PiskopatCivciv
80+ Bronze
- Katılım
- 6 Nisan 2020
- Mesajlar
- 1,403
- Reaksiyon skoru
- 604
Bilgisayarımda son zamanlarda sık sık mavi ekran (BSOD) hataları almaya başladım. Genelde 0x0000003B (SYSTEM_SERVICE_EXCEPTION) ve 0x0000001E (KMODE_EXCEPTION_NOT_HANDLED) kodları çıkıyor. Bu hatalar bazen bilgisayarı açarken, bazen de kullanım sırasında rastgele ortaya çıkıyor.
Donanım bilgileri:
Şimdiye kadar yaptıklarım:
Buna rağmen BSOD hataları devam ediyor. Bu sorunun ekran kartı sürücüsünden kaynaklanıp kaynaklanmadığını nasıl anlayabilirim? Veya çözüm için önereceğiniz başka adımlar var mı?
Donanım bilgileri:
- Ekran kartı: NVIDIA (RTX 4050 LAPTOP)
- İşlemci: (R5 7535HS)
- RAM: (Samsung 16gb 4800MHz)
- İşletim sistemi: Windows 11 (24h2 ve 25h2)
Şimdiye kadar yaptıklarım:
- Ekran kartı sürücüsünü DDU ile kaldırıp yeniden yükledim.
- RAM testi yaptım, ciddi bir hata bulamadım.
- sfc /scannow ve DISM ile sistem dosyalarını onardım.
- Isı değerlerini kontrol ettim, normal görünüyor.
Buna rağmen BSOD hataları devam ediyor. Bu sorunun ekran kartı sürücüsünden kaynaklanıp kaynaklanmadığını nasıl anlayabilirim? Veya çözüm için önereceğiniz başka adımlar var mı?