Intel ve AMD arasındaki farklar ?

Katılım
10 Nisan 2020
Mesajlar
12
Reaksiyon skoru
6
Arkadaşlar ben bu bilgisayar donanımları işlerine ufak ufak adımlarla yeni başladım işlemciler hakkında genel olarak örneğin (sadece Intel Core serisini biliyorum) i5-3500 < i5-7500 gibi basit şeyleri biliyorum ve AMD hakkında da genel verebileceğiniz bilgiler varsa bunları öğrenmek istiyorum.(Ayrıca AMD ve Intel'in farkı ya da farkları varsa bunları da belirtir misiniz)
 
Ben AMD ciyim hocam AMD nin oyun ve Render performansı İntele göre son zamanlarda baya arttı youtubeden videolar izle mesela i5-7500 vs AMD Ryzen 5 1600 gibi Fps farklarını orda gösteriyor :)
 
İlk olarak ikisi farklı pin yapısı kullanıyor. İntel pin sayısına göre adlandırıyor ve pinler anakartta (eski modeller hariç).
Amd ise kodlarla am4 , am3 gibi. Ve amd tarafında pinler işlemcide.
Amd çoklu çekirdeğe önem verir.
İntel tek çekirdeğe.
Şuan amd piyasada daha baskın.
 
Arkadaşlar ben bu bilgisayar donanımları işlerine ufak ufak adımlarla yeni başladım işlemciler hakkında genel olarak örneğin (sadece Intel Core serisini biliyorum) i5-3500 < i5-7500 gibi basit şeyleri biliyorum ve AMD hakkında da genel verebileceğiniz bilgiler varsa bunları öğrenmek istiyorum.(Ayrıca AMD ve Intel'in farkı ya da farkları varsa bunları da belirtir misiniz)
Iphone ile samsung gibi düşünebilirsin. Biri marka satıyor biri ürün. İntelciler linç etmeyin lütfen ?
 
İlk olarak ikisi farklı pin yapısı kullanıyor. İntel pin sayısına göre adlandırıyor ve pinler anakartta (eski modeller hariç).
Amd ise kodlarla am4 , am3 gibi. Ve amd tarafında pinler işlemcide.
Amd çoklu çekirdeğe önem verir.
İntel tek çekirdeğe.
Şuan amd piyasada daha baskın.
Mükemmel özetlemişsin :)
 
İlk olarak ikisi farklı pin yapısı kullanıyor. İntel pin sayısına göre adlandırıyor ve pinler anakartta (eski modeller hariç).
Amd ise kodlarla am4 , am3 gibi. Ve amd tarafında pinler işlemcide.
Amd çoklu çekirdeğe önem verir.
İntel tek çekirdeğe.
Şuan amd piyasada daha baskın.
Usta kusura bakma yorucam ama ben başta da belirttiğim gibi bu işlerde yeniyim, biraz daha açar mısın ?
 
Hangi kısım da ? Sor cevaplamaya çalışıyım.
Mesela çekirdek farkları ne oluyor? Sanırım bu "Ghz" olayı işlemcinin hızı filan. İşlemcinin isminin yanında saçma sapan(bana göre anlamsız?) yazılar var.Mesela bende var diye söylüyorum i5-7500 olunca i5-7500k dan daha düşük performanslı filan mı oluyor
 
Mesela çekirdek farkları ne oluyor? Sanırım bu "Ghz" olayı işlemcinin hızı filan. İşlemcinin isminin yanında saçma sapan(bana göre anlamsız?) yazılar var.Mesela bende var diye söylüyorum i5-7500 olunca i5-7500k dan daha düşük performanslı filan mı oluyor
İntel de k ibaresi kilidi açık demek. Hız aşırtma yapılabiliyor.
Amd tarafında şuan tüm ryzen işlemcileri hız açırtmaya açık.

Numaralar onun neslini belirtiyor.

i5 2xxx ikinci nesildir.
i5 7xxxx 7. nesildir.
İlk haneden sonrası aynı kulvarın diğer üyeleridir. 7100 mesala 7600 den aşağıdır ama ucuzdur.


Amd ise benzer ama farklı. Adamlar nesil değiştirince genalde direk adı değişiyor. Numara ise seviyesini belirtiyor.
Amd ryzen 3 kulvarında 1600 ve 2300 var. 2300 daha üstün.
Amd ryzen 5 2300 ryzen 3 2300 den üstündür.


Hız aşırtma nedir ?
Hız aşırtma bileşene hafif voltajını arttırarak performansını arttırmaktır. Ancak ömrü kısalır , ısınır.

Çekirdek aslında kendi başına işlemcidir , cpu işlemci dediğmiz birden fazla çekirdeğin birleşimidir.
Ghz hızı belirtir. Ama hangisi yüksekse o iyidir mantığı yoktur. Eski işlemciler bazen daha yüksek ghz sahibi olsada daha yavaştır.
 
Arkadaşlar ben bu bilgisayar donanımları işlerine ufak ufak adımlarla yeni başladım işlemciler hakkında genel olarak örneğin (sadece Intel Core serisini biliyorum) i5-3500 < i5-7500 gibi basit şeyleri biliyorum ve AMD hakkında da genel verebileceğiniz bilgiler varsa bunları öğrenmek istiyorum.(Ayrıca AMD ve Intel'in farkı ya da farkları varsa bunları da belirtir misiniz)
Amd ile intelin arasindaki en büyük fark fiyat performanstır intel pahalıdır amd intele göre daha ucuzdur.Amd bir anakart yapar 3 nesilçıkan işlemcileri kullanabilirsin intelde her yeni nesil işlemcide yeni anakart almak zorundasındır.İntelde overclock yani hız aşırtma sadece Z390 gibi tepe seviye anakartlarda mümkündür amd de ise B450 orta seviye ve X570 gibi üst seviye anakartlarda hiz aşırtma yapabilirsin aynı şekilde İntelin tepe seviye anakartı haric anakartlarda maksimum 2666mhz ram kullanabilirsin amd de ise 3000mhz ve üstü kullanabilirsin orta seviyede bile intel işlemci alınca yanina mutlaka soğutucu alman gerekir amd de ise stok soğutucu nispeten daha iyidir almasansa olur.Bunlari bilmen senin için yeterlidir.
 
İntel de k ibaresi kilidi açık demek. Hız aşırtma yapılabiliyor.
Amd tarafında şuan tüm ryzen işlemcileri hız açırtmaya açık.

Numaralar onun neslini belirtiyor.

i5 2xxx ikinci nesildir.
i5 7xxxx 7. nesildir.
İlk haneden sonrası aynı kulvarın diğer üyeleridir. 7100 mesala 7600 den aşağıdır ama ucuzdur.


Amd ise benzer ama farklı. Adamlar nesil değiştirince genalde direk adı değişiyor. Numara ise seviyesini belirtiyor.
Amd ryzen 3 kulvarında 1600 ve 2300 var. 2300 daha üstün.
Amd ryzen 5 2300 ryzen 3 2300 den üstündür.


Hız aşırtma nedir ?
Hız aşırtma bileşene hafif voltajını arttırarak performansını arttırmaktır. Ancak ömrü kısalır , ısınır.

Çekirdek aslında kendi başına işlemcidir , cpu işlemci dediğmiz birden fazla çekirdeğin birleşimidir.
Ghz hızı belirtir. Ama hangisi yüksekse o iyidir mantığı yoktur. Eski işlemciler bazen daha yüksek ghz sahibi olsada daha yavaştır.
Usta muhteşem anlattın ellerine sağlık çok teşekkürler ?
 
Geri
Top