Bir arabanın yıllık masrafı yakıt hariç 25 bin tl yi buluyor artık. Aylık 2 bin tl yapar yakıt hariç.
Bu yüzden çalışan için çok yüksek bir rrakam aslında hele birde ev kiraysa.
Bu parayı faize yatırmak sizce ne kadar mantıklı arabayı satıp tüm parayı yatırmak. Bu şekilde masrqfı olmaksızın yıllık getirisi ortalama 150 bin tl oluyor neredeyse. Gidersiz hemde.
Bir arabanın yıllık masrafı yakıt hariç 25 bin TL yi buluyor artık. Aylık 2 bin TL yapar yakıt hariç.
Bu yüzden çalışan için çok yüksek bir rrakam aslında hele birde ev kiraysa.
Bu parayı faize yatırmak sizce ne kadar mantıklı arabayı satıp tüm parayı yatırmak. Bu şekilde masrqfı olmaksızın yıllık getirisi ortalama 150 bin TL oluyor neredeyse. Gidersiz hemde.
Oha lan çok iyi hatta baya iyi araba hayatta 1 senede 200K kazandırmaz daha fiyatlar en tepede zaten.
Efsaneymiş o kadar param olsa net yatırırdım faize.
Kendi aracımızdan sayayım. Yıllık olarak ortalama böyle fiyatlar çıkabilir
Yakıtı saymıyorum dediğin gibi
700 bine bulunan araçlar
1)Megane 4
2) corolla
3) clio 5
4)Egea
5)Focus
6) Astra j
7) Bulursan golf leon , b7 passat
Yılda 10 bin km yapsın
Bakım maliyeti :
Dizel araçlar için 2000 lira üstü şuan da benzinlide yakında bu paralara gelir ( yağlar çok pahalı)
Son bakımda 4 disk 4 balata değişti (intte bulduğum en ucuz fiyat) 1600 lira
Temiz kullanırsan 50 60 bin km rahat rahat gider(diskler)
Lastikler 5 yıllık ve değişmesi lazım 4 5 bin lira o da tutar
Son saydığım şeyler her sene değişecek değil fakat bu yıl çıkanlar bunlar
Sigorta: 2012 model ve uzun süredir kazası olmayan araca 2000 lira sigorta çıktı ( plaka , ruhsat sahibi de etkiliyor)
Kasko: 2012 model passat b7
5600 lira kasko çıktı
Mtv: 1600 civarı bir mtv var
16 bin küsür yapıyor.
Aracın yılına bağlı sigorta kasko daha fazla çıkabilir. Saydığım araçların parçaları daha ucuz olabilir farkeder.
Ama en az 10 bin rahat rahat var
Oha lan çok iyi hatta baya iyi araba hayatta 1 senede 200K kazandırmaz daha fiyatlar en tepede zaten.
Efsaneymiş o kadar param olsa net yatırırdım faize.
Ben böyle düşünmüyorum açıkcası.
Araçtan araca değişiyor
Bayramdan sonra piyasa sürekli git gelli ve fiyatlarda en az 20 30 koydular. 670 680 bandındaki passatlar şuan 720 civarı( takip ettiğim için bunu örnek veriyorum)
B8lere de bakarsan 1 milyonu aşmış durumdalar. Şimdi koyuyor olabilir fakat uzun vadede baya bir fark var.
Yılbaşından önce 300lük 1.4 egealara da bakabilirsin.
Tamamen bayram öncesi sonrası canlanıyor sonra bir beklenti oluyor araba geliyor deniyor fiyatlar düşüyor satış bitiyor. 2 3 güne aynı paraya geri çekiyorlar.
Üst segmentte mercedesler fazlasıyla prim yapıyor. Bmwler de uzun süredir aynı fiyatlarda geziyor
Audi de üst segmentlerde piyasa aşırı canlı da değil
Tamamen alınan araca bağlı olabilir.
500e listeye yazılan arabaları 800 900den veriyorlar diyecek bir şey yok. Önemli bir örnek vereyim. Cherry tiggo 7 pro liste fiyatına bak bir de ilan fiyatlarına bak
Oha lan çok iyi hatta baya iyi araba hayatta 1 senede 200K kazandırmaz daha fiyatlar en tepede zaten.
Efsaneymiş o kadar param olsa net yatırırdım faize.
Oha lan çok iyi hatta baya iyi araba hayatta 1 senede 200K kazandırmaz daha fiyatlar en tepede zaten.
Efsaneymiş o kadar param olsa net yatırırdım faize.
700k yılda 190k getiriyor olabilir ama paranız tlde kaldığı için de Türkiye'nin enflasyonundan etkileniyorsunuz. Bu nedenle şu anki 700k nın 1 yıl sonraki 890k dan daha değerli olma ihtinali var. Tabi seçimler önümüzde o yüzden tam olarak mantıklı veya mantıksız diyemeyeceğim.
Kendi aracımızdan sayayım. Yıllık olarak ortalama böyle fiyatlar çıkabilir
Yakıtı saymıyorum dediğin gibi
700 bine bulunan araçlar
1)Megane 4
2) corolla
3) clio 5
4)Egea
5)Focus
6) Astra j
7) Bulursan golf leon , b7 passat
Yılda 10 bin km yapsın
Bakım maliyeti :
Dizel araçlar için 2000 lira üstü şuan da benzinlide yakında bu paralara gelir ( yağlar çok pahalı)
Son bakımda 4 disk 4 balata değişti (intte bulduğum en ucuz fiyat) 1600 lira
Temiz kullanırsan 50 60 bin km rahat rahat gider(diskler)
Lastikler 5 yıllık ve değişmesi lazım 4 5 bin lira o da tutar
Son saydığım şeyler her sene değişecek değil fakat bu yıl çıkanlar bunlar
Sigorta: 2012 model ve uzun süredir kazası olmayan araca 2000 lira sigorta çıktı ( plaka , ruhsat sahibi de etkiliyor)
Kasko: 2012 model passat b7
5600 lira kasko çıktı
Mtv: 1600 civarı bir mtv var
16 bin küsür yapıyor.
Aracın yılına bağlı sigorta kasko daha fazla çıkabilir. Saydığım araçların parçaları daha ucuz olabilir farkeder.
Ama en az 10 bin rahat rahat var
Mesaj otomatik birleştirildi:
Ben böyle düşünmüyorum açıkcası.
Araçtan araca değişiyor
Bayramdan sonra piyasa sürekli git gelli ve fiyatlarda en az 20 30 koydular. 670 680 bandındaki passatlar şuan 720 civarı( takip ettiğim için bunu örnek veriyorum)
B8lere de bakarsan 1 milyonu aşmış durumdalar. Şimdi koyuyor olabilir fakat uzun vadede baya bir fark var.
Yılbaşından önce 300lük 1.4 egealara da bakabilirsin.
Tamamen bayram öncesi sonrası canlanıyor sonra bir beklenti oluyor araba geliyor deniyor fiyatlar düşüyor satış bitiyor. 2 3 güne aynı paraya geri çekiyorlar.
Üst segmentte mercedesler fazlasıyla prim yapıyor. Bmwler de uzun süredir aynı fiyatlarda geziyor
Audi de üst segmentlerde piyasa aşırı canlı da değil
Tamamen alınan araca bağlı olabilir.
500e listeye yazılan arabaları 800 900den veriyorlar diyecek bir şey yok. Önemli bir örnek vereyim. Cherry tiggo 7 pro liste fiyatına bak bir de ilan fiyatlarına bak
Doğrudur da kral daha ne kadar artabilir bu fiyatlar temiz F30 lar 1.000.000 sonra başlıyor.
520 ler olmuş 1.200-1.300
Sıfır araba yok zaten ülkede.Bence zirve yaptı arabalar düşmez hayatta düşmez ondan eminim ama bir senede 200K artacağını düşünmüyorum.
Doğrudur da kral daha ne kadar artabilir bu fiyatlar temiz F30 lar 1.000.000 sonra başlıyor.
520 ler olmuş 1.200-1.300
Sıfır araba yok zaten ülkede.Bence zirve yaptı arabalar düşmez hayatta düşmez ondan eminim ama bir senede 200K artacağını düşünmüyorum.
Mesaj otomatik birleştirildi:
Reis 700Lük arabayı 1 sene sonra 900e satamazsın gibime geliyor.
He 1 buçuk 2 milyon verirsin belki.
Corsanın üstüne koyduğu paraya bak fordun üstüne koyduğu paraya bak anlarsın ne demek istediğimi
Ve dediğin gibi 5 kasalar 1.200 ken c serisi 1.500 civarı geziyor ve rakip bile değiller. Mercedes bu yönden daha fazla prim yapıyor diyorum
Sakin satıp öyle bir hata yapma faiz de 100k en fazla 130k olur ama herseyin fiyatı 2 katına çıkar ben ekonomi okuyorum şu enflasyonda sadece tüketip mal almak lazım para tutmamak gerek
Oha lan çok iyi hatta baya iyi araba hayatta 1 senede 200K kazandırmaz daha fiyatlar en tepede zaten.
Efsaneymiş o kadar param olsa net yatırırdım faize.
Doğru zamanda doğru yerde olmak lazım. Enflasyonun aşırı yükseldiği ve faizlerin sabit kaldığı bir ortamda faizde durmak saçma ama fiyatlar sabitleştiği zaman faiz mantıksız sayılmaz. Türkiye de en mantıklısı bence kur korumalı mevduat gözüküyor şuan yatırım tavsiyesi değildir.
Hem kur hem de faiz karı verebilen başka bir sistem yok (buna rağmen dolar yükseliyor burada tek sıkıntı merkez bankası ile serbest piyasa kurunun ayrışması) ama her zaman yatırım dağıtılmalıdır ve araba bir araçtır sadece yatırım olarak bakmamak lazım ki 2020-2021-2022 de alınan çoğu araba bugün 2x yaptı 2020 den alınan 3x 4x yapanlar var.
Kendi aracımızdan sayayım. Yıllık olarak ortalama böyle fiyatlar çıkabilir
Yakıtı saymıyorum dediğin gibi
700 bine bulunan araçlar
1)Megane 4
2) corolla
3) clio 5
4)Egea
5)Focus
6) Astra j
7) Bulursan golf leon , b7 passat
Yılda 10 bin km yapsın
Bakım maliyeti :
Dizel araçlar için 2000 lira üstü şuan da benzinlide yakında bu paralara gelir ( yağlar çok pahalı)
Son bakımda 4 disk 4 balata değişti (intte bulduğum en ucuz fiyat) 1600 lira
Temiz kullanırsan 50 60 bin km rahat rahat gider(diskler)
Lastikler 5 yıllık ve değişmesi lazım 4 5 bin lira o da tutar
Son saydığım şeyler her sene değişecek değil fakat bu yıl çıkanlar bunlar
Sigorta: 2012 model ve uzun süredir kazası olmayan araca 2000 lira sigorta çıktı ( plaka , ruhsat sahibi de etkiliyor)
Kasko: 2012 model passat b7
5600 lira kasko çıktı
Mtv: 1600 civarı bir mtv var
16 bin küsür yapıyor.
Aracın yılına bağlı sigorta kasko daha fazla çıkabilir. Saydığım araçların parçaları daha ucuz olabilir farkeder.
Ama en az 10 bin rahat rahat var
Mesaj otomatik birleştirildi:
Ben böyle düşünmüyorum açıkcası.
Araçtan araca değişiyor
Bayramdan sonra piyasa sürekli git gelli ve fiyatlarda en az 20 30 koydular. 670 680 bandındaki passatlar şuan 720 civarı( takip ettiğim için bunu örnek veriyorum)
B8lere de bakarsan 1 milyonu aşmış durumdalar. Şimdi koyuyor olabilir fakat uzun vadede baya bir fark var.
Yılbaşından önce 300lük 1.4 egealara da bakabilirsin.
Tamamen bayram öncesi sonrası canlanıyor sonra bir beklenti oluyor araba geliyor deniyor fiyatlar düşüyor satış bitiyor. 2 3 güne aynı paraya geri çekiyorlar.
Üst segmentte mercedesler fazlasıyla prim yapıyor. Bmwler de uzun süredir aynı fiyatlarda geziyor
Audi de üst segmentlerde piyasa aşırı canlı da değil
Tamamen alınan araca bağlı olabilir.
500e listeye yazılan arabaları 800 900den veriyorlar diyecek bir şey yok. Önemli bir örnek vereyim. Cherry tiggo 7 pro liste fiyatına bak bir de ilan fiyatlarına bak