Rotangar
80+ Silver
- Katılım
- 6 Kasım 2020
- Mesajlar
- 2,907
Dahası
- Reaksiyon skoru
- 1,082
- Konum
- Anime Kızı Cennetinde
- İsim
- Efe
- İlgilendiği Kategoriler
- Bilgisayara ve yazılıma dair her şey
Güzel inceleme olmuş.Merhabalar,
Her iki oyunu fazlasıyla oynamış olup Valorant'ta neredeyse en yüksek rütbeye gelmiş bulunmakta olup CS:GO'da ise şu anda mevcut bulunan rekabetçi modunda kazanılan rütbeleri sonuna kadar tamamladım.
2015'ten beridir CS:GO oynuyorum ve şunu rahatlıkla söyleyebilirimki "Prime matchmaking" ile hile sorunu neredeyse tamamen çözüldü, 2017 ve 2018 yıllarında CS:GO oynayanlar kesinlikle net bir "mge" adı verilen halk dilinde "çift keleş" rütbesinden yukarı çıkmak neredeyse imkansızdı her 5 maçın 3 tanesinde kesinlikle hile geliyordu ki bu da CS:GO'nun şu anda bile "CS ölüyor mu?" "CS bitti mi?" "CS komple hile dolu" gibi soruları getirdi ki oyunun sonunun gelmesi yakın gibi gözükmüyor ancak Valve şirketi yine o tarihte yeni bir özellik getirdi "Prime beta" diye 21 seviye olan her oyuncu Prime özelliğine hak kazanıyordu. Bu "Prime" ayrıcalıklarının tek hedefi daha yeni CS:GO satın almış herhangi bir hesabı daha önceden beridir oynayan oyuncularla eşleştirmeye girmesini engellemek. Bu da taze hesabı yasak yemiş birisinin o tarihte 24TL ödeyerek tekrardan hesap alıp başkalarının oyunlarını mahfetmesini bir nebze önlemişti denebilir çünkü 21 seviye olana kadar çok uzun zaman geçiyor ve (yaklaşık 4-5 hafta alabiliyor belki daha uzun) bu hile kullanan kişinin "Overwatch" adı verilen oyuncular tarafından yine şüpheli olan oyuncuların oynayışlarını inceledikleri modda Prime moduna erişmeden yakalanmalarını sağlayabiliyordu. Ardından geçen 2019 ve 2020 senelerinde Valve anti cheat üzerinde yapılan geliştirmeler sonucunda ve oyundaki hilelerin kullandığı açıkların kapatılmasıyla birçok oyuncunun hesabı yasaklanmıştı. Belki bazıları hatırlar yerli ve yabancı forumlarda o dönemde birçok oyuncu "haksız yere Steam hesabım VAC ban yedi" diye çeşitli çeşitli başlıklar veya konular açıldı. Geçmişte olan bu kadar günümüze geldiğimizde ise oyun geçmişe kıyasla çok daha temiz ve düzgün son 2 senedir "DMG" ve "global" arasında oynayan birisi olarak söylüyorum Valve tarafından doğrulanmamış 3. parti enjekte yazılımlar kullanmayan ve temiz bir güven faktörüne sahip kişilerin oyunlarında hile sayısı neredeyse yok denecek kadar az, birçok kişi bu duruma inanmayabilir ben genellikle CS:GO'nun özelliği olan lobiyi 5 kişiye tamamlamak için oyun aratan kişilerin ya davet ederek veya davetlerinj kabul ederek oynuyorum ve gördüğüm kadarıyla, Türk oyuncularının oyunlarda egolarının o kadar yüksek olması sebebiyle hiç yenilmediklerini, yenilemeyeceklerini, rakibin onlardan iyi olduğunu kabul edemeyecek kadar korkak olduklarını ve bu egoları yüzünden yenilgiyi hazmedemeyip hile açtıklarını gördüm ve bu gördüklerimin doğrultusunda Türk oyuncularının genelinin hile konusunda biraz paranoyak olduklarını anladım. Bu duruma verebileceğim en iyi örnek oynadığımız takım ct iken rakip ile skorumuz 10'a 5 gerideydi ve biz maalesef deyim yerindeyse karşı takıma ağlıyorduk ardından devre arası gelip rakip takımla yer değiştirdiğimizde maçın kazanan tarafı biz olup daha önceden bizim ağladığımız takımdaki Türkler bu sefer bize ağlamaya başladılar. Yani anlatmak istediğim şu günlerde biz Türkler oynadığımız maçlarda belki gururumuza yediremediğimiz için rakip takımda olan iyi oyuncuları kötülemeye çalışıyoruz. Ancak bunun sonucunda hile yok demiyorum ve kimseyi kötülemiyorum bilginiz olsun.
Valorant'a hile konusunda pek bir şey diyemeyeceğim açıkçası tıkırında çalışıyor bazen radarından bir takıp açıkları kaçirabiliyor ancak hileden daha çok Riot'un smurf oyuncular ile ilgili problemi daha büyük her ne kadar dereceli maçları 23 seviyeye (seviyeyi doğru hatırlamıyorum) gelene kadar dereceli maçlara girişini her ne kadar engellemeye çalışsada sınırsız sayıda açılan bir bedeli olmayan Valorant hesabı herhangi bir diğer (aynı rütbe grubunda olan diğer oyuncuları kastediyorum) oyuncularla eşleşebiliyor tabii ki bu durum biraz tatsız siz gümüşten daha yeni altın olmuşken arkadaşları ile eğlencesine giren ölümsüz 2 bir rakip oyuncu zevkinizi kaçırabiliyor.
Bu durumlar bir yana Valve'ın yaptığı oyunların her ne kadar insanlar tarafından henüz net olarak keşfedilmemiş daha doğrusu farkına varılamamış bir özelliği var. Bu özellik Half-Life oyunun çok oyunculu modunun oynayan oyuncular tarafından kişilerin kendilerine ait sunucularda oyunun kurallarını ve oynanışını kendi isteklerine göre düzenleyip "modlayabilmesi" ve oyunun kitlesinin yine o oynadıkları oyunu devir daim ettirmeleri. Valve'ın yaptığı Steam atölyesine sahip olan 3 çok oyunculu oyunu var bunlar; DotA 2, CS:GO ve Team Fortress 2. bu oyunlardaki kozmetik, skin, görünüş eşyası ve haritalar (bazı resmi haritalar) o oyunun topluluğu tarafından oluşturulup yine o oyunun atölyesinde diğer oyuncuların oyları ile en çok oyu alan skinler oyuna bir sonraki koleksiyonda ekleniyor. Bu konuda pek güvenmiyorsanız ister CS:GO için Steam atölyesinden skinleri bulup yayın tarihlerine bakar ve çıktığı kasanın yayın tarihine bakabilirsiniz, Team Fortress 2 içinse hem atölye hem de sfm ile yapılan TF2'nin topluluk animasyonlarında gözüken kozmetikleri kontrol edebilirsiniz bunlar oyuna Valve'ın dağıttığı "saxxy awards" isimli ödülünü alan animasyonlardan ekleniyor. DotA 2 içinse yine atölye. Ayrıyeten CS:GO'da bulunan resmi veya yeni bir operasyondan sonra gelen her iki harita tamamiyle topluluk yapı mıdır sadece resmi haritalar turnuvalarda denge oluşturabilmesi amacı ile Valve tarafından tekrardan düzenlenerek oyuna sunulmuştur. Ayrıyeten CS:GO'ya özel olarak Steam atölyesinde topluluk tarafından yapılmış ciddi ciddi hikâyeye sahip oynanabilir CS'den bağımsız haritalar var.
Riot tarafında maalesef kendileri yapıp oyunculara sunuyorlar bu da bir takım yapımcı ekip kurum onları işe almak demek, işe alım demek maaş demek, maaş demek masraf demek, masraf her ay zarar getirir ama bir gerçek var Riot silah görünüşlerini yaparken cidden yapıyor skinleri oylayan ekibinde zevkleri var açıkçası boş değil.
Valorant her ne kadar küçük boyutlarda mekan haritasına sahip 5'er kişili iki takımdan oluşan birinin bomba kurup diğerinin bu bombanın kurulmasını ya önleyip engellediği veya engelleyemeyip bu bombayı güvenli bir şekilde zararsız hale getirmeye çalıştığı bir oyun olup CS:GO'ya benzese de aslında aralarında dağlar kadar fark var hem mekanik hem de oynanış olarak.
Bu farkların en başında oyunda karakter seçmek ve o maç boyunca seçilen karakterle oynamak zorunda olmak geliyor. Hepimizin bildiği gibi bu CS:GO'da yok olmamasının bir yana oynamak için herhangi bir özel yetenek alamıyorsunuz bunun yerine taktiksel bombalar alıp bunları kullanıyorsunuz. CS:GO'da kullandığınız bombalar oyunu zaman zaman çok fazla etkilese de rakip yetenekli ise eğer dengede çok fark olmaz ancak Valorant'ta seçilen karakterlerin sahip oldukları yetenekler oyunun seyirini tamamiyle değiştirip hiç ummadığınız kişilerin kazanmasını sağlayabilir.
Bir diğer farklılık ise grafiksel olarak CS:GO'da model ve doku detayları Valorant'a göre çok daha fazla ve her ne kadar çok benzemese de gerçekliği andırabiliyor. Ancak Valorant'ta bulunan modeller ve dokular pastel renkleri gibi olduğu için karakter modelleri daha belirgin gözüküyor ve Valorant'ta olan bir başka özellik rakip oyuncuların karakterlerin dış renkleri ile parlamaları CS:GO'nun "parçalanmış ağ operasyonu" ile gelen ajan görünüşlerinin bazı haritaların belli yerlerinde saçma şekilde kamufüle olmasına karşın bir artı.
Bir başka farklılık ise kesinlikle oynanışta kendini belirgin ediyor ki bu oyunların yapıldığı motorlardan kaynaklanır (bu kısım kişiden kişiye değişir, oyunlardaki motorlar fiziği, görseli, oynanışı ve modelleri etkiler. Mesela RDR2, Max Payne, Half-Life 2, Serious Sam, Call of Duty bu oyunları oynayanlar bilir "verebileceğim en iyi örneklerdi" bu oyunlardaki hissiyat ve kontrol ettiğimiz karakter seri hareket eder hızlı gibidir ne sıkıcak kadar yavaş ne de zevk kaçıracak kadar hızlıdır ancak Resident Evil 4(başka re oyunu değil özellikle bu) veya Insurgency Sanstorm'un silah kullanımı diğer oyunlara göre çok hantal kalıp hiçbir zevk vermeyebilir veya kimisine göre tam tersi olabilir bu yüzden bu durum için yargılamayın ben burada genel bir karşılaştırma yapacağım) bu kaynaklanan sorunlardan bir tanesi fizik CS:GO fiziği görebildiğimi kısıtlı şey var bunlar; bombalar, yere düşen imha kitleri, yere düşen C4, silah ve ölen karakterler. CS:GO'da öldürdüğünüz her bir kişinin cesedi merminin geldiği yönün tersine hareket ediyor veya yapılan son duruma göre tepki veriyor mesela birisi tam vurulduğunda zıpladıysa havaya gitmeye devam edip çuval gibi yere düşüyor bu oyuna görsel bir renk katarken biraz dikkat dağınıklığı verebiliyor. Valorant'ta vurduğunuz karakter merminin tersine yığılıyor. CS:GO'da yere atılan bomba bir süre sekebiliyor bunun en iyi örneği Dust 2'a shorttan girerken bomba taşıyıcısı AWP ile vurulursa C4'ün sekerek ct başlangıcına düşme ihtimali var (short deyince middeki yer aklınıza gelmesin orası catwalk) Valorant'taki spike yine bu durumda biraz daha minimalist kalmış açıkçası yere düşünce veya ölüp düşürünce sadece düşüyor başka olayı yok yine silahlarda aynı CS:GO'da olanın tersine patlamadan etkilenmiyorlar ve öylece yerli yerinde duruyor.
CS:GO'nun optimizasyonu Valorant'a kıyasla daha iyi hatta AMD'nin yeni çıkarttığı driver güncellemeleri sebebiyle Valorant'ta FPS kaybı yaşanabiliyor.
CS:GO'da resmi turnuvalar haricinde küçük yerel veya çaplı toplukuk turnuvalarının yanı sıra FACEIT, ESEA, esl gibi birçok turnuvada boy gösterebileceğiniz çeşitli siteler ve yerler var. Valorant resmi turnuvalar ve Riot anlaşmalı turnuvalar harici bir şey yok ancak profesyonel kariyer için açıkçası Riot CS:GO'ya göre daha önde çünkü küresele açık bir 1. oyuncudan sonuncu ımmortal 1'e kadar bir tablo var ama yine de valoranttada her takımın seçimi radyant oluyor. Bu durum CS:GO'da daha komplike ve zor bir hal alıyor amatör bir takımla turnuvada boy göstereceksiniz veya FACEIT'te FPL-C ye davet alıp FPL'e çıkma hakkı kazanacaksınız FPL-C ye çıksanız bile takım daveti gelir.
Eklemeyi unutmuşum CS:GO'da toxic oyuncuları yine diğer oyuncular raporlayarak diğer oyuncuların oyunlarına raporlanan kişi geldiğinde otomatik sistem tarafından susturuluyor. Valorant'ta en başta öyle bir tip varsa kestiremiyorsunuz.
Güzelce derleyelim.
CS:GO
+Prime dereceli ile smurf yok.
+Daha detaylı model doku.
+Steam atölyesi.
+Topluluk sunucuları.
+Özel haritalar.
+Steam pazarı.
+Daha geniş turnuva yelpazesi.
+El bombaları.
+Overwatch
+Source Engine.
+Otomatik rapor ile oyuncu susturma.
-Hile sorunsalı.
-Ajan seçimi ve yetenek.
-Toxiclik (en çok FACEIT'te görünüyor bence)
Valorant.
+Daha iyi anti cheat.
+Özel animasyonlu kaplamalar.
+Küresel 1.lik tablosu.
+Unreal Engine 4
+Ajan seçimi ve yetenek.
+Minimalist grafik.
-Tır gibi olan operatör.
-Smurf
-Toxic kitle.
-Topluluk öğeleri.
-Özel sunucular.
Lütfen düzgün bir dille fikirlerinizi belirtinki şu muhabbete hep beraber son noktayı koyalım çünkü böyle olmuyor herkes bir başkasına diğerini kötülüyor bu da beni artık rahatsız etmeye başladı.
Siz "sen çok mu biliyorsun?" diye bana sövmeden söyleyeyim. 6000+ saat dolu dolu CS:GO oynadım, Valorant'ı ise;
2. bölüm kısım 2'de başladım.
2. bölüm kısım 3Te'ün sonunda bıraktım.
3. bölüm kısım 3'te tekrar başladım.
4. bölüm kısım 2'nin başında bıraktım.
Bu süre sonucunda elmas 3'e kadar geldim devamını getirmedim.
Okuduğunuz için teşekkür ederim, saygılarımla. Son kısımda değil hiçbir yerde hiçbir şkeilde kendimi övmeye çalışmadım sadece başıma geleceklerden en başta kurtulmak istedim hata ettiysem affola.