Emsal
80+ Silver
- Katılım
- 5 Haziran 2020
- Mesajlar
- 2,439
Özelden attığım yeri de atıyım yanlış anlaşılmasınBen ateistim hocam, bana ne annem kuran kursuna görderip baskı yapmaktan başka bişe yaptı ne de babam. Ben allahı kendim buldum hiç kimsenin allahı nasi bulduğuda umurum dışı. Ve düşünerek bulduğum allahı çevremdeki tek tanrı dinlerde aradım ve en yakın başladım islam ve o yüzden namaz kıldım. Sen şimdi gelmiş diyorsunki sorgulama sorgulamasaydın ben ateistim hocam hangi mantıkla böyle bir şey diyorsunuz anlamıyorum kuranda zaten allah bi çok kere aklınını kullananlar cennet kapıları açıktır diye. Sen diyorsun aklını kullanma sorgulama o zaman aklımı niye verdi isyan edeyim diyemi. Dediğinizin hiç bir kısmana katılmıyorum. Açıklamanızıda yetersiz buluyorum çünkü dedikleriniz kuranla çelişiyor. Özelden attığınız mesajda da aynı şeyden bahsetmişsiniz sorgulayıp bulamayacaksam sorgulamayacaisam aklımın ne anlamaı var hadi diyelim kötü yola düşmemiz için e allah yaratmadı senin benim beynimi o zaman allahn umurunda değiliz o zaman sorgulamayalım.
Hocam aklı selimle okursanız hiçbir yerde sorgulama demediğini hatta size hiçbir emir vermediğimi amacım laf atmak veya herhangi bir kalıba sokmak olmadığını bence anlarsınız
Bilakis anlayabilecekken uğraşmamayı tembellik olarak yazdım
Attığım yerde de tam dediğinizin zıddına araştırma yapmanın insanın imanına bir zarar vermeyeceği anlatılıyor
Yani araştırma yapıyorsam demek ki ben bilmiyorum demek ki imanım eksik vartasından kurtararak çok daha rahat bir araştırma yapmanın yolunu anlatıyor
Araştırma yapmayın sonucunu nasıl çıkardınız çok şaşırdım , benim dediğim herkesin kendi anlayışı var araştırma yapabilecek olan yapmazsa tembellik ama ninem köyde düşünmeyi bile bilmiyor benim ninemin bu halini bilen yaratıcı elbette ona da uygun bana da uygun ortak bir şekilde istifade edeceğimiz kuran yollamış ona sadece bildiği birkaç şey yeterken benim çok daha fazla araştırmam gerek
Mesaj otomatik birleştirildi:
Bu da özelden attığım yer
{{{
Bu da genel manada araştırma yapmanın imana zararı olur mu noktasında çok güzel bir cevap
Sual: Bürhanınıza şekk-i itiraz geldikçe; imanınız sarsılmaz mı? Bu ma'reke-i evham olan istidlâliyatla taharrî zarar vermez mi?
Elcevap: Eğer neticeyi -bürhan ile bağlı onunla ikame ve isbat suretiyle olsa; Ve tahakkuk-u hakaika ayar tutmakla adem-i delilden adem-i medlûlü tevehhüm etse zarar olur. Halbuki, iman incecik bir bürhana yüklenmez. Belki öyle bir hadse bina ve istinad eder ki; o hads öyle menabi'den kuvvet ve öyle meadinden ışık alır ki; söndürülmesi kâinatın söndürülmesidir.
Birinci Menba'
En azîm icma' sırrını ve en vasi' tevatürün manasını tazammun eden milyonlar ehl-i hakikatın ittifakıdır. Sırr-ı icma' ve sırr-ı tevatür noktasından tecellî eden bir hads-i mukni'le o netice zihinde karar kılmıştır. Zîrâ, herbir muhakkıkın bir bürhanı var. Ve o bürhanın mahiyeti teşhis edilmese de vücûdu katiyyen malûmdur.Acaba dünyada hangi itiraz ve şüphe vardır ki; milyarlar huyut-u berâhinden teşekkül etmiş şu Habl-i Metini kesebilsin? Çünkü derim: Vahdete dair şu netice, hasra gelmez ehl-i tahkikin herbiri bir bürhan veya berâhin ile hakikat olarak görmüşler. Demek onların bütün bürhanları sarsılmaz bir bürhandır. Çünkü o bürhanları tanımasa da vücûdlarını bilir, hadsin zengin bir menba'ıdır.
İkinci Menba'
Kâinatın bütün şehadâtıdır.Üçüncü Menba'
Vicdandaki fıtrattır. Bunlar gibi daha çok menba'lar vardır.İşte bu hads, bütün menâbi'i söndürülmezse sönmez. Şübhe, bir delili, yüz delili atsa da medlûle îrâs-ı zarar edemez. Çünkü o kubbe-i âliye yalnız bir direk üstünde kâim değildir.
Zihnin cüz'iyeti hasebiyle, müşteri nazarıyla isbatına çalışmak hatardır. Belki bu istidlâlât ve berâhînin vazifesi menfîdir. Matlabı tavzih eder. Tasfiye eder. Bâzan da takviye eder.}}}