç hakkında da pek bi özelliği bilmiyorum hakim değilim
Hem araç hakkında hemde genel kullanım tavsiyeleriniz nedir?
autohold vardır yokuşta dert etmezsin , geri park sensörü vardır parklarda sıkıntı çekmezsin kalanı zaten oyuncak sürmekten farksız basit bi olay. ehliyet aldım akşamına e devletten ehliyet belgemle 2005 devir göstergesiz rot ayarı bozuk clio ile nargile tütünü alıp otobana çıkmıştım. çok kasmanı gerektirmez bu araba audi. sadece dizelse dikkat et devire ve sollamalarda kafi. bi de aklına motor gibi her araya girerim fikrini çıkar yeterli. en çok zorlanacağın yer maksimum yoğun araçların olduğu park yerleri olur geri geri parkı kavra yeter. bir de motor gibi viraja girme audi de olsa quatro değil gibi arkayı bi saldı mı bariyeri boylarsın o kadar.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

autohold vardır yokuşta dert etmezsin , geri park sensörü vardır parklarda sıkıntı çekmezsin kalanı zaten oyuncak sürmekten farksız basit bi olay. ehliyet aldım akşamına e devletten ehliyet belgemle 2005 devir göstergesiz rot ayarı bozuk clio ile nargile tütünü alıp otobana çıkmıştım. çok kasmanı gerektirmez bu araba audi. sadece dizelse dikkat et devire ve sollamalarda kafi. bi de aklına motor gibi her araya girerim fikrini çıkar yeterli. en çok zorlanacağın yer maksimum yoğun araçların olduğu park yerleri olur geri geri parkı kavra yeter. bir de motor gibi viraja girme audi de olsa quatro değil gibi arkayı bi saldı mı bariyeri boylarsın o kadar.
ki otomatik zaten birde aracı yokuşta vb park ederken park moduna almadan vitesi önce n ye al el frenini çek sonra p ye tak şanzumana yük binmez. manuel daha iyidir alışman için ama otomatikte daha hızlı yol hakimiyeti kurarsın.
 
Dizelse devirli kullan yeter.
Benzin
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

autohold vardır yokuşta dert etmezsin , geri park sensörü vardır parklarda sıkıntı çekmezsin kalanı zaten oyuncak sürmekten farksız basit bi olay. ehliyet aldım akşamına e devletten ehliyet belgemle 2005 devir göstergesiz rot ayarı bozuk clio ile nargile tütünü alıp otobana çıkmıştım. çok kasmanı gerektirmez bu araba audi. sadece dizelse dikkat et devire ve sollamalarda kafi. bi de aklına motor gibi her araya girerim fikrini çıkar yeterli. en çok zorlanacağın yer maksimum yoğun araçların olduğu park yerleri olur geri geri parkı kavra yeter. bir de motor gibi viraja girme audi de olsa quatro değil gibi arkayı bi saldı mı bariyeri boylarsın o kadar.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:


ki otomatik zaten birde aracı yokuşta vb park ederken park moduna almadan vitesi önce n ye al el frenini çek sonra p ye tak şanzumana yük binmez. manuel daha iyidir alışman için ama otomatikte daha hızlı yol hakimiyeti kurarsın.
Polo almıştım aslında audiden önce 2024 manuel benlik değil ya 5km sürdüm sattım buna geçtik direkt
 
Benzin
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:


Polo almıştım aslında audiden önce 2024 manuel benlik değil ya 5km sürdüm sattım buna geçtik direkt
manueli sürmek daha keyifli ama a dan b ye die düşünüyorsan yada yoğun trafikte ya akıllı debriyej sistemi yada oto şart gerçekten. bir de manuelde de yüksek torklu makine değilse de dolmuşçu gibi vites atıyosun dellendirir bi süre sonra. bana hava hoş gerçi.
 
Bayrampaşa’da ehliyet parkuru var yokuşlu l parklı falan bi kaç saat gidip sürüş yapsam mı diye düşündüm
olabilir diğer arkadaşın dediği gibi L park değil de paralel daha mantıklı olur. Bir de avm tarzı park yani dikine geri geri girme. O basit gerçi çalışmasan da olur da istersenm diye dedim.
 
olabilir diğer arkadaşın dediği gibi L park değil de paralel daha mantıklı olur. Bir de avm tarzı park yani dikine geri geri girme. O basit gerçi çalışmasan da olur da istersenm diye dedim.
Awm parkı basitte paralel çalışmak lazim
 
Selamlar hocam, geçmiş olsun. Evdekileri rahatlatmak adına çok mantıklı ve nokta atışı bir seçim olmuş. 2022 Audi A3 premium hissettiren, seni üzmeyecek harika bir araçtır.

Bir forumdaşın olarak kısa ve öz tavsiyelerimi şuraya bırakıyorum:

Şanzıman (S-Tronic): Çift kavramalı bu şanzıman çok seridir ama yoğun trafikte dur kalk yaparken öndeki araçla mesafe bırak ki sürekli yarım debriyajda kalıp ısınmasın.
Teknoloji ve Bakım: Kadranlar ve ekranlar tamamen dijitaldir, kurcalayarak hemen çözersin. 80.000 km yolun başı sayılır ama şanzıman yağı dahil bakımlarının zamanında yapılıp yapılmadığını mutlaka kontrol ettir.

Motordan Arabaya Geçiş Tavsiyeleri

Motordaki "aralardan kaçma" refleksini unut hocam. Artık arkanda ve yanında neredeyse 2 metrelik bir kütle var. Şerit ortalamaya ve arabanın boyutlarına alışana kadar acele etme.

Motorda görüşün çok rahattı, arabada ise direkler ve aynalar yüzünden ciddi kör noktaların olacak. Şerit değiştirirken aynaları iki kez kontrol et, eski dostların olan motorcuları gözden kaçırma.

Arabanın ağırlığı sebebiyle fren mesafesi motora göre farklıdır. Önündeki araçla arana her zaman güvenli bir mesafe koy.

İlk birkaç hafta pazar sabahları trafik boşken çıkıp dur-kalk ve park pratiği yaparsan heyecanını hemen atarsın.


Tekerine taş değmesin, kazasız belasız güzel günlerde kullan.
 
Geri
Top