Çözüldü✓ Bios ekranında görünen ssd ler windowsta görünmüyor

Konuda ki ilk mesaja crystal disk görüntülerini de ekledim anlayıp ne olduğunu söyleyebilecek var mı?
 
Bu sabah win 10 dan win 11 e format attım ama bi hata sonucu m2 yerine hdd ye kurdum windowsu. Sonrasında tekrar format atıp m2 ye kurayım dedim ama ne yaparsam yapayım m2 ssd ler bir türlü gözükmüyor. Aygıt yöneticisi ve biosta gözüküyorlar ama başka hiç bir yerde yoklar. Sistem imzada.

Düzenleme: ssd ler crystal disk infoda da gözüküyor ama windowsta yok, bide görselini ekledim bağlantı tipinde bişe yazmıyor bu normal mi?
Alıntıyı görüntüleAlıntıyı görüntüleAlıntıyı görüntüle
Denetim Masası\Sistem ve Güvenlik\Depolama Alanlarına girip fotoğraf atar mısın?
 
Denetim Masası\Sistem ve Güvenlik\Depolama Alanlarına girip fotoğraf atar mısın?
Format ekranında diskpart list disk şeklinde ilerlediğimde hdd ve m2 ssdler gözüktü bende hemen 1TB olanı seçip sıfırladım fakat 500GB olanı yapmadım heyecandan. Format kısmında disk olarak artık 1TB olan ssd gözüküyordu fakat 500 olan hala gözükmüyordu. Şu an son durumda 1TB m2 ssd ve 1TB hdd gözüküyor fakat 500GB olan biosta gözüküp windowsta gözükmüyor.

1744466638914.png

Mesajlar otomatik olarak birleştirildi:

ayrıca dediğiniz yerde hata ibaresi olmasının anlamı nedir?
 
diskpart
list disk
select disk '0'(Change the number 0 by the number of the disk where you want to install Windows as listed in the previous command)
clean
create partition primary
exit
exit
 
diskpart
list disk
select disk '0'(Change the number 0 by the number of the disk where you want to install Windows as listed in the previous command)
clean
create partition primary
exit
exit
Hocam şu an takılı üç diksten iki tanesi sorunsuz görünüyor. Diskpart ve list disk şeklinde yapınca 1 TB M2 ve 1TB HDD gözüküyor ancak 512 GB M2 gözükmüyor. Başlarda 1 TB M2 de gözükmüyordu bu list disk yapıp görüntüledim üçünüde ama sadece 1 TB M2 yi silip Windows kurdum hemen. Keşke o an görmüşken 512 GB olanı da sıfırlasaydım. Sonra yaparım nede olsa gözüktü diye çok dikkat etmedim. Artık gözükmüyor. BIOS ayarlarından bişeyler yapsam sorun olmaz düzelir diye düşünüyorum. 512 GB olanı dönüştürücü ile kullanıyorum anakart veya dönüştürücü de sorun var mı diye dönüştürücü ile 256 GB bi M2 vardı onu taktım sorunsuz çalıştı. Hani 512 GB da sorun var gibi duruyor ama BIOS'ta falan gözüküyor.
 
Format ekranında diskpart list disk şeklinde ilerlediğimde hdd ve m2 ssdler gözüktü bende hemen 1TB olanı seçip sıfırladım fakat 500GB olanı yapmadım heyecandan. Format kısmında disk olarak artık 1TB olan ssd gözüküyordu fakat 500 olan hala gözükmüyordu. Şu an son durumda 1TB m2 ssd ve 1TB hdd gözüküyor fakat 500GB olan biosta gözüküp windowsta gözükmüyor.

Alıntıyı görüntüle
Mesajlar otomatik olarak birleştirildi:

ayrıca dediğiniz yerde hata ibaresi olmasının anlamı nedir?
Şu fotoğraftta 512 GB olan M2 için kaldır seçeneği çalışmıyor di mi?
Mesajlar otomatik olarak birleştirildi:

Eğer çalışmıyorsa Ayarları Değiştir yazana basıp fotoğraf atar mısın? Kusura bakma vizelerim vardı mesajına dönmeyi unuttum.
 
Şu fotoğraftta 512 GB olan M2 için kaldır seçeneği çalışmıyor di mi?
Mesajlar otomatik olarak birleştirildi:

Eğer çalışmıyorsa Ayarları Değiştir yazana basıp fotoğraf atar mısın? Kusura bakma vizelerim vardı mesajına dönmeyi unuttum.
Ayarları değiştire basınca kaldır seçeneği çıkmıştı sanırım. Kaldırayım mı?
Sorun değil inşallah vizeler güzel geçmiştir :)
 
Ayarları değiştire basınca kaldır seçeneği çıkmıştı sanırım. Kaldırayım mı?
Sorun değil inşallah vizeler güzel geçmiştir :)
Aynen kaldır de hocam. Vizelerde yaptık bir şeyler :D
 
Havuzu direkt sil yapabiliyor musun şuan?
Evet yukarıda havuzu sil yazısı tıklanabilir durumda
ayrıca uygulamasını indirdim sağlıkta sorun yazmıyor fakat kapasitesini 0 gb görüyor. chat gpt yazılımsal olduğunu düşünüyorum dedi
1744964062209.png

Mesajlar otomatik olarak birleştirildi:

Görünüşe göre TeamGroup'un S.M.A.R.T. aracını kullanarak SSD'nizin durumunu kontrol ettiniz. Bu ekran görüntüsünde birkaç önemli nokta dikkat çekiyor:


  • Model: SSD'niz düzgün şekilde tanımlanmış (TEAM TM8FPD512G).
  • Capacity: Burada "0.0 GB" görünüyor, bu da SSD'nin kapasitesinin algılanamadığını veya doğru bir şekilde yapılandırılmadığını gösteriyor.
  • Health Status: Sağlık durumu iyi (%94), bu da fiziksel bir sorun olmadığını işaret ediyor.

Ancak Capacity (Kapasite) kısmının "0.0 GB" olarak görünmesi, SSD'nin bölümlenmesiyle veya partition tablosuyla ilgili bir sorun olabileceğini gösteriyor. Şimdi çözüm adımlarına geçelim.




1. Firmware Güncellemesi


Ekranda görülen Firmware sürümü: H22124a
TeamGroup'un resmi web sitesinden en güncel firmware sürümünü indirip yüklemeyi deneyin. SSD'nin yeni bir firmware güncellemesi varsa, bu sorun çözülmüş olabilir. TeamGroup'un destek sayfasını kontrol etmek için şu linki kullanabilirsiniz:
TeamGroup Destek Sayfası




2. Diskin Partition Tablosunu Temizlemek (Disk Yönetiminde Görünmeyenler İçin)


  1. DiskPart Kullanımı:
    • Komut istemini Yönetici olarak açın.
    • Aşağıdaki komutları sırayla çalıştırın:
      nginx
      KopyalaDüzenle
      diskpart
      list disk
      • SSD burada görünmüyorsa, sorun hala sürüyor olabilir. Görünüyorsa:
      • vbnet
        KopyalaDüzenle
        select disk X (X, SSD'nin disk numarasıdır)
        clean
      • Bu işlem tüm verileri siler ve SSD'yi temizler.
  2. Partition Oluşturma:
    • Daha sonra SSD için yeni bir partition oluşturup biçimlendirin:
      pgsql
      KopyalaDüzenle
      create partition primary
      format fs=ntfs quick
      assign



3. Üçüncü Taraf Araçları Kullanma


  • MiniTool Partition Wizard veya AOMEI Partition Assistant gibi yazılımlar, Windows'un algılayamadığı diskleri tanıyabilir ve sorunları çözebilir.



4. Başka Bir Cihazda Test Edin


Eğer yukarıdaki adımlarla ilerleme kaydedemezseniz, SSD'nizi başka bir cihazda veya harici bir adaptörle test ederek çalışıp çalışmadığını kontrol edin.


Ekranda hala "Capacity" kısmı sıfır görünüyorsa, bu daha ciddi bir firmware veya denetleyici sorunu olabilir. Bu durumda TeamGroup ile iletişime geçmek gerekebilir.

Diskpart list disk yapınca da gözükmüyor bu arada
 
Evet yukarıda havuzu sil yazısı tıklanabilir durumda
ayrıca uygulamasını indirdim sağlıkta sorun yazmıyor fakat kapasitesini 0 gb görüyor. chat gpt yazılımsal olduğunu düşünüyorum dedi
Alıntıyı görüntüle
Mesajlar otomatik olarak birleştirildi:

Görünüşe göre TeamGroup'un S.M.A.R.T. aracını kullanarak SSD'nizin durumunu kontrol ettiniz. Bu ekran görüntüsünde birkaç önemli nokta dikkat çekiyor:


  • Model: SSD'niz düzgün şekilde tanımlanmış (TEAM TM8FPD512G).
  • Capacity: Burada "0.0 GB" görünüyor, bu da SSD'nin kapasitesinin algılanamadığını veya doğru bir şekilde yapılandırılmadığını gösteriyor.
  • Health Status: Sağlık durumu iyi (%94), bu da fiziksel bir sorun olmadığını işaret ediyor.

Ancak Capacity (Kapasite) kısmının "0.0 GB" olarak görünmesi, SSD'nin bölümlenmesiyle veya partition tablosuyla ilgili bir sorun olabileceğini gösteriyor. Şimdi çözüm adımlarına geçelim.




1. Firmware Güncellemesi


Ekranda görülen Firmware sürümü: H22124a
TeamGroup'un resmi web sitesinden en güncel firmware sürümünü indirip yüklemeyi deneyin. SSD'nin yeni bir firmware güncellemesi varsa, bu sorun çözülmüş olabilir. TeamGroup'un destek sayfasını kontrol etmek için şu linki kullanabilirsiniz:
TeamGroup Destek Sayfası




2. Diskin Partition Tablosunu Temizlemek (Disk Yönetiminde Görünmeyenler İçin)


  1. DiskPart Kullanımı:
    • Komut istemini Yönetici olarak açın.
    • Aşağıdaki komutları sırayla çalıştırın:
      nginx
      KopyalaDüzenle
      diskpart
      list disk
      • SSD burada görünmüyorsa, sorun hala sürüyor olabilir. Görünüyorsa:
      • vbnet
        KopyalaDüzenle
        select disk X (X, SSD'nin disk numarasıdır)
        clean
      • Bu işlem tüm verileri siler ve SSD'yi temizler.
  2. Partition Oluşturma:
    • Daha sonra SSD için yeni bir partition oluşturup biçimlendirin:
      pgsql
      KopyalaDüzenle
      create partition primary
      format fs=ntfs quick
      assign



3. Üçüncü Taraf Araçları Kullanma


  • MiniTool Partition Wizard veya AOMEI Partition Assistant gibi yazılımlar, Windows'un algılayamadığı diskleri tanıyabilir ve sorunları çözebilir.



4. Başka Bir Cihazda Test Edin


Eğer yukarıdaki adımlarla ilerleme kaydedemezseniz, SSD'nizi başka bir cihazda veya harici bir adaptörle test ederek çalışıp çalışmadığını kontrol edin.


Ekranda hala "Capacity" kısmı sıfır görünüyorsa, bu daha ciddi bir firmware veya denetleyici sorunu olabilir. Bu durumda TeamGroup ile iletişime geçmek gerekebilir.

Diskpart list disk yapınca da gözükmüyor bu arada
Havuzu sil yap hocam.
 
Geri
Top