Aracınız hiç motor kilitledi mi?

Kaan Lothbrok

80+ Bronze
Katılım
8 Aralık 2020
Mesajlar
1,687
Reaksiyon skoru
773
Daha önce motor veya arabanız krank kırma, conta yakma, motor bloğu çatlatma ya da kırma gibi rektefiye gerektiren bir arıza verdi mi? Verdiyse tecrübelerinizi paylaşır mısınız? Motor sağlığı için ne yapmalıyız?
 
Daha önce motor veya arabanız krank kırma, conta yakma, motor bloğu çatlatma ya da kırma gibi rektefiye gerektiren bir arıza verdi mi? Verdiyse tecrübelerinizi paylaşır mısınız? Motor sağlığı için ne yapmalıyız?
Bu durumlardan dolayı mı kilitledi bilmiyorum ama park halinde arkadan çarpınca motor kilitlenip yerinden kıpırdamadı ve çekici ile sanayiye gitti.(araç Toyota Corolla 2016 Manuel)
 
Bu durumlardan dolayı mı kilitledi bilmiyorum ama park halinde arkadan çarpınca motor kilitlenip yerinden kıpırdamadı ve çekici ile sanayiye gitti.(araç Toyota Corolla 2016 Manuel)
Sadece birinin arkadan çarpmasıyla motor kilitlemesi de garipmiş.
 
Arkadaşın Peugot Partneriyle gezinirken araba ambeleye kalkmıştı allahtan vitesi 5e atıp hemen olaya müdahale ettiydi
 
Ben hem Motor mezunu hem de sanayide yıllarca çalışmış ve üstüne bu dediğiniz vakaları yaşamış birisi olarak yardımcı olayım.

Aracın motor ömrünün uzun olması için en önemli faktörlerden birisi aşınmanın az olması bunun içinde yağlamadır. Ucuz kalitesiz yağ kullanmak,yağ değişimini aksatmak sürtünmeyi arttıracağı için boşluk oluşur ve pistonların kompresyonu düşer ve performans kaybına,yakıt tüketiminin artmasına ardından da arızalara neden olur.

Bakın daha yağsız çalıştırma kısmına gelmedim ki yağsız çalıştırmak aracın kanını çekmek demektir. Yağsız çalışan motor mutlaka darbe yer az da olsa çok ta olsa fakat tabi kullanılan mesafeye göre değişir atıyorum tamamen yağsız yarım saat çalıştırırsın çok yoğun sürtünme olur darbe yer fakat yatak sarmaz. Kısacası yağ bakımı motorun en önemli bakımıdır.

2. Subap ayarları çok önemlidir. İçeriye giren hava yakıt karışımının düzgün olması çok önemlidir hem yakıt tasarrufu açısından hem de motor sağlığı açısından.

3.Devirsiz araç kullanımı çok büyük etmendir. Mesela araç kaldırıken çok düşük gazsız kalkarsanız bir titreme yapar. Bu içerideki segmanların dönnesine ve hasarlara neden olacaktır. Çok yüksek devirde kullanmak piston kollarının aşırı baskıya uğramasıyla kol çıkartma dediğimiz olaya kadar gider. Devirli kullanın hangi vites gerekiyorsa onda kullanın çok fazla da sabit devirde bekletmeyin. Rölanti ayarını yaptırın.

4. Temiz yakıt kullanımı çok önemlidir karbüratörlü araçlarda karbüratör tıkanması,şu anki direkt enjeksiyonlu arabalarda enjektörlerin tıkanması,dizel araçlarda pompa ve enjektörlerin tıkanması kirlenmesine,enjektör işemesi dediğimiz yakıtın düzensiz gitmesinden kaynaklı conta yakmaya,silindir kapağı çatlatmaya kadar giden olaylarla karşılaşırsınız.

5.Su kontrolü ve hararet kontrolü. Aracın suyunu da yağı gibi kontrol etmeli,fanlarını radyatör temizliğini yapmalısınız. Hararet yapan araba conta yakar,kapak çatlatır vesaire.

6.Yarım debriyajda beklemek baskı balatayı daha çabuk bitirir. Şov için trafikte dur kalk milletin arkasına iyice dayan taciz et bilmem bayırda yarım debraj ileri geri hareketler baskı balatayı bitirmeye,motorda sese titreşime yakıtta artışa,çekişte düşüşe,vites geçişlerinde zorluğa neden olur.

Otomatik viteslerde ışıkta beklerken,10 sn den fazla bekleyeceğiniz yerlerde vitesi N ye yani boşa alın.

Eksta olarak hava filtresi çok önemlidir. Dizel araçlarda özellikle turbo patlaması çok meşhurdur yağ kaçağı falan olur genel nedeni budur. Krank kesmesine kadar gördüğüm sonuçları vardır.

Aklıma gelenler şu anlık bu şekildedir teşekkürler.
 
Kendi aracımızda sadece conta yanmıştı. 2002 palioydu. Termostat açmamıştı ve o ısıyla hararet yapıp 2 hortum patlatmıştı. Aslında hata bizdeydi. Uzun süre su ile çalışmış bir arabaya antifriz koyup hortumun patlamasını bekledik resmen. Elbet bir gün patlayacaktı fakat zamanlama yanlıştı.
Birde motor bitik bir linea almıştık. 650 kilometre yolda 8.5 litre yağ yakmıştı. Sonra da direk motor yaptık zaten.
Gördüğüm bu tarz olayları da resimli anlatacağım.
Screenshot_2022-02-02-01-48-39-369_com.miui.gallery.jpg



Screenshot_2022-02-02-01-48-44-358_com.miui.gallery.jpg

Araç 1.8 connect. 210 binde . 200 binden itibaren bakımlarını biz yapmaya başladık yemek dağıtım firmasında çalışan bir araba. Bir kaç ay önce iç triger değişmiş yani sözde. Araba yolda birden stop etmiş ve vurdurmaya çalışmışlar zaten çalışmamış ilk stop ettiğinde trigeri sıyırmış , (triger değişmemiş yeni değişse üstünde çizik dahi olsa yazı olurdu ve çatlak olmazdı.) Ve araba sibop eğdi.
IMG_20220202_021129.jpg

Ford Transit. Bu arabada hep x bir markadan yakıt alıyordu (ucuz olmasından kaynaklı)
Her şeyde ucuza kaçtıklarından ve enjektörler bozuk dediğimizde sonra yaptırırız dediklerinden dolayı piston eritti. Neden eritti?
Kötü yakıt enjektörü bozdu ve fazla işeyen enjektör pistonu eritti.
Screenshot_2022-02-02-01-46-46-485_com.miui.gallery.jpg

Bu arabanın geçmişini bilmiyorum ama bu da enjektörden dolayı piston eritti. Onun da nedeni kötü yakıt.
1 2 lira az vericem diye 20 25 bin tl masraf çıkarmak böyle bir şey.
IMG_20220202_021142.jpg

407 2.0 Hdi motor. Ne kadar belli oluyor bilmiyorum ama eksantrikler hem çizik hemde sarmış.
Viteste yüke bindirip eksantrik , krank kıranlar olabiliyor. Viteste ağır yüke bindirmemek lazım.
IMG_20220202_021154.jpg

IMG_20220202_021215.jpg

Bunu baya önceden foruma da atmıştım.
306 2.0 S16 motor otoban faresi olanlardan.
Ne kadar götürürse kafasıyla binilen bir araba ve susuz kalmış contayı yakmış.
Ve videoda olan ise 1.3 multijet doblo. Koldan dolayı pistonlar eşit denk gelmiyor . Araba sente atlıyor düzgün çalışmıyor.
Krank kesen bir range rover ve eksantrik kesen 1.8 connect vardı fakat resimlerini bulamadım.
Ucuz yağ , ucuz yakıt çoğu şeyin belası. Arabalarda her daim antifriz bulunmalı .
 
Kendi aracımızda sadece conta yanmıştı. 2002 palioydu. Termostat açmamıştı ve o ısıyla hararet yapıp 2 hortum patlatmıştı. Aslında hata bizdeydi. Uzun süre su ile çalışmış bir arabaya antifriz koyup hortumun patlamasını bekledik resmen. Elbet bir gün patlayacaktı fakat zamanlama yanlıştı.
Birde motor bitik bir linea almıştık. 650 kilometre yolda 8.5 litre yağ yakmıştı. Sonra da direk motor yaptık zaten.
Gördüğüm bu tarz olayları da resimli anlatacağım.
Alıntıyı görüntüle


Alıntıyı görüntüle
Araç 1.8 connect. 210 binde . 200 binden itibaren bakımlarını biz yapmaya başladık yemek dağıtım firmasında çalışan bir araba. Bir kaç ay önce iç triger değişmiş yani sözde. Araba yolda birden stop etmiş ve vurdurmaya çalışmışlar zaten çalışmamış ilk stop ettiğinde trigeri sıyırmış , (triger değişmemiş yeni değişse üstünde çizik dahi olsa yazı olurdu ve çatlak olmazdı.) Ve araba sibop eğdi.
Alıntıyı görüntüle
Ford Transit. Bu arabada hep x bir markadan yakıt alıyordu (ucuz olmasından kaynaklı)
Her şeyde ucuza kaçtıklarından ve enjektörler bozuk dediğimizde sonra yaptırırız dediklerinden dolayı piston eritti. Neden eritti?
Kötü yakıt enjektörü bozdu ve fazla işeyen enjektör pistonu eritti.
Alıntıyı görüntüle
Bu arabanın geçmişini bilmiyorum ama bu da enjektörden dolayı piston eritti. Onun da nedeni kötü yakıt.
1 2 lira az vericem diye 20 25 bin TL masraf çıkarmak böyle bir şey.
Alıntıyı görüntüle
407 2.0 Hdi motor. Ne kadar belli oluyor bilmiyorum ama eksantrikler hem çizik hemde sarmış.
Viteste yüke bindirip eksantrik , krank kıranlar olabiliyor. Viteste ağır yüke bindirmemek lazım.
Alıntıyı görüntüle
Alıntıyı görüntüle
Bunu baya önceden foruma da atmıştım.
306 2.0 S16 motor otoban faresi olanlardan.
Ne kadar götürürse kafasıyla binilen bir araba ve susuz kalmış contayı yakmış.
Ve videoda olan ise 1.3 multijet doblo. Koldan dolayı pistonlar eşit denk gelmiyor . Araba sente atlıyor düzgün çalışmıyor.
Krank kesen bir range rover ve eksantrik kesen 1.8 connect vardı fakat resimlerini bulamadım.
Ucuz yağ , ucuz yakıt çoğu şeyin belası. Arabalarda her daim antifriz bulunmalı .
Hocam KM KM'sine bakımlarını yaptırıyorum Connect'in. Her 10.000'de bir gidiyor. Castrol marka yağ kullanıyoruz. Benzini de ilk aldığımız zamandan beri OPET'den aldık hep. Sadece filtreleri 20.000'de bir değişiyor onun dışında yağları 10.000'de bir değiştiririz. Aracı genelde sabit devirlerde kullanıyoruz. Babam 2500 deviri geçmez ancak ben kullandığımda 3500'e kadar hatta 4500 ( kesici ) 'e kadar zorladığım oluyor ama kesiciye kadar nadir zorlarım. Aracım şuan 135.000'de. 1000 KM sonra bakıma gidecek. Kullanım şeklimize ve kullandığımız malzemelerde bir sorun var mıdır? Şu olay yanlıştır dediğiniz var ise lütfen uyarın. Malum günümüzde araçlar çok pahalı. :D
 
Hocam KM KM'sine bakımlarını yaptırıyorum Connect'in. Her 10.000'de bir gidiyor. Castrol marka yağ kullanıyoruz. Benzini de ilk aldığımız zamandan beri OPET'den aldık hep. Sadece filtreleri 20.000'de bir değişiyor onun dışında yağları 10.000'de bir değiştiririz. Aracı genelde sabit devirlerde kullanıyoruz. Babam 2500 deviri geçmez ancak ben kullandığımda 3500'e kadar hatta 4500 ( kesici ) 'e kadar zorladığım oluyor ama kesiciye kadar nadir zorlarım. Aracım şuan 135.000'de. 1000 KM sonra bakıma gidecek. Kullanım şeklimize ve kullandığımız malzemelerde bir sorun var mıdır? Şu olay yanlıştır dediğiniz var ise lütfen uyarın. Malum günümüzde araçlar çok pahalı. :D
Kullanım şeklinde pek sorun yok Babanın. Ama sen çok zorluyorsun geçen günde göstergeyi ışıl ışıl görmüştün. Cidden fazla zorlama yakıtı düşün biraz.
He birde Opet önermiyorum. Shell ve petrol ofisi kullanıyoruz memnunuz.
 
Kullanım şeklinde pek sorun yok Babanın. Ama sen çok zorluyorsun geçen günde göstergeyi ışıl ışıl görmüştün. Cidden fazla zorlama yakıtı düşün biraz.
He birde Opet önermiyorum. Shell ve petrol ofisi kullanıyoruz memnunuz.
Normalde bizim arabada kadran selamlama yoktur ama geçende bir selamladı beni kadran. :D
Mesajlar otomatik olarak birleştirildi:

Kullanım şeklinde pek sorun yok Babanın. Ama sen çok zorluyorsun geçen günde göstergeyi ışıl ışıl görmüştün. Cidden fazla zorlama yakıtı düşün biraz.
He birde Opet önermiyorum. Shell ve petrol ofisi kullanıyoruz memnunuz.
Bir kaç arkadaşım daha söylemişti su karıştırıyorlar diye.
 
Yeni mesajlar Yeni Konu Aç  

   

SON KONULAR

Forum istatistikleri

Konular
1,157,938
Mesajlar
10,436,143
Üyeler
183,921
Son üye
Mehmet Akif Ünal
Geri
Top