Valla bilmiyorum sırf inancımı geliştirmek ve onu anlamak için arapça gibi bi dili temelden öğrenmem gerekiyorsa bu kitabın evrenselliği sorgulanır ve evrensel olmayan bi kıtaba sahip bi din evrensel olamaz(açık açık imkansız) ve bölgesel(kıtasal vs). Ömrüm boyunca araplardan nefret etmişimdir şimdi gel sırf din için arapça öğren bu şey babasını ermeni isyanında ölmüş bi türke inandığın tanrının dinini öğrenmek için ermenice öğren demek gibi bişe. Hem öyleyse arap bi ülkede doğup arapça ana dilli insanlar ister istemez 1 0 önde başlıyor hayata. Adaletin dini ama olmuyor böyle bi yerlerden hep bi eksik çıkıyor kafayı yedirecek ya. Arapça öğrenmeyede kutsal dil saymada ne gönlüm var ne de zamanım eğer arapça olmadan kurana ulaşamıyorsam(ulaşılmıyor işte siz diyorsunuz bas bas arapça kelimeler öğrensen daha iyi anlarsın diye)zaten o din araplarındır zaten.
@KAANT10X @Mehmet Ali Aladağ @Almirawinona @Alfha13
Bence burdaki büyük yanılgı sanki her şeyi ilk başta anlayıp kabul edip sonra yaptığımıza inanmak
Zaten insan ilk başta öğretilenlerle büyür çocukluğun belli bir evresine kadar burda öğretinin ne olduğundan ziyade daha önemli olan çocuğun ne kadar anladığı
mesela siz yukarda yazdığınız şeyi çocuğunuz olduğunda ona öğretirseniz çocuğunuz henüz anlamamasına rağmen bunu öğrenmiş olur belki bir süre sonra sorgulamaya da başlayınca yanlış veya doğru diyebilir buna
Ama çocuk için ilk başta şu yeterlidir babam öğretti bu doğru hocam öğretti bu doğru sonra biraz büyüyünce babam da yanlış mı düşünüyor olabilir biraz daha araştırayım sonra belki biraz daha aklı başına gelince kişilerden bağımsız fikirlerin doğruluğunu araştırmaya başlayabilir
Burdaki önemli nokta her aşamanın kendine göre gereklilikleri var mesela babasının dediği sırf babası dediği için doğru kabul ettiği aşamada onun zıddına hareket etmesi onun için yanlış olan davranış
Sonra yaşı biraz daha artıp babasının her söylediğinin doğru olmadığı asıl fikirlere bakması gerektiği aşamada da bu sefer ben araştırmıyorum diyip tembelliğe kaçması yanlış olan
Netice olarak insanın anlamasının da aşamaları var ve bunun için de bazısına kâfi gelen diğerine kâfi gelmez ,
Mesela benim ninem e sen Arapça öğren her şeyin tefsirine bak ya da meal oku demek nineme eziyet olur o çok daha az anlıyor onun için gerekli olan sınav miktarı kuran güzel olduğunu bilmesi kendini bir mezhebden kabul etmesi ve onları uygulamaya çalışması
Benim için güzel olan ise mezhebin ne olduğunu bilmem Kuran’ın ne anlattığını niçini vs bilmem denebilir
Aslında burda sizin dediğinizin zıddına 600 li yıllardan ta 1950-2000 li yıllara kadar insanların çoğu araştırıcı değil de kabul edici yani nineni düşün işte ninelerimiz gibi bir algılama kapasitesinde olduğu için müslüman tarihinin çoğunluğunu oluşturan kesim için Hâkim-i mutlak olan zat hikmetiyle sırf bizim için değil bizim de araştırabileceğimiz ama çoğunluğun da anlamadan okuyacağını bildiği ve algısının o kadar olacağını bildiği için
bu tarz da olmasını irade etmiş denmesinde bir zarar olmayabilir