darboğaz mevzusu nedir

keroş

80+
Katılım
17 Temmuz 2022
Mesajlar
16
Reaksiyon skoru
2
bazı sistemlerde atıyorum 3070e ryzen 5 5500 takılınca ya da direkt güçlü bi ekran kartına güçsüz bi işlemci takıldığında neden 1080p de darboğaz yapıyor da 2k da yapmıyor
 
bazı sistemlerde atıyorum 3070e ryzen 5 5500 takılınca ya da direkt güçlü bi ekran kartına güçsüz bi işlemci takıldığında neden 1080p de darboğaz yapıyor da 2k da yapmıyor
Darboğaz işlemcinin ekran kartına yetersiz gelmesinden kaynaklanan bişeydir kankam
 
bazı sistemlerde atıyorum 3070e ryzen 5 5500 takılınca ya da direkt güçlü bi ekran kartına güçsüz bi işlemci takıldığında neden 1080p de darboğaz yapıyor da 2k da yapmıyor

Ekran kartına ne kadar çok yük bindirirsen onun kullanımını arttırdığın için, işlemciye binen yük azalır. Bu yüzden darboğaz olmaz.
 
2K Kalitede ekran kartı daha çok kullanır bu sebebten işlemci daha çok rahatlar kullanımı düşer.
 
bazı sistemlerde atıyorum 3070e ryzen 5 5500 takılınca ya da direkt güçlü bi ekran kartına güçsüz bi işlemci takıldığında neden 1080p de darboğaz yapıyor da 2k da yapmıyor
2k da 3070 e daha fazla yük biner ve 5500 ün yükü azalır onun için darboğazda azalır
 
bazı sistemlerde atıyorum 3070e ryzen 5 5500 takılınca ya da direkt güçlü bi ekran kartına güçsüz bi işlemci takıldığında neden 1080p de darboğaz yapıyor da 2k da yapmıyor
Şuradan başlayayım, FP dedikleri (Fiyat Performans) sistem birbirlerine uyumlu ve fiyatı piyasaya göre düşük olan sistemlerdir. FP nin dışında işlemci ekran kartından daha güçlü olması iyidir ama GPU nun CPU dan güçlü olması darboğaz demektir, GPU nun emirlerine yetersiz kalır CPU.
 
İşlemciyi bir boğaz olarak düşün ekran kartı ise ağız ,ekran kartından(ağız) sığan şey boğazdan(işlemci) zor geçiyorsa mideye(ekrana) gitmesi zor olur
 
Son düzenleme:
Darboğaz işlemcinin ekran kartına yetersiz gelmesinden kaynaklanan bişeydir kankam
ben darboğazın ne olduğunu biliom zati beni anlamadığım şey 1080p de darbaz yaparken 2k'da niye yapmıyor ben onu anlamıyorum
 
2k da 3070 e daha fazla yük biner ve 5500 ün yükü azalır onun için darboğazda azalır

ben darboğazın ne olduğunu biliom zati beni anlamadığım şey 1080p de darbaz yaparken 2k'da niye yapmıyor ben onu anlamıyorum
karka antattık ya 2k da 3070 e daha fazla yük biner 5500 yükü azalır .bu yüzden darboğazda azalır
 
Çok basit bi dille anlatayım bi tane duon var oyunda, sen 50vuruyorsun o 5 vuruyo o yüzden olabileceğin maksimum seviyeye gidemiyosun veya tam tersi
 
Geri
Top