Yardım paket loss problemi saha dolabından olur mu ?

Katılım
27 Ocak 2021
Mesajlar
94
Reaksiyon skoru
15
selamlar başlıkda da yazdığım gibi loss problemi yaşıyorum gelecek soruları tahmin ettiğim için şimdiden gerekli infoları vereyim
kablolu bağlantım var
modemi değiştrdim sorun düzelmedi
başka cihazdan (laptop) kontrol ettim loss hala var
ve malesef lossu net olarak anlayamıyorum da çünkü genelde any desken bağlanıp cmd üzerinden ping atıyorlar ancak bişe gözükmüyor. sadece şunu söyleyebilirim speed test yaparken paket kaybına denk gelirse inanılmaz bir kırılma oluyor (sadece download da geçerli bu arada) kırılmadan kastım 33 mbps sabitken anlık olarak 5 mbps lere kadar düşmesinden sonra tekrardan düzelmesinden bahsediyorum.
sizden ricam bilgisi olan birisi paket lossun nerelerden kaynaklı olabileceğini söyleyebilir mi çünkü loss problemi olmadan önce şöyle bir olay yaşadım internetim koptu servis çağırdm ve gelen servis bana şöyle dedi: saha dolabından apartmana gelen kablo hattından sinyal gelmiyor o yüzden sizi başka kabloya transfer edicem dedi ve internet geldi ama kısa süre sonra bu loss belası geldi başıma alakası var mıdır çok merak ediyorum.
 
modem arayüzüne girip xdsl istatistigini paylaşırmısın mümkünse modem bi süredir açık olsun
 
modem arayüzüne girip xdsl istatistigini paylaşırmısın mümkünse modem bi süredir açık olsun
ne kadar açık kalması yeterli olur ve modemim tp link nereden bakacağımı söyleyebilir misin xdsl e (aşşağıdaki doğrumu acaba)
 

Ekler

  • resim_2024-08-26_034228438.png
    resim_2024-08-26_034228438.png
    33.8 KB · Hit: 41
Son düzenleme:
Selam. Altyapınızda sorun olabilir. Gönderdiğiniz hat değerleri iyi görünüyor. Paket (CRC) hatası yok gibi görünüyor fakat uptime yalnızca 22 dakika. Daha uzun süreli, özellikle de sorun yaşadıktan sonraki değerleri incelemek lazım.

Kısa süreliğine ping spike, hızda düşüş yaşıyorsanız CRC hatalarını xDSL istatistiklerinde görebiliyor olmamız gerekiyor. (Altyapıda sorun olduğunu varsayarsak)

Ayrıca eğer santral/saha dolabı ve ankastre dolabınız arasındaki kablo değiştirildiyse sorununuz burada olabilir. O kabloda bir hasar varsa ara sıra parazitlenmeye neden olabilir.

Oyun oynarken veya herhangi bir vakitte cmd açıp
Kod:
ping -t 146.66.155.1
komutunu girin, Valve sunucusuna siz durdurana dek istek gönderecek. Ping spike veya loss sorununu yaşadığınız zaman cmd'de çıkan değerleri kaydedin, elinizde fiziksel kanıtınız da olsun. Aynı anda hat değerlerinizi de gözlemleyip kayıt altına alın.

Yapabilecekleriniz şunlar:
Ankastre dolabındaki bağlantıyı YAK1 ile yapmak, böylece parazitlenmenin önüne geçersiniz.
Ankastre dolabından routerınıza kadar gelen kablonun sağlam ve tek parça olduğundan emin olun, ek olmasın. RJ45 ve RJ11'leri de yenileyin.
Port değişimiyle birlikte saha dolabı - ankastre arasındaki çıkış kablosunun tekrar değiştirilmesini talep edin.
Kanıtlarınızı da mutlaka sağlayıcınıza iletin.

Bakır altyapıda bu tür sorunlar çok baş ağrıtabiliyor. Çoğu zaman deneme-yanılma ile sorunu bulmak gerekiyor çünkü sahadaki elemanlar genellikle bilgisiz ve yetersiz oluyor, gerekirse saha ekibini siz yönlendirin.
 
ne kadar açık kalması yeterli olur ve modemim tp link nereden bakacağımı söyleyebilir misin xdsl e (aşşağıdaki doğrumu acaba)
hat degerleri fena degil ama 1 2 veri hakkında bilgi sahibi degilimn yapay chat gbt vb yapay zeka arcı kullanarak en az 12 saat ve yük altında kalmış şekilde modem istatistigini yorumlamasını açıklamasını iste
12 saat sonrari veriye göre konuşmak daha dogru olur ama olası nedenlerı sen oyun oynarken modeme başka kullanıcılar tarafından yükleniliyo olabilir
 
İnternet Servis Sağlayıcınla görüştün mü? Bende de vardı, müşteri hizmetleri ile konuştuktan sonra çözüldü, bilinçli yapıyorlar sanırım, müşteriden ses çıkmazsa da öyle kalıyor, kazançları var mı bilmiyorum.
 
İnternet Servis Sağlayıcınla görüştün mü? Bende de vardı, müşteri hizmetleri ile konuştuktan sonra çözüldü, bilinçli yapıyorlar sanırım, müşteriden ses çıkmazsa da öyle kalıyor, kazançları var mı bilmiyorum.
konuştum any deskden bağlanıp ping atıyolar google veya riot sunucularına, kontrol ediyorlar yazılım kaynaklımı diye ama pek bişe olmuyor teknik servis çağıralım baksın dediğimde ise sinyal problemi olmadan çağıramayız diyorlar allahtan kısa zaman önce netspeed e geçtim en azından çözülmese bile birileriyle muhattap olabiliyorum eski operatörüm millenicom da olsaydım kafayı yerdim muhtemelen
 
konuştum any deskden bağlanıp ping atıyolar google veya riot sunucularına, kontrol ediyorlar yazılım kaynaklımı diye ama pek bişe olmuyor teknik servis çağıralım baksın dediğimde ise sinyal problemi olmadan çağıramayız diyorlar allahtan kısa zaman önce netspeed e geçtim en azından çözülmese bile birileriyle muhattap olabiliyorum eski operatörüm millenicom da olsaydım kafayı yerdim muhtemelen
O neymiş hocam ya, ben Türk Telekom kullanıyorum, aradım dedim paket kaybı var düzeltir misiniz, tamam dediler baktım çözüldü.
 
Geri
Top