Neler Yeni

Çözülemeyen Türk Telekom hız problemi

Katılım
14 Mayıs 2022
Mesajlar
272
Reaksiyon skoru
66
Merhaba arkadaşlar 1 yıldır yaşadığım ve çözemediğim bir problemim var.

İnternetim gün içinde download hızım 1-2 lere kadar düşüyor ve modem resetlemeden düzelmiyor bazen modem resetledikten sonra 5-6 kere hız testi yapıyorum ondan sonra normal hızlarımı görmeye başlıyorum (50).
Müşteri hizmetlerini defalarca aradım defalarca arıza kaydı açıldı. Müşteri hizmetleri kullandığınız kablolarda ya da modemde problem olabilir diyor fakat şöyle bir önemli nokta var wifi hızımda yavaşlıyor ayrıca SADECE DOWNLOAD hızım düşüyor ve ping JİTTER değerlerim artıyor UPLOAD hızım ne olursa olsun aynı değerlerini koruyor ( 10-11) değişiklik olmuyor. Kafayı yemek üzereyim gün içinde sürekli modem resle gelmesini bekle ızdırap olmaya başladı daha önce böyle bir problemim yoktu. Deprem sebebiyle adres değişikliği yaptıktan sonra bunu yaşamaya başladım.
Mesajlar otomatik olarak birleştirildi:

@dutemo hız düşüklüğü yaşadığım sırada hat değerlerimi SS olarak atacağım belki yardımınız dokunur
 
Daha önce benzer problem yaşayan yok mu arkadaşlar
 
Modem kaynaklı sorun yaşıyorsun garanti olsun diyorsan birinden bir modem al bir gün kullan. Modeminde yazılım sorunu veya donanım sorunu var yazılım soruysa en güncel yazılımı modeme yükle donanım sorunuysa yeni bir modem alman gerekebilir.
 
Modem kaynaklı sorun yaşıyorsun garanti olsun diyorsan birinden bir modem al bir gün kullan. Modeminde yazılım sorunu veya donanım sorunu var yazılım soruysa en güncel yazılımı modeme yükle donanım sorunuysa yeni bir modem alman gerekebilir.
Yeni modem denemedim fakat problemin modemden olduğunu düşünmüyorum. Kablo modem vs gibi sebeplerden oluyor olsa sürekli olarak problemi yaşarım diye düşünüyorum
 
Kablo uçu jakları yenileyin; ek yeri varsa kontrol edin yakla bağlayın. Splitter veya priz varsa kontrol edin. Ankastre kutunuzdan kablonuza bakın korozyon veya temassızlık var mı diye.
 
Modeme reset attığında hat değerlerine ve kablo bağlantılarına müdahale etmiş olmuyorsun sadece cihazın bilgilerini güncelliyorsun bir problemi çözmek istiyorsan konu açıp yardım istediğinde cevap verenlerin tavsiyelerini uygulamanı öneririm ayrıca 10 yıl Telekom altyapısında çalışmışlığım var.Yeni modem bile arızalı olabilirken denemeden bilemezsin modemin arızalı olup olmadığını.
 
Modeme reset attığında hat değerlerine ve kablo bağlantılarına müdahale etmiş olmuyorsun sadece cihazın bilgilerini güncelliyorsun bir problemi çözmek istiyorsan konu açıp yardım istediğinde cevap verenlerin tavsiyelerini uygulamanı öneririm ayrıca 10 yıl Telekom altyapısında çalışmışlığım var.Yeni modem bile arızalı olabilirken denemeden bilemezsin modemin arızalı olup olmadığını.
Asabiyetinin sebebini çözemedim. Geçmiş mesleğine saygım var. Türk Telekom Akademi belgeli Elektronik Haberleşme Teknikeriyim :). Kendi bilgilerimle problemi bulamadığım için konu açtım. Modem ile alakalı olmadığına eminim, modem yazılım güncellemelerini otomatik olarak alıyor manuel bir güncelleme seçeneği bulunmamakta saygılar.
Mesajlar otomatik olarak birleştirildi:

Kablo uçu jakları yenileyin; ek yeri varsa kontrol edin yakla bağlayın. Splitter veya priz varsa kontrol edin. Ankastre kutunuzdan kablonuza bakın korozyon veya temassızlık var mı diye.
Ethernet kablomu yeniledim , splitter yok, ev içine gelen hat kablosunun ekini yeniledim. Müstakil ev ankastre yok.
 
Son düzenleme:
Daha önce benzer problem yaşayan yok mu arkadaşlar
Büyük ihtimalle CRC sorunu, hat değerlerinden o olup olmadığı anlaşılır. Bu sorundan çok çektim ama çözümü nedir bilmiyorum. Modeme reset atmak yerine DSL kablosunu söküp takmak da düzeltiyordu CRC yi.
 
Geri
Top