Asus Tuf A15 FA507RC Test Sonuçları ve Sorunlarım

Bumucan

80+
Katılım
11 Ocak 2021
Mesajlar
30
Reaksiyon skoru
7
Selamlar,


Yaklaşık 3 yıldır kullanmakta olduğum aşağıdaki özelliklere sahip laptopumla ilgili birkaç gözlemimi ve sorunumu paylaşmak istiyorum:


Laptop Özellikleri:


  • İşlemci: Ryzen 7 6800H
  • Ekran Kartı: RTX 3050 (80 + 15W)
  • RAM: 16 GB DDR5 4800 MHz tek kanal
  • Depolama: 512 GB Intel SSD (SSDPEKNU512GZ)

Geçtiğimiz günlerde OCCT testi yapmaya karar verdim. Bu fikre, MUX Switch’i aktif hale getirip G-Helper kullanarak sistem performansını gözlemlemek istemem sebep oldu. Testi şu ayarlarda gerçekleştirdim:


  • Turbo açık
  • Güç planı: High Performance
  • MUX Switch aktif

Test Sonuçları:​


  • İşlemci: 90°C sıcaklıkta sabit kaldı, 4 GHz frekansta çalıştı.
  • RAM: 63°C ve üzeri sıcaklıklarda çalıştı.
  • Ekran Kartı (RTX 3050): Testin başında 93W’a kadar güç tüketti ancak o seviyelerde çok dayanamadı ve 80 watt civarında takıldı
  • Herhangi bir oyun oynarken büyük ölçekli doku yüklenirken falan oyun drop yiyor istatistikten gördüğüm kadarıyla drop yediği an ekran kartı watt değeri çok düşüyor sonra düzeliyor tekrardan 80 watt civarına çıkıyor
  • furmark testinde en düşük 32 fps en yüksek 39 fps ortalamada ise 36 fps aldım normal sonuç mudur bilmem ? hotspot sıcaklığı maksimum 91 dereceyi gördü normal temp i ise 80 civarlarında takıldı ama öyle fps dalgalanması veya gpu kullanımında anormal bir durum görmedim
  • furmark vulkan'da ise değerler şu şekildeydi 67 fps ortalama 7 dakikada çok rahat bir şekilde hotspot 91 derecenin üstüne çıktı temp ise 86-90 civarında takıldı
  • 3dmark time spy sonucu
    1748365298078.webp
  • cinebench 23 testi turbo modda işlemci boost kapalı 85 derece limitli skoru bu
  • 1748368846154.webp





Ana Sorun (Lütfen Yardımcı Olun):​


Bilgisayarı açtıktan sonra ne zaman olacağı belli olmayan bir donma yaşıyorum. Bu sorunu video ile kayıt altına almaya çalıştım ancak yakalanamıyor. Oyun veya menü fark etmeksizin sistem bir anda:


  • FPS’i sert şekilde düşürüyor,
  • Sesleri robotlaştırıyor (donmaya bağlı ses bozulması oluyor).

Bu sorun genellikle bilgisayar açıldıktan sonraki ilk anlarda oluyor. Bilgisayar açık kaldıkça bir daha tekrarlanmıyor. Ancak neredeyse her açılışta bu sorunla karşılaşıyorum.


Bu nedenle cihazı SMS Infocom servisine verdim, anakart kontrolü yapıldı fakat sorun bulunamadı.
Ancak hâlâ bu sorun devam ediyor ve ciddi anlamda mağdurum.



Sizden ricam; bu yaşadığım sorunu daha net anlamam ve çözüm bulmam adına teknik yorum ve önerilerinizi iletmenizdir.


Teşekkür ederim.
 
Son düzenleme:
1. Öncelikle sorunum kullanımda mod farketmeksizin aniden bilgisayar kasmaya basliyor 1-2 saniye civarında kasmaya bağlı olarak hani kastiginda sesler robotiklesmeye başlar ya onun gibi şeyler oluyor ve bir sonraki açısıma kadar bu sorun bir daha yaşanmıyor ve aşırı yüksek sicaklikla çalışması
2. Mavi ekran 2 kere verdi hocam
Minidump dosyanızı paylaşın mavi ekranın neden verdiğini anlayalım ve sorunun hangi bileşende olduğuna bakalım
Mesajlar otomatik olarak birleştirildi:

1. Öncelikle sorunum kullanımda mod farketmeksizin aniden bilgisayar kasmaya basliyor 1-2 saniye civarında kasmaya bağlı olarak hani kastiginda sesler robotiklesmeye başlar ya onun gibi şeyler oluyor ve bir sonraki açısıma kadar bu sorun bir daha yaşanmıyor ve aşırı yüksek sicaklikla çalışması
2. Mavi ekran 2 kere verdi hocam
 
BU WİNDBG İLE ANALİZ EDİLMİŞ HALİ HOCAM
0: kd> !analyze -v
Loading Kernel Symbols
...............................................................
................................................................
................................................................
.................................................
Loading User Symbols
Loading unloaded module list
.......................
*******************************************************************************
* *
* Bugcheck Analysis *
* *
*******************************************************************************

CRITICAL_PROCESS_DIED (ef)
A critical system process died
Arguments:
Arg1: ffff9201f2e4f180, Process object or thread object
Arg2: 0000000000000000, If this is 0, a process died. If this is 1, a thread died.
Arg3: ffff9201f2e4f180, The process object that initiated the termination.
Arg4: 0000000000000000, Additional triage data.

Debugging Details:
------------------


KEY_VALUES_STRING: 1

Key : Analysis.CPU.mSec
Value: 3328

Key : Analysis.Elapsed.mSec
Value: 5075

Key : Analysis.IO.Other.Mb
Value: 16

Key : Analysis.IO.Read.Mb
Value: 1

Key : Analysis.IO.Write.Mb
Value: 23

Key : Analysis.Init.CPU.mSec
Value: 1421

Key : Analysis.Init.Elapsed.mSec
Value: 60523

Key : Analysis.Memory.CommitPeak.Mb
Value: 105

Key : Analysis.Version.DbgEng
Value: 10.0.27829.1001

Key : Analysis.Version.Description
Value: 10.2503.24.01 amd64fre

Key : Analysis.Version.Ext
Value: 1.2503.24.1

Key : Bugcheck.Code.LegacyAPI
Value: 0xef

Key : Bugcheck.Code.TargetModel
Value: 0xef

Key : CriticalProcessDied.ExceptionCode
Value: 0xf2f39180

Key : CriticalProcessDied.Process
Value: csrss.exe

Key : Dump.Attributes.AsUlong
Value: 0x21008

Key : Dump.Attributes.DiagDataWrittenToHeader
Value: 1

Key : Dump.Attributes.ErrorCode
Value: 0x0

Key : Dump.Attributes.KernelGeneratedTriageDump
Value: 1

Key : Dump.Attributes.LastLine
Value: Dump completed successfully.

Key : Dump.Attributes.ProgressPercentage
Value: 0

Key : Failure.Bucket
Value: 0xEF_csrss.exe_BUGCHECK_CRITICAL_PROCESS_f2f39180_nt!PspCatchCriticalBreak

Key : Failure.Hash
Value: {92893005-ae94-7d8d-5d95-251b9c3e6dc8}


BUGCHECK_CODE: ef

BUGCHECK_P1: ffff9201f2e4f180

BUGCHECK_P2: 0

BUGCHECK_P3: ffff9201f2e4f180

BUGCHECK_P4: 0

FILE_IN_CAB: 122824-10875-01.dmp

DUMP_FILE_ATTRIBUTES: 0x21008
Kernel Generated Triage Dump

FAULTING_THREAD: ffff9201f2f39180

PROCESS_NAME: csrss.exe

CRITICAL_PROCESS: csrss.exe

ERROR_CODE: (NTSTATUS) 0xf2f39180 - <Unable to get error code text>

BLACKBOXBSD: 1 (!blackboxbsd)


BLACKBOXNTFS: 1 (!blackboxntfs)


BLACKBOXPNP: 1 (!blackboxpnp)


BLACKBOXWINLOGON: 1

CUSTOMER_CRASH_COUNT: 1

STACK_TEXT:
fffffe85`bcec78b8 fffff806`a8b54b30 : 00000000`000000ef ffff9201`f2e4f180 00000000`00000000 ffff9201`f2e4f180 : nt!KeBugCheckEx
fffffe85`bcec78c0 fffff806`a8d5d6cf : ffff9201`f2e4f180 fffff806`a86546f4 00000000`00000000 ffff9201`f2e4f180 : nt!PspCatchCriticalBreak+0x128
fffffe85`bcec7960 fffff806`a8d5d067 : ffff9201`f2e4f180 ffff9201`f2e4f348 ffff9201`f2e4f180 00000000`00000000 : nt!PspTerminateAllThreads+0x27b
fffffe85`bcec79e0 fffff806`a8d5b041 : ffff9201`f2e4f180 00000000`00000001 ffff9201`f2f39180 ffff9201`f2e4f180 : nt!PspTerminateProcess+0xf7
fffffe85`bcec7a20 fffff806`a8a8d358 : ffff9201`f2e4f180 ffff9201`f2f39180 01db5920`400c7f61 00270000`00000009 : nt!NtTerminateProcess+0xd1
fffffe85`bcec7aa0 00007ffd`2b3bfca4 : 00000000`00000000 00000000`00000000 00000000`00000000 00000000`00000000 : nt!KiSystemServiceCopyEnd+0x28
000000f1`21fbf598 00000000`00000000 : 00000000`00000000 00000000`00000000 00000000`00000000 00000000`00000000 : 0x00007ffd`2b3bfca4


SYMBOL_NAME: nt!PspCatchCriticalBreak+128

MODULE_NAME: nt

IMAGE_NAME: ntkrnlmp.exe

IMAGE_VERSION: 10.0.26100.2605

STACK_COMMAND: .process /r /p 0xffff9201f2e4f180; .thread 0xffff9201f2f39180 ; kb

BUCKET_ID_FUNC_OFFSET: 128

FAILURE_BUCKET_ID: 0xEF_csrss.exe_BUGCHECK_CRITICAL_PROCESS_f2f39180_nt!PspCatchCriticalBreak

OSPLATFORM_TYPE: x64

OSNAME: Windows 10

FAILURE_ID_HASH: {92893005-ae94-7d8d-5d95-251b9c3e6dc8}

Followup: MachineOwner
---------

0: kd> .thread /r /p ffff9201f2f39180
Implicit thread is now ffff9201`f2f39180
Implicit process is now ffff9201`f2e4f180
Loading User Symbols
WARNING: .reload failed, module list may be incomplete

Minidump dosyanızı paylaşın mavi ekranın neden verdiğini anlayalım ve sorunun hangi bileşende olduğuna bakalım
Mesajlar otomatik olarak birleştirildi:


 
Son düzenleme:
BU WİNDBG İLE ANALİZ EDİLMİŞ HALİ HOCAM
0: kd> !analyze -v
Loading Kernel Symbols
...............................................................
................................................................
................................................................
.................................................
Loading User Symbols
Loading unloaded module list
.......................
*******************************************************************************
* *
* Bugcheck Analysis *
* *
*******************************************************************************

CRITICAL_PROCESS_DIED (ef)
A critical system process died
Arguments:
Arg1: ffff9201f2e4f180, Process object or thread object
Arg2: 0000000000000000, If this is 0, a process died. If this is 1, a thread died.
Arg3: ffff9201f2e4f180, The process object that initiated the termination.
Arg4: 0000000000000000, Additional triage data.

Debugging Details:
------------------


KEY_VALUES_STRING: 1

Key : Analysis.CPU.mSec
Value: 3328

Key : Analysis.Elapsed.mSec
Value: 5075

Key : Analysis.IO.Other.Mb
Value: 16

Key : Analysis.IO.Read.Mb
Value: 1

Key : Analysis.IO.Write.Mb
Value: 23

Key : Analysis.Init.CPU.mSec
Value: 1421

Key : Analysis.Init.Elapsed.mSec
Value: 60523

Key : Analysis.Memory.CommitPeak.Mb
Value: 105

Key : Analysis.Version.DbgEng
Value: 10.0.27829.1001

Key : Analysis.Version.Description
Value: 10.2503.24.01 amd64fre

Key : Analysis.Version.Ext
Value: 1.2503.24.1

Key : Bugcheck.Code.LegacyAPI
Value: 0xef

Key : Bugcheck.Code.TargetModel
Value: 0xef

Key : CriticalProcessDied.ExceptionCode
Value: 0xf2f39180

Key : CriticalProcessDied.Process
Value: csrss.exe

Key : Dump.Attributes.AsUlong
Value: 0x21008

Key : Dump.Attributes.DiagDataWrittenToHeader
Value: 1

Key : Dump.Attributes.ErrorCode
Value: 0x0

Key : Dump.Attributes.KernelGeneratedTriageDump
Value: 1

Key : Dump.Attributes.LastLine
Value: Dump completed successfully.

Key : Dump.Attributes.ProgressPercentage
Value: 0

Key : Failure.Bucket
Value: 0xEF_csrss.exe_BUGCHECK_CRITICAL_PROCESS_f2f39180_nt!PspCatchCriticalBreak

Key : Failure.Hash
Value: {92893005-ae94-7d8d-5d95-251b9c3e6dc8}


BUGCHECK_CODE: ef

BUGCHECK_P1: ffff9201f2e4f180

BUGCHECK_P2: 0

BUGCHECK_P3: ffff9201f2e4f180

BUGCHECK_P4: 0

FILE_IN_CAB: 122824-10875-01.dmp

DUMP_FILE_ATTRIBUTES: 0x21008
Kernel Generated Triage Dump

FAULTING_THREAD: ffff9201f2f39180

PROCESS_NAME: csrss.exe

CRITICAL_PROCESS: csrss.exe

ERROR_CODE: (NTSTATUS) 0xf2f39180 - <Unable to get error code text>

BLACKBOXBSD: 1 (!blackboxbsd)


BLACKBOXNTFS: 1 (!blackboxntfs)


BLACKBOXPNP: 1 (!blackboxpnp)


BLACKBOXWINLOGON: 1

CUSTOMER_CRASH_COUNT: 1

STACK_TEXT:
fffffe85`bcec78b8 fffff806`a8b54b30 : 00000000`000000ef ffff9201`f2e4f180 00000000`00000000 ffff9201`f2e4f180 : nt!KeBugCheckEx
fffffe85`bcec78c0 fffff806`a8d5d6cf : ffff9201`f2e4f180 fffff806`a86546f4 00000000`00000000 ffff9201`f2e4f180 : nt!PspCatchCriticalBreak+0x128
fffffe85`bcec7960 fffff806`a8d5d067 : ffff9201`f2e4f180 ffff9201`f2e4f348 ffff9201`f2e4f180 00000000`00000000 : nt!PspTerminateAllThreads+0x27b
fffffe85`bcec79e0 fffff806`a8d5b041 : ffff9201`f2e4f180 00000000`00000001 ffff9201`f2f39180 ffff9201`f2e4f180 : nt!PspTerminateProcess+0xf7
fffffe85`bcec7a20 fffff806`a8a8d358 : ffff9201`f2e4f180 ffff9201`f2f39180 01db5920`400c7f61 00270000`00000009 : nt!NtTerminateProcess+0xd1
fffffe85`bcec7aa0 00007ffd`2b3bfca4 : 00000000`00000000 00000000`00000000 00000000`00000000 00000000`00000000 : nt!KiSystemServiceCopyEnd+0x28
000000f1`21fbf598 00000000`00000000 : 00000000`00000000 00000000`00000000 00000000`00000000 00000000`00000000 : 0x00007ffd`2b3bfca4


SYMBOL_NAME: nt!PspCatchCriticalBreak+128

MODULE_NAME: nt

IMAGE_NAME: ntkrnlmp.exe

IMAGE_VERSION: 10.0.26100.2605

STACK_COMMAND: .process /r /p 0xffff9201f2e4f180; .thread 0xffff9201f2f39180 ; kb

BUCKET_ID_FUNC_OFFSET: 128

FAILURE_BUCKET_ID: 0xEF_csrss.exe_BUGCHECK_CRITICAL_PROCESS_f2f39180_nt!PspCatchCriticalBreak

OSPLATFORM_TYPE: x64

OSNAME: Windows 10

FAILURE_ID_HASH: {92893005-ae94-7d8d-5d95-251b9c3e6dc8}

Followup: MachineOwner
---------

0: kd> .thread /r /p ffff9201f2f39180
Implicit thread is now ffff9201`f2f39180
Implicit process is now ffff9201`f2e4f180
Loading User Symbols
WARNING: .reload failed, module list may be incomplete
Faceit yüklümüydü genelde bu hata program ve yazılım kaynaklı oluyor
 
hocam sorunun ssd de olduğunu ve bu kadar önemli olduğunu bilmiyordum teşekkürler. Böyle kronik bir sorunu mühendisler veyahut kalite kontrolcüler mi diyeyim her kimse kontrol ediyorsa inanılmaz bir ihmalkarlık yaptıkları belli oluyor . Ayrıca hocam size sorular sormak istiyorum ram değiştirdiniz mi ben bu içindeki sk hynix ramı satıp dual kit ram almak istiyorum ve sizin önereceğiniz bir ssd var mı ? samsung dan başka veya bu bilgisayarı satmalı mıyım gerçekten burnumdan getirdiler ne pcsi mutlu etti ne teknik servisi
Ram yeni sipariş verdim bayramdan sonra gelecek takacağım. Üzerindeki Sk Hynix rami neden satmak istiyorsunuz? 2. slotunuz boşta, uyumlu bir ikinci ram alıp bellek miktarını arttırabilirsiniz. Ssd olarak DRAM'li modelleri önerebilirim, performans açısından önemli olduğunu söylüyorlar. Ramdan kaynaklı bir şüpheniz varsa memtest86 gibi ram testlerini yapabilirsiniz. Yardımcı olacağım başka bir konu olursa sorabilirsiniz. İyi Bayramlar.
 
Ram yeni sipariş verdim bayramdan sonra gelecek takacağım. Üzerindeki Sk Hynix rami neden satmak istiyorsunuz? 2. slotunuz boşta, uyumlu bir ikinci ram alıp bellek miktarını arttırabilirsiniz. Ssd olarak DRAM'li modelleri önerebilirim, performans açısından önemli olduğunu söylüyorlar. Ramdan kaynaklı bir şüpheniz varsa memtest86 gibi ram testlerini yapabilirsiniz. Yardımcı olacağım başka bir konu olursa sorabilirsiniz. İyi Bayramlar.
çok teşekkürler yanıtınız için hayırlı bayramlar dilerim
 
Geri
Top