Neler Yeni

BU OYUNU TEK KİŞİ YAPABİLİRMİ?

cnbskya

80+
Katılım
21 Ağustos 2023
Mesajlar
68
Dahası  
Reaksiyon skoru
74
İsim
Halim Can Başkaya
Merhaba, Game Developer olarak çalışan birisi olarak naçizane fikrimi söyleyeyim. Öncelikle bir oyunu oluşturan nitelikli insanları 3 kategori altında toplayabiliriz. Bunlardan ilki (Product & Designer) oyunun üretim sürecini, senaryosunu ve nelerin hangi önem sırasıyla devam edeceğini planlar. Diğer ve önemli bir etmen oyun için Assetleri(3D model ve 2D sprite) oluşturacak ART ekibi. 2D artist rolü oyun içerisinde UI(User Interface) kısmında bulunan bütün ögelerin tasarlanmasından sorumludur. 3D artist rolü ise oyundaki bütün 3D assetleri "Blender, Maya" vb. programlar kullanarak tasarlar boyar ve kullanıma hazır bir asset haline getirir. Game Developer ise bu 3 rolden sonuncusudur. Oyun için gelen bütün Assetleri artık yaşayan objeler haline getirir :) Bütün mekanikleri kodlar ve günün sonunda çalışır hale getirir.

Gelelim bir simulator oyunu yapabilir misin. Kısaca "Evet" yapabilirsin. Ancak bu ciddi bir süre maliyeti demek normalde en az 3 kişinin götürüp zaten uzun sürebilecek bir süreci tek başına ayrıca hiç bir kodlama deneyimin olmadan yapabilir misin? "Hayır". Ama dediğim gibi internette Hazır 3D ve 2D assetleri bulabileceğin siteler mevcut.

Diyelim ki 3D ve 2D assetleri bulurum kodlama tarafına girişmek istiyorum. Burada Unity Oyun Motoru ve c# kullanarak oyunu geliştirebilirsin. Unity ile beraber "Rider" veya "Microsoft Visual Studio" kullanarak kodlarını yazabilirsin. Bu programlar IDE olarak geçiyor literatürde.

Başarılar
 

Alihanyilmaz

80+ Bronze
Katılım
23 Kasım 2023
Mesajlar
1,088
Dahası  
Reaksiyon skoru
322
İsim
Alihan YILMAZ
Basit bir şey yaparsan, tek başına da rahat yaparsın. Yüzme bilmeden Manş denizini geçmeye kalkışırsan boğulursun. Oyun motorları bunun için var.

Ve, kimse üç hafta içinde Milyoner olmamış, unut orasını.

Anca kendin eğlenirsin.
 

KaaNFleX

80+
Katılım
16 Şubat 2023
Mesajlar
102
Dahası  
Reaksiyon skoru
31
İsim
Kaan
Merhaba, Game Developer olarak çalışan birisi olarak naçizane fikrimi söyleyeyim. Öncelikle bir oyunu oluşturan nitelikli insanları 3 kategori altında toplayabiliriz. Bunlardan ilki (Product & Designer) oyunun üretim sürecini, senaryosunu ve nelerin hangi önem sırasıyla devam edeceğini planlar. Diğer ve önemli bir etmen oyun için Assetleri(3D model ve 2D sprite) oluşturacak ART ekibi. 2D artist rolü oyun içerisinde UI(User Interface) kısmında bulunan bütün ögelerin tasarlanmasından sorumludur. 3D artist rolü ise oyundaki bütün 3D assetleri "Blender, Maya" vb. programlar kullanarak tasarlar boyar ve kullanıma hazır bir asset haline getirir. Game Developer ise bu 3 rolden sonuncusudur. Oyun için gelen bütün Assetleri artık yaşayan objeler haline getirir :) Bütün mekanikleri kodlar ve günün sonunda çalışır hale getirir.

Gelelim bir simulator oyunu yapabilir misin. Kısaca "Evet" yapabilirsin. Ancak bu ciddi bir süre maliyeti demek normalde en az 3 kişinin götürüp zaten uzun sürebilecek bir süreci tek başına ayrıca hiç bir kodlama deneyimin olmadan yapabilir misin? "Hayır". Ama dediğim gibi internette Hazır 3D ve 2D assetleri bulabileceğin siteler mevcut.

Diyelim ki 3D ve 2D assetleri bulurum kodlama tarafına girişmek istiyorum. Burada Unity Oyun Motoru ve c# kullanarak oyunu geliştirebilirsin. Unity ile beraber "Rider" veya "Microsoft Visual Studio" kullanarak kodlarını yazabilirsin. Bu programlar IDE olarak geçiyor literatürde.

Başarılar
çok sağolun teşekkür ederim bilgilendirdiğiniz için
Mesaj otomatik birleştirildi:

Basit bir şey yaparsan, tek başına da rahat yaparsın. Yüzme bilmeden Manş denizini geçmeye kalkışırsan boğulursun. Oyun motorları bunun için var.

Ve, kimse üç hafta içinde Milyoner olmamış, unut orasını.

Anca kendin eğlenirsin.
tamamdır
 
Yeni mesajlar Yeni Konu Aç      

SON KONULAR

Forum istatistikleri

Konular
1,038,929
Mesajlar
9,358,492
Üyeler
164,750
Son üye
Okan.okan
Top Bottom