85k Toplanılacak Sistemdeki Parçalar İyi mi?

SirRoach

80+
Katılım
31 Mayıs 2026
Mesajlar
37
Reaksiyon skoru
1
İyi forumlar dostlar, dün çocukluğumun internet kafesine gidip bir bilgisayar toplamak istediğimi belirttim. Kendim daha önce burda da konu açmıştım işte 9060 XT, ryzen 5 7500F falan filan, bana sordu hangi parçalardan oluşucak diye ben işte saydım ryzen 5 7500f dedim "çöp" RTX 5060 TI 16 GB dedim ona da "çöp" diye karşılık verdi. Sonra babama döndü dedi ki "abi dedi toplamışken gözü arkada kalmayacak bir kasa toplayalım hem o rahat olsun hem sende rahat olursun" dedi bizde tamam dedik. Ryzen işlemci olarak Ryzen 7 7800x3d (threeD diye bir telafuz kullandı o bu oluyor sanırım) RTX 5070, Ram 32 idi ama 95k falan tutuyordu o yüzden 16 olmasını istedim 85 oldu. sadece işlemci ve ekran kartını biliyorum diğerlerini bilmiyorum nasıl bir kasa çıkıcak? Sizlerin tahminleri olabilir mi? Ek olarak birde sıvı soğutma çözelim dedi sana, arkasında duran raflarda gamepower sıvı soğutucusu duruyordu. Ben kule tipi olsa daha iyi olur dedim ama "antalyada yaşıyoruz kardeşim kule tipi kesmez seni dedi" bende onayladım artık. Pişman olma gibi bir durum olur mu? İşlemci gerçekten çıkabileceğim en üst seviye işlemcilerden birisi.

EKLEME: Birde okuyan arkadaşlar bir şeyi belirtebilirsiniz çok güzel olur. Bu işlemci ve ekran kartı beni ne kadar götürür?
 
İyi forumlar dostlar, dün çocukluğumun internet kafesine gidip bir bilgisayar toplamak istediğimi belirttim. Kendim daha önce burda da konu açmıştım işte 9060 XT, ryzen 5 7500F falan filan, bana sordu hangi parçalardan oluşucak diye ben işte saydım ryzen 5 7500f dedim "çöp" RTX 5060 TI 16 GB dedim ona da "çöp" diye karşılık verdi. Sonra babama döndü dedi ki "abi dedi toplamışken gözü arkada kalmayacak bir kasa toplayalım hem o rahat olsun hem sende rahat olursun" dedi bizde tamam dedik. Ryzen işlemci olarak Ryzen 7 7800x3d (threeD diye bir telafuz kullandı o bu oluyor sanırım) RTX 5070, Ram 32 idi ama 95k falan tutuyordu o yüzden 16 olmasını istedim 85 oldu. sadece işlemci ve ekran kartını biliyorum diğerlerini bilmiyorum nasıl bir kasa çıkıcak? Sizlerin tahminleri olabilir mi? Ek olarak birde sıvı soğutma çözelim dedi sana, arkasında duran raflarda gamepower sıvı soğutucusu duruyordu. Ben kule tipi olsa daha iyi olur dedim ama "antalyada yaşıyoruz kardeşim kule tipi kesmez seni dedi" bende onayladım artık. Pişman olma gibi bir durum olur mu? İşlemci gerçekten çıkabileceğim en üst seviye işlemcilerden birisi.

EKLEME: Birde okuyan arkadaşlar bir şeyi belirtebilirsiniz çok güzel olur. Bu işlemci ve ekran kartı beni ne kadar götürür?
Ya hocam lokal internet cafeyle pc mi toplanır foruma konu açsan 500 tane sapasağlam pc toplar arkadaşlar. En fazla o adama montajını yaptırırsın. Muhtemelen gamepower soğutucu ve üstüne saçma sapan bir psu koyacak. Almayın. Kule tipi de yeter sıvı soğutma da yeter hangisi hoşunuza gidiyorsa onu kullanın.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Anakartı SSD yi Güç kaynağını sordun mu onda ne kullanacakmış
 
Yillarca goturur, hem ekran ksrti hem islemci gayet orta ust seviye parcalar. Eski kac yillik ddr3 rtx 2060 sistem bile hala kullaniliyor. Bu parcalwrla yillarca su oyun cikarsa benim pc acamaz vs diye endiselenmene gereken yok, en fazla ramin ilerde sıkıntı olabilir. Birde kac taksit aldın, bilgisayarci hangi markalari kullanacak bilmiyorum ama bilgisayarcı biraz fiyat farki koymuş olabilir gibi çünkü direkt internetten r7 7800x3d ve 5070 diye ararsan 16gb ramli 75-80 arasi ince hesapta, sinerjide falan direkt 3 4 oem cikiyor. Birde 5060 r5 7500f çöp falan degil 40bine alinabilecek, is görür, yine yillarca insanların işini görebilecek bi sistemdi. Ho
 
Yillarca goturur, hem ekran ksrti hem islemci gayet orta ust seviye parcalar. Eski kac yillik ddr3 rtx 2060 sistem bile hala kullaniliyor. Bu parcalwrla yillarca su oyun cikarsa benim pc acamaz vs diye endiselenmene gereken yok, en fazla ramin ilerde sıkıntı olabilir. Birde kac taksit aldın, bilgisayarci hangi markalari kullanacak bilmiyorum ama bilgisayarcı biraz fiyat farki koymuş olabilir gibi çünkü direkt internetten r7 7800x3d ve 5070 diye ararsan 16gb ramli 75-80 arasi ince hesapta, sinerjide falan direkt 3 4 oem cikiyor. Birde 5060 r5 7500f çöp falan degil 40bine alinabilecek, is görür, yine yillarca insanların işini görebilecek bi sistemdi. Ho
Montaj vs. eklemiş olabilir kendisi.
 
Ya hocam lokal internet cafeyle pc mi toplanır foruma konu açsan 500 tane sapasağlam pc toplar arkadaşlar. En fazla o adama montajını yaptırırsın. Muhtemelen gamepower soğutucu ve üstüne saçma sapan bir psu koyacak. Almayın. Kule tipi de yeter sıvı soğutma da yeter hangisi hoşunuza gidiyorsa onu kullanın.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Anakartı SSD yi Güç kaynağını sordun mu onda ne kullanacakmış
Kral zaten almış adam, buyuk ihtimal parası verilmis. Bilgisayarcı internetten alip toplayacak teslim edecek işte. Bizim buralarda da internet kafelerde falan aynısı yapiliyir
 
Ya hocam lokal internet cafeyle pc mi toplanır foruma konu açsan 500 tane sapasağlam pc toplar arkadaşlar. En fazla o adama montajını yaptırırsın. Muhtemelen gamepower soğutucu ve üstüne saçma sapan bir psu koyacak. Almayın. Kule tipi de yeter sıvı soğutma da yeter hangisi hoşunuza gidiyorsa onu kullanın.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Anakartı SSD yi Güç kaynağını sordun mu onda ne kullanacakmış
Hocam kendisini yıllardır tanıyorum dandik mal kullanan internet kafelerden değil. Şuanda kullandığım sistemide kendisi halletti. Bence olaylara böyle kötü şekilde bakmanın yanlış olduğunu düşünüyorum. SSD wd blue sn5100 vardı aklımda onu söyledim koydu mu bilmiyorum ama yazma ve okuma hızının yüksek olmasını talep ettim güç kaynağını da eminim sağlam bir parçadan yana tercih edecektir.
 
Kral zaten almış adam, buyuk ihtimal parası verilmis. Bilgisayarcı internetten alip toplayacak teslim edecek işte. Bizim buralarda da internet kafelerde falan aynısı yapiliyir
Her parçaya kendi komisyonlarını da koymuyolarsa bişey bilmiyorum.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Hocam kendisini yıllardır tanıyorum dandik mal kullanan internet kafelerden değil. Şuanda kullandığım sistemide kendisi halletti. Bence olaylara böyle kötü şekilde bakmanın yanlış olduğunu düşünüyorum. SSD wd blue sn5100 vardı aklımda onu söyledim koydu mu bilmiyorum ama yazma ve okuma hızının yüksek olmasını talep ettim güç kaynağını da eminim sağlam bir parçadan yana tercih edecektir.
gamepower sıvı soğutma mı kullanıyorsa şayet ben çok güvenmezdim hocam tabii ki senin bileceğin iş. Az bir para vermiyorsun sonuçta.
 
Her parçaya kendi komisyonlarını da koymuyolarsa bişey bilmiyorum.
daha parasını vermedim bugün kontrole gidicez hangi parçalar temin edilmiş sonra montaja başlanılacak her parçayı detaylı inceliycem. Gerekirse sizlerden de yardım alırım benim cevabını almak istediğim uzun yıllar götürüp götürmemesi.
 
Hocam kendisini yıllardır tanıyorum dandik mal kullanan internet kafelerden değil. Şuanda kullandığım sistemide kendisi halletti. Bence olaylara böyle kötü şekilde bakmanın yanlış olduğunu düşünüyorum. SSD wd blue sn5100 vardı aklımda onu söyledim koydu mu bilmiyorum ama yazma ve okuma hızının yüksek olmasını talep ettim güç kaynağını da eminim sağlam bir parçadan yana tercih edecektir.
Sen yine kullanacağı parçaları bir sor hocam kalem kalem yazsın ona göre yorum yapalım.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Arayıp sor siparişlerini vermiştir zaten montajları yapıldıktan sonra ayıp olmasın diye bişey diyemeyebilirsiniz.
 
Her parçaya kendi komisyonlarını da koymuyolarsa bişey bilmiyorum.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:


gamepower sıvı soğutma mı kullanıyorsa şayet ben çok güvenmezdim hocam tabii ki senin bileceğin iş. Az bir para vermiyorsun sonuçta.
Hocam gamepower bende kullanmayı tercih etmiyorum pek ama kule tipi olsun dediğim zamanda kesmez dedi haklı olabilir gerçekten sıcak bir yerde yaşıyorum.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Sen yine kullanacağı parçaları bir sor hocam kalem kalem yazsın ona göre yorum yapalım.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Arayıp sor siparişlerini vermiştir zaten montajları yapıldıktan sonra ayıp olmasın diye bişey diyemeyebilirsiniz.
Hocam o halde ben bi arayayım şimdi kendisini hangi parçaları topluyor sizlere de belirteyim sıvı soğutma yerine benim tercihim kule tipinden yana ben size dönüş yapıcam.
 
Hocam gamepower bende kullanmayı tercih etmiyorum pek ama kule tipi olsun dediğim zamanda kesmez dedi haklı olabilir gerçekten sıcak bir yerde yaşıyorum.
Hocam diyelim yetmedi normaldir antalya 40 derece gören bir yer ama internetten fiyatına baktım 360mm gamepower sıvı soğutma 4 5k. Arctic LF III Pro yerine onu kullanırsa aklından şüphe ederim adamın veya art niyet ararım.
 
Her parçaya kendi komisyonlarını da koymuyolarsa bişey bilmiyorum.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:


gamepower sıvı soğutma mı kullanıyorsa şayet ben çok güvenmezdim hocam tabii ki senin bileceğin iş. Az bir para vermiyorsun sonuçta.
Hocam illa komisyon koyar o. Soyle işliyor sistem, sen sistemi söylüyorsun. O da kafan hesap yapiyor ornegin ekran karti 35e alırız falan diye. Bi hesap çıkartıyor, ödüyorsun. O da bütçeyle topluyor sistemi. Normal internetten alanlar, araştırıp kendi toplarım diyenler için sacma, pahali olabilir ama internetten alışveriş yapmayanlar falan icin normal. Hani kredi kartsız 9 taksitle internetten %50 daha pahali urun satan magazalardan alışveriş yapanlar varya, ayni mantik işte.
 
Yeni mesajlar Yeni Konu Aç  

SON KONULAR

Forum istatistikleri

Konular
1,222,211
Mesajlar
11,085,344
Üyeler
198,265
Son üye
Hakawn
   
Geri
Top