Neler Yeni

1.5 milyon TL'ye SUV araç önerisi

Yusufcan Koçkaya

80+ Bronze
Katılım
29 Haziran 2020
Mesajlar
558
Dahası  
Reaksiyon skoru
140
İsim
Yusufcan Koçkaya
Arkadaşlar benim de bütçe 1.2m son kurşun şartlar;
100k kilometre aşagısı
Çok yakmaması
En fazla 6 yaşında
Yedek parça sıkıntı olmaması
2. El (kazasız boyasız değişensiz tramersiz)
Aklımızda kuga var daha iyisi varsa söyleyin.
Megane 4
 

Furkan Karagülle

80+ Platinum
Katılım
6 Nisan 2020
Mesajlar
17,226
En İyi Cevap
4
Dahası  
Reaksiyon skoru
18,096
Yaş
21
Konum
Amasya, Türkiye
İsim
Furkan Karagülle
İlgilendiği Kategoriler
Bilim ve Teknoloji
Instagram
_furkan.krgl_
160.000km garantisi var sonrası vs. ne olacağı soru işareti. Bataryalar çok pahalı.

1 milyon kilometreyi sorunsuz bir şekilde alabilirsin. Bunun sonunda da batarya kapasitesi %80 civarında olacaktır. Korkulacak bir durum yok. Elektrikli araçlarda kolay kolay bozulacak bir aksam yok.

Ayrıcı dizel motor benzinliden daha düşük devir çevirdiği için daha uzun ömürlüdür (Markadan markaya değişir).

Tam olarak öyle değil. Bakımı düzgün yapıldıysa, motor ısınmadan devir çevirmezse, uygun viteste kullanılırsa, motor çok sıkıştırılmazsa sıradan bir motorla bile milyon kilometreye ulaşabilirsin. Sadece kullanıma bağlı.

Evimizin yakınındaki 2 taksi 1 milyon kmye yaklaşmış durumda.

Taksilerde genelde bakımı ertelenmez ve motor daima sıcak olur. Bu yüzden rahatlıkla milyon kilometreye ulaşabilir.

Eğer benzinli veya dizel aracın uzun ömürlü olmasını istiyorsak marş yaptıktan sonra motorun yağlanmasını bekleyip düşük devirde hareket etmeliyiz. Motorun tamamen yağlanması modelden modele değişiklik gösterir ama 10 15 saniye içerisinde tamamlanır. Şahsen ben hareket etmeden önce 2 dakika kadar bekliyorum motorun ve yağın ısınması için. Çünkü motor soğukken ve yağsızken çok fazla aşınır.

Manuel araçlarda yokuş çıkarken yüksek viteste fazla gaza basıp arabayı boğmak her bir parçasına zarar verir mesela. Onun yerine daha yüksek devirde daha düşük vites tercih edilmelidir.

Araç düşük devir kullanıldığında uzun ömürlü olmaz, sağır kalır. Ara sıra çok sıkıştırmamak kaydıyla ve bilinçli şekilde yüksek devir yapılması gerekir.

Mesela ben Toyota'nın 1.6 atmosferik motorlu aracını 1.5 milyon kilometre kullanabilirim. Honda 1.5 i-Vtec, Hyundai 1.6 CRDI, VW 1.6 TDI, VW 1.4 TSI, Renault 1.5 Dci, Fiat 1.3 Multijet, gibi motorlar örnek verilebilir. Düzgün kullanıldığında hiçbiri üzmez.

Mesela Renault'un 1.3 Tce motoru gayet başarılı bir üretim. Küçük hacimden 140 HP güç alınabiliyor. Hatta Mercedes'in bazı modellerinde aynı motoru birkaç değişiklikle 163 HP olarak kullanabiliyorsun. Ama fazla turbo basıncından yararlandığın zaman motorun ömrü oldukça düşüyor. Bunun üzerine de bilinçsiz kullanıldığında daha 150 bin kilometrede motor ölüyor. Buradaki turbo basıncından kast ettiğim sık sık dipgaz ve ani gaz vermek. Gazı ezerek kullandığında bu motoru da uzun süre boyunca kullanabilirsin.

Arkadaşlar benim de bütçe 1.2m son kurşun şartlar
SUV
100k kilometre aşagısı
Çok yakmaması
En fazla 6 yaşında
Yedek parça sıkıntı olmaması
2. El (kazasız boyasız değişensiz tramersiz)
Aklımızda kuga var daha iyisi varsa söyleyin.

Tucson 1.6 CRDI olabilir.
 
Son düzenleme:

meedo

80+ Bronze
Katılım
28 Nisan 2024
Mesajlar
831
Dahası  
Reaksiyon skoru
286
Yaş
20
İsim
Heisenberg
Merhaba,
1.5 milyon TL'ye kadar SUV araç alacağız (ilk aracımız)
-Cam tavan
-Otomatik
-70 bin km altı olması şart.
Tavanı geniş olması ve 2020 sonrası tercihlerimiz arasındadır. Sedan kesinlikle önermeyin arkadaşlar.
Benim aklımda Cherry ve TOGG var siz ne önerirsiniz bu iki markadan araç alınır mı?

(Üzerine ekleme yapamayız bu fiyatı zor denkleştiriyoruz)
Chery'nin pazarı nasıl bilmiyorum. Daha bilindik markaları tercih etmeniz bence daha iyi olur. Bu fiyatlara TOGG gerçekten çok iyi. Milletin olumsuz yorumlarına aldanmayın. Test sürüşü yaptım araba 2.5 milyonluk araba klasmanında. Uzun menzilli almanızı öneririm
 

Clayz

80+ Silver
Katılım
26 Mart 2023
Mesajlar
2,724
Chery'nin pazarı nasıl bilmiyorum. Daha bilindik markaları tercih etmeniz bence daha iyi olur. Bu fiyatlara TOGG gerçekten çok iyi. Milletin olumsuz yorumlarına aldanmayın. Test sürüşü yaptım araba 2.5 milyonluk araba klasmanında. Uzun menzilli almanızı öneririm
oylemı olmus ya vah vah
 

meedo

80+ Bronze
Katılım
28 Nisan 2024
Mesajlar
831
Dahası  
Reaksiyon skoru
286
Yaş
20
İsim
Heisenberg

Clayz

80+ Silver
Katılım
26 Mart 2023
Mesajlar
2,724

nigelhayesdavis

80+ Bronze
Katılım
8 Kasım 2020
Mesajlar
612
Dahası  
Reaksiyon skoru
298
İsim
Arda
1 milyon kilometreyi sorunsuz bir şekilde alabilirsin. Bunun sonunda da batarya kapasitesi %80 civarında olacaktır. Korkulacak bir durum yok. Elektrikli araçlarda kolay kolay bozulacak bir aksam yok.



Tam olarak öyle değil. Bakımı düzgün yapıldıysa, motor ısınmadan devir çevirmezse, uygun viteste kullanılırsa, motor çok sıkıştırılmazsa sıradan bir motorla bile milyon kilometreye ulaşabilirsin. Sadece kullanıma bağlı.



Taksilerde genelde bakımı ertelenmez ve motor daima sıcak olur. Bu yüzden rahatlıkla milyon kilometreye ulaşabilir.

Eğer benzinli veya dizel aracın uzun ömürlü olmasını istiyorsak marş yaptıktan sonra motorun yağlanmasını bekleyip düşük devirde hareket etmeliyiz. Motorun tamamen yağlanması modelden modele değişiklik gösterir ama 10 15 saniye içerisinde tamamlanır. Şahsen ben hareket etmeden önce 2 dakika kadar bekliyorum motorun ve yağın ısınması için. Çünkü motor soğukken ve yağsızken çok fazla aşınır.

Manuel araçlarda yokuş çıkarken yüksek viteste fazla gaza basıp arabayı boğmak her bir parçasına zarar verir mesela. Onun yerine daha yüksek devirde daha düşük vites tercih edilmelidir.

Araç düşük devir kullanıldığında uzun ömürlü olmaz, sağır kalır. Ara sıra çok sıkıştırmamak kaydıyla ve bilinçli şekilde yüksek devir yapılması gerekir.

Mesela ben Toyota'nın 1.6 atmosferik motorlu aracını 1.5 milyon kilometre kullanabilirim. Honda 1.5 i-Vtec, Hyundai 1.6 CRDI, VW 1.6 TDI, VW 1.4 TSI, Renault 1.5 Dci, Fiat 1.3 Multijet, gibi motorlar örnek verilebilir. Düzgün kullanıldığında hiçbiri üzmez.

Mesela Renault'un 1.3 Tce motoru gayet başarılı bir üretim. Küçük hacimden 140 HP güç alınabiliyor. Hatta Mercedes'in bazı modellerinde aynı motoru birkaç değişiklikle 163 HP olarak kullanabiliyorsun. Ama fazla turbo basıncından yararlandığın zaman motorun ömrü oldukça düşüyor. Bunun üzerine de bilinçsiz kullanıldığında daha 150 bin kilometrede motor ölüyor. Buradaki turbo basıncından kast ettiğim sık sık dipgaz ve ani gaz vermek. Gazı ezerek kullandığında bu motoru da uzun süre boyunca kullanabilirsin.



Tucson 1.6 CRDI olabilir.
İlki hariç hepsine katılıyorum iyi kullanıldığında çoğu motorda gider benzinli iyi motorlarda mevcut tabii ki, aksini söylemem.

İlk cümlede bilinmezlik var. Araç üreticisinin illaki testleri vardır fakat hiç Teslayla 1 milyon kmyi aşmış birini duydunuz mu, hayır.

Şuan için bence insanların kafasında soru işareti oluşması doğal.

Alman Hansjorg von Gemmingen-Hornberg 2014 model Tesla Model S elektrikli otomobiliyle 1 milyon 900 bin kilometreye yol yaptı. Bu sürede 4 defa bataryayı, 13 defa da motorunu yeniledi.

Elektrikli otomobillerde en çok tartışılan konu ise menzil ve batarya ömrü. Aslında otomobillerin menzili ve motorların toplamda kaç kilometreye dayanacağı konusu her zaman gündemde yer aldı.

Bu süreçte ise tam 4 kez batarya paketi, 13 kez de motor değiştirmiş. Bu da her bir batarya ile ortalama 500 bin kilometre yol yaptığını gösteriyor. Gemmingen-Hornberg günlük kullanımda asla saatte 100 kilometre hızı geçmediğini ve aküyü yüzde 15 ila 70 oranında şarj ettiğini anlatıyor. (Alıntılanmıştır)

Ki Model S daha üst segment Model Y'ye göre
 
Son düzenleme:

Furkan Karagülle

80+ Platinum
Katılım
6 Nisan 2020
Mesajlar
17,226
En İyi Cevap
4
Dahası  
Reaksiyon skoru
18,096
Yaş
21
Konum
Amasya, Türkiye
İsim
Furkan Karagülle
İlgilendiği Kategoriler
Bilim ve Teknoloji
Instagram
_furkan.krgl_
İlk cümlede bilinmezlik var. Araç üreticisinin illaki testleri vardır fakat hiç Teslayla 1 milyon kmyi aşmış birini duydunuz mu, hayır.

Yurtdışında Model S'i taksi olarak kullananlar var. Milyon kilometreyi devirmişti ve herhangi bir sorun yaşamadığını söylüyordu.

Elektrik motorlarının çalışma prensibini göz önüne aldığımızda özellikle fırçasız motorları bozmak gerçekten zor. Manyetik alan üzerinden düşük sürtünme katsayısı ile çalışma sağlıyor.

O 1.9 milyon km yol yapan Tesla'yı daha önce görmüştüm ama bana inandırıcı gelmedi. Muhtemelen garantisi olduğu için sık sık yenileme talep etti.

Elektrik motorları yeni çıkan bir üretim değil nihayetinde ve çalışma mantığı gerçekten çok basit. Çok daha az parçayla ve aynı oranda ucuzlukla üretiliyor ve bakım masrafı yok.

Şu an için sorun olan batarya paketleri. Bu da ilerleyen zamanlarda çözülecektir. Mesela yol üzerinde kablosuz şarj alanları yer alabilir. Yolda seyir ederken aracın şarj olması gibi.

Zamanlı eskitme olduğundan parça kalitesi günden güne düşüyor. Gelecek günlerde bu yüzden birçok sorun yaşayacağız. 1990 - 2000'li yıllardaki üretim kalitesi şimdikinin yanında çok üst düzeydeydi. Mesela Mercedes'in W211'den sonrasında kalite düştü alt ve orta segmentlerde.
 

nigelhayesdavis

80+ Bronze
Katılım
8 Kasım 2020
Mesajlar
612
Dahası  
Reaksiyon skoru
298
İsim
Arda
Yurtdışında Model S'i taksi olarak kullananlar var. Milyon kilometreyi devirmişti ve herhangi bir sorun yaşamadığını söylüyordu.

Elektrik motorlarının çalışma prensibini göz önüne aldığımızda özellikle fırçasız motorları bozmak gerçekten zor. Manyetik alan üzerinden düşük sürtünme katsayısı ile çalışma sağlıyor.

O 1.9 milyon km yol yapan Tesla'yı daha önce görmüştüm ama bana inandırıcı gelmedi. Muhtemelen garantisi olduğu için sık sık yenileme talep etti.

Elektrik motorları yeni çıkan bir üretim değil nihayetinde ve çalışma mantığı gerçekten çok basit. Çok daha az parçayla ve aynı oranda ucuzlukla üretiliyor ve bakım masrafı yok.

Şu an için sorun olan batarya paketleri. Bu da ilerleyen zamanlarda çözülecektir. Mesela yol üzerinde kablosuz şarj alanları yer alabilir. Yolda seyir ederken aracın şarj olması gibi.

Zamanlı eskitme olduğundan parça kalitesi günden güne düşüyor. Gelecek günlerde bu yüzden birçok sorun yaşayacağız. 1990 - 2000'li yıllardaki üretim kalitesi şimdikinin yanında çok üst düzeydeydi. Mesela Mercedes'in W211'den sonrasında kalite düştü alt ve orta segmentlerde.
Net bir bilgi yok batarya kapasiteleri hakkında. Diğerlerine katılmaktayım hocam.
 
Top Bottom