Yüksek devir dizel motora zarar verir mi?

Kaan Lothbrok

80+ Bronze
Katılım
8 Aralık 2020
Mesajlar
1,687
Reaksiyon skoru
773
2009 model, 1.8, 110 beygir Turbo dizel motorlu GLX Ford Connect sahibiyim. Araba güçlü ve dizel motora sahip olduğu için haliyle bende devir yükseltmeyi seviyorum. Babam yıllarca arabayı düşük devirlerde kullanmış. Şu sıralar ehliyetimde olduğu için arabayı kullandığımda arabayı kesiciye kadar ( 5000 devirde kesici ben 4000 devirde vites atıyorum. ) Yaklaştırıp kesiciye sokmadan vites atıyorum. ( Genelde 2'den 3'e atarken ya da 3'den 4'e atarken. ) Bu kullanım tarzının arabaya zararı olur mu? Şimdiden teşekkür ederim.
 
2009 model, 1.8, 110 beygir Turbo dizel motorlu GLX Ford Connect sahibiyim. Araba güçlü ve dizel motora sahip olduğu için haliyle bende devir yükseltmeyi seviyorum. Babam yıllarca arabayı düşük devirlerde kullanmış. Şu sıralar ehliyetimde olduğu için arabayı kullandığımda arabayı kesiciye kadar ( 5000 devirde kesici ben 4000 devirde vites atıyorum. ) Yaklaştırıp kesiciye sokmadan vites atıyorum. ( Genelde 2'den 3'e atarken ya da 3'den 4'e atarken. ) Bu kullanım tarzının arabaya zararı olur mu? Şimdiden teşekkür ederim.
Bir şey olmaz.
Mesajlar otomatik olarak birleştirildi:

Bir şey olmaz.
Zaten hakkı 3000-3500 devir.
 
Bir şey olmaz.
Mesajlar otomatik olarak birleştirildi:


Zaten hakkı 3000-3500 devir.
Valla turboyla beraber araba efsane ses çıkarıyor. O sesle tahrik olmayan erkek yoktur heralde. :D
 
Uzun vadede sorunlar ortaya çıkacaktır. 3500 devire kadar getirip vitesi değiştirebilirsiniz. (Önerim 1500 RPM - 2500 RPM arası.)
 
Her arabada yüksek devirde kullanmak motorun ömrünün azalmasına neden olabilir,artan iç basınç nedeniyle contaların eskimesine kaçırmasına neden olabilir. Sürekli kullanmazsanız sıkıntı olmaz. Kesici 5000 de imiş zaten 3500-4000 devir arasında takılın . 4000 üstüne çok çıkmayın. Benzinli olsaydı 4500-5500 çevirebilir siniz arada 6000 i görürdünüz.
 
Her arabada yüksek devirde kullanmak motorun ömrünün azalmasına neden olabilir,artan iç basınç nedeniyle contaların eskimesine kaçırmasına neden olabilir. Sürekli kullanmazsanız sıkıntı olmaz. Kesici 5000 de imiş zaten 3500-4000 devir arasında takılın . 4000 üstüne çok çıkmayın. Benzinli olsaydı 4500-5500 çevirebilir siniz arada 6000 i görürdünüz.
4000 üstüne hayatımda çıkmadım daha. Genelde en fazla 3800'de vites değiştiriyorum.
 
2009 model, 1.8, 110 beygir Turbo dizel motorlu GLX Ford Connect sahibiyim. Araba güçlü ve dizel motora sahip olduğu için haliyle bende devir yükseltmeyi seviyorum. Babam yıllarca arabayı düşük devirlerde kullanmış. Şu sıralar ehliyetimde olduğu için arabayı kullandığımda arabayı kesiciye kadar ( 5000 devirde kesici ben 4000 devirde vites atıyorum. ) Yaklaştırıp kesiciye sokmadan vites atıyorum. ( Genelde 2'den 3'e atarken ya da 3'den 4'e atarken. ) Bu kullanım tarzının arabaya zararı olur mu? Şimdiden teşekkür ederim.
Zannetmiyorum. Biz 1.5 dCi EDC Megane'da az gaz verince devir uçuyor mesela.
 
Ara sıra arabayı sıkıştırmak şart. İstanbul trafiğinde devirsiz kullanmaktan ve ülke şartlarında ki kötü yakıttan partikülün dolması kolay bir şey.
Tabi bu sürekli hiç gaz kesmeden kalk kesici de vites at demek değil. Fazla yüksek devirli kullanma cebine de motora da zarar. Bir anda basınçla bir turbo borusu , eskiyen su borusu veya contalar gidebilir. Patinaj yapa yapa da lastik bitirirsin gene cebe zarar.
Parça fiyatları uçmuş gitmiş zaten yakıt desen tabelaya fiyat sığmıyor.
Mesajlar otomatik olarak birleştirildi:

Connect 1.8 110 hp olanlar felaket gidiyor hocam. Zaten deneyimleriniz var .
Bu arabada olması gereken tek şey var o da 6.Vites . Araba uçuyor yol tutuşu desen o da var ama 5 ileri olduğu için yüksek hızlarda pek devirsiz gitmek mümkün değil. Devir bandı zaten çok hat safha da iyi diyemem .
Bu arabada 6 ileri şanzıman olsa eğer hem daha seri olur hem daha az yakar .
 
Son düzenleme:
kışın dizel arabaları yüksek devirde kullanmak daha yararlı olur neden derseniz katalitik konvertör temizlenmesini sağlıyor yüksek devirde kullanmak
 
Bende de 2012 modeli var. 110'luk GLX. Bende arada basıyorum yolda benim arabam şöyle diyenlerin yanından uçuyorum resmen araba tam hız arabası aslında. Ama o kadar devir çok yüksek bana göre halk arasında motoru bağırtmak deniyor bence yapmayın. Ben bile 3.000 - 3.200 rpm arasın da atıyorum vitesi. Zaten 2.000 rpm'den sonra açıyor turboyu arabayı bir şey itiyor gibi his veriyor adama hızlanıyor hemen.
 
Bende de 2012 modeli var. 110'luk GLX. Bende arada basıyorum yolda benim arabam şöyle diyenlerin yanından uçuyorum resmen araba tam hız arabası aslında. Ama o kadar devir çok yüksek bana göre halk arasında motoru bağırtmak deniyor bence yapmayın. Ben bile 3.000 - 3.200 rpm arasın da atıyorum vitesi. Zaten 2.000 rpm'den sonra açıyor turboyu arabayı bir şey itiyor gibi his veriyor adama hızlanıyor hemen.
Valla hocam aracın deviri çabuk bitiyor. Biraz gazliyim diyorum bi bakıyorum devir bitmiş. Dizel olduğu için yüksek devirler de de sesi aşırı tatlı geliyor.
 
Yeni mesajlar Yeni Konu Aç  

   

SON KONULAR

Forum istatistikleri

Konular
1,163,153
Mesajlar
10,483,642
Üyeler
184,739
Son üye
Fahriçam
Geri
Top