Neler Yeni

Yardım 3000 DEVİRDE ARACIN TAMİR EDİLDİĞİ İDDİASI DOĞRU MU?

macelian

80+
Katılım
20 Aralık 2022
Mesajlar
374
Dahası  
Reaksiyon skoru
90
İsim
İsmail
Son günlerde gördüğüm bir video var belki bir çok arkadaş görmüştür. Videoda bahsettiği konu şu:
Ayda 1 kez aracınızı 3000 devirde 30 dk kullanırsanız dizel araçlarda partikül temizliği benzinli araçlarda katalizör temizliği olduğunu bir nevi aracınızı giderken tamir ettiğimizi iddia ediyor. Herhangi bir kaynak veya bilgili biri varsa sevinirim çok merak ettim.
 

ddy34

80+ Bronze
Katılım
27 Eylül 2021
Mesajlar
799
Dahası  
Reaksiyon skoru
488
İsim
Mert
Doğrudur. Özellikle dizel, benzinli araca göre düşük devirlerde daha çok tıkanır ve daha çok kurum bağlar. Yüksek devirde aracı açmak diye tabir edilir. 3.000 civarı devirde motor iç ısısı kurumları yakıp atıyor.
 

OZAN J

80+ Bronze
Katılım
13 Kasım 2021
Mesajlar
636
Dahası  
Reaksiyon skoru
258
İsim
OZAN TANKUŞ
Son günlerde gördüğüm bir video var belki bir çok arkadaş görmüştür. Videoda bahsettiği konu şu:
Ayda 1 kez aracınızı 3000 devirde 30 dk kullanırsanız dizel araçlarda partikül temizliği benzinli araçlarda katalizör temizliği olduğunu bir nevi aracınızı giderken tamir ettiğimizi iddia ediyor. Herhangi bir kaynak veya bilgili biri varsa sevinirim çok merak ettim.
Zaten aracı her gün kullanıyorsanız, gün içerisinde minimum 3000-4000 devirlerde (duruma gore) vites atmaya özen gösterin. Böylece tıkanma sorunu şehir içinde meydana gelmeyecektir. Ayda 3-4 kez çıkılıyorsa da keza aynı durum geçerli. Ama ben kafama göre takılayım 3-4 gün sonra bu işlemi yaparım dersenız de olur. Ama ilk yazdığım yöntem her zaman iyidir. Bizim 2012 model Doblonun başına geldi aynısı. İlk sahibi sadece inşaat işçilerini getir götür yapmış bu zamana kadar. biz aldık sorun yoktu. aradan 1 ay geçmedi araba çekmemeye başladı. Otobanda 2. veya 3. viteste gidiyorduk. Sabahları ilk 2-3 dk sorun yok. yada kontagı kapatıp acınca sorun olmuyor ama araba ileride kendini kitliyor. Şans eseri Motor ışığı yandı da öyle sorunu anladık. Biz manifolt temizliği yaptık ve sorun yok 3 senedir. EGR bakımı vs de yapılması gerekiyor. EGR sökülse arabanın ciğeri açılacak canlanacak ama sökemiyoruz işte :)
 
Son düzenleme:

ddy34

80+ Bronze
Katılım
27 Eylül 2021
Mesajlar
799
Dahası  
Reaksiyon skoru
488
İsim
Mert
Zaten aracı her gün kullanıyorsanız, gün içerisinde minimum 3000-4000 devirlerde vites atmaya özen gösterin. Böylece tıkanma sorunu şehir içinde meydana gelmeyecektir. Ayda 3-4 kez çıkılıyorsa da keza aynı durum geçerli. Ama ben kafama göre takılayım 3-4 gün sonra bu işlemi yaparım dersenız de olur. Ama ilk yazdığım yöntem her zaman iyidir. Bizim 2012 model Doblonun başına geldi aynısı. İlk sahibi sadece inşaat işçilerini getir götür yapmış bu zamana kadar. biz aldık sorun yoktu. aradan 1 ay geçmedi araba çekmemeye başladı. Otobanda 2. veya 3. viteste gidiyorduk. Sabahları ilk 2-3 dk sorun yok. yada kontagı kapatıp acınca sorun olmuyor ama araba ileride kendini kitliyor. Şans eseri Motor ışığı yandı da öyle sorunu anladık. Biz manifolt temizliği yaptık ve sorun yok 3 senedir. EGR bakımı vs de yapılması gerekiyor. EGR sökülse arabanın ciğeri açılacak canlanacak ama sökemiyoruz işte :)
3.000-4.000 devirler dizel için aracı sürekli kullanımda mahveder. Böyle saçma tavsiyeler vermeyin lütfen.
 

ddy34

80+ Bronze
Katılım
27 Eylül 2021
Mesajlar
799
Dahası  
Reaksiyon skoru
488
İsim
Mert
3000 devir hocam. 7000 devir yazmıyor orda lütfen.
Dizelde 5.000 devir bile çeviremezsin zaten. Atmosferik değil ki devir sevsin. Bahsedilen devir 2.800 - 3.000 olsa bir sorunu yok. Sadece fazla yakar. Arkadaş 3.500-4.000 lerde sürekli kullanımdan bahsediyor. Bu süreklilik 150.000km aşağı çeker rektifiye zamanını :)
 

OZAN J

80+ Bronze
Katılım
13 Kasım 2021
Mesajlar
636
Dahası  
Reaksiyon skoru
258
İsim
OZAN TANKUŞ
Dizelde 5.000 devir bile çeviremezsin zaten. Atmosferik değil ki devir sevsin. Bahsedilen devir 2.800 - 3.000 olsa bir sorunu yok. Sadece fazla yakar. Arkadaş 3.500-4.000 lerde sürekli kullanımdan bahsediyor. Bu süreklilik 150.000km aşağı çeker rektifiye zamanını :)
Bende aslında yazdığıma dikkat etmedim. Evet. Sürekli yüksek devir canına okur motorun :) Minimum 3000 devirde her zaman olmasa da vites atıyoruz. Motor soguksa düşük devir biraz sıkıntı. Sıcakken tıkanma durumu zor olur. Zaten herkes arada uzun yol yapıyordur. Uzun yolda eğer araç manuelse illa bağırttırıyoruz.Bu pek sorun değil. Şehir içi kullanıma dikkat etmemiz lazım sadece. Hadi hep birlikte Benzinli BMW ye geçiyoruz.
 
Top Bottom