100k Bütce PC Önerisi

Roxeiro

80+
Katılım
22 Nisan 2026
Mesajlar
7
Reaksiyon skoru
2
Bütçe
100000
Merhabalar Hocam herkese iyi forumlar dilerim

Şuanki bilgisayarımın ekran kartı ve psu arıza yaptığı için aynı zamanda 8 yıllık eski bir pc olduğu için yeni bir sistem toplama kararı aldım.
Bütce 100k ama vade farksız 6 taksit olma şartıyla maks 120k ya kadar esneyebilir aylık 20k ödeme olcak şekilde oyüzden hazır sistem olarak almayı düşünüyorum.

Hazır sistemlere baktığımda göz boyamak için ekran kartı ve işlemciler şişirilmiş diğer (psu, anakart,ram,ssd) gibi bileşenler ise çok dandik markalar oluyo buda aklımı çok karıştırıyo.

Hazır sistem olarak böyle bişey buldum ama az önce anlattığım gibi işlemci ve ekran kartı göz boyuyo diğer parçalara çok önem gösterilmemiş vade farksız 6 taksit imkanı olduğu için koydum.

Birde tamamen tüm parçaları tek tek trendyol üstünden topladım şöyle bir şey çıktı

Cpu cooler: ThermalRight Peerless assassin 120mm black
https://ty.gl/gp2emt9mn2jqz
2979TL

Ssd: Samsung 990 Evo plus 1tb gen4
https://ty.gl/p14qdxigmobbe
8550TL

Kasa: Lian li lancool 217 siyah E-ATX
https://ty.gl/05t5qookycrah
6119TL

Anakart:Asus Tuf Gaming B850M-pluswifi7
https://ty.gl/s60b08vovppe7
11999TL

Power: MSİ MAG PCIE5 850w 80+ gold
https://ty.gl/dtyjp9uha6qjf
7881TL

Ram: viper venom 2x16gb cl30 6000mhz
https://ty.gl/emw10g3n4gqbv
23824TL

İşlemci: r7 7800x3d
https://ty.gl/1m0501up59i0g
14791TL

Ekran kartı: rx9070xt asrock challenger https://ty.gl/huw6exohaab07
35999TL

Trendyol üstünden bu şekil topladım hazır sistemdeki dandik seçilmiş bileşenlere karşın olabildiğince kaliteli bileşenler seçmeye çalıştım sizin fikirleriniz nedir değişmesi gereken fln her türlü fikre açığım biraz pahalı topladım farkındayım daha uyguna nasıl kapatırım benim için en önemli olan vade farksız 6 taksit imkanı Qnb finans bank Garanti bonus kredi kartları var. Oyun ve yazılım için kullanıcam pc yi bunuda eklemiş olayım

Şimdikten herkeze teşekkürler
 
Son düzenleme:
Merhaba topladığın sistem hazır olandan daha paranın karşılığını veriyor. Linklerin yanına ürün adı, özellikleri ve fiyatlarını da eklesen bizim işimizi kolaylaştırırdın.
Verdiğin bileşenleri akakçe üzerinden kıyasladığımda her parça için ortalama bin tl kadar fark çıkıyor. yani 8 parça için 8 bin tl kadar fazla ödüyorsun.

Mesela b850 anakart trendyolda 11.999tl iken amazonda 10.599tl : https://www.amazon.com.tr/dp/B09CD393H7
bonusa 9 taksit var. buna bakıp fiyat / performans arttırabilirsin.

ram için yine amazon: https://www.amazon.com.tr/dp/B0DKQ6VH85
 
Merhaba topladığın sistem hazır olandan daha paranın karşılığını veriyor. Linklerin yanına ürün adı, özellikleri ve fiyatlarını da eklesen bizim işimizi kolaylaştırırdın.
Verdiğin bileşenleri akakçe üzerinden kıyasladığımda her parça için ortalama bin tl kadar fark çıkıyor. yani 8 parça için 8 bin tl kadar fazla ödüyorsun.

Mesela b850 anakart trendyolda 11.999tl iken amazonda 10.599tl : https://www.amazon.com.tr/dp/B09CD393H7
bonusa 9 taksit var. buna bakıp fiyat / performans arttırabilirsin.

ram için yine amazon: https://www.amazon.com.tr/dp/B0DKQ6VH85
Merhabalar hocam mesajımı dilediğiniz şekilde düzenledim ve yardımınız için teşekkür ederim. İlk başta tüm parçaları aynı platform tarafından almak düşüncesindeydim, hem taksitlendirme ödeme basitliği açısından hemde eve teslim kolaylığı açısından ama sizinde gösterdiğiniz üzere daha uyguna alabileceğimiz yerlerden alırsak ciddi bir fiyat düşüşü oluyor ona dikkat edeceğim.

Ama benim danışmak istediğim farklı konularda var mesela ekran kartını en uygun model olduğu için asrock challenger'ı seçtim diğer 9070xt varyantları arasında soğutma konusunda çok geri kalmış bir modelmi yoksa çokta bir fark yaratmazmı. Sizin gösterdipiniz şekilde parçaları daha ucuz yerlwrden toplarsam elde en az 10k tasaruf ediyoruz bu parayla ekran kartının modelini yükseltmelimiyim?

Bir diğer konuda kasaya gereksiz para bayılmışım gibi duruyor 6k bu kasa için abartımı benim için ısı alış verişi önemli görüntüye çok önem vermiyorum(beyaz olmadığı sürece) ona bir tavsiyede bulunabilirseniz çok güzel olur..

3000 liraya dandik bir sıvı soğutucu almaktansa adam akıllı bir kule tipi soğutucu alayım dedim ama soğutucularla alakalı pek bir bilgim olmadığı için 2-3 kişi tavsiye ederken gördüğüm thermalRight assassin seçtim ama dediğim gibi pek bi bilgim yok sizce yeterli olurmu yoksa daha fiyat performans bir şey bulabilirmiyiz
 
Sabah diğer arkadaşlar daha fazla yardımcı olacaklardır bileşenler konusunda. Sadece saphire pulse modelinin daha serin çalıştığını söylemişlerdi.
Yine amazonda uygun fiyatlı buldum bu değerlendirilebilir: https://www.amazon.com.tr/SAPPHIRE-PULSE-RADEONTM-GAMING-Ekran/dp/B0DRPRZMK2

Kasa için belki başka yorumlar olabilir ama gördüğüm ve netten baktığım kadarıyla: hava akışı iyi, tasarımı on numara, kablo düzenlemesi de iyi, usb yuvalarını pc yi nereye konumlandıracağına göre önemli bir etken. Masaüstünde ve sağında olması lazım ki yere konumlandırırsan pc yi bir zaman sonra usb tak çıkar gıcık ediyor.

NZXT H7 Flow tavsiye edilebilir benzer bütçelerde.

Hava soğutma tercihin de iyi. Amazonda yine daha ucuz.
 
Sabah diğer arkadaşlar daha fazla yardımcı olacaklardır bileşenler konusunda. Sadece saphire pulse modelinin daha serin çalıştığını söylemişlerdi.
Yine amazonda uygun fiyatlı buldum bu değerlendirilebilir: https://www.amazon.com.tr/SAPPHIRE-PULSE-RADEONTM-GAMING-Ekran/dp/B0DRPRZMK2

Kasa için belki başka yorumlar olabilir ama gördüğüm ve netten baktığım kadarıyla: hava akışı iyi, tasarımı on numara, kablo düzenlemesi de iyi, usb yuvalarını pc yi nereye konumlandıracağına göre önemli bir etken. Masaüstünde ve sağında olması lazım ki yere konumlandırırsan pc yi bir zaman sonra usb tak çıkar gıcık ediyor.

NZXT H7 Flow tavsiye edilebilir benzer bütçelerde.

Hava soğutma tercihin de iyi. Amazonda yine daha ucuz.
Hocam anakart ve ssd dışında tüm parçaları amazonda topladım 86.616TL amazon tarafı, trendyol tarafında 20.549TL tuttu toplam 107.165TL tuttu bu sisteme bir 5070ti bu bütceye sığdırabilirmiyim diye baktım ama malesefki 130k civarında absürt bir dayı çıkıyor şuan en ucuz 5070ti zotac 50k alabilseydim mükemmel olurdu ama iş fiyat performansdan çıkıcaktı ozaman şuanki halide gayet hoşuma gidiyor. Amazonda lianli kasayı almaya kalktığımda adrese teslim edilmediğini söylüyor oyüzden sizin önerdiğiniz kqsaya baktım 7k fiyat çekmişler amazonda bende açıkcası kasanın fiyatını arttırmaktansa azaltmayı düşünüyorum gösterdiğiniz kasa her nekadar hoşuma gitmiş olsada olabildiğince fiyat performans düzeyinde kalmak istiyorum ztn normalde bütce form başında belirttiğim gibi 100k'di bir yerde gaza gelip gözden çıkartmıştım 120k parayı ama taksiti öderken zorlanmak istemiyorum açıkcası olabildiğince 100k bandına yaklaşabilirsem iyi.

Kasa siyah olduğu sürece görünüş çok umrumda değil hava akışı iyi olsun parça kalitesi üzmesin yeter

Not: kasalara ve anakartlara bakınca fark ettim normalde beyaz bileşenler daha pahalı olmuyormuydu şuan nereye bakarsam bakayım siyah kasa ve anakartlar beyazlardan daha pahalı millet artık beyaz sistem toplamıyo sanırsam

bu kasanın siyahı 2bin bandına inmiş olsa düşünmeden alırdım ama tüm parçaları siyah seçtim beyaz kasa çok sırıtır diye düşünüyorum
 
Son düzenleme:

Ben bu kasayı psu'suz olarak almıştım çok kullanışlı ve şık bir kasa, şimdi incehesap 850w gold psu'lu seçeneğini çıkarmış, içindeki PSU'da Lian Li midir yoksa kalitesiz midir çok merak ediyorum :D

Not: V100R ve V100Rmix modelleri arasında 4-5cm civarı bir fark var, satın alırken mix yazanın Matx boyutunda olduğunu unutmayın.
 
Hocam niye sadece trendyoldan topladiniz anlamadim
Hocam taksitlendirme ile ödeme yapacağım için ayrı ayrı yerlerden alınca vadesiz taksit zor bulunuyo bende olabildiğince aynu yerden almaya çalıştım parçaları ama şuan ztn parçaların çoğu amazondan alıyorum yaklaşık 8k daha uyguna geliyor şuan toplam tutar eğer 6kya lian lincool 216 alırsam 107k civarında oluyor trendyoldan sadice anakart, ssd ve kasayı alıyorum geri kalan hepsi amazondan

Ben bu kasayı psu'suz olarak almıştım çok kullanışlı ve şık bir kasa, şimdi incehesap 850w gold psu'lu seçeneğini çıkarmış, içindeki PSU'da Lian Li midir yoksa kalitesiz midir çok merak ediyorum :D

Not: V100R ve V100Rmix modelleri arasında 4-5cm civarı bir fark var, satın alırken mix yazanın Matx boyutunda olduğunu unutmayın.
Hocam kasanın görüntüsü çok hoş duruyo, akvaryum kasalara biraz önyargılıyım aslında hava akışı konusunda iyi olmadığı söyleniyo tabii ki pek bir bilgim yok daha önce kullanmadım bunların hepsini geçtim en büyük sorun tabikide psu .d
Psu özeklikle modüler seçtimki kullanım kolaylığı ekstra kablo karmaşası ile uğraşmak istemiyorum bu modüler bi tık lüks istek aslında eğer kaliteli bir psu varsa bu kasanın içinde oldukça mantıklı fiyat performans duruyo keşke şu kasaların özelliklerinde psu hakkında daha çok bilgi verilse bu kadar kafa karmaşası yaratmazdı.

Not: Sistem parçalarını bugün sipariş vermeye başlicam şuan sadice kasaya karar veremedim kasayı seçtikten sonra kafamda başka sorun kalmıyo ama eğer sistemde göze batan bir parça varsa daha fiyat performansı bulunuyorsa söylerseniz mükemmel olur biraz aceleye getiriyorum çünkü 29 haziranda stajım başlicak ve iş için pc bana lazım.
 
Son düzenleme:
Yeni mesajlar Yeni Konu Aç  

   

SON KONULAR

Forum istatistikleri

Konular
1,221,057
Mesajlar
11,073,046
Üyeler
198,041
Son üye
hamzaoztrk
Geri
Top