Eren Güven
80+ Gold
- Katılım
- 1 Mart 2023
- Mesajlar
- 6,807
Dahası
- Reaksiyon skoru
- 3,756
- Yaş
- 28
- İsim
- Eren Güven
Arkadaşlar bugün 5200 mhz cl 40 değerine sahip 2x16 corsair ramlerimi 6000 mhz cl30 değerine sahip xpg ramlerle değiştirdim. Eski ramleri sökmeden önce yaptığım testlerde ekran görüntüsü almadığım için maalesef görsel paylaşamayacağım. (incelemeyi paylaşmak sonradan aklıma geldi )
Not: Bütün karşılaştırmalar oyunların aynı ortamlarında ve benzer hareketler yapılarak yapılmıştır.
Her neyse, ramleri sökmeden önce kıyas yapabilmek için Deathstranding Director's Cut, RDR 2, Police Simulator ve The Last of Us Part I oyunlarında FPS'lere ve ram kullanımlarına bakmıştım.
1. Death Stranding: 5200 mhz kitle oyun içerisinde 1080p full her şey ultra olacak şekilde 194-208 arası FPS alıyordum ve Ram kullanım değeri anlık olarak 11879 mb idi. 6000mhz cl30 kitle oyunun aynı sahnesine giriş yaptığımda aynı grafik ayarlarında aldığım FPS değerleri minimum 210 maximum 232 şeklinde oldu. Ram kullanım değeri ise 11740 mb gibi bir değere düştü. (çoğu oyunda arada 40-100 mb civarlarında farklar var.)
2. RDR2: Kenar yumuşatma cart curt her şey köküne kadar açık olduğu halde oyunun en son save'inde kaldığım noktada eski ramlerimle 150 ve 178 arasında değişen fps ler aldım. Bu testi yaklaşık 1dk boyunca etrafta deli gibi koşarak yaptım. Her neyse yeni kitle yaptığım testte ise minimum 158, maximum 194 fps ye ulaştım ki yine aynı şekilde aynı noktada sağa sola koşarken aldığım değerler bunlar. (bir iki el de komşunun atına ateş ettim.)
3. Police Simulator: Optimizasyon nedir bilmeyen bu oyunda sokakta boş boş gezinirken fps değerlerim eski kitte 140-165 arasında geziyordu. Yeni kitle yaptığım testte ise 147-170 arası fps değerlerine ulaşabildim.
4. The Last of Us Part I: Bu oyunda fps değerleri gerçekten çok değişken. Eski 5200 mhz lik kit ile kapalı ortamlarda 190-205 arası fps alırken vahşi doğadaki kısa gezintimde fps değerleri 160-174 dolaylarındaydı. Yeni ramlerle yapılan testlerde ise kapalı ortamda (tünel) 205-220 fps lere ulaşırken dışarı çıktığımda fps 172-187 arasında değişti.
Not: Bütün karşılaştırmalar oyunların aynı ortamlarında ve benzer hareketler yapılarak yapılmıştır.
Her neyse, ramleri sökmeden önce kıyas yapabilmek için Deathstranding Director's Cut, RDR 2, Police Simulator ve The Last of Us Part I oyunlarında FPS'lere ve ram kullanımlarına bakmıştım.
1. Death Stranding: 5200 mhz kitle oyun içerisinde 1080p full her şey ultra olacak şekilde 194-208 arası FPS alıyordum ve Ram kullanım değeri anlık olarak 11879 mb idi. 6000mhz cl30 kitle oyunun aynı sahnesine giriş yaptığımda aynı grafik ayarlarında aldığım FPS değerleri minimum 210 maximum 232 şeklinde oldu. Ram kullanım değeri ise 11740 mb gibi bir değere düştü. (çoğu oyunda arada 40-100 mb civarlarında farklar var.)
2. RDR2: Kenar yumuşatma cart curt her şey köküne kadar açık olduğu halde oyunun en son save'inde kaldığım noktada eski ramlerimle 150 ve 178 arasında değişen fps ler aldım. Bu testi yaklaşık 1dk boyunca etrafta deli gibi koşarak yaptım. Her neyse yeni kitle yaptığım testte ise minimum 158, maximum 194 fps ye ulaştım ki yine aynı şekilde aynı noktada sağa sola koşarken aldığım değerler bunlar. (bir iki el de komşunun atına ateş ettim.)
3. Police Simulator: Optimizasyon nedir bilmeyen bu oyunda sokakta boş boş gezinirken fps değerlerim eski kitte 140-165 arasında geziyordu. Yeni kitle yaptığım testte ise 147-170 arası fps değerlerine ulaşabildim.
4. The Last of Us Part I: Bu oyunda fps değerleri gerçekten çok değişken. Eski 5200 mhz lik kit ile kapalı ortamlarda 190-205 arası fps alırken vahşi doğadaki kısa gezintimde fps değerleri 160-174 dolaylarındaydı. Yeni ramlerle yapılan testlerde ise kapalı ortamda (tünel) 205-220 fps lere ulaşırken dışarı çıktığımda fps 172-187 arasında değişti.